abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 februari 2025 @ 11:40:03 #1
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_216593836
Ik heb nu zelf meerdere keren gehad met wat duurdere aankopen bij CoolBlue dat de apparaten binnen de garantie stuk gingen of reeds stuk of met krassen aankwamen bij mij.

Wat mij dan steeds aantrok was de aanbevelingen en het idee een goede keuze te maken.

Maar het lijkt soms wel alsof CoolBlue beschadigde producten opkoopt en die als nieuw aan mensen probeert te slijten.

Meer mensen met deze ervaring?

Ging om een Roomba stofzuiger met portal en een Sage barista apparaat.
pi_216594125
Zelf alleen maar positieve ervaringen gehad met CoolBlue eigenlijk. Uitstekende klantenservice, goede bezorging, snelle levertijden. Ook nooit problemen gehad met de bestelde producten. Enige nadeel is dat ze wat duurder zijn, maar vaak neem ik dat op de koop toe omdat ik dan in ieder geval weet dat de bestelling probleemloos loopt.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 12:08:07 #3
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_216594157
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 12:06 schreef Lichtloper het volgende:
Zelf alleen maar positieve ervaringen gehad met CoolBlue eigenlijk. Uitstekende klantenservice, goede bezorging, snelle levertijden. Ook nooit problemen gehad met de bestelde producten. Enige nadeel is dat ze wat duurder zijn, maar vaak neem ik dat op de koop toe omdat ik dan in ieder geval weet dat de bestelling probleemloos loopt.
Misschien sta ik op een zwarte lijst? :?
pi_216594178
CoolBlue heeft wel "tweedekans" producten maar dan staat het er expliciet bij.

Al eens een Liebherr koel- vriescombi op die manier gescoord met een paar krasjes aan de zijkant voor fors minder.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 12:11:16 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216594205
Ze hebben wel de zgn. tweedekans-opties.

Wat zeggen ze als je klaagt over de gebruikssporen?
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 12:29:59 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_216594437
Mijn ervaring is dat als je dure dingen koopt met een eigen kwaliteitscontrole dan is het prima. Want. De kwaliteitscontrole ligt 80% bij de fabrikant niet bij CoolBlue. Maar zodra je te maken hebt met 'in-house' producten zoals USB/HDMI kabels of producten met weinig dure opties zoals de telefoonhouders voor in de auto die niet hoger gaan dan 40 euro... dan lijkt er een probleem te zijn met de kwaliteit.

Ik op die manier bijvoorbeeld 2x achter elkaar 2 verschillende telefoonhouders moeten terug moeten brengen voor exact hetzelfde probleem (wireless laden werkte niet).

De meest waarschijnlijke verklaringen:
1. Of mijn ervaring is toevallig net ongelukkig met net dat product.
2. Ze hebben willens en wetens producten op de plank liggen waarvan ze accepteren dat de kwaliteit laag ligt
3. Ze doen achter de schermen trukjes met kapotte producten herschikken in nieuwe dozen en dan hopen dat de volgende klant het niet merkt of accepteert of niet belangrijk genoeg vindt om het terug te brengen.

Moet wel zeggen dat ik uiteindelijk mijn geld gewoon terug heb gekregen maar dat is weer 2 uur van mijn leven met naar die fysieke winkel gaan, daar in de wachtrij zitten. Dan een vrij lange procedure voor het inwisselen en weer terug naar huis. Er kan daar wellicht iets verbeterd worden.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_216594527
Een keer een televisie met binnen een week een streep bovenin beeld, geen punt een nieuwe of geld terug.
Wat ze met die kapotte doen, geen idee
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_216594538
Ooit een monitor terug moeten brengen, omdat die net binnen de garantietermijn gebreken begon te vertonen (Er verschenen rare vlekken rond de schermranden). Omdat het verpakkingsmateriaal allang weg was, heb ik de monitor naar de winkel gebracht en een dag nadat de monitor bij de leverancier lag al het aankoopbedrag als tegoed terugontvangen. Eigenlijk enkel prima ervaringen met coolblue gehad, ze zijn alleen zelden de goedkoopste optie.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_216596791
Ik heb uitsluitend prima ervaringen met Coolblue. Al moet we gezegd worden dat ik nog nooit gebruik heb gemaakt van hun klantenservice.
pi_216597148
ik heb een paar keer de servicedesk mee gemaakt, over het algemeen goede ervaringen. Soms wat dingentjes, maar waar mensen werken, worden fouten gemaakt.

Ooit een defect Garmin horloge terug moeten sturen, reperatie duurde vrij lang, en kreeg eigenlijk automatisch een nieuw horloge toegestuurd.
  zaterdag 8 februari 2025 @ 19:25:48 #11
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_216598497
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 17:45 schreef Rolfieo het volgende:
ik heb een paar keer de servicedesk mee gemaakt, over het algemeen goede ervaringen. Soms wat dingentjes, maar waar mensen werken, worden fouten gemaakt.

Ooit een defect Garmin horloge terug moeten sturen, reperatie duurde vrij lang, en kreeg eigenlijk automatisch een nieuw horloge toegestuurd.
Ik kreeg ook automatisch een nieuw apparaat opgestuurd maar die ging binnen een aantal maanden kapot aan hetzelfde defect :')
pi_216598852
Nieuwe pc gekocht en die was gelijk kapot. Terug gestuurd en geld terug gekregen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_216598990
Printer gekocht in de winkel, ik zeg mag ik hem over 15 minuten met de auto ophalen scheelt veel gesjouw.

Anders komen we hem vanavond wel even brengen :')

Beetje overdreven. Maar uiteraard aanbod wel aangenomen :D
Hell To The Liars
pi_216604495
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 12:36 schreef halfway het volgende:

Wat ze met die kapotte doen, geen idee
Die sturen ze naar Mishu
pi_216604621
Alleen maar goede ervaring met Coolblue. Goede service en snelle levertijd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 12:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
CoolBlue heeft wel "tweedekans" producten maar dan staat het er expliciet bij.

Al eens een Liebherr koel- vriescombi op die manier gescoord met een paar krasjes aan de zijkant voor fors minder.
En hoeverre zie je die krasjes? Liebherr staat bekend om zijn goede kwaliteit producten dus als je die krasjes verder niet ziet dan is dat alleen maar super.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zondag 9 februari 2025 @ 09:45:00 #16
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_216604667
Vooral positieve ervaringen. Eén keer ging het wel behoorlijk mis. Ik had een dure OLED TV met soundbar besteld, maar er werd een ander type TV geleverd (wel zelfde formaat en merk). Deze TV had ongeveer een derde van de waarde van de TV die was besteld. Behoorlijk slordig dus. Na een telefoontje werd dit snel hersteld. De volgende dag werd wel de goede TV geleverd. Ik kreeg bovendien ter compensatie een voucher t.w.v. 40 euro.
pi_216606323
Ik lees zowel goede als slechte reviews qua coolblue, de goede zijn moeilijk te vinden want als het goed ging of gaat, dan hoor je dat toch minder snel versus wanneer het fout gaat.

Maar van alle topics op fok qua producten die dan defect waren, niet aankwamen, klantenservice die moeilijk deed, ging het bijna altijd over coolblue.

Ikzelf bestel daar al jaren niet meer, eigenlijk altijd via bol en dan zorgen dat het “verkocht word door bol” dan is de kans op gezeik bijna nihil.
pi_216607535
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 11:40 schreef Mishu het volgende:
Ik heb nu zelf meerdere keren gehad met wat duurdere aankopen bij CoolBlue dat de apparaten binnen de garantie stuk gingen of reeds stuk of met krassen aankwamen bij mij.

Wat mij dan steeds aantrok was de aanbevelingen en het idee een goede keuze te maken.

Maar het lijkt soms wel alsof CoolBlue beschadigde producten opkoopt en die als nieuw aan mensen probeert te slijten.

Meer mensen met deze ervaring?

Ging om een Roomba stofzuiger met portal en een Sage barista apparaat.
Welke Roomba had je, heb die van mij weer teruggedaan bij CoolBlue
pi_216607602
Alleen maar goede ervaringen, 1 keer issue dat horloge niet met Android werkte, kon hem direct omruilen in de winkel. Ook toen ik wasmachine bestelde had ik per ongeluk aangevinkt dat ik een wand stekkerdoos nodig had, monteur zag binnen 20 seconden dat die er al was, en maakte direct in orde dat ik dat niet hoefde te betalen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_216607796
Hier ook alleen maar goede ervaringen. Bij bezorging nieuwe droger zagen bezorgers zelf dat er een krasje op zat, kon direct kiezen of ik dan een nieuwe wilde of korting. Gekozen voor dat eerste. Ze hebben hem toen wel neergezet en aangesloten, en ik mocht hem ook gewoon gebruiken tot de omruiling had plaatsgevonden. Dat kon al drie dagen later, dus was niet nodig, maar wel fijn dat het had gekund als nodig. Mn wasmachine is ook van hen, daar ging alles in 1x goed. Mijn grasmaaier ging na een jaar ineens kapot, mee naar winkel geweest en die constateerden dat repareren duurder zou zijn dan vervangen dus kreeg direct een nieuwe vergelijkbare mee. Die doet 't nu 6 jaar later nog steeds. Mn smartwatch komt ook bij hen vandaan, mn vorige ook. Grote apparaten of dure producten koop ik zoveel mogelijk daar ivm tot nu toe altijd goede service/garantie afhandeling.
  zondag 9 februari 2025 @ 15:04:44 #21
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_216608126
Nieuwe koelvriescombinatie gekocht, ging defect binnen twee maanden. Deden nogal moeilijk over vervanging want eerst moest de fabrikant dat oplossen maar dat duurde weken voordat dat kon plaatsvinden. Misschien juridisch gezien de goede weg maar dat zou ik voor een laptop of wat anders vinden dan voor een uiterst essentieel onderdeel van m'n huishouden.

Na heel veel aandringen hebben ze hem omgeruild voor een nieuwe. Had soepeler gekund en voor mij minder hoofdpijn en frustraties. Wat denken ze . dat ik m'n spul ergens anders ga koelen of vriezen of dat ik ergens een reserve heb staan?

Heb wel geleerd dat de klantenservicemedewerker die je daar aan de telefoon zelf bijna niets mag doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gunner op 09-02-2025 15:09:51 ]
Where law ends, tyrrany begins.
pi_216608186
Ik bestel altijd bij Coolblue. Nog nooit gezeik gehad met service, retourneren of defecten
pi_216620302
Twee keer besteld bij coolblue.de (wonende in Duitsland) en twee keer een extreem slechte ervaring gehad.

Het ging in afzonderlijke gevallen om hetzelfde probleem, namelijk retourzendingen dus een andere usecase dan jij hebt. Maar het heeft in beide gevallen meerdere weken geduurd voordat ik mijn geld terug kreeg en ik moest er zelf achteraan gaan.

Ik bestel dus niet meer bij coolblue.de. Waarschijnlijk is de service in Nederland een stuk beter, maar goed.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_216627274
2* wat besteld bij coolblue: eerste keer artikel kwijt geraakt bij de post, hoop gezeur voordat ik mijn geld terug had.

2de keer een dure koptelefoon (300 euro) zat volgens de website een aantal dingen bij, zoals een bluetooth dongle en een vliegtuig adapter. Niet dus.
Maar kon naar de winkel komen, dan kreeg ik ze alsnog. Ook niet dus, voor niks naar die winkel (niet in de buurt)

Ze zouden er nog op terugkomen. (paar maanden geleden) ook niet gedaan.

Heb de missende onderdelen zelf maar ergens anders besteld, maar bij Coolblue bestel ik niet meer.
pi_216628755
Vanavond om 22:14 uur:
het model koelkast wordt een maatje té klein in de keuken. Dus een koel vries combi besteld - leveradres aangepast - betaald - blijkt de wijziging van adres niet geregistreerd.
Dus snel op Annuleren geklikt. En dat werkte.
Tot 23.59 kan ook nog gebeld worden met de klantenservice 👍🏼 Die heeft mijn fout rechtgebreid.
Zelfs zag hij, dat het geld al weer richting terugstorten was geboekt! _O_
Eerst mijn account gecontroleerd - zijn advies - en opnieuw besteld.
Pffft. Voor 24 februari. Pas.

#crosspost. CoolBlue 👍🏼

P.S. zojuist zie ik, dat de bijna ¤ 1000,- is teruggestort 👍🏼 van de geannuleerde bestelling.

[ Bericht 6% gewijzigd door AnneX op 11-02-2025 13:24:25 ]
pi_216635998
Mijn ervaringen met CoolBlue zijn niet geweldig. Zeker als je bedenkt dat ze flink veel duurder zijn dan de concurrent, en geen laagsteprijsgarantie hebben omdat zij zich, in hun eigen woorden, via de klantenservice willen onderscheiden Want ze zijn geobsedeerd door klantenservice, staat op hun site. Helaas is dit schromelijk overdreven.

Ik had een koelkast bij CoolBlue besteld, en extra betaald voor het omdraaien van de deur en plaatsen en waterpas stellen. Dat omdraaien van de deur was duidelijk erg lomp gedaan, de koelkast zat onder de krassen. Waterpas stellen stelde ook weinig voor, hij stond wel waterpas, maar wiebelde heel erg. Dat lag zogenaamd aan mijn vloer, maar mijn oude koelkast wiebelde totaal niet en stond op dezelfde plek. Vervolgens moest ik ook nog tekenen voor onbeschadigde ontvangst, wat ik uiteraard heb geweigerd. Pas toen men beloofde een aantekening te maken dat de koelkast bekrast was, heb ik getekend.

Ik heb vervolgens geklaagd bij CoolBlue. Die waren heel verbaasd, want volgens de afleverbon was de koelkast onbeschadigd geleverd. Pas nadat ik ze foto's had gestuurd, waren ze overtuigd en zouden ze een nieuwe koelkast bezorgen en de beschadigde meenemen. Maar je raadt het al, de nieuwe was ook beschadigd. Weer geklaagd bij CoolBlue, en ze boden aan om 'm nogmaals om te ruilen of om 5 % korting te geven. Nog een keer omruilen, daar had ik geen zin in, dus op zich zag ik die korting als een goede optie.

Maar nou komt het: De bestelde koelkast kostte op moment van bestellen EUR 469,-. Het eerder door hun meegenomen eerste beschadigde exemplaar stond inmiddels weer op hun site als licht beschadigd tweedekansmodel met 15% korting. Dus ik wijs hun daar op, en vraag of ik niet ook 15% korting kon krijgen op mijn tweede, bekraste exemplaar.

Na wat mailen over en weer bieden ze 7,5% korting aan. Inmiddels is echter de prijs van de koelkast aangepast op hun site naar EUR 399,-. Dus dan zou ik EUR 433 moeten betalen voor een bekrast exemplaar, terwijl een ongeschonden exemplaar EUR 399 kostte!

Ik probeer ze uit te leggen hoe onredelijk dat is, maar ze herhalen allemaal dat ze niet geautoriseerd zijn meer dan 7,5% korting te geven, en mijn verzoek om mijn vraag dan naar iemand met een hoger autorisatieniveau door te spelen wordt geweigerd. Sterker nog: op mijn mails werd helemaal niet meer gereageerd!

Uiteindelijk een klacht geplaatst op KlachtenKompas (van de Consumentenbond). Toen kon er ineens weer wel gereageerd worden, en werd mij 12% korting beloofd, waar ik uiteindelijk maar mee akkoord ben gegaan, omdat ik het gedoe zat was. Het bedrag zou binnen 5 werkdagen aan mij terug gestort worden. Je raadt het al: gebeurde niet! En mijn mails bleven ook onbeantwoord, wederom. Pas nadat ik een tweede klacht op Klachtenkompas plaatste kreeg ik uiteindelijk, na weken wachten, het beloofde geld terug.

Dus voor mij nooit meer Cool Blue.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_216636055
Dan denk ik, dat ik bij deze het topic ontvolg.
Van die laatste reactie krijg ik buikpijn, in afwachting van levering inclusief draaien deur richting eind februari.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')