Wel frappant dat de PVV met hun 'Ze PaKkEn OnS AlLeS aF!!1!' mantra en 'PlAsTic RiEtjEs!!!' hiermee komt.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nooit geweten dat dit een probleem was. Maar mooit dat het kabinet er toch een oplost. Weg met die plastic rotzooi.
Komt vanuit het ambtelijk apparaat.quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:13 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Wel frappant dat de PVV met hun 'Ze PaKkEn OnS AlLeS aF!!1!' mantra en 'PlAsTic RiEtjEs!!!' hiermee komt.
Misschien kan een of andere moslim nu hoofddoekjes maken van aan elkaar genaaide billendoekjes.quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:13 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Wel frappant dat de PVV met hun 'Ze PaKkEn OnS AlLeS aF!!1!' mantra en 'PlAsTic RiEtjEs!!!' hiermee komt.
Nou en? De staatssecretaris kan gewoon zeggen: "WE PAKKEN HENK EN INGRID NIET HUN BILLENDOEKJES AF!!". Doet hij niet.quote:Op woensdag 12 februari 2025 11:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Komt vanuit het ambtelijk apparaat.
Nee, omdat ze bij de PVV uitblinken in zwakke broeders.quote:Op woensdag 12 februari 2025 11:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou en? De staatssecretaris kan gewoon zeggen: "WE PAKKEN HENK EN INGRID NIET HUN BILLENDOEKJES AF!!". Doet hij niet.
Ze willen tijdens de aanstaande verkiezingen ook de GL stemmers binnen hengelen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 10:13 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Kunnen ze dan niet beter rabiate antisemitische teksten gaan uitslaan?quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ze willen tijdens de aanstaande verkiezingen ook de GL stemmers binnen hengelen.
Ik wist niet dat GL stemmers dat deden? Kom je dan niet bij XR terecht? Wat heeft dat met klimaatalarmisme te maken?quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kunnen ze dan niet beter rabiate antisemitische teksten gaan uitslaan?
Jij wist niet dat GL voor een groot deel bestaat uit Pallieknuffelende antisemieten? Nou, ben je weer op de hoogte!quote:Op woensdag 12 februari 2025 12:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik wist niet dat GL stemmers dat deden? Kom je dan niet bij XR terecht? Wat heeft dat met klimaatalarmisme te maken?
Moet je ook gewoon in bulk kopen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:05 schreef Durmada het volgende:
Ik wilde gelijk nog even wat inslaan, maar blijkbaar waren er meer mensen op het idee gekomen. Vier supermarkten lange gegaan, overal uitverkocht...
Ah, ze ze zien de Palestijnen niet allemaal als terroristen die we zo snel mogelijk af moeten maken. Dat is iets heel anders, daar hoor ik ook bij. Ik heb niets tegen joden, maar het gedrag van Israël laat wel heel veel te wensen over.quote:Op woensdag 12 februari 2025 13:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij wist niet dat GL voor een groot deel bestaat uit Pallieknuffelende antisemieten? Nou, ben je weer op de hoogte!
Meid, maak je eens niet zo druk.quote:Op maandag 10 februari 2025 21:47 schreef SymbolicFrank het volgende:
Zeker niet! Dan maak ik ze zelf wel! We moeten ook echt alle luxe inleveren.
Waar bemoeien ze zich mee. De volgende stap is natuurlijk gewoon toiletpapier, want daar geldt het zelfde voor. Ga maar weer een paar winkelwagens inslaan, of een bidet laten installeren, als je daar de ruimte en het geld voor hebt. Of mag dat ook niet, omdat we water moeten besparen? Gewoon allemaal veel parfum spuiten, dat is goed voor de commercie? Bah.
,,quote:Haagse rioleringsdienst wordt horendol van ’vochtige doekjes’: ’Burger betaalt hiervoor flinke rekening’
Tanja Verkaik
6 min geledenin Binnenland
DEN HAAG - Als de vochtige billendoekjes in Nederland in de ban gaan, staan de gemeentelijke riooldiensten te juichen.
Dagelijks hopen zich in meerdere gemalen in Nederland proppen van die doekjes op, waardoor die broodnodige pompen vastlopen.
De gemeentelijke riooldienst van Den Haag bijvoorbeeld heeft de handen vol aan verstoppingen van vochtige doekjes die ophopen in het riool. „
Elke dag moet ik wel uitrukken voor een verstopping.
Vaak gaat het om vochtige schoonmaakdoekjes en billendoekjes die niet oplossen.”
quote:Sinds corona is het probleem met de vochtige doekjes echt uit de klauwen gelopen", zegt Pieterse. ,,Toen gingen mensen massaal aan de schoonmaak.
Dat levert enorme hompen vol vochtige doekjes op in het riool.
Ook met kerst zien wij vaak een piek in het aantal verstoppingen, maar dan gaat het vaak om frituurvet dat in de pot wordt gegooid."
Vochtige doekjes kosten miljoenen
In Den Haag ging het vorig jaar om zeshonderd storingen in rioolgemalen waardoor uitgerukt moest worden. ,,
Hiervan wordt de helft veroorzaakt door vochtige doekjes", legt Marcel Tirion, Hoofd Riolering, Wegen en Bodem bij de gemeente Den Haag, uit. ,,
De schade en de kosten die hiermee gepaard gaan, zijn enorm. Het gaat om tonnen per jaar. Dat beseffen mensen zich helemaal niet."
quote:Om de omvang van het probleem te schetsen: .
Den Haag alleen al telt ongeveer 320 gemalen in het rioolstelsel, landelijk zijn dat er zo'n 23.000.
De schade op landelijk niveau is dan ook flink forser: het gaat om tientallen miljoenen op jaarbasis en daarom pleitte staatssecretaris Chris Jansen (Milieu) deze week voor een verbod op vochtige doekjes.
Prullenbak
Pieterse, Latenstein en Tirion zijn sowieso voor een verbod op vochtige billendoekjes en het plaatsen van waarschuwingen op vochtige schoonmaakdoekjes en 'snoetenpoetsers' voor kinderen; 'gooi dit doekje niet in de wc, maar in de prullenbak'.
,,Ik kan me voorstellen dat ouders wel de behoefte hebben om deze laatste doekjes te gebruiken, maar gooi die gewoon in de prullenbak", zegt Tirion.
Zo snel mogelijk verbieden die troepquote:Op donderdag 13 februari 2025 15:58 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)voor-flinke-rekening
[..]
quote:Pieterse gaat vlogs maken voor zijn bedrijf om het probleem aan te kaarten. „
Een campagne is ook een goed idee om mensen erop te wijzen dat de kosten voor de rioolheffing hierdoor stijgen.”
Hij heeft al een pakkende slogan bedacht. &bdquo
;Houd het geld in de portemonnee en gooi het niet letterlijk in de wc”, aldus Pieterse
Liever poep dan billendoekjes
Pieterse moet soms helemaal afdalen in een waterdicht pak in het rioolgemaal om met de hand de verstopping te verhelpen.
,,Ik heb toch liever poep dan billendoekjes.
Het is zonde van mijn tijd en het kost de burger veel geld." Dat beaamt Tirion. ,,Het is vervelend en belastend werk om dit op te lossen en kost veel geld.
.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |