abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Miss 200.000.000! maandag 6 oktober 2025 @ 21:24:51 #101
367000 roos94
pi_218955326
De geldmachine moet blijven draaien dus het zal ze een worst wezen wat de fans vinden ...
  maandag 6 oktober 2025 @ 22:14:58 #102
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_218955714
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 14:59 schreef Remco het volgende:

[..]
Tuurlijk kon dat niet. Een hoofdrolspeler die zich heeft misdragen kun je niet nog een seizoen laten meedoen. Zeker niet in het geval van Floris en Eva. Dan kun je ook niet wegkomen met een seizoen alleen maar scenes los van elkaar. Dit is het enige wat ze kunnen doen aangezien de finale van vorige seizoen al was opgenomen voor deze hele heisa. De relatie tussen Floris en Eva is te ver uitgediept in 15(!) jaar dat ze het niet kunnen maken dat Wolfs met een vaag verhaal er gewoon niet meer is in het volgende seizoen.
Ken jij het verhaal van 'Moonlighting'? Bruce Willis en Cybill Shepherd kregen een tyfushekel aan elkaar, en het laatste seizoen was zíj ook nog zwanger en híj was ineens meneer 'Die Hard'-filmster, dus beiden hadden niet bijster veel zin meer in nóg een seizoen. Hebben ze opgelost door scènes op te nemen los van elkaar, en soms met maanden ertussen. Absurd als je er nu over nadenkt :')
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_218955720
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 14:59 schreef Remco het volgende:

[..]
De relatie tussen Floris en Eva is te ver uitgediept in 15(!) jaar dat ze het niet kunnen maken dat Wolfs met een vaag verhaal er gewoon niet meer is in het volgende seizoen.
En dat is juist wat er nu gaat gebeuren: of Wolfs is ineens met zijn niet eerder bekende zoon op wereldreis, of hij is ineens dood. Héél misschien dat er dan een scène op de begraafplaats is maar daar zal het ophouden.

Sowieso is de hele Fleva-ellende de nagel aan de doodskist van deze serie. Het hing teveel aan dat duo (en in mindere mate Romeo en Marion) en het eeuwige will they/won't they omdat ze inmiddels al bijna twintig jaar geleden een keer met elkaar geneukt hebben en een paar overjarige pubermeisjes sindsdien niet zonder hun Holy Fleva kunnen :') De geloofwaardigheid waar de makers zich in de beginseizoenen nog mee op de borst klopten werd uit het raam gesmeten (no pun intended) voor een cartoon-realiteit waarin deze twee alle soorten van ellende en aanslagen overleefden. Serieus, turf eens hoe vaak ze op het randje van leven en dood hebben gezweefd in die negentien seizoenen. Werd de serie daar beter door? Nee, integendeel zelfs, want je wist toch wel dat iedere vorm van ellende (van schorsing tot ophanging) weer in orde kwam - dus weg spanning. Hoogstens werd een bijrol als Esmee of Fleur of de achthonderddertigste teamchef opgeofferd.
En doordat ze veel te lang hebben vastgehouden aan dit duo wist Victor lekker veel macht naar zich toe te trekken want hij was immers Floris Wolfs, Mister Flikken himself. Een ieder met een beetje mensenkennis kon zien dat hij dat lekker vond, dat hij kon tonen aan de wereld dat hij méér was dan het onnozele hulpje van De Cock.

Eigenlijk had men een jaar of tien geleden al afscheid moeten nemen van dat duo, in schoonheid. Dan had je inderdaad Romeo kunnen laten doorstromen als rechercheur met een type als Esmee ernaast. Dan waren de Fleva-fanaten nu niet heartbroken of over de zeik geweest en had de serie tijdig de nodige refresh gehad. Want wat ze nu proberen is het op wanhopige wijze nog te redden terwijl het inhoudelijk al veel te laat is, laat staan in het algeheel.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  maandag 6 oktober 2025 @ 22:19:04 #104
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_218955760
quote:
9s.gif Op maandag 6 oktober 2025 21:24 schreef roos94 het volgende:
De geldmachine moet blijven draaien dus het zal ze een worst wezen wat de fans vinden ...
Wat ironisch is, want de wisselwerking is natuurlijk dat de serie al vijftien jaar langer loopt dóór die luid hoorbare roep van de fans. De fans kopen de dvd's, de merch, gaan naar de fandagen, schrijven erover los op social media, en zijn een zelfbedruipende promotiecampagne. Hen tegenwerken is eigenlijk eigenhandig de nek omdraaien, en als een nachtkaarsje.

Zelfs al vind ik Fleva verschrikkelijk. Amerikaans-shipgeneuzel, hou toch op.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:16:27 #105
433862 Mr.Pomtip
Voor u ist menéér Pomtip!
pi_218982001
Ze hadden er een goed einde aan moeten schrijven toen bleek dat Angela en Victor steeds slechter met elkaar om konden gaan. Het gaat al zo vanaf seizoen 11 of 13, dus ze hadden het bij een seizoen of 15 moeten houden. Als opvolger hadden ze dan Flikken Rotterdam kunnen aanhouden, in plaats van twee series tegelijk laten lopen.

Je gaat geen mensen als intiem duo bij elkaar zetten als ze elkaar in het echt niet meer kunnen luchten. Het was niet de eerste keer dat het mis ging. Wees dan professioneel en zet je er overheen voor je team of schrijf er een einde aan dat geen afbreuk doet aan de serie, zoals we nu waarschijnlijk krijgen. Er is geen enkele manier hoe ze dit op een geslaagde manier kunnen rechtbuigen. Zelfs met de beste vervanger ter wereld is het nog steeds geen Wolfs. Eric Corton krijgt een lastige positie als hij die hoofdrol overneemt. Ken die acteur niet eens, maar verwacht er nu al niet veel van.

Dit is wel een beetje als Suske en Wiske wat doorgaat zonder Suske. Het kan, maar het is niet wat je verwacht. Duidelijk teken dat de beste verhalen intussen wel verteld zijn. Wat er echt gebeurd is blijft nog steeds onduidelijk. Misschien is Victor Reinier echt te ver gegaan of wordt de boel stevig overdreven, wat ook weer tot ruzie leidt. Beter hermonteren ze die laatste aflevering zonder vage zoon van Wolfs en was het daarmee klaar. We gaan nu een richting in waar de kijkers mogelijk ook niet gelukkig mee gaan zijn. We zien wel wat het wordt in 2026.
pi_218984010
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 18:49 schreef Ronaldussen het volgende:
Fijn dat jij je oordeel al klaar hebt, zonder dat je ook maar een fractie weet van wat gebeurd is ^O^

Het einde zoals jij beschrijft lijkt mij oersaai en voorspelbaar. Ben blij dat ze daarvoor niet gekozen hebben.

Ik ben zeker geen fan van Corton, en al helemaal niet als acteur, dus ik weet niet of ik deze serie nog blijf volgen als hij een vaste prominente rol krijgt. Mij had het wel leuk gevonden als Romeo rechercheur zou worden. Dat wil hij immers al heel lang. Dan kreeg zijn karakter ook eindelijk wat meer diepgang.
De reacties van de anderen hier zegt genoeg denk ik aan welke kant men staat.
pi_218984319
Van mij hadden ze mogen stoppen na het vertrek van Victor Reinier. Ben al jaren 'fan' van het programma, eigenlijk vanaf kinds af aan. Zelfs een keer gefigureerd. Maar de glans is er nu wel een beetje af. Was ik toch meer voorstander van een uiteindelijk romantisch avontuur en daarmee afsluiten. Nu denk ik dat ze het dan weer 2 of 3 seizoenen te lang door laten gaan en dan uiteindelijk toch stoppen.
  Moderator vrijdag 10 oktober 2025 @ 17:17:20 #108
446930 crew  ESF1Gamer
pi_218984379
Ik ben benieuwd hoe zowel Wolfs uit Flikken Maastricht uit de serie schrijven als het karakter van Huub Stapel uit Flikken Rotterdam uit de serie schrijven.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_218986216
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 16:02 schreef GereDathan het volgende:

[..]
De reacties van de anderen hier zegt genoeg denk ik aan welke kant men staat.
Dat zal best, maar het is allemaal gebaseerd op vrijwel niets.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 20:31:22 #110
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_218992228
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 17:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik ben benieuwd hoe zowel Wolfs uit Flikken Maastricht uit de serie schrijven als het karakter van Huub Stapel uit Flikken Rotterdam uit de serie schrijven.
Huub Stapel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien dat Wolfs
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allmighty & Allrighty :D!
Op 16-04-2007 22:29 schreef Noodly het volgende:
ik wilde even zeggen dat ik die nickname altijd zo leuk vind :@ _O_
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 22:14:53 #111
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_218993130
Ben briljante breinen aan het kijken op RTL4. Zie een kandidaat studeren in een gewelfde kelder. Bekende locatie 'de ponti' uit Flikken Maastricht.
Net efkes anges
pi_219003504
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 21:02 schreef Ronaldussen het volgende:

[..]
Dat zal best, maar het is allemaal gebaseerd op vrijwel niets.
Joh, je meent het. Of dacht iemand hier dat ik de scenarioschrijver van deze serie was?

Maar je gaat het meemaken, dit seizoen kijkt er geen hond meer en daarna sterft het allemaal een roemloze dood. Puur en alleen omdat de productie deze ellende heeft laten ontstaan en mevrouw Schijf niet volwassen genoeg is om het netjes af te ronden. Ego voor de serie zullen we maar zeggen. Wat niet verrassend is, haar weigering om nog langer een pruik te dragen is ook tekenend.
pi_219004830
Het gaat mij niet om jouw voorspelling of er nog mensen naar de serie gaan kijken. Je weet vrijwel niets over het vermeend wangedrag van Victor en toch heb jij je conclusie al klaar en brengt het bijna als een feit: het stelt geen reet voor en Angela stelt zich aan en is niet volwassen. Dat vind ik echt te kort door de bocht met de zeer beperkte openbare informatie die we hebben.

En dat van die pruik is ook bullshit. Ze heeft zelf heel lang die pruik willen houden omdat ze vond dat dat bij het karakter hoorde. Daar is ze dus anders over gaan denken (of de productie) en dat is prima. Ik vind het prettig als karakters zich ontwikkelen, zeker bij zo'n langlopende serie, en daar past een ander kapsel prima bij. In het echte leven veranderen mensen ook regelmatig van kapsel ;)
  Miss 200.000.000! maandag 13 oktober 2025 @ 12:58:11 #114
367000 roos94
pi_219004865
We gaan hier niet haten op Angela!

TR gemacht !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')