Haha, met beide goed! Mams had wel wat bloed verloren na de bevalling dus die moest even anderhalf uur naar de OK maar toen kon ik mooi even knuffelen met de kleine. Nu bijna twee weken verder zitten we wel in een lekker ritme qua voeden, verschonen etc. Hij slaapt na het eten gelukkig lekker door dat helptquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 09:29 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!Hoe gaat het met moeder en baby? En met jou?
Iedereen is er het beste van aan het maken zoals je hierboven kan lezenquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 15:55 schreef Zombabe het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Hoe gaat het met iedereen?
Welkomquote:Op dinsdag 2 september 2025 08:14 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo iedereen! Ik mag hier heel voorzichtig komen meeschrijven! Kwam er gister achter dat ik zwanger ben. Het is nog heel pril, dus het is nog met spanning afwachten.
Moet zeggen dat ik compleet ben vergeten hoe het met eten zit en waar je allemaal rekening mee moet houden. Grappig hoe snel je alles weer vergeet!
Pas 5 weken, dus het is echt nog met spanning afwachten hoe het verder gaat.quote:
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 2 september 2025 08:14 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo iedereen! Ik mag hier heel voorzichtig komen meeschrijven! Kwam er gister achter dat ik zwanger ben. Het is nog heel pril, dus het is nog met spanning afwachten.
Moet zeggen dat ik compleet ben vergeten hoe het met eten zit en waar je allemaal rekening mee moet houden. Grappig hoe snel je alles weer vergeet!
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 16:46 schreef D_A het volgende:
[..]
Haha, met beide goed! Mams had wel wat bloed verloren na de bevalling dus die moest even anderhalf uur naar de OK maar toen kon ik mooi even knuffelen met de kleine. Nu bijna twee weken verder zitten we wel in een lekker ritme qua voeden, verschonen etc. Hij slaapt na het eten gelukkig lekker door dat helpt
[..]
Iedereen is er het beste van aan het maken zoals je hierboven kan lezen
Moet zeggen dat het me alleszins mee valt allemaal so far. Maar goed ik was al een redelijk nachtdier / onregelmatigheid gewend dat scheelt.
En jij ook gefeliciteerd natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 september 2025 08:14 schreef margaretha_01 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 7 september 2025 16:54 schreef Cygne het volgende:
Saai kan ook nooit.Oh wow. Dat moet een verrassing geweest zijn! Lastige tijd ga je weer in zo denk ik, knuffel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, al ben ik wel blij dat de verloskundige het zo oppakt. Dat ik dat nu niet zelf hoef te organiseren is heel fijn. We moeten zien hoe het loopt. Gelukkig is er verder wel rust nu en gaan de kinderen allemaal heel goed.quote:Op zondag 7 september 2025 20:00 schreef Bami het volgende:
[..]
Oh wow. Dat moet een verrassing geweest zijn! Lastige tijd ga je weer in zo denk ik, knuffel.
Welkom! Hoe ver in de zwangerschap ben je nu ongeveer?quote:Op donderdag 11 september 2025 13:24 schreef n0sferat2 het volgende:
Hoi allen! Ik ben al een tijdje FOK!ker, voorheen actief maar de laatste tijd eigenlijk niet meer. Ik had ook niet gedacht in OUD mee te kunnen schrijven, mijn kleine meisje heeft zich namelijk onverwacht aangediend. Ik zag dit altijd als TLC-verhaal, maar blijkbaar kan het dus echtVan de een op de andere dag heb ik een totaal ander leven, dus ik zal hier sowieso mee gaan lezen en kom ongetwijfeld nog met vragen.
Dankjewel! Ik kwam pas achter de zwangerschap op de dag van de bevalling zelf, mijn dochtertje is inmiddels drie weken oud.quote:Op donderdag 11 september 2025 14:33 schreef Bami het volgende:
[..]
Welkom! Hoe ver in de zwangerschap ben je nu ongeveer?
Oh jeetje wat een schrik! Het ouderschap is altijd wel even wennen, ook als je je al 9 maanden hebt voorbereid, maar dit wel een stuk heftiger. Heb je het mentaal al wat kunnen verwerken? Heb je voldoende steun in je omgeving?quote:Op donderdag 11 september 2025 14:50 schreef n0sferat2 het volgende:
[..]
Dankjewel! Ik kwam pas achter de zwangerschap op de dag van de bevalling zelf, mijn dochtertje is inmiddels drie weken oud.
Poeh dat lijkt me heel erg heftig! Zijn jij en je dochter een klein beetje geland ondertussen?quote:Op donderdag 11 september 2025 14:50 schreef n0sferat2 het volgende:
[..]
Dankjewel! Ik kwam pas achter de zwangerschap op de dag van de bevalling zelf, mijn dochtertje is inmiddels drie weken oud.
Dankjewel en thanks ook voor de link! Ik heb het zeker al enigszins kunnen verwerken, ik heb gelukkig ook een hoop steun in mijn omgeving. Tot nu toe ben ik vooral ook gewoon blij, ik ben ook echt gewoon gezegend geweest met een zeer makkelijke bevalling en het gegeven dat alles helemaal goed is met mijn dochtertje, ondanks de medium rare biefstukjes, filet americain, carpaccio en ritjes in de achtbaan.quote:Op donderdag 11 september 2025 16:23 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oh jeetje wat een schrik! Het ouderschap is altijd wel even wennen, ook als je je al 9 maanden hebt voorbereid, maar dit wel een stuk heftiger. Heb je het mentaal al wat kunnen verwerken? Heb je voldoende steun in je omgeving?
En gefeliciteerd! Er is ook een apart topic speciaal voor de baby-periode: OUD / Het babytopic (0-1 jaar) Deel 812 mocht je het leuk vinden om daar te sparren.
We zijn geland! Mijn appartement is op de dag dat ik nog in het ziekenhuis lag helemaal babyklaar gemaakt door mijn vriendinnen, inclusief een complete garderobe. Ondanks alles had ik me dus ook geen betere start kunnen wensen. Ik zal ook eens een kijkje nemen in het babytopic! Uiteraard gezellig als je me daar komt vergezellen, maar des te beter als je daar dan niet al te veel haast mee maaktquote:Op donderdag 11 september 2025 16:36 schreef Bami het volgende:
[..]
Poeh dat lijkt me heel erg heftig! Zijn jij en je dochter een klein beetje geland ondertussen?
Ik kan je ook het babytopic aanraden dan inderdaad, als je niet meer zwanger bent.Het is daar nu nog wat rustig, maar binnen 2 maanden hoop ik je daar te vergezellen haha.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 11 september 2025 17:13 schreef n0sferat2 het volgende:
[..]
Dankjewel en thanks ook voor de link! Ik heb het zeker al enigszins kunnen verwerken, ik heb gelukkig ook een hoop steun in mijn omgeving. Tot nu toe ben ik vooral ook gewoon blij, ik ben ook echt gewoon gezegend geweest met een zeer makkelijke bevalling en het gegeven dat alles helemaal goed is met mijn dochtertje, ondanks de medium rare biefstukjes, filet americain, carpaccio en ritjes in de achtbaan.
[..]
We zijn geland! Mijn appartement is op de dag dat ik nog in het ziekenhuis lag helemaal babyklaar gemaakt door mijn vriendinnen, inclusief een complete garderobe. Ondanks alles had ik me dus ook geen betere start kunnen wensen. Ik zal ook eens een kijkje nemen in het babytopic! Uiteraard gezellig als je me daar komt vergezellen, maar des te beter als je daar dan niet al te veel haast mee maaktVerloopt je zwangerschap voorspoedig?
Mijn kinderen waren allemaal klein. P20/p10/p5. Daar waren ook geen zorgen over, alleen wat vaker groeiecho's. Ze zaten relatief snel allemaal op de -1 lijn.quote:Op maandag 22 september 2025 22:11 schreef Zombabe het volgende:
Laat ik mij ook maar weer eens melden. Niet dat er veel te melden is, alles gaat redelijk z’n gangetje.
Spullen worden aangeschaft, klusjes worden geklaard, lijstjes worden afgevinkt. Binnenkort ook aan de slag met het geboortekaartje, die ga ik zelf maken
Vermoeidheid neemt wel weer toe, mede door maagzuur.. Heb wel het idee dat de kleine aan het indalen is, sinds een week af en toe wat krampen / druk onderin m’n buik. Dus hopelijk binnenkort de Rennies niet (of ten minste minder) nodig.
En laatst de groeiecho gehad, weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden.. Ze meet wat aan de kleine kant met p20 als laagste uitschieter. Vanwege mijn eigen postuur zouden ze iets groter verwachten, alhoewel 1.75 met beperkt overgewicht nou niet echt bovengemiddeld is..
De placenta doet het goed, er is voldoende vruchtwater en ik voel haar goed, dus verder geen indicatie voor zorgen. Over 2,5wk terug voor een vervolgecho en dan zien we wel weer verder.
Hoe gaat het nu met jullie @:Bami @:Cygne en @:margaretha_01 ?
Ach als ze maar haar eigen lijntje qua groei volgt dan is het goed toch? Moet je nog lang werken?quote:Op maandag 22 september 2025 22:11 schreef Zombabe het volgende:
Laat ik mij ook maar weer eens melden. Niet dat er veel te melden is, alles gaat redelijk z’n gangetje.
Spullen worden aangeschaft, klusjes worden geklaard, lijstjes worden afgevinkt. Binnenkort ook aan de slag met het geboortekaartje, die ga ik zelf maken
Vermoeidheid neemt wel weer toe, mede door maagzuur.. Heb wel het idee dat de kleine aan het indalen is, sinds een week af en toe wat krampen / druk onderin m’n buik. Dus hopelijk binnenkort de Rennies niet (of ten minste minder) nodig.
En laatst de groeiecho gehad, weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden.. Ze meet wat aan de kleine kant met p20 als laagste uitschieter. Vanwege mijn eigen postuur zouden ze iets groter verwachten, alhoewel 1.75 met beperkt overgewicht nou niet echt bovengemiddeld is..
De placenta doet het goed, er is voldoende vruchtwater en ik voel haar goed, dus verder geen indicatie voor zorgen. Over 2,5wk terug voor een vervolgecho en dan zien we wel weer verder.
Ik heb dit totaal gemist.quote:Op maandag 22 september 2025 22:11 schreef Zombabe het volgende:
Wat onwijs fijn dat de aanpak van je verloskundige je veel rust geeft. Klinkt alsof dat precies is wat je nodig hebt. Het is natuurlijk al spannend genoeg allemaal..quote:Op dinsdag 23 september 2025 09:19 schreef Cygne het volgende:
[..]
Mijn kinderen waren allemaal klein. P20/p10/p5. Daar waren ook geen zorgen over, alleen wat vaker groeiecho's. Ze zaten relatief snel allemaal op de -1 lijn.
Het gaat hier, voor zover ik weet goed. Dinsdag heb ik mijn eerste echo. Als die goed is krijg ik een verwijzing naar het wkz voor prenatale diagnostiek en naar het ziekenhuis hier in de regio voor het voorschrijven van medicatie en groeiecho's. Ik ben echt heel blij met hoe de verloskundige het oppakt. Dat scheelt heel veel stress.
Jeej verlofquote:Op dinsdag 23 september 2025 17:54 schreef Bami het volgende:
[..]
Ach als ze maar haar eigen lijntje qua groei volgt dan is het goed toch? Moet je nog lang werken?
Ik heb sinds vandaag verlof!Meteen achter het schot gedoken om alle te kleine kleren van dochter tevoorschijn te trekken en op maat te sorteren. Ook het beddengoed van de wieg gevonden, dus komende dagen alles wassen en dan kan ik de commode inruimen en het bedje opmaken.
Klossen zijn vandaag binnen gekomen maar daar wachten we nog even mee, en verder loopt het meeste wel. Ik heb nog een to do lijstje af te werken waarvan het meest belangrijk op het moment voelt om een naam te kiezen. We vinden het heel moeilijk deze keer!
Afgelopen zondag de derde verjaardag van onze oudste gevierd, toen was ik wel gesloopt. Maar ze heeft ontzettend genoten.
Oh wij skippen de groeiecho trouwens. Als de verloskundige geen reden ziet om de groei te meten obv wat ze aan mijn buik voelt dan vind ik het fijner om het niet te weten. Gaf de vorige keer alleen maar onnodige onrust en is met deze termijn toch niet meer echt betrouwbaar.
Spannend Cygne!
Dank jequote:Op woensdag 24 september 2025 09:37 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Ik heb dit totaal gemist.
Wat ben ik ontzettend blij voor je![]()
Ik gun je dit zo ontzettend!
Moet regelmatig aan je denken, omdat we samen dat andere topic in kwamen. Ik kom niet zoveel loeren voor updates maar ik zag je ineens hier en toen dacht ik: het zál toch niet.![]()
Heb best een ingewikkeld dossier natuurlijk waar het ziekenhuis een paar keer op is vastgelopen.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:05 schreef Zombabe het volgende:
[..]
Wat onwijs fijn dat de aanpak van je verloskundige je veel rust geeft. Klinkt alsof dat precies is wat je nodig hebt. Het is natuurlijk al spannend genoeg allemaal..
ik ga voor je duimen dinsdag! Ken niet je hele verhaal (wel wat voorbij zien komen natuurlijk). Met medicatie en goede monitoring zijn de risico’s voor de baby en jou zoveel mogelijk te beperken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja ik had dat dus de vorige keer ook. Ging voor een liggingsecho, kreeg opeens te horen dat mijn baby erg groot was en ik voor een suikertest mocht.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:57 schreef Zombabe het volgende:
Over de groeiecho, ik maak me er nu ook geen zorgen (meer) over. Achteraf vond ik het vooral vervelend dat ik niet ‘gewoon’ een echo kreeg zoals eerdere keren maar opeens een groeiecho, zonder dat ik dat vooraf wist. Er was ook geen indicatie of noodzaak voor. Dat viel me wat rauw op het dak denk ik.. Morgen weer een afspraak met de verloskundige (shared care) en dan wil ik het ook even bespreken.
Morgen ook alweer 33 weken en nog 3 weken te gaan met werkHet staat al wel op een laag pitje en in principe kunnen mijn collega’s mijn werk per direct overnemen als dat nodig is. Geeft wel rust!
In huis ben ik ook dusdanig ver dat ik de meeste dingen in die 3 weken hoop af te krijgen. Laatste spullen aanschaffen, beddengoed en kleding wassen, bevalkoffer klaarzetten, etc..
En dan in m’n verlof lekker geboortekaartjes maken, maaltijden voorbereiden en nesteldrang de vrije loop laten
Mijn baby was klein en mijn glucosewaardes waren prima. Maar toch werd er een dagcurve ingepland. Omdat ik in het verleden overgewicht heb gehad dus gingen ze obesitasprotocol handhaven.quote:Op donderdag 25 september 2025 13:21 schreef Bami het volgende:
[..]
Ja ik had dat dus de vorige keer ook. Ging voor een liggingsecho, kreeg opeens te horen dat mijn baby erg groot was en ik voor een suikertest mocht.![]()
Ik heb dat toen ook wel aangegeven, dat ik het niet chill vond om daar zo mee verrast te worden.
Nu dus aangegeven dat ik geen metingen wil bij de liggingsecho.
Bizar toch he, hoe er soms met protocollen omgegaan wordt.quote:Op donderdag 25 september 2025 14:16 schreef Cygne het volgende:
[..]
Mijn baby was klein en mijn glucosewaardes waren prima. Maar toch werd er een dagcurve ingepland. Omdat ik in het verleden overgewicht heb gehad dus gingen ze obesitasprotocol handhaven.
Dat is gek?quote:Op donderdag 25 september 2025 14:16 schreef Cygne het volgende:
[..]
Mijn baby was klein en mijn glucosewaardes waren prima. Maar toch werd er een dagcurve ingepland. Omdat ik in het verleden overgewicht heb gehad dus gingen ze obesitasprotocol handhaven.
Heel goed dat je het hebt aangegeven. Een liggingsecho is bedoelt voor de ligging (je raadt het nooitquote:Op donderdag 25 september 2025 13:21 schreef Bami het volgende:
[..]
Ja ik had dat dus de vorige keer ook. Ging voor een liggingsecho, kreeg opeens te horen dat mijn baby erg groot was en ik voor een suikertest mocht.![]()
Ik heb dat toen ook wel aangegeven, dat ik het niet chill vond om daar zo mee verrast te worden.
Nu dus aangegeven dat ik geen metingen wil bij de liggingsecho.
Die echoscopiste toen zei dat als ze alleen de ligging deden het lastig declareren was bij de zorgverzekeraar.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
Heel goed dat je het hebt aangegeven. Een liggingsecho is bedoelt voor de ligging (je raadt het nooit)
En een groeiecho zou alleen op indicatie gedaan moeten worden. Veel te vaak wordt er ook even een groei gedaan als ze toch bezig zijn. Gewoon niet okay. Hoort ook ten alle tijden van tevoren met de ouders besproken te zijn.
Lol, das echt niet okay. De verzekeringen vinden hier ook wel wat van.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:31 schreef Bami het volgende:
[..]
Die echoscopiste toen zei dat als ze alleen de ligging deden het lastig declareren was bij de zorgverzekeraar.![]()
Ben verder mega tevreden over de verloskundige, maar blijf het raar vinden hoe makkelijk ze idd dan ook opeens de groei meten zonder het te bespreken.
Ik kreeg gewoon een afspraak voor een dagcurve in mijn mail en toen ik belde kreeg ik dat antwoord van de poli-assistente. Overigens begreep ze ook dat ik de afspraak wilde afzeggen. Dagcurve kon alleen in het ziekenhuis op de prikpoli en dat was met de hg te belastend. Ik moest toch regelmatig bloedprikken vanwege tekorten en dan werd er ook glucose meegeprikt, zowel nuchter als niet-nuchter. Met de groeiecho's werd dan gekeken of haar groei volgens haar lijn ging.quote:Op donderdag 25 september 2025 16:44 schreef Bami het volgende:
[..]
Bizar toch he, hoe er soms met protocollen omgegaan wordt.
Dankjewel!quote:Op maandag 22 september 2025 23:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
Gefeliciteerden holy shit ook
, gewoon ff zonder enige mentale voorbereiding in het diepe. Fijn dat je zoveel steun krijgt. Ik ben ook heel benieuwd naar je bevallingsverhaal, die kan je evt kwijt in dit topic
![]()
![]()
Ik realiseerde me opeens dat ik hier niet op gereageerd had, oeps!quote:Op woensdag 24 september 2025 23:12 schreef Zombabe het volgende:
[..]
Jeej verlofhoe ver ben jij nu dan?
En hebben jullie al wel een shortlist voor de naam? Is vast ook lastiger, je wilt ook een leuke combi hebben met de naam van de oudste natuurlijk..
Nog gefeliciteerd met (bijna) grote zus trouwens
Ik weet nog dat ik rond 26 weken ineens te horen kreeg dat de groei wat achterbleef. Ik heb vanaf dag 1 geweten dat de uitgerekende datum 24 of 25 september was omdat ik op 30 december geinsemineerd ben, maar die was op 1 oktober gezet tijdens de vitaliteitsecho. Ik heb moeten lullen als Brugman om de uitgerekende datum aan te laten passen, inclusief een echoscopiste die nog bij een gynaecoloog heeft nagevraagd hoe ze normaal bij inseminatie de uitgerekende datum vaststellen.quote:Op donderdag 25 september 2025 16:44 schreef Bami het volgende:
[..]
Bizar toch he, hoe er soms met protocollen omgegaan wordt.
Succes vandaag (toch?)!quote:Op dinsdag 23 september 2025 09:19 schreef Cygne het volgende:
[..]
Mijn kinderen waren allemaal klein. P20/p10/p5. Daar waren ook geen zorgen over, alleen wat vaker groeiecho's. Ze zaten relatief snel allemaal op de -1 lijn.
Het gaat hier, voor zover ik weet goed. Dinsdag heb ik mijn eerste echo. Als die goed is krijg ik een verwijzing naar het wkz voor prenatale diagnostiek en naar het ziekenhuis hier in de regio voor het voorschrijven van medicatie en groeiecho's. Ik ben echt heel blij met hoe de verloskundige het oppakt. Dat scheelt heel veel stress.
Ohh wat spannend! Ik duim heel hard voor je iig.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:04 schreef Debsterr het volgende:
Zal ik dan maar meedoen? Al hou ik mezelf vooral voor dat het hoogstwaarschijnlijk weer mis gaat en durf ik nog weinig vertrouwen te hebben…
Spannend! Ik duim heel hard mee.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 19:04 schreef Debsterr het volgende:
Zal ik dan maar meedoen? Al hou ik mezelf vooral voor dat het hoogstwaarschijnlijk weer mis gaat en durf ik nog weinig vertrouwen te hebben…
quote:Op zondag 5 oktober 2025 10:04 schreef Cygne het volgende:
[..]
Spannend! Ik duim heel hard mee.
Ja het is zo dubbel, je wil positive vibes uitstralen en een beetje manifesteren, maar tegelijkertijd ook jezelf beschermen tegen wat voelt als het onvermijdelijke.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Once in a while, I just wanna dance and feel good
Ja, dat is het onzekere. Er is ook geen foute manier. Voor mij voelde het veiliger als het misging, dat was wat ik kende. Een echt levend kind voelde zo surrealistisch, dat dat kon.quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:39 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ja het is zo dubbel, je wil positive vibes uitstralen en een beetje manifesteren, maar tegelijkertijd ook jezelf beschermen tegen wat voelt als het onvermijdelijke.
Ik denk ergens eerste helft van juni! En jij?quote:Op zondag 5 oktober 2025 12:37 schreef Debsterr het volgende:
Zou ons 2e levende kindje worden @:_lily_ en dan ben ik ook helemaal content compleet.
Hopelijk ben je snel aan de beurt voor de eerste echo. Waar gok je nu je UD op?
Herkenbaar en ach waarom nietquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 14:49 schreef Debsterr het volgende:
Pfoeeeee wat heb ik toch weinig geduld! Zit gewoon te twijfelen om via een pretecho bureau alvast langs te gaan volgende week.
Waarom niet eigenlijk, die eerste weken zijn ook niet te doen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 14:49 schreef Debsterr het volgende:
Pfoeeeee wat heb ik toch weinig geduld! Zit gewoon te twijfelen om via een pretecho bureau alvast langs te gaan volgende week.
Bel je vk en overleg met hen wat ze voor je kunnen doen. Bespreek dat je eerder miskraam hebt gehad en dat je je de hele dag zorgen maakt. Vaak is er wel iets mogelijk.quote:Op maandag 6 oktober 2025 10:37 schreef Debsterr het volgende:
Ik zou dan stipt 7 zijn, dus een mooie termijn. Heb al wel zitten Googlen naar opties om eventueel via een externe echoscopist een echo met 6 weken te doenomdat ik het zo spannend vindt.
Ben momenteel ook veel te veel aan het testenomdat ze in het begin best licht waren. Maar had gisterochtend echt een dikke knalstreep, dat helpt wel ietsjes met de zenuwen.
Je hebt helemaal gelijk. Was net hetzelfde aan het bedenken, om even te bellen. Idealiter verzetten ze 'm naar volgende week donderdag, dan ben ik 6+3.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:03 schreef mignonne het volgende:
[..]
Bel je vk en overleg met hen wat ze voor je kunnen doen. Bespreek dat je eerder miskraam hebt gehad en dat je je de hele dag zorgen maakt. Vaak is er wel iets mogelijk.
Realiseer je wel dat als je een echo rond 6 weken doet dat het goed kan dat je nog geen harte ziet kloppen, zeker als je per ongeluk toch iets minder ver bent dan gedacht. Dat kan soms meer stress opleveren dan gewoon nog een weekje langer afwachten.
Veel afleiding zoeken en vooral ook loslaten. Hoe het ook loopt, je hebt er toch geen invloed op, en wel of geen echo verandert niets aan hoe de zwangerschap loopt.
Op zich heb ik die ook gepland staan, zou 7 weken moeten zijn met de vitaliteitsecho op 20-10. Maar gezien het mijn 5e zwangerschap is, ik van de zomer als "net wel/net niet in de overgang" bestempeld ben en we maar 1 levende dochter hebben, gaan mijn zenuwen nogal met me aan de haal.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:17 schreef Synoniempje het volgende:
Mijn vk biedt soieso een vroege echo aan omdat het allemaal al spannend genoeg is, staat op haar website
Heb even gemaildquote:Op donderdag 9 oktober 2025 21:17 schreef Zombabe het volgende:
[..]
Natuurlijk
Morgen weer een poging?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |