Vroeger, lang geleden, toen er nog geen landen bestonden, trommelde je gewoon een handjevol vrienden op en ging je binnen een dagmars afstand alle bewoners vertellen dat jij nu de baas was en ze jouw een deel van hun spullen moesten geven. En als ze het daar niet mee eens waren, sloeg je hun hersens in.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:21 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Terecht opgemerkt, we kunnen ons ook afvragen waarom niemand hier inhoudelijk op in gaat
Gokje: Niemand heeft geldige argumenten, ja dit is een uitdaging.
Verkoop het nu eens aan me, dat idee dat God oooh grote God, een stuk land belooft aan 1 groepje nietszeggende mensen.. in perspectief van het universum
Nou, succes!dat kan niemand, en daarom blijft het gewoon stil na jouw 100% correcte opmerking. Ik denk dat velen er ook moe gestreden van zijn, de trucendoos is OP.. het krediet, is OP.
Nee, eerlijk verdelen. Je weet wel, je gaat met zijn allen om een tafel zitten en maakt een compromis waar iedereen mee akkoord kan gaan.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is in 1936, 1947, 1967, 2000 en 2008 geprobeerd. Heeft niet gewerkt.
Een andere reden dat het niet werkt is dat Hamas het gehele grondgebied van Israël als Palestijns gebied beschouwt. Wat valt er dan precies te onderhandelen?
Wat een onzin. De Palestijnen hebben 5 keer verworpen, de Israëli 5 keer geaccepteerd. De Israëli hebben duidelijk laten zien om te kunnen gaan met twee staten. Bij wie ligt dan het probleem?quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, eerlijk verdelen. Je weet wel, je gaat met zijn allen om een tafel zitten en maakt een compromis waar iedereen mee akkoord kan gaan.
Het probleem is dat er al 80 jaar lang zowel Palestijnen als Israëliërs aan de macht zijn die vinden dat ze recht hebben op het hele land en bereid zijn daar oorlog over te voeren. Hard tegen hard.
Initieel bij de Europeanen, die zich schuldig voelden over wat Duitsland had gedaan. En je stelt het wel weer heel eenzijdig voor.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat een onzin. De Palestijnen hebben 5 keer verworpen, de Israëli 5 keer geaccepteerd. Bij wie ligt dan het probleem?
Wat stel ik wel weer heel eenzijdig voor? Ik snap dat de feiten eenzijdig lijken, omdat er één partij is die 5 keer nee zei en één partij is die 5 keer ja zei.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Initieel bij de Europeanen, die zich schuldig voelden over wat Duitsland had gedaan. En je stelt het wel weer heel eenzijdig voor.
die mensen kunnen toch terug komen als kamermeisje, tuinverzorger , chauffeur , Politieagent later ?quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:58 schreef mcmlxiv het volgende:
Best wonderlijk dat mensen niet willen begrijpen dat het doden van 1200 (of welk aantal dan ook) personen door een aantal terroristen vanuit een bevolkingsgroep je niet het recht geeft andere personen uit diezelfde bevolkingsgroep te deporteren, op te sluiten of te vermoorden.
Nog wonderlijker is het feit dat deze mensen fervente aanhangers of zelfs onderdeel van een volk zijn wat deportaties, opsluiting en genocide heeft ondergaan op basis van even onfrisse mechanismen.
Dat recht wordt ook niet gegeven maar genomen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:58 schreef mcmlxiv het volgende:
Best wonderlijk dat mensen niet willen begrijpen dat het doden van 1200 (of welk aantal dan ook) personen door een aantal terroristen vanuit een bevolkingsgroep je niet het recht geeft andere personen uit diezelfde bevolkingsgroep te deporteren, op te sluiten of te vermoorden.
Als je niks over de samenstelling van Israël weet zou je dat wel denken ja.quote:Nog wonderlijker is het feit dat deze mensen fervente aanhangers of zelfs onderdeel van een volk zijn wat deportaties, opsluiting en genocide heeft ondergaan op basis van even onfrisse mechanismen.
Euhm, het is wel de bedoeling dat jij, als ‘gazaees’, ophoepelt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:27 schreef Captain_Ghost het volgende:
Heerlijke geniale plan van Trump. Zo eenvoudig is het..
Trump gaf eerder aan aan landen rondom Gazastrook. Of ze mensen uit Gaza wilde helpen opvangen en of opbouwen. Welk vorm ook is.
Nou geen enkele land wilde Gaza hebben. Dus VS wilt deze stukje land wel hebben, gaan ze boel ombouwen zoals resort.. Een geweldig idee!
Nu hoort je verschillende landen nu janken en klagen dat niet kan en niet mag... Nou ja. Ga dan Gaza helpen met opbouwen enzovoort. Anders neemt VS het over.
Een mooie gedachte van Trump.
Stel dat ik een Gazaees ben, verwelkom ik VS graag in Gaza. Hiermee kan Isreal niets mee beginnen. Ook hoef ik niet tegen Isreal vechten.
Door werken bij de resorts, verdien ik kosten en kan ik leuks mee doen met leven. Huis kopen, feest, bidden.. enzo. Ben ik ook van alle ellende af en kan ik van leven genieten.
Naar VS..quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:36 schreef mootie het volgende:
[..]
Euhm, het is wel de bedoeling dat jij, als ‘gazaees’, ophoepelt.
Nee, naar Libanon of Jordanië. Je mag niet blijven, het is alleen voor rijke, niet-Palestijnen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:43 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Naar VS..
Want Gaza wordt VS grondgebied. dus naar VS.. Niemand anders willen gaza opnemen.
Nee.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:43 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Naar VS..
Want Gaza wordt VS grondgebied. dus naar VS.. Niemand anders willen gaza opnemen.
Gelijk u doet?quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Waarom moeten wij ons overal mee bemoeien? Vrede stichten via de VN is 1 ding, militair komen ingrijpen in andermans geschil is iets heel anders. Leg ze dan allebei dezelfde sancties op en help alle slachtoffers. Maar ga in zo'n gepolariseerd conflict vooral niet 1 kant kiezen.
Zolang conservatieve religie in die contreien domineert wordt het nooit 'wat moois', al helemaal niet als je vrouw, andersdenkend persoon of homo bent.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Alsof Israël het niet zou komen afpakken als de Palestijen wel wat moois van Gaza zouden maken.
Nee dan moet je huis en haard (althans wat er nog van over is) verlaten en opflikkerenquote:Op woensdag 5 februari 2025 19:27 schreef Captain_Ghost het volgende:
Heerlijke geniale plan van Trump. Zo eenvoudig is het..
Trump gaf eerder aan aan landen rondom Gazastrook. Of ze mensen uit Gaza wilde helpen opvangen en of opbouwen. Welk vorm ook is.
Nou geen enkele land wilde Gaza hebben. Dus VS wilt deze stukje land wel hebben, gaan ze boel ombouwen zoals resort.. Een geweldig idee!
Nu hoort je verschillende landen nu janken en klagen dat niet kan en niet mag... Nou ja. Ga dan Gaza helpen met opbouwen enzovoort. Anders neemt VS het over.
Een mooie gedachte van Trump.
Stel dat ik een Gazaees ben, verwelkom ik VS graag in Gaza. Hiermee kan Isreal niets mee beginnen. Ook hoef ik niet tegen Isreal vechten.
Door werken bij de resorts, verdien ik kosten en kan ik leuks mee doen met leven. Huis kopen, feest, bidden.. enzo. Ben ik ook van alle ellende af en kan ik van leven genieten.
Nee, ik zie meer kanten aan alles en belicht die graag. Als je van de ene partij zegt dat die akelig zijn, dan zeg ik: maar die andere partij is ook niet onschuldig.quote:
Ja, ik ook.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, ik zie meer kanten aan alles en belicht die graag. Als je van de ene partij zegt dat die akelig zijn, dan zeg ik: maar die andere partij is ook niet onschuldig.
Goed. Maar we hebben het nu over Trump, die dweept met religie en conservatieven als het hem uitkomt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zolang conservatieve religie in die contreien domineert wordt het nooit 'wat moois', al helemaal niet als je vrouw, andersdenkend persoon of homo bent.
Een aanslag op de president durf ik ook niet uit te sluiten. Het zijn in ieder geval geen saaie tijden, met deze valse profeet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:05 schreef havanagila het volgende:
Gaat toch niet gebeuren. En anders weer een stuk of twintig 911's
Dat kwam door mijn discussiepartner, die het andere uiterste uitdraagt. Ik gaf al aan dat ik vind dat ze allebei akelig bezig zijn. En dat de initiële ellende in gang is gezet door Europa. Uiteindelijk zou je de schuld dus bij de VN kunnen leggen, want die hebben het land afgepakt en de grenzen ingetekend. Maar geen van de betrokken partijen heeft veel moeite gedaan om de vrede te bewaren en tot een werkende compromis te komen. Hard tegen hard.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, ik ook.
Maar dat afschilderen van Israël als hét probleem in dat theocratische, conservatieve Midden-Oosten vind ik altijd wat apart.
Kijk gewoon zijn persconferentie. Daar zegt hij al dat rijke landen in de regio en rijke mensen daar, ervoor willen betalen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:09 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Stuur de rekening maar naar Iran.
Ai, maar er was toch een plan? Een route naar de vrede? Wat deden ze dan daar in het Witte Huis dan wat thee leuten en dromen van etnische zuiveringen?quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:09 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Stuur de rekening maar naar Iran.
Het is natuurlijk wel, dat ze elkaar opzwepen. En je maakt terroristen door hun familie of vrienden invalide of dood te maken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat idee ook continu... "Als Israël inbindt dan voorkomt dat islamitisch terrorisme en radicalisme".
Israël kan vandaag nog van de kaart verdwijnen, dat maakt die terroristen en radicalen geen zak uit.
Dus je snap de reactie van Israël?quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel, dat ze elkaar opzwepen. En je maakt terroristen door hun familie of vrienden invalide of dood te maken.
Als ze hun "plekje in het hiernamaals" maar verdienen idd. Mafkezen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat idee ook continu... "Als Israël inbindt dan voorkomt dat islamitisch terrorisme en radicalisme".
Israël kan vandaag nog van de kaart verdwijnen, dat maakt die terroristen en radicalen geen zak uit.
Nee hoor, maar Palestijnse kinderen jaren opsluiten voor het gooien van stenen zonder echt proces is best een slecht idee. Vele duizenden non-combattante Palestijnen, kleine kinderen inclusief, doden als collateral dammage maak je ook geen vrienden mee.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Exact.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:27 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nee hoor, maar Palestijnse kinderen jaren opsluiten voor het gooien van stenen zonder echt proces is best een slecht idee. Vele duizenden non-combattante Palestijnen, kleine kinderen inclusief, doden als collateral dammage maak je ook geen vrienden mee.
Terroristische Palestijnse organisaties als kwade genius in dit conflict staat wat mij betreft niet ter discussie, helaas is Israël onder invloed van figuren als Nethanyahu en extreem-rechtse partijen ook naar een enigszins bedenkelijk niveau afgegleden.
Er zijn ruim 14 miljoen Palestijnen, een oplossing waar een menswaardig bestaan voor dit volk geen deel van uitmaakt is altijd kansloos. 14 miljoen mensen kun je niet uitwissen, juist het Joodse volk zou dat als geen ander moeten zien. Dat is ook de reden waarom alleen een twee-staten oplossing, hoe moeilijk ook, het enige is wat uiteindelijk een oplossing kan zijn. Al dan niet met een buffermacht.
Ik post hem nog maar een keer. Dit is de samenvatting van de speech die Donald Trump op Sunday, May 21, 2017, gaf at the Arab Islamic American Summit. Hij sorteerde hier voor op wat er nu staat te gebeuren.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:11 schreef Black_Baron het volgende:
Kijk gewoon zijn persconferentie. Daar zegt hij al dat rijke landen in de regio en rijke mensen daar, ervoor willen betalen.
En dat Gaza opgebouwd gaat worden voor iedereen daar. En dat er banen komen voor iedereen daar.
Maar dat het lijden en doodgaan van die bevolking nou eindelijk eens moet stoppen.
Ik zeg: geef het een kans. Want zoals het nu gaat, is het inderdaad alleen maar dood en verderf.
Ik kan morgen ook beslissen dat het wel eens tijd wordt om de inwoners van Limburg uit hun lijden te verlossen. Het is toch godvergeten onmenselijk om te moeten leven in steden als Heerlen of Kerkrade. Laten we die mensen heralloceren naar Duitsland (de taal spreken ze toch al soort van). Mensen uit te Randstad hebben grote behoefte aan woonruimte en willen daar vast leuk voor betalen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:11 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Kijk gewoon zijn persconferentie. Daar zegt hij al dat rijke landen in de regio en rijke mensen daar, ervoor willen betalen.
En dat Gaza opgebouwd gaat worden voor iedereen daar. En dat er banen komen voor iedereen daar.
Maar dat het lijden en doodgaan van die bevolking nou eindelijk eens moet stoppen.
Ik zeg: geef het een kans. Want zoals het nu gaat, is het inderdaad alleen maar dood en verderf.
En jij die van de Palestijnen?quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus je snap de reactie van Israël?
Nee, ik snap dat namelijk sowieso niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En jij die van de Palestijnen?
Wil VS gaza niet opnemen, dan ook geen stukje grond. Prima toch.quote:
Ik ook.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:52 schreef Tengano het volgende:
Ben benieuwd naar de eerste concrete acties.
Ik zie alleen wat hickups richting de afspraken die nu actief zijn. Wat Donald nu voorstelt strookt niet met de overeengekomen acties en wat er afgesproken is in de cease fire deal.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:58 schreef Black_Baron het volgende:
Ik ook.
Vind het allemaal veel belovend.
Het "mooie" is dat sommigen hier zonder enige vorm van twijfel of schaamte de plannen van Trump omarmden en verdedigden.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:04 schreef Buitendam het volgende:
Je zou maar in het Witte Huis werken en constant de waanideeën van die staatsdebiel moeten omvormen. Kutbaan.
https://www.aljazeera.com(...)n?traffic_source=rssquote:Rubio says people can ‘move back in’ to Gaza after reconstruction
“It was not meant as a hostile move.” US Secretary of State Marco Rubio defended President Trump’s plan to remove Palestinians from Gaza, saying it was an offer to help rebuild the strip so that “people can move back in.”
Je hebt gewoon best veel gekkies vrij rondlopen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het "mooie" is dat sommigen hier zonder enige vorm van twijfel of schaamte de plannen van Trump omarmden en verdedigden.
Het maakt letterlijk niet uit waar Trump mee komt, ze verdedigen het. En als het aangepast wordt? Dan verdedigen ze de aanpassing. Dat zijn nu kritiekloze schoothondjes die iemand op een voetstuk hebben geplaatst.
Of 10x Vlieland, dat klinkt alweer wat groter.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:09 schreef Tengano het volgende:
Let wel: we hebben het over een oppervlakte van 61% van Texel; want zo groot is Gaza.
quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
Of 10x Vlieland, dat klinkt alweer wat groter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |