Hebben we eerder gehad, vond het niet fijn, ook gezien de economische malaise en de (idem lage) hypotheekrente.quote:
5 juli? dat is wel tijdig aangekondigd dan.quote:Op maandag 5 mei 2025 16:59 schreef blomke het volgende:
Open Bank verlaagt de rente:
"De rentetarieven op de financiële markten zijn onlangs gewijzigd. Vandaar verlagen we de rente van je Open Spaarrekening vanaf 5 juli 2025 van 2,20% naar 1,90%.
De overige voorwaarden van je spaarrekening veranderen niet."
quote:Op maandag 5 mei 2025 23:26 schreef snabbi het volgende:
[..]
5 juli? dat is wel tijdig aangekondigd dan.
quote:Rentewijziging voor Flexibel Sparen
De variabele spaarrente wordt vanaf vrijdag 9 mei 2025 1,65% nominaal op jaarbasis. De spaarrente daalt daarmee met 0,15%.
Poeh, flinke stap omlaag.Jammer vond het altijd een fijne bank.quote:Op woensdag 7 mei 2025 17:50 schreef zeeland6 het volgende:
LLOYDS
De spaarrente wordt 1,50%
De Europese Centrale Bank (ECB) heeft medio april de rente verder verlaagd. Deze verlaging heeft gevolgen voor de spaarrentes, ook in Nederland. Bij Lloyds Bank daalt de spaarrente op 21 mei 2025 van 2,00% naar 1,50%.
quote:EuroExtra gaat de variabele rente op de spaarrekening verhogen van 1,95% p.j. naar 2,00% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 09.05.2025.
Top want ik heb mijn hypotheekrente op variabel staan.quote:Op donderdag 1 mei 2025 19:16 schreef blomke het volgende:
[..]
De tekenen zijn niet gunstig; de ECB heeft geldmarktrentes verlaagd en de kapitaalmarktrente, daalt ook flink: de 10 jrs staatsobligatierente van 3,2 naar 2,5% in 1 1/2 maand
Fijn voor je. Ik zit nog tegen 6 jaar vast (van de 10) aan te koekeloeren.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Top want ik heb mijn hypotheekrente op variabel staan.
Ja helaas nog 17 jaar 1,5%....quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:13 schreef blomke het volgende:
[..]
Fijn voor je. Ik zit nog tegen 6 jaar vast (van de 10) aan te koekeloeren.
quote:Vanwege recente veranderingen op de markt en renteverlagingen door de Europese Centrale Bank (ECB), passen we onze rentetarieven aan.
Vanaf 20 mei 2025, zijn de nieuwe rentetarieven als volgt:
MassInterest basisrente: 1,51%
MassInterest bonusrente: 2,26%
Zie ik iets over het hoofd? Ik zit er naar te kijken maar dat lijkt een gewone rekening zonder rente?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:06 schreef zeeland6 het volgende:
Bij NN een betaalrekening
https://www.nn.nl/Particulier/Betalen/Betaalrekening.htm
Ja, daarom heet het ook een betaalrekening. Het is wel apart dat een Nederlandse (spaar)bank een betaalrekening introduceert. Blijkbaar is NN wat van plan.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:00 schreef snabbi het volgende:
[..]
Zie ik iets over het hoofd? Ik zit er naar te kijken maar dat lijkt een gewone rekening zonder rente?
Een betaalrekening kan prima rentedragend zijn. SNS heeft heel lang een normale rente gehad, nu is het een beetje een farce (0,01% tot 5000 euro). Ik dacht dat Bunq ook een betaalrekening heeft met rente, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 21:15 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Ja, daarom heet het ook een betaalrekening. Het is wel apart dat een Nederlandse (spaar)bank een betaalrekening introduceert. Blijkbaar is NN wat van plan.
https://www.telegraaf.nl/(...)-lager/70106679.htmlquote:ECB zet rente opnieuw een kwartje lager
De Europese rente gaat opnieuw met een kwart procentpunt naar beneden, zo heeft de Europese Centrale Bank (ECB) donderdag bekend gemaakt. Het belangrijkste tarief, de depositorente, staat na de zevende verlaging op rij op 2%. De ECB heeft zijn verwachtingen voor de inflatie verlaagd.
De rest van de banken gaan de komende weken ook nog volgen.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 09:00 schreef blomke het volgende:
Via Raisin:
"Geachte ***********
Alisa Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verlagen van 1,75% p.j. naar 1,50% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 12.06.2025.
Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team"
Daarvoor hoeven we ook niet meer naar Raisin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |