abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 februari 2025 @ 10:12:24 #201
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_216631022
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 10:00 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Ik ben geen voorstander van rechtspraak die gaat sturen in de wetgeving, maar ik zou het advies toch eens goed doorlezen. Ik vind het wel gek dat de Raad van State zich buigt over eventuele operationele problemen in de toekomst. Ik mag hopen dat het Kabinet die kosten al heeft beraamd, anders zijn het echt onnozelaars. Tegen de tijd dat dit uitgerold wordt inclusief de nodige ICT problemen die onvermijdelijk zijn zitten ze waarschijnlijk nog 1 tot 2 jaar, en een opvolgend kabinet mag zich dan weer (achtervolgd door powned) verantwoorden waarom het niet werkt.

Het is eigenlijk van de zotte als je je realiseert dat de PVV pas de grootste werd nadat hij tot winnaar van het debat was uitgeroepen door René van der Gijp. En dat weer alleen omdat Wilders zei dat Timmermans dik was. Dat was hét debatmoment ('Verbale champions league'). Als je in zo'n land woont moet je voor altijd je bek houden over Trumpstemmers en de gekte in de USA.
Wij gaan dan ook in rap tempo de VS achterna wat betreft inhoudsloosheid.
pi_216631162
Volgens mij had buitendam niet zo'n beste avond... holy shit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216631174
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 10:00 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Ik ben geen voorstander van rechtspraak die gaat sturen in de wetgeving, maar ik zou het advies toch eens goed doorlezen. Ik vind het wel gek dat de Raad van State zich buigt over eventuele operationele problemen in de toekomst.
Ik heb alleen maar snippers gelezen tot nu toe maar de RvS beroept zich ook op wetenschappelijk onderzoek dat dat de instroom niet gaat verminderen. Dat is dat flutonderzoek naar de aanzuigende werking dat aanzuigende werking niet kon definieren, dat diende uitsluitend voor de krantenkoppen en dat de RvS daar steun bij zoekt is omdat het een politiek advies is.

quote:
Het is eigenlijk van de zotte als je je realiseert dat de PVV pas de grootste werd nadat hij tot winnaar van het debat was uitgeroepen door René van der Gijp. En dat weer alleen omdat Wilders zei dat Timmermans dik was. Dat was hét debatmoment ('Verbale champions league'). Als je in zo'n land woont moet je voor altijd je bek houden over Trumpstemmers en de gekte in de USA.
Het zijn dan ook vooral de mensen achter de bordpapieren Rutte als kern van de verkiezingscampagne, een schoon klimaat, verstikkende stikstofdekens en de EU Europa noemers die doen alsof ze een haar beter zijn. De pretentie van niveau is helemaal leeg, met figuren als Van der Wal en Pia Dijkstra wiens taak het was om de volksvertegenwoordiging te dom af te zijn met die enorme plaat voor hun kop, geen doorkomen aan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_216631184
In hoeverre is dit voorstel zo anders dan wat ze al in Zweden doen?

Is dit echt een rampenvoorstel of is dit 'kan niet, mag niet, wil niet'-gejank van links en hun aanhang? Want dit gaat werkelijk helemaal nergens over...
1947-2016
  dinsdag 11 februari 2025 @ 11:18:02 #205
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216631544
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 10:33 schreef Red_85 het volgende:

Is dit echt een rampenvoorstel of is dit 'kan niet, mag niet, wil niet'-gejank van links en hun aanhang? Want dit gaat werkelijk helemaal nergens over...
Het is een rampenvoorstel, anders zou de neutrale RvS niet een dergelijk advies afgeven.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 11 februari 2025 @ 11:21:10 #206
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216631572
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 10:33 schreef Red_85 het volgende:

Voor veel mensen is asielimmigratie nog steeds een taboe. Niet over praten, laat staan enige maatregelen invoeren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_216631876
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 11:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Het is een rampenvoorstel, anders zou de neutrale RvS niet een dergelijk advies afgeven.
Het is een rampenvoorstel naar mening van.

en hoe neutraal is de RvS? Zitten daar mensen in zoals jij die standaard al hun mening klaar hebben en keihard 'kan niet mag niet wil niet' schreeuwen?
1947-2016
pi_216631962
quote:
16s.gif Op maandag 10 februari 2025 14:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Linkse RvS? :')
Ja, want de rechtsstaat is tegenwoordig al 'links'. |:(
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_216631993
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 12:03 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ja, want de rechtsstaat is tegenwoordig al 'links'. |:(
Nou ja, je kan niet ontkennen dat er een hoop staatswerkenemers zijn die keihard voor ingenomen zijn. Zie de protesten van linkse ambtenaren die niet voor dit kabinet wilde werken.
1947-2016
pi_216632004
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 11:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

en hoe neutraal is de RvS? Zitten daar mensen in zoals jij die standaard al hun mening klaar hebben en keihard 'kan niet mag niet wil niet' schreeuwen?
Ik heb het oordeel gelezen en de kritiek richt zich niet zozeer op de inhoud maar vooral op het proces. Zo is de consultatie zeer beperkt geweest en kregen geconsulteerden maar een week voor hun inbreng, wat veel te kort is. Dat is overigens een schending van het regeerakkoord waarin benadrukt werd dat zorgvuldigheid bij het maken van wetten belangrijk wordt geacht door de coalitie, en dat maatschappelijke actoren in het proces ruim de kans moeten krijgen voor inbreng.

Het tweede punt van kritiek is alweer niet inhoudelijk, maar gaat erover dat de tussen coalitiepartijen afgesproken en steeds door minister Faber zelf genoemde "dragende motivering" ontbreekt. Dat gaat met name over de beoogde effectiviteit van de wet.

Tenslotte zijn er vraagtekens over de handhaafbaarheid.

Kortom: niets inhoudelijks, geen politiek oordeel maar vooral kritiek op het gebrek aan zorgvuldigheid waarmee deze wet erdoorheen gebracht wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2025 12:07:53 ]
  dinsdag 11 februari 2025 @ 12:15:19 #211
182233 thedeedster
pi_216632104
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 12:07 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik heb het oordeel gelezen en de kritiek richt zich niet zozeer op de inhoud maar vooral op het proces. Zo is de consultatie zeer beperkt geweest en kregen geconsulteerden maar een week voor hun inbreng, wat veel te kort is. Dat is overigens een schending van het regeerakkoord waarin benadrukt werd dat zorgvuldigheid bij het maken van wetten belangrijk wordt geacht door de coalitie, en dat maatschappelijke actoren in het proces ruim de kans moeten krijgen voor inbreng.

Het tweede punt van kritiek is alweer niet inhoudelijk, maar gaat erover dat de tussen coalitiepartijen afgesproken en steeds door minister Faber zelf genoemde "dragende motivering" ontbreekt. Dat gaat met name over de beoogde effectiviteit van de wet.

Kortom: niets inhoudelijks, geen politiek oordeel maar vooral kritiek op het gebrek aan zorgvuldigheid waarmee deze wet erdoorheen gebracht wordt.
Bij de invoering van de klimaatmaatregelen en het stikstofdossier lagen ze blijkbaar te slapen. :O
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_216632232
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 12:07 schreef recursief het volgende:

[..]

Zodra mensen beginnen over de vorm hebben ze inhoudelijk geen argumenten meer

Voor 'gebrek aan zorgvuldigheid' en 'onduidelijk beoogde effecten' hebben we in de praktijk de uitwerkingen gezien bij diverse wetten van het vorige kabinet. Diverse milieuwetten, toeslagenschandaal opruimen.. Maar nu opeens is het wel een dingetje voor een antimigratiewetgeving.

Geeft te denken.
1947-2016
  dinsdag 11 februari 2025 @ 12:43:14 #213
66444 Lord_Vetinari
pi_216632359
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 12:15 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Bij de invoering van de klimaatmaatregelen en het stikstofdossier lagen ze blijkbaar te slapen. :O
Moet je daarbij niet even janken over Corona en lockdown?
  dinsdag 11 februari 2025 @ 12:47:14 #214
182233 thedeedster
pi_216632397
quote:
18s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 12:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Moet je daarbij niet even janken over Corona en lockdown?
Oh ja, ontkenningsfase en van onderwerp veranderen!

Die was ik vergeten.

En nog bedankt Lordie. :*
pi_216632603
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 12:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat een flauwekul. De RvS toetst vooral de vorm, de zorgvuldigheid. Over de inhoud gaan ze helemaal niet, of hooguit wanneer het erover gaat te signaleren dat een wet strijdig is met andere wetten of verdragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2025 13:03:26 ]
pi_216632699
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 11:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Thom de Graaf is er vicepresident. Dat is zo'n beetje de ayatollah van de linkse kerk. Dus heel neutraal zullen ze niet zijn.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  Moderator dinsdag 11 februari 2025 @ 13:13:47 #217
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216632714
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 13:12 schreef mackinac het volgende:

[..]
Thom de Graaf is er vicepresident. Dat is zo'n beetje de ayatollah van de linkse kerk. Dus heel neutraal zullen ze niet zijn.
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216632729
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 12:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Voor 'gebrek aan zorgvuldigheid' en 'onduidelijk beoogde effecten' hebben we in de praktijk de uitwerkingen gezien bij diverse wetten van het vorige kabinet. Diverse milieuwetten, toeslagenschandaal opruimen.. Maar nu opeens is het wel een dingetje voor een antimigratiewetgeving.

Geeft te denken.
Sowieso is het aparte van het huidige geval dat er in het kabinet een partij zit die als speerpunt heeft dat men zulke wetgeving in de toekomst moet voorkomen.
pi_216632989
Na 18x begint dat dreigen met kabinetsval natuurlijk steeds minder indruk te maken.
Lijkt vooral alsof de heer W. gewoon constant media-aandacht wil en voor zn achterban de waan in stand wil houden dat hij tegen wordt gewerkt of in de oppositie zit.
Want in Nederland worden regerende partijen altijd afgestraft om allerlei domme redenen als samenwerken, wat gewoon moet in het coalitiestelsel.
pi_216633015
quote:
Ik ben geen voorstander van rechtspraak die gaat sturen in de wetgeving, maar ik zou het advies toch eens goed doorlezen. Ik vind het wel gek dat de Raad van State zich buigt over eventuele operationele problemen in de toekomst. Ik mag hopen dat het Kabinet die kosten al heeft beraamd, anders zijn het echt onnozelaars. Tegen de tijd dat dit uitgerold wordt inclusief de nodige ICT problemen die onvermijdelijk zijn zitten ze waarschijnlijk nog 1 tot 2 jaar, en een opvolgend kabinet mag zich dan weer (achtervolgd door powned) verantwoorden waarom het niet werkt.

Mede met dank aan medeorganisator Jeroen Pauw overigens, wat wel gek is want BNNVARA krijgt subsidie om links Nederland te vertegenwoordigen?

Kan beter bij WNL denk ik.
pi_216633038
quote:

[..]
Nee, dan is iedere winst opeens wel significant natuurlijk.
pi_216633091
quote:

[..]
Precies. Dit soort dubbele standaarden wekt de schijn van een politiek oordeel.
  Moderator dinsdag 11 februari 2025 @ 13:42:23 #223
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216633116
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 13:40 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Welke dubbele standaard? :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216633126
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 13:12 schreef mackinac het volgende:

[..]
Hier hebben we ons antwoord dus.

Het advies is politiek gemotiveerd en totaal niet neutraal.
Frustreren, vertragen en trollen
1947-2016
  dinsdag 11 februari 2025 @ 13:44:11 #225
66444 Lord_Vetinari
pi_216633148
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 13:40 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Waarom? Niet alleen hebben we op die onderwerpen wel een crisis, in tegenstelling tot op asiel maar bovendien werden daar blijkbaar beter onderbouwde wetten voor ingediend, waardoor de RvS die wetten wel op hun merites kon beoordelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')