Je moest ook in het apparaat blazen alsof je een kaars uitblaast. Van 5 cm afstand.quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is wel een rare gewaarwording lijkt me, ja
Ik zou ook gek staan te kijken inderdaad (inclusief over de uitvoering vd test)quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je moest ook in het apparaat blazen alsof je een kaars uitblaast. Van 5 cm afstand.
In NL moet je longen leegblazen in een met je lippen omsloten blaaspijpje.
Ik dacht even dat Ralph Inbar voor de dag zou komen…
Of nog erger....... Patty Brardquote:Op donderdag 13 februari 2025 16:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je moest ook in het apparaat blazen alsof je een kaars uitblaast. Van 5 cm afstand.
In NL moet je longen leegblazen in een met je lippen omsloten blaaspijpje.
Ik dacht even dat Ralph Inbar voor de dag zou komen…
We hebben bij ons vorige bezoek aan Lapland in 2004 ook op een sneeuwscooter gezeten en afgelopen maandagavond, op zoek naar het Noorderlicht, ook nog.quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:42 schreef Blues het volgende:
[..]
Of nog erger....... Patty Brard
Hilarisch wel !
Ooit eerder sneeuwgescooterd? Lijkt me tof! (en koud!)
Ik vond het net op de fiets een stuk minder koud dan vanochtend - vanochtend was het waterkoud en nu is het een stuk droger. De witte vlokjes bleven ook niet op me liggenquote:Op donderdag 13 februari 2025 17:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Er vallen witte vlokjesBlij dat ik zo word opgehaald en niet met de fiets naar het eetclubje hoef.
Ik zal aan je denken straks, hopelijk zitten jullie op een lijn.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:41 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vond het net op de fiets een stuk minder koud dan vanochtend - vanochtend was het waterkoud en nu is het een stuk droger. De witte vlokjes bleven ook niet op me liggen
Vanavond spreek ik het bestuur van m'n club over de kwestie met de trainers. Geen zin in maar wel verstandig idee dus tja.
Wat gaan jullie met eetclub eten of is dat nog een verrassing?
Niet waar. Iedereen kan zijn voertuig exporteren. Naar een rdw gemachtigd kantoor met de kentekenpapieren en platen. En je krijgt na betaling een stapeltje papieren terug.quote:Op donderdag 13 februari 2025 15:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ga er rustig vanuit dat je voor de import een bewijs van uitschrijving van Nederland nodig hebt, terwijl het niet de bedoeling is dat je in Nederland nog voertuigen op je naam hebt na uitschrijving.
Net als dat we voor de inschrijving hier een Spaanse zorgverzekering nodig hebben (dat maakt het hele proces een stuk soepeler), maar ookal ben je hier voor zorg verzekerd, je kan je Nederlandse zorgverzekering niet stopzetten tot je bent uitgeschreven.
Inmiddels zijn we deze maand dubbel verzekerd en als het goed is per drie dagen geleden uitgeschreven.
En wel al even hier ingeschreven in het dorp maar nog niet als ingezetene hier. Dus nu even in een soort bureaucratisch niemandsland.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:45 schreef MadMaster het volgende:
En de handvatten van de sneeuwscooter zijn verwarmd…
Ja dit verhaal is export voor de handel. Als je ergens woont waar je je gaat inschrijven en waar je voertuig gemporteerd moet worden, kan het zijn dat het land van import een bewijs van uitschrijving wil, zoals Spanje.quote:Op donderdag 13 februari 2025 20:08 schreef z80 het volgende:
[..]
Niet waar. Iedereen kan zijn voertuig exporteren. Naar een rdw gemachtigd kantoor met de kentekenpapieren en platen. En je krijgt na betaling een stapeltje papieren terug.
Let wel op dat je bpm teruggaven formulier vraagt en een COC verklaring.
Het bpm formulier heb je nodig om bij de belastingdienst nog de rest bpm, indien aanwezig, terug te vragen. Na op naam zetten in ander land.
De COC verklaring is het Europees type goedkeuring formulier. Welke het een heel stuk makkelijker maakt indien de wagen ergens binnen Europa weer de weg op gaat.
ps
Na inleveren van de platen mag de auto niet op de openbare weg. Zichtbaar kan ook problemen geven bij een pennenlikker.
Ingeval van Ludof. Auto in Duitsland bij de woning neerzetten en dan exporteren. Auto verzekeren, je het de verzekeringscode nodig bij het op naam zetten.
Met de papieren en indien gewenst de reservering voor een wenskenteken+platen naar het verkehrsamt.
Als je geluk hebt en het verkehrsamt is met de tijd mee gegaan kun je vooraf al een boel regelen.
ps2
Als de auto een geldige apk heeft dan wordt deze in Duitsland overgenomen. Kan handig zijn als de apk binnenkort verloopt. Anders mag je een bezoekje brengen aan een keuringsstation voor een HU.
Auto zonder apk invoeren in Duitsland beteken rondje TuV. En die zijn steng en duur.
Dat is zeker ook de bedoeling. TV moet elk jaar, net als APK?quote:Op donderdag 13 februari 2025 20:08 schreef z80 het volgende:
Auto zonder apk invoeren in Duitsland beteken rondje TuV. En die zijn steng en duur.
Niet goed gelezen.Knip.quote:Op donderdag 13 februari 2025 20:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja dit verhaal is export voor de handel. Als je ergens woont waar je je gaat inschrijven en waar je voertuig gemporteerd moet worden, kan het zijn dat het land van import een bewijs van uitschrijving wil, zoals Spanje.
Vervolgens na de import ga/mail je met een bewijs van import van het voertuig de rdw en die schrappen hem in Nederland. Daar heb ik wel een dozijn stappen weggelaten, zoals het keuren van het voertuig, eventuele onwil van verzekeraars, het opvragen van een coc certificaat, of de lokale overheid die nog een horde opwerpt. Maar dit is het ongeveer.
(En bpm is in Spanje vrijgesteld als je er zelf komt wonen en je het voertuig langer dan zes maanden hebt)
Elke 2 jaar. En kan een heel stuk goedkoper, zonder afspraak bij de DEKRA.quote:Op donderdag 13 februari 2025 20:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is zeker ook de bedoeling. TV moet elk jaar, net als APK?
Zonder afspraak niet overal btw, maar wel heel veel plaatsen waar ze zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2025 20:30 schreef z80 het volgende:
[..]
Elke 2 jaar. En kan een heel stuk goedkoper, zonder afspraak bij de DEKRA.
Die hebben eigen keurmeesters.
Is Londen niet te zwaar voor jullie met al die trappen op en af in de metro?quote:Op dinsdag 11 februari 2025 18:21 schreef Blues het volgende:
Ik krijg zininin die eurostar naar Londen![]()
Zag dat voor ons, ouwe takkies, 65+ kaartjes bestaan, best een leuk prijsje dan.
Wie weet in september.
Maart Antwerpen
Mei/Juni Zakynthos
September Londen?
![]()
quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:37 schreef Tele6 het volgende:
Gesprek ging goed, bestuur staat helemaal achter me
He wat fijnquote:Op donderdag 13 februari 2025 22:37 schreef Tele6 het volgende:
Gesprek ging goed, bestuur staat helemaal achter me
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |