Mijn ervaringen met CoolBlue zijn niet geweldig. Zeker als je bedenkt dat ze flink veel duurder zijn dan de concurrent, en geen laagsteprijsgarantie hebben omdat zij zich, in hun eigen woorden, via de klantenservice willen onderscheiden Want ze zijn geobsedeerd door klantenservice, staat op hun site. Helaas is dit schromelijk overdreven.
Ik had een
koelkast bij CoolBlue besteld, en extra betaald voor het omdraaien van de deur en plaatsen en waterpas stellen. Dat omdraaien van de deur was duidelijk erg lomp gedaan, de
koelkast zat onder de krassen. Waterpas stellen stelde ook weinig voor, hij stond wel waterpas, maar wiebelde heel erg. Dat lag zogenaamd aan mijn vloer, maar mijn oude
koelkast wiebelde totaal niet en stond op dezelfde plek. Vervolgens moest ik ook nog tekenen voor onbeschadigde ontvangst, wat ik uiteraard heb geweigerd. Pas toen men beloofde een aantekening te maken dat de
koelkast bekrast was, heb ik getekend.
Ik heb vervolgens geklaagd bij CoolBlue. Die waren heel verbaasd, want volgens de afleverbon was de
koelkast onbeschadigd geleverd. Pas nadat ik ze foto's had gestuurd, waren ze overtuigd en zouden ze een nieuwe
koelkast bezorgen en de beschadigde meenemen. Maar je raadt het al, de nieuwe was ook beschadigd. Weer geklaagd bij CoolBlue, en ze boden aan om 'm nogmaals om te ruilen of om 5 % korting te geven. Nog een keer omruilen, daar had ik geen zin in, dus op zich zag ik die korting als een goede optie.
Maar nou komt het: De bestelde
koelkast kostte op moment van bestellen EUR 469,-. Het eerder door hun meegenomen eerste beschadigde exemplaar stond inmiddels weer op hun site als licht beschadigd tweedekansmodel met 15% korting. Dus ik wijs hun daar op, en vraag of ik niet ook 15% korting kon krijgen op mijn tweede, bekraste exemplaar.
Na wat mailen over en weer bieden ze 7,5% korting aan. Inmiddels is echter de prijs van de
koelkast aangepast op hun site naar EUR 399,-. Dus dan zou ik EUR 433 moeten betalen voor een bekrast exemplaar, terwijl een ongeschonden exemplaar EUR 399 kostte!
Ik probeer ze uit te leggen hoe onredelijk dat is, maar ze herhalen allemaal dat ze niet geautoriseerd zijn meer dan 7,5% korting te geven, en mijn verzoek om mijn vraag dan naar iemand met een hoger autorisatieniveau door te spelen wordt geweigerd. Sterker nog: op mijn mails werd helemaal niet meer gereageerd!
Uiteindelijk een klacht geplaatst op KlachtenKompas (van de Consumentenbond). Toen kon er ineens weer wel gereageerd worden, en werd mij 12% korting beloofd, waar ik uiteindelijk maar mee akkoord ben gegaan, omdat ik het gedoe zat was. Het bedrag zou binnen 5 werkdagen aan mij terug gestort worden. Je raadt het al: gebeurde niet! En mijn mails bleven ook onbeantwoord, wederom. Pas nadat ik een tweede klacht op Klachtenkompas plaatste kreeg ik uiteindelijk, na weken wachten, het beloofde geld terug.
Dus voor mij nooit meer Cool Blue.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...