Vroeger, lang geleden, toen er nog geen landen bestonden, trommelde je gewoon een handjevol vrienden op en ging je binnen een dagmars afstand alle bewoners vertellen dat jij nu de baas was en ze jouw een deel van hun spullen moesten geven. En als ze het daar niet mee eens waren, sloeg je hun hersens in.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:21 schreef Buikbrein het volgende:
[..]
Terecht opgemerkt, we kunnen ons ook afvragen waarom niemand hier inhoudelijk op in gaat
Gokje: Niemand heeft geldige argumenten, ja dit is een uitdaging.
Verkoop het nu eens aan me, dat idee dat God oooh grote God, een stuk land belooft aan 1 groepje nietszeggende mensen.. in perspectief van het universum
Nou, succes!dat kan niemand, en daarom blijft het gewoon stil na jouw 100% correcte opmerking. Ik denk dat velen er ook moe gestreden van zijn, de trucendoos is OP.. het krediet, is OP.
Nee, eerlijk verdelen. Je weet wel, je gaat met zijn allen om een tafel zitten en maakt een compromis waar iedereen mee akkoord kan gaan.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is in 1936, 1947, 1967, 2000 en 2008 geprobeerd. Heeft niet gewerkt.
Een andere reden dat het niet werkt is dat Hamas het gehele grondgebied van Israël als Palestijns gebied beschouwt. Wat valt er dan precies te onderhandelen?
Wat een onzin. De Palestijnen hebben 5 keer verworpen, de Israëli 5 keer geaccepteerd. De Israëli hebben duidelijk laten zien om te kunnen gaan met twee staten. Bij wie ligt dan het probleem?quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, eerlijk verdelen. Je weet wel, je gaat met zijn allen om een tafel zitten en maakt een compromis waar iedereen mee akkoord kan gaan.
Het probleem is dat er al 80 jaar lang zowel Palestijnen als Israëliërs aan de macht zijn die vinden dat ze recht hebben op het hele land en bereid zijn daar oorlog over te voeren. Hard tegen hard.
Initieel bij de Europeanen, die zich schuldig voelden over wat Duitsland had gedaan. En je stelt het wel weer heel eenzijdig voor.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat een onzin. De Palestijnen hebben 5 keer verworpen, de Israëli 5 keer geaccepteerd. Bij wie ligt dan het probleem?
Wat stel ik wel weer heel eenzijdig voor? Ik snap dat de feiten eenzijdig lijken, omdat er één partij is die 5 keer nee zei en één partij is die 5 keer ja zei.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Initieel bij de Europeanen, die zich schuldig voelden over wat Duitsland had gedaan. En je stelt het wel weer heel eenzijdig voor.
die mensen kunnen toch terug komen als kamermeisje, tuinverzorger , chauffeur , Politieagent later ?quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:58 schreef mcmlxiv het volgende:
Best wonderlijk dat mensen niet willen begrijpen dat het doden van 1200 (of welk aantal dan ook) personen door een aantal terroristen vanuit een bevolkingsgroep je niet het recht geeft andere personen uit diezelfde bevolkingsgroep te deporteren, op te sluiten of te vermoorden.
Nog wonderlijker is het feit dat deze mensen fervente aanhangers of zelfs onderdeel van een volk zijn wat deportaties, opsluiting en genocide heeft ondergaan op basis van even onfrisse mechanismen.
Dat recht wordt ook niet gegeven maar genomen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:58 schreef mcmlxiv het volgende:
Best wonderlijk dat mensen niet willen begrijpen dat het doden van 1200 (of welk aantal dan ook) personen door een aantal terroristen vanuit een bevolkingsgroep je niet het recht geeft andere personen uit diezelfde bevolkingsgroep te deporteren, op te sluiten of te vermoorden.
Als je niks over de samenstelling van Israël weet zou je dat wel denken ja.quote:Nog wonderlijker is het feit dat deze mensen fervente aanhangers of zelfs onderdeel van een volk zijn wat deportaties, opsluiting en genocide heeft ondergaan op basis van even onfrisse mechanismen.
Euhm, het is wel de bedoeling dat jij, als ‘gazaees’, ophoepelt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:27 schreef Captain_Ghost het volgende:
Heerlijke geniale plan van Trump. Zo eenvoudig is het..
Trump gaf eerder aan aan landen rondom Gazastrook. Of ze mensen uit Gaza wilde helpen opvangen en of opbouwen. Welk vorm ook is.
Nou geen enkele land wilde Gaza hebben. Dus VS wilt deze stukje land wel hebben, gaan ze boel ombouwen zoals resort.. Een geweldig idee!
Nu hoort je verschillende landen nu janken en klagen dat niet kan en niet mag... Nou ja. Ga dan Gaza helpen met opbouwen enzovoort. Anders neemt VS het over.
Een mooie gedachte van Trump.
Stel dat ik een Gazaees ben, verwelkom ik VS graag in Gaza. Hiermee kan Isreal niets mee beginnen. Ook hoef ik niet tegen Isreal vechten.
Door werken bij de resorts, verdien ik kosten en kan ik leuks mee doen met leven. Huis kopen, feest, bidden.. enzo. Ben ik ook van alle ellende af en kan ik van leven genieten.
Naar VS..quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:36 schreef mootie het volgende:
[..]
Euhm, het is wel de bedoeling dat jij, als ‘gazaees’, ophoepelt.
Nee, naar Libanon of Jordanië. Je mag niet blijven, het is alleen voor rijke, niet-Palestijnen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:43 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Naar VS..
Want Gaza wordt VS grondgebied. dus naar VS.. Niemand anders willen gaza opnemen.
Nee.quote:Op woensdag 5 februari 2025 19:43 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Naar VS..
Want Gaza wordt VS grondgebied. dus naar VS.. Niemand anders willen gaza opnemen.
Gelijk u doet?quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Waarom moeten wij ons overal mee bemoeien? Vrede stichten via de VN is 1 ding, militair komen ingrijpen in andermans geschil is iets heel anders. Leg ze dan allebei dezelfde sancties op en help alle slachtoffers. Maar ga in zo'n gepolariseerd conflict vooral niet 1 kant kiezen.
Zolang conservatieve religie in die contreien domineert wordt het nooit 'wat moois', al helemaal niet als je vrouw, andersdenkend persoon of homo bent.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Alsof Israël het niet zou komen afpakken als de Palestijen wel wat moois van Gaza zouden maken.
Nee dan moet je huis en haard (althans wat er nog van over is) verlaten en opflikkerenquote:Op woensdag 5 februari 2025 19:27 schreef Captain_Ghost het volgende:
Heerlijke geniale plan van Trump. Zo eenvoudig is het..
Trump gaf eerder aan aan landen rondom Gazastrook. Of ze mensen uit Gaza wilde helpen opvangen en of opbouwen. Welk vorm ook is.
Nou geen enkele land wilde Gaza hebben. Dus VS wilt deze stukje land wel hebben, gaan ze boel ombouwen zoals resort.. Een geweldig idee!
Nu hoort je verschillende landen nu janken en klagen dat niet kan en niet mag... Nou ja. Ga dan Gaza helpen met opbouwen enzovoort. Anders neemt VS het over.
Een mooie gedachte van Trump.
Stel dat ik een Gazaees ben, verwelkom ik VS graag in Gaza. Hiermee kan Isreal niets mee beginnen. Ook hoef ik niet tegen Isreal vechten.
Door werken bij de resorts, verdien ik kosten en kan ik leuks mee doen met leven. Huis kopen, feest, bidden.. enzo. Ben ik ook van alle ellende af en kan ik van leven genieten.
Nee, ik zie meer kanten aan alles en belicht die graag. Als je van de ene partij zegt dat die akelig zijn, dan zeg ik: maar die andere partij is ook niet onschuldig.quote:
Ja, ik ook.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, ik zie meer kanten aan alles en belicht die graag. Als je van de ene partij zegt dat die akelig zijn, dan zeg ik: maar die andere partij is ook niet onschuldig.
Goed. Maar we hebben het nu over Trump, die dweept met religie en conservatieven als het hem uitkomt.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zolang conservatieve religie in die contreien domineert wordt het nooit 'wat moois', al helemaal niet als je vrouw, andersdenkend persoon of homo bent.
Een aanslag op de president durf ik ook niet uit te sluiten. Het zijn in ieder geval geen saaie tijden, met deze valse profeet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:05 schreef havanagila het volgende:
Gaat toch niet gebeuren. En anders weer een stuk of twintig 911's
Dat kwam door mijn discussiepartner, die het andere uiterste uitdraagt. Ik gaf al aan dat ik vind dat ze allebei akelig bezig zijn. En dat de initiële ellende in gang is gezet door Europa. Uiteindelijk zou je de schuld dus bij de VN kunnen leggen, want die hebben het land afgepakt en de grenzen ingetekend. Maar geen van de betrokken partijen heeft veel moeite gedaan om de vrede te bewaren en tot een werkende compromis te komen. Hard tegen hard.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, ik ook.
Maar dat afschilderen van Israël als hét probleem in dat theocratische, conservatieve Midden-Oosten vind ik altijd wat apart.
Kijk gewoon zijn persconferentie. Daar zegt hij al dat rijke landen in de regio en rijke mensen daar, ervoor willen betalen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:09 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Stuur de rekening maar naar Iran.
Ai, maar er was toch een plan? Een route naar de vrede? Wat deden ze dan daar in het Witte Huis dan wat thee leuten en dromen van etnische zuiveringen?quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:09 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Stuur de rekening maar naar Iran.
Het is natuurlijk wel, dat ze elkaar opzwepen. En je maakt terroristen door hun familie of vrienden invalide of dood te maken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat idee ook continu... "Als Israël inbindt dan voorkomt dat islamitisch terrorisme en radicalisme".
Israël kan vandaag nog van de kaart verdwijnen, dat maakt die terroristen en radicalen geen zak uit.
Dus je snap de reactie van Israël?quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel, dat ze elkaar opzwepen. En je maakt terroristen door hun familie of vrienden invalide of dood te maken.
Als ze hun "plekje in het hiernamaals" maar verdienen idd. Mafkezen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat idee ook continu... "Als Israël inbindt dan voorkomt dat islamitisch terrorisme en radicalisme".
Israël kan vandaag nog van de kaart verdwijnen, dat maakt die terroristen en radicalen geen zak uit.
Nee hoor, maar Palestijnse kinderen jaren opsluiten voor het gooien van stenen zonder echt proces is best een slecht idee. Vele duizenden non-combattante Palestijnen, kleine kinderen inclusief, doden als collateral dammage maak je ook geen vrienden mee.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Exact.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:27 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nee hoor, maar Palestijnse kinderen jaren opsluiten voor het gooien van stenen zonder echt proces is best een slecht idee. Vele duizenden non-combattante Palestijnen, kleine kinderen inclusief, doden als collateral dammage maak je ook geen vrienden mee.
Terroristische Palestijnse organisaties als kwade genius in dit conflict staat wat mij betreft niet ter discussie, helaas is Israël onder invloed van figuren als Nethanyahu en extreem-rechtse partijen ook naar een enigszins bedenkelijk niveau afgegleden.
Er zijn ruim 14 miljoen Palestijnen, een oplossing waar een menswaardig bestaan voor dit volk geen deel van uitmaakt is altijd kansloos. 14 miljoen mensen kun je niet uitwissen, juist het Joodse volk zou dat als geen ander moeten zien. Dat is ook de reden waarom alleen een twee-staten oplossing, hoe moeilijk ook, het enige is wat uiteindelijk een oplossing kan zijn. Al dan niet met een buffermacht.
Ik post hem nog maar een keer. Dit is de samenvatting van de speech die Donald Trump op Sunday, May 21, 2017, gaf at the Arab Islamic American Summit. Hij sorteerde hier voor op wat er nu staat te gebeuren.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:11 schreef Black_Baron het volgende:
Kijk gewoon zijn persconferentie. Daar zegt hij al dat rijke landen in de regio en rijke mensen daar, ervoor willen betalen.
En dat Gaza opgebouwd gaat worden voor iedereen daar. En dat er banen komen voor iedereen daar.
Maar dat het lijden en doodgaan van die bevolking nou eindelijk eens moet stoppen.
Ik zeg: geef het een kans. Want zoals het nu gaat, is het inderdaad alleen maar dood en verderf.
Ik kan morgen ook beslissen dat het wel eens tijd wordt om de inwoners van Limburg uit hun lijden te verlossen. Het is toch godvergeten onmenselijk om te moeten leven in steden als Heerlen of Kerkrade. Laten we die mensen heralloceren naar Duitsland (de taal spreken ze toch al soort van). Mensen uit te Randstad hebben grote behoefte aan woonruimte en willen daar vast leuk voor betalen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:11 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Kijk gewoon zijn persconferentie. Daar zegt hij al dat rijke landen in de regio en rijke mensen daar, ervoor willen betalen.
En dat Gaza opgebouwd gaat worden voor iedereen daar. En dat er banen komen voor iedereen daar.
Maar dat het lijden en doodgaan van die bevolking nou eindelijk eens moet stoppen.
Ik zeg: geef het een kans. Want zoals het nu gaat, is het inderdaad alleen maar dood en verderf.
En jij die van de Palestijnen?quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus je snap de reactie van Israël?
Nee, ik snap dat namelijk sowieso niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En jij die van de Palestijnen?
Wil VS gaza niet opnemen, dan ook geen stukje grond. Prima toch.quote:
Ik ook.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:52 schreef Tengano het volgende:
Ben benieuwd naar de eerste concrete acties.
Ik zie alleen wat hickups richting de afspraken die nu actief zijn. Wat Donald nu voorstelt strookt niet met de overeengekomen acties en wat er afgesproken is in de cease fire deal.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:58 schreef Black_Baron het volgende:
Ik ook.
Vind het allemaal veel belovend.
Het "mooie" is dat sommigen hier zonder enige vorm van twijfel of schaamte de plannen van Trump omarmden en verdedigden.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:04 schreef Buitendam het volgende:
Je zou maar in het Witte Huis werken en constant de waanideeën van die staatsdebiel moeten omvormen. Kutbaan.
https://www.aljazeera.com(...)n?traffic_source=rssquote:Rubio says people can ‘move back in’ to Gaza after reconstruction
“It was not meant as a hostile move.” US Secretary of State Marco Rubio defended President Trump’s plan to remove Palestinians from Gaza, saying it was an offer to help rebuild the strip so that “people can move back in.”
Je hebt gewoon best veel gekkies vrij rondlopen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het "mooie" is dat sommigen hier zonder enige vorm van twijfel of schaamte de plannen van Trump omarmden en verdedigden.
Het maakt letterlijk niet uit waar Trump mee komt, ze verdedigen het. En als het aangepast wordt? Dan verdedigen ze de aanpassing. Dat zijn nu kritiekloze schoothondjes die iemand op een voetstuk hebben geplaatst.
Of 10x Vlieland, dat klinkt alweer wat groter.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:09 schreef Tengano het volgende:
Let wel: we hebben het over een oppervlakte van 61% van Texel; want zo groot is Gaza.
quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
Of 10x Vlieland, dat klinkt alweer wat groter.
En waarschijnlijk is het ook een dreigement aan bepaalde partijen, doe wat ik zeg, anders dan voer ik dat plannetje uit. Boots on the ground in Gaza moet ik nog zien.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het "mooie" is dat sommigen hier zonder enige vorm van twijfel of schaamte de plannen van Trump omarmden en verdedigden.
Het maakt letterlijk niet uit waar Trump mee komt, ze verdedigen het. En als het aangepast wordt? Dan verdedigen ze de aanpassing. Dat zijn nu kritiekloze schoothondjes die iemand op een voetstuk hebben geplaatst.
Het lijkt of Trump met dit soort uitspraken vooral de aandacht van interne aangelegenheden wil afleiden, zodat Musk door kan gaan met z'n sloopwerkzaamheden.
quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:04 schreef Buitendam het volgende:
Je zou maar in het Witte Huis werken en constant de waanideeën van die staatsdebiel moeten omvormen. Kutbaan.
Vertel me dan maar hoe je de explosieven daar weg wil halen en aan wederopbouw wil gaan doen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:11 schreef Momo het volgende:
[..]
En waarschijnlijk is het ook een dreigement aan bepaalde partijen, doe wat ik zeg, anders dan voer ik dat plannetje uit. Boots on the ground in Gaza moet ik nog zien.
2 miljoen mensen daar weg krijgen tegen hun zin, zie dat maar eens te doen. Hoe zie je dat voor je? Dat gaat veel levens kosten aan beide kanten. Zie eerder gewoon Israël controle houden over Gaza zonder iedereen weg te halen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:13 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Vertel me dan maar hoe je de explosieven daar weg wil halen en aan wederopbouw wil gaan doen.
Dat kan alleen met boots on the ground. Tenzij iedere inwoner daar weg is.
Anders komt er van alles alsnog bij Hamas terecht.
65%quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:20 schreef Momo het volgende:
Hoe groot acht jij de kans dat ze echt 2 miljoen mensen gaan weghalen uit Gaza?
Dan komt er geen wederopbouw. Is ook een keuze natuurlijk. Want je zult wel gek zijn om al die materialen daarheen te halen en het vervolgens door Hamas in te laten pikken. Want dat gebeurt er dan.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:20 schreef Momo het volgende:
[..]
2 miljoen mensen daar weg krijgen tegen hun zin, zie dat maar eens te doen. Hoe zie je dat voor je? Dat gaat veel levens kosten aan beide kanten. Zie eerder gewoon Israël controle houden over Gaza zonder iedereen weg te halen.
Ook bij de mensen om wie het gaat? De Palestijnen waren niet uitgenodigd bij deze gesprekken en de landen waar ze naartoe zouden moeten ook niet.quote:
Israel en de VS waren ook niet uitgenodigd bij de voorbesprekingen van 7 Oktober en ze zijn ook niet voortijdig geinformeerd, zoals Donald nu wel doet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ook bij de mensen om wie het gaat? De Palestijnen waren niet uitgenodigd bij deze gesprekken en de landen waar ze naartoe zouden moeten ook niet.
Wie moet je tegenwoordig bellen als leider van de Palestijnen? Hoe legitiem is die leider? Of is dat zo'n terrorist?quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ook bij de mensen om wie het gaat? De Palestijnen waren niet uitgenodigd bij deze gesprekken en de landen waar ze naartoe zouden moeten ook niet.
Alleen bij Israël en de VS bedoel je.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
65%
De wil is er. Zeker bij Israel en er liggen mogelijkheden voor de VS en waarschijnlijk ook andere landen.
Ja, dat is dan jammer. Die hebben tijd genoeg gehad om met een oplossing te komen en initiatief te nemen, in plaats van ieder weekend met hun spandoekjes te lopen roeptoeteren.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:29 schreef Drxx het volgende:
Alleen bij Israël en de VS bedoel je.Wereldwijd is tot nu toe iedereen tegen; van Nederland tot China, van Rusland tot Australië.
De plannen moeten gewoon nog wat verder uitgewerkt worden.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:29 schreef Drxx het volgende:
[..]
Alleen bij Israël en de VS bedoel je.Wereldwijd is tot nu toe iedereen tegen; van Nederland tot China, van Rusland tot Australië.
Als Trump garandeert dat er over een jaar of wat weer 2 miljoen terroristen oorspronkelijke bewoners terugkomen, dan vrees ik dat het aantal aanmeldingen voor investeringen in hotels en wat dies meer zij vrij gering zal zijn.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:32 schreef Black_Baron het volgende:
De plannen moeten gewoon nog wat verder uitgewerkt worden.
Een ieder die daar überhaupt iets wil gaan opbouwen, moet er zeker van kunnen zijn dat de spullen niet bij Hamas terecht komen. Verders is er geld genoeg voor de wederopbouw.
Als niet met Hamas, waar ze wel mee willen dealen in het kader van het staakt-het-vuren, dan met de grootste oppositie, de PLO of daarin Fatah. Of verder wie ze denken dat als voorman zou kunnen opereren met een mandaat vanuit het Palestijnse volk. Je zult in ieder geval er iets mee moeten. En verder, zoals aangestipt, is er ook niks gevraagd aan de andere landen die ze willen belasten met hun onzalige brainfart.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:28 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Wie moet je tegenwoordig bellen als leider van de Palestijnen? Hoe legitiem is die leider? Of is dat zo'n terrorist?
Haha Marokko, gaat daar de laatste jaren net lekker met de ontwikkeling krijgen ze die shit cadeauquote:Op woensdag 5 februari 2025 21:31 schreef Momo het volgende:
Trump considers Morocco, Puntland, Somaliland for relocated Gazans - report
Volgens de Jerusalem Post alle Marokkanen Gazanen terug naar Marokko
Het zou een statement kunnen zijn, om die mensen in beweging te krijgen en mee te werken om te verhuizen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:34 schreef michaelmoore het volgende:
Hamas terug laten keren en opnieuw hun rattentunnels te laten graven met daarin nog meer raketten uit Iran ,
dat is geen oplossing
Ze zullen niet alle 2 miljoen de vastgoedprijzen kunnen betalen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:34 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als Trump garandeert dat er over een jaar of wat weer 2 miljoen terroristen oorspronkelijke bewoners terugkomen, dan vrees ik dat het aantal aanmeldingen voor investeringen in hotels en wat dies meer zij vrij gering zal zijn.
Spandoekjes? Ik heb het over regeringen. Niemand steunt dit voorstel. Dus dat de wil er "vooral" in Israël is, no shit, ze zijn met Trump de enige.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, dat is dan jammer. Die hebben tijd genoeg gehad om met een oplossing te komen en initiatief te nemen, in plaats van ieder weekend met hun spandoekjes te lopen roeptoeteren.
okquote:Op woensdag 5 februari 2025 21:38 schreef Drxx het volgende:
Spandoekjes? Ik heb het over regeringen. Niemand steunt dit voorstel. Dus dat de wil er "vooral" in Israël is, no shit, ze zijn met Trump de enige.
Hamas is de baas in GAZA of Iran eigenlijkquote:Op woensdag 5 februari 2025 21:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het zou een statement kunnen zijn, om die mensen in beweging te krijgen en mee te werken om te verhuizen.
Daarna zie je wel weer...![]()
Hamas is straks chef lege dozen. Want Gaza wordt ontruimd.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:40 schreef michaelmoore het volgende:
Hamas is de baas in GAZA of Iran eigenlijk
Hamas is daar de baas.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als niet met Hamas, waar ze wel mee willen dealen in het kader van het staakt-het-vuren, dan met de grootste oppositie, de PLO of daarin Fatah. Of verder wie ze denken dat als voorman zou kunnen opereren met een mandaat vanuit het Palestijnse volk. Je zult in ieder geval er iets mee moeten. En verder, zoals aangestipt, is er ook niks gevraagd aan de andere landen die ze willen belasten met hun onzalige brainfart.
De Hamas leiders zitten toch niet eens in Gaza maar heel ergens anders in het Midden-Oosten lekker in grote huizen, luxe auto's en dure diners?quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hamas is straks chef lege dozen. Want Gaza wordt ontruimd.
#ClearOutTheWholeThing
En de vraag is nog, wat er met Hamas gaat gebeuren als ze allemaal boven 'water' komen.
GAZA in 2005 voordat Israel het aan de Palestijnen terug gaf na de zesdaagse oorlogquote:Op woensdag 5 februari 2025 21:42 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Hamas is daar de baas.
Wat wil je daar mee gaan bespreken dan? Behalve het vrijlaten van de gijzelaars.
quote:In juni 1967 brak de Zesdaagse Oorlog uit tussen Israël en een coalitie van Arabische landen.
Israël won en bezette de rest van Palestina, inclusief de Gazastrook, de Westelijke Jordaanoever, Oost-Jeruzalem, de Syrische Golanhoogte en het Egyptische Sinaï-schiereiland.12 okt 2023
Als Israel de Sinai niet had teruggegeven dan waren het Suez kanaal en Sharm el Sheik van Israel geweestquote:Waarom gaf Israël de Sinaï terug?
Destijds nam Israël het gebied grotendeels in beslag om een bufferzone tegen Egypte te creëren en bleek later bereid het weer af te staan toen dat "niet langer de manier" was om zijn veiligheid te garanderen. "
Met andere woorden, het hield Sinaï vast om zich te verdedigen tegen Egypte totdat het niet langer nodig was om zich te verdedigen tegen Egypte," zei Bohl.16 nov 2023
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 5 februari 2025 21:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
GAZA in 2005 voor Israel het aan de Palestijnen terug gaf
Bekijk deze YouTube-video
Je zou een punt kunnen hebben wanneer Kerkradenaren en Heerlenaren bijv. waterleidingen op zouden graven om er raketten van te maken waarmee ze vervolgens Eindhoven of de randstad zouden bestoken. Laat staan dat er raketwerpers op Kerkraadse scholen of het Heerlense ziekenhuis staan. Vooralsnog vertoont de bevolking van de Oostelijke Mijnstreek ook geen barbaars of agressief gedrag, ze blazen ook geen bussen op en ontvoeren ook geen inwoners van andere provincies naar ondergrondse tunnelstelsels.quote:Op woensdag 5 februari 2025 20:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik kan morgen ook beslissen dat het wel eens tijd wordt om de inwoners van Limburg uit hun lijden te verlossen. Het is toch godvergeten onmenselijk om te moeten leven in steden als Heerlen of Kerkrade. Laten we die mensen heralloceren naar Duitsland (de taal spreken ze toch al soort van). Mensen uit te Randstad hebben grote behoefte aan woonruimte en willen daar vast leuk voor betalen.
Heerlijk zo uit te losse pols even de wereldproblematiek op te lossen zonder rekening te hoeven houden met de realiteit.
Dat was niet het punt van de post, maar leuk geprobeerd.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:53 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Je zou een punt kunnen hebben wanneer Kerkradenaren en Heerlenaren bijv. waterleidingen op zouden graven om er raketten van te maken waarmee ze vervolgens Eindhoven of de randstad zouden bestoken. Laat staan dat er raketwerpers op Kerkraadse scholen of het Heerlense ziekenhuis staan. Vooralsnog vertoont de bevolking van de Oostelijke Mijnstreek ook geen barbaars of agressief gedrag, ze blazen ook geen bussen op en ontvoeren ook geen inwoners van andere provincies naar ondergrondse tunnelstelsels.
Dat is de zogenaamde "multipolaire wereld" waar o.a. schurkenstaat en bondgenoot van de Palestijnen Rusland zo'n fan van is. Wanneer de leden van de as van het kwaad er zelf slachtoffer van dreigen te worden lijkt die multipolaire wereld ineens toch niet meer zo aantrekkelijk.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:11 schreef Momo het volgende:
[..]
En waarschijnlijk is het ook een dreigement aan bepaalde partijen, doe wat ik zeg, anders dan voer ik dat plannetje uit. Boots on the ground in Gaza moet ik nog zien.
Zeker niet, dat is veel te gevaarlijk ivm. terrorisme. Je wilt niet dat je gasten een risico lopen.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:41 schreef Tengano het volgende:
Misschienwillen ze alleen de welwillende palestijnen laten terugverhuizen die mogen werken in de nieuwe Resorts. Daar heb je immers wel mensen voor nodig.
Goed punt, dankjewel. Nou dan doen we het niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 22:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
Zeker niet, dat is veel te gevaarlijk ivm. terrorisme. Je wilt niet dat je gasten een risico lopen.
Israel had GAZA en Sinai niet terug moeten geven, na de zesdaagse oorlog in 1967, veroverd is veroverd zou Poetin zeggenquote:Op woensdag 5 februari 2025 22:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zeker niet, dat is veel te gevaarlijk ivm. terrorisme. Je wilt niet dat je gasten een risico lopen.
Wat pas echt wonderlijk is is dat je het hebt over 'recht' alsof dat een natuurwet is. Dingen gebeuren gewoon, als het plan wordt gemaakt door landen, figuren die daar machtig, invloedrijk genoeg voor zijn.quote:Op woensdag 5 februari 2025 18:58 schreef mcmlxiv het volgende:
Nog wonderlijker is het feit dat deze mensen fervente aanhangers of zelfs onderdeel van een volk zijn wat deportaties, opsluiting en genocide heeft ondergaan op basis van even onfrisse mechanismen.
Haha die Palestijnen komen echt niet meer terug, hoor.quote:Op woensdag 5 februari 2025 21:02 schreef Momo het volgende:
"Verhuisplan van Trump voor Palestijnen tijdelijk"
Het Witte Huis bevestigt dat president Trump van plan is om de inwoners van Gaza in andere landen in het Midden-Oosten onder te brengen, maar zegt er nu bij dat dat tijdelijk is. Minister van Buitenlandse Zaken Rubio zei bij een bezoek aan Guatemala dat Trump heeft aangeboden dat de VS de verantwoordelijkheid voor de wederopbouw van Gaza op zich neemt. Daarvoor zou nodig zijn dat de bevolking "tijdelijk" verhuist.
Hij zei dat het niet als een vijandelijke zet moet worden gezien en dat de VS het gebied niet zal opeisen. "Het is de bedoeling dat er puin wordt geruimd en dat niet-ontplofte mijnen worden opgeruimd, zodat de bevolking weer kan terugkeren." Rubio voegde eraan toe dat het plan nog moet worden uitgewerkt.
De Israëlische premier Netanyahu was op de hoogte van de tekst die president Trump na hun onderhoud zou uitspreken, zegt het Witte Huis. Trump deed zijn uitspraken op een persconferentie die beide leiders samen gaven na hun gesprek.
Het staat niet vast dat er Amerikaanse militairen naar Gaza gaan, zei de woordvoerder naar aanleiding van de uitspraak van president Trump dat hij de Gazastrook wil overnemen. De VS moet betrokken worden bij de wederopbouw van Gaza "om de stabiliteit in de regio te waarborgen".
https://nos.nl/liveblog/2(...)ties-streng-verboden
Nog een paar maandjes en de UvA is weer aan zomervakantie toequote:Op woensdag 5 februari 2025 21:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je hebt gewoon best veel gekkies vrij rondlopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |