abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216612254
Ik ga een PVC vloer leggen in een woonkamer. Het betreft een oude woning en de wanden staan niet haaks. Bijgaand een tekening van de kamer (enigszins overdreven getekend maar de rechterwand staat echt ver van 90% op de andere wand, er is een verloop van wel 25cm.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/B6LK0M25/Scan-20250209-2.jpg

Op bijgaande afbeelding heb ik 2 opties getekend.

1. pvc gelegd in de richting van het licht door de ramen (volgens mij de het standaard advies. Echter krijg je nu rechts een behoorlijke taartpunt te zien.

2. pvc gelegd in de tegenovergestelde richting. Door het verspringen kan ik mij voorstellen dat de schuine wand minder opvalt maar of het optisch verder mooi wordt??

Wat zouden jullie doen? / Wat is jullie advies?
pi_216612938
Gewoon optie 1 zoals het hoort. Waarschijnlijk komen er toch kasten en dingetjes tegen die wand te staan... valt echt niet op.
Facts don't care about your feelings
pi_216613030
Ik zou optie 2 doen. Zo'n punt is wel echt lelijk, behalve als je er idd een kast op zet.

Of optie 3: leg een motief neer, zoals visgraat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216613741
Wij hebben het loodrecht op de grootste invallichtbron (de erker) en dat is eigenlijk geen porem. Via de zijkant van het huis komt het zonlicht later binnen en dat valt dan parallel aan de planken; veel mooier.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_216759023
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 21:29 schreef Hanca het volgende:
Ik zou optie 2 doen. Zo'n punt is wel echt lelijk, behalve als je er idd een kast op zet.

Of optie 3: leg een motief neer, zoals visgraat.
Visgraat is inderdaad veel vergevingsgezinder als je huis zo krom als een hoepel is.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_216759499
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 22:27 schreef blomke het volgende:
Wij hebben het loodrecht op de grootste invallichtbron (de erker) en dat is eigenlijk geen porem. Via de zijkant van het huis komt het zonlicht later binnen en dat valt dan parallel aan de planken; veel mooier.
Yes, lichtinval is een belangrijke factor.
als de zon laag staat en de zonnenstralen over je vloer vallen, dan is de legrichting parralel aan de zonnenstralen het strakste om te zien
pi_216792500
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 20:18 schreef barnhoorn het volgende:
Wat zouden jullie doen? / Wat is jullie advies?
Is moeilijk aan te geven vanaf de tekening alleen... Niet alleen lichtinval is belangrijk en ook die is niet constant en veranderd van oost naar west door de dag heen en is dus ook afhankelijk van de gevel waar het glas zich bevind. We hebben immers 4 windrichtingen.

Dan wat wordt de inrichting, waar zit je en vanuit welke hoek kijk je doorgaans het meest de ruimte in. En dit natuurlijk in welke periode van de dag ben je het meest aanwezig. Je moet een voorstelling proberen te maken van de ruimte aangekleed en ingericht... Zet een paar stoelen neer en ga daar zitten waar je het liefst denkt te zitten in de ruimte in kijk en probeer verschillende zitplekken in verschillende periodes van de dag.

Vanaf de tekening als luchtkasteel die ik me voorstel zou ik denken tek. 2... Maar goed het zegt nog niets zonder de ruimte fysiek te kunnen zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')