abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216556099
Klantenservice geeft weer eens tegenstrijdige antwoorden en als je doorvraagt hangen ze gewoon op :(

Een belangrijk pakket heeft op 4 feb de status dit in de tracking:

quote:
4 februari 17:58
Nog geen status bekend. Probeer later opnieuw.
Bezorgtijd wordt berekend

4 februari 10:05
Bezorger is onderweg naar PostNL-punt
Het pakket is dus met bezorgvoorkeur direct naar PostNL punt gegaan en nooit bij mij thuis aangeboden. De bezorger was hier gisteren en die had mijn pakket niet en vertelde dat een collega die naar het PostNL punt zou brengen.

Als het ding is ingescand voor bezorging bij PostNL-punt dan zit het pakket toch fysiek in de bezorgauto?
Ik heb bij het PostNL punt gecheckt en de bezorgauto is inderdaad langsgeweest en alle pakketten zijn ingescand. Mijn pakket zat er niet tussen.

Mijn enige conclusie is daarmee dat dit belangrijke pakket dus kwijt is. Ik kan geen andere reden verzinnen waarom het pakket wel ingeladen wordt in een bezorgauto, maar niet bezorgd bij het pakketpunt.

Wie heeft meer kennis van de werkwijze van PostNL en kan me vertellen hoe dit kan?
  woensdag 5 februari 2025 @ 09:35:45 #2
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216556341
Heb ik ook wel eens gehad, en na een paar dagen was het pakket terecht en kreeg ik het bezorgd.
Misschien even afwachten?
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:10:09 #3
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_216556682
Gewoon wachten. Tjezus problemen anno 2025
pi_216557931
Post nl heb ik nog wel redelijk vertrouwen in.
DHL daarintegen :r zonder Klarna ertussen zou het mij ¤100 gekost hebben. Pakket was gewoon gejat, bezorger stond notabene op camera.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_216558600
Ik zou ook nog 1-2 dagen afwachten. ik heb het zelf ook wel eens gehad dat er vermeld stond dat het in de bus van de bezorger zou zitten en een paar uur later dat het opnieuw ingepland zou worden.

Ik kan een paar redenen bedenken waarom e.e.a anders loopt dan vermeld.
1) De status "bezorger onderweg" gebeurt misschien niet op het moment dat het pakketje in de bestelbus gaat, maar net iets eerder. Bijvoorbeeld als het op de rolcontainer voor de route van die bestelbus komt. Als er dan minder ruimte in de bus is dan verwacht, blijven er een naatal pakjes liggen totdat de route opnieuw wordt gereden.

2) De bezorger heeft het pakketje niet op het Post-NL punt afgeleverd. Bij mijn pakketpunt heb ik ze wel horen klagen dat hun hele ruimte vol zat, dus misschien heeft de bezorger het pakketje mee terug genomen naar het distributiecentrum en is het opnieuw door het systeem gegaan.

Beide situaties niet heel netjes misschien, maar betekenen niet automatisch dat het pakketje kwijt is.
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:32:05 #6
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216558718
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 12:17 schreef halfway het volgende:
Post nl heb ik nog wel redelijk vertrouwen in.
DHL daarintegen :r zonder Klarna ertussen zou het mij ¤100 gekost hebben. Pakket was gewoon gejat, bezorger stond notabene op camera.
Dus de bezorger heeft bij je aangebeld alvorens jouw pakket te jatten? Weet je zeker dat je niet gewoon niet thuis was en de bezorger daadwerkelijk het pakket heeft proberen te bezorgen?
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216559436
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:21 schreef simonblue het volgende:
Ik zou ook nog 1-2 dagen afwachten. ik heb het zelf ook wel eens gehad dat er vermeld stond dat het in de bus van de bezorger zou zitten en een paar uur later dat het opnieuw ingepland zou worden.

Ik kan een paar redenen bedenken waarom e.e.a anders loopt dan vermeld.
1) De status "bezorger onderweg" gebeurt misschien niet op het moment dat het pakketje in de bestelbus gaat, maar net iets eerder. Bijvoorbeeld als het op de rolcontainer voor de route van die bestelbus komt. Als er dan minder ruimte in de bus is dan verwacht, blijven er een naatal pakjes liggen totdat de route opnieuw wordt gereden.

2) De bezorger heeft het pakketje niet op het Post-NL punt afgeleverd. Bij mijn pakketpunt heb ik ze wel horen klagen dat hun hele ruimte vol zat, dus misschien heeft de bezorger het pakketje mee terug genomen naar het distributiecentrum en is het opnieuw door het systeem gegaan.

Beide situaties niet heel netjes misschien, maar betekenen niet automatisch dat het pakketje kwijt is.
Het gaat echt om vele duizenden euro's. Als in: meer dan vijfduizend euro. Status is nog steeds hetzelfde. Ondertussen had je allang een scan verwacht vandaag ergens. In ieder geval íets.
pi_216559813
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:34 schreef DIR het volgende:

[..]
Het gaat echt om vele duizenden euro's. Als in: meer dan vijfduizend euro. Status is nog steeds hetzelfde. Ondertussen had je allang een scan verwacht vandaag ergens. In ieder geval íets.
Neem de tijd om postnl eerst te chatten en dan te bellen.
Dan krijg je mail met een opsporingsverzoek.

Men zoekt nu voor mij een pakje in Willemstad, Curaçao 😇
De track en trace is verdwenen van de radar. Pakje ook.
pi_216560121
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:03 schreef AnneX het volgende:

[..]
Neem de tijd om postnl eerst te chatten en dan te bellen.
Dan krijg je mail met een opsporingsverzoek.

Men zoekt nu voor mij een pakje in Willemstad, Curaçao 😇
De track en trace is verdwenen van de radar. Pakje ook.
Heb ik gedaan en die zeggen alleen dat er niks aan de hand is en dat het pakket vandaag nog afgeleverd wordt. Ondertussen nog steeds geen update. De klantenservice weet van niks en roepen zomaar wat. Dan wordt er een "onderzoek" gestart, maar niemand wil zeggen wat er gebeurt. Ik vermoed dat er alleen maar in wat systemen gekeken wordt en als het ding niet is waar het moet zijn dan is dus kwijt en is het onderzoek klaar.
  woensdag 5 februari 2025 @ 16:35:33 #10
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_216561213
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:26 schreef DIR het volgende:

[..]
Heb ik gedaan en die zeggen alleen dat er niks aan de hand is en dat het pakket vandaag nog afgeleverd wordt. Ondertussen nog steeds geen update. De klantenservice weet van niks en roepen zomaar wat. Dan wordt er een "onderzoek" gestart, maar niemand wil zeggen wat er gebeurt. Ik vermoed dat er alleen maar in wat systemen gekeken wordt en als het ding niet is waar het moet zijn dan is dus kwijt en is het onderzoek klaar.
Je bent nog geen 24 uur verder.

Dit gebeurt echt veel vaker.

Geduld, soms loopt eea daar door elkaar heen.
pi_216561613
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 16:35 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Je bent nog geen 24 uur verder.

Dit gebeurt echt veel vaker.

Geduld, soms loopt eea daar door elkaar heen.
De klantenservice én het PostNL-punt hebben me verzekerd dat het pakket vandaag bezorgd zou worden. Er is geen millimeter beweging en de laatste echte scan is van gisterenochtend 10 uur. Het pakket is vandaag niet bezorgd, en dat was wel beloofd. In alle andere gevallen in het verleden waarin het langer duurde kwam er wel elke dag een update met een scan en ging de status niet naar onbekend.

Dit gaat echt om duizenden euro's :(
  woensdag 5 februari 2025 @ 17:17:44 #12
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_216561706
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 17:07 schreef DIR het volgende:

[..]
De klantenservice én het PostNL-punt hebben me verzekerd dat het pakket vandaag bezorgd zou worden. Er is geen millimeter beweging en de laatste echte scan is van gisterenochtend 10 uur. Het pakket is vandaag niet bezorgd, en dat was wel beloofd. In alle andere gevallen in het verleden waarin het langer duurde kwam er wel elke dag een update met een scan en ging de status niet naar onbekend.

Dit gaat echt om duizenden euro's :(
Ik zou het nog even een dag de kans geven.
Neem aan dat je eea wel verzekerd hebt als het om zo'n bedrag gaat?

Weet niet precies hoe het werkt, maar als PostNL niet kan aantonen dat er bezorgd is dmv track&trace en/of handtekening en het pakket daadwerkelijk kwijt is, dat zij dan voor de kosten opdraaien...?
pi_216561760
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 17:17 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Ik zou het nog even een dag de kans geven.
Neem aan dat je eea wel verzekerd hebt als het om zo'n bedrag gaat?

Weet niet precies hoe het werkt, maar als PostNL niet kan aantonen dat er bezorgd is dmv track&trace en/of handtekening en het pakket daadwerkelijk kwijt is, dat zij dan voor de kosten opdraaien...?
Dan krijg ik terug wat ik betaald heb: ¤2000 ongeveer. Was een tweedehandse. Heb drie jaar gewacht tot ik eindelijk een tweedehandse aangeboden zag. Het alternatief is dan een nieuwe kopen of weer ik-weet-niet-hoe-lang-wachten. Een nieuwe is ongeveer ¤9000. Dan zou deze actie va PostNl me ¤7000 kosten.
pi_216562198
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 17:22 schreef DIR het volgende:

[..]
Dan krijg ik terug wat ik betaald heb: ¤2000 ongeveer. Was een tweedehandse. Heb drie jaar gewacht tot ik eindelijk een tweedehandse aangeboden zag. Het alternatief is dan een nieuwe kopen of weer ik-weet-niet-hoe-lang-wachten. Een nieuwe is ongeveer ¤9000. Dan zou deze actie va PostNl me ¤7000 kosten.
Nou, je hebt twee duizend betaald dus dat zal de waarde dan zijn. Het is niet zo dat je opeens meer geld kwijt bent dan de aanschafprijs.

Verder inderdaad proberen te slapen vannacht en even een dagje afwachten.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_216562435
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 18:01 schreef 215 het volgende:

[..]
Nou, je hebt twee duizend betaald dus dat zal de waarde dan zijn. Het is niet zo dat je opeens meer geld kwijt bent dan de aanschafprijs.

Verder inderdaad proberen te slapen vannacht en even een dagje afwachten.
Je moet het wel kunnen kopen voor die waarde... Als er geen gebruikt aanbod meer is dan is dus de enige optie nieuw.
pi_216564226
Als je het pakket niet ontvangt, dan moet de verzender toch een onderzoek instellen en jou schadeloos stellen? Zij hebben een overeenkomst met PostNL. Heb je al contact opgenomen met de verzender?
pi_216564427
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:13 schreef Scriptascripta het volgende:
Als je het pakket niet ontvangt, dan moet de verzender toch een onderzoek instellen en jou schadeloos stellen? Zij hebben een overeenkomst met PostNL. Heb je al contact opgenomen met de verzender?
Uiteraard en die gaat zeker een onderzoek laten starten en dan krijg ik terug wat ik betaald heb. Dan zit ik met mijn geld, en geen product wat nergens meer tweedehands te koop is.
pi_216564753
Hoi, ik heb het pakket aangenomen. Je kan hwt afhalen bij nummer 69 tot zo!
pi_216568023
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 20:43 schreef DelanoMilano het volgende:
Hoi, ik heb het pakket aangenomen. Je kan hwt afhalen bij nummer 69 tot zo!
Niet grappig
pi_216568766
Dit is vrij standaard bij PostNL bij mij, daarom laat ik als ik kan kiezen tegenwoordig door DHL bezorgen.

PostNL is bij mij zelfs eens een schommelstoel kwijtgeraakt, pakket was ongeveer 1 bij 2 meter...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 6 februari 2025 @ 12:27:32 #21
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_216570417
Ik had laatst een pc besteld en die hadden ze gewoon in de voortuin gezet en toen is dat ding 's nachts buiten blijven staan en toen was dat ding kapot dus ik bellen en mailen met DHL en de verkoper en toen gebeurde heel lang niks en toen pas na 2 maanden had ik een nieuwe pc en die zit nog in de doos en moet ik dus nog uitpakken dus ik weet niet of deze het wel doet

Ok groetjes
Le Diable
pi_216572122
Nog steeds niets...
pi_216573905
Bericht van postnl. Pakje is terecht en op het afhaalpunt in Willemstad, Curaçao.
Na 8 weken. w/
pi_216574886
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 17:28 schreef AnneX het volgende:
Bericht van postnl. Pakje is terecht en op het afhaalpunt in Willemstad, Curaçao.
Na 8 weken. w/
Das mooi, maar nu mijn pakje nog. Er is een onderzoek gestart en jouw pakje is het eerste pakje waarvan ik hoor dat het in een onderzoek wel terecht is gekomen...
pi_216575019
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:34 schreef DIR het volgende:

[..]
Het gaat echt om vele duizenden euro's. Als in: meer dan vijfduizend euro. Status is nog steeds hetzelfde. Ondertussen had je allang een scan verwacht vandaag ergens. In ieder geval íets.
Dan ligt het allang bij Mo de bezorger thuis.
pi_216575502
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 19:04 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Dan ligt het allang bij Mo de bezorger thuis.
Behalve dan dat dit iets is waar iemand zonder kennis van zaken geen idee heeft van de waarde, én je ziet het niet aan het pakket.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 17:11:44 #27
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_216584640
Het vervelende is dat (volgens mij) ze jou niet kunnen helpen omdat de verzender hun klant is. Niet jij.

En ze zeggen sowieso dat je eerst nog 5 werkdagen geduld moet hebben.

Ik neem aan dat je een waardevol pakket zoals deze verzekerd heb laten versturen?
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_216590278
Update van TS? Waar is het pakketje nu?
  zaterdag 8 februari 2025 @ 09:56:07 #29
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_216592842
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 23:16 schreef DelanoMilano het volgende:
Update van TS? Waar is het pakketje nu?
Waarschijnlijk gewoon in zijn bezit. :')
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_216593022
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 19:38 schreef DIR het volgende:

[..]
Behalve dan dat dit iets is waar iemand zonder kennis van zaken geen idee heeft van de waarde, én je ziet het niet aan het pakket.
Hoe is het onderzoek afgelopen?
Wellicht kan je POSTNL aanklagen voor laakbaarheid.
Anders de verzender
pi_216594915
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 10:21 schreef DelanoMilano het volgende:

[..]
Hoe is het onderzoek afgelopen?
Wellicht kan je POSTNL aanklagen voor laakbaarheid.
Anders de verzender
Onderzoek loopt nog. Ik heb direct contacten kunnen krijgen van iemand in het sorteercentrum en daar is iemand zijn/haar best aan het doen. Het pakket is van de band gerold als "gesorteerd" en daarna van de radar verdwenen. Er lopen nog wat zaken, maar het ziet er niet goed uit. Zelf vermoed ik dat het gejat is uit het sorteercentrum, waarschijnlijk door een medewerker.

En je kan alles wat los en vast zit aanklagen, maar wie eist, bewijst. Zonder bewijs kan je niks en zal iedereen verwijzen naar de algemene voorwaarden en het feit "dat er wel eens iets mis kan gaan"
pi_216596553
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 09:56 schreef Fopje het volgende:

[..]
Waarschijnlijk gewoon in zijn bezit. :')
Vast wel. :'( Was het maar zo'n feest. Hier is het laatste woord nog niet over gesproken. Dat ding is waarschijnlijk in het distributiecentrum gejat.
pi_216596570
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 17:11 schreef Fopje het volgende:
Het vervelende is dat (volgens mij) ze jou niet kunnen helpen omdat de verzender hun klant is. Niet jij.

En ze zeggen sowieso dat je eerst nog 5 werkdagen geduld moet hebben.

Ik neem aan dat je een waardevol pakket zoals deze verzekerd heb laten versturen?
Ik kan mijn geld wel terugclaimen met kopersbescherming, maar het grote probleem is dat je daarna zonder product zit en dat vervanging vrijwel onmogelijk te vinden is.
pi_216596662
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 23:16 schreef DelanoMilano het volgende:
Update van TS? Waar is het pakketje nu?
Kwijt of gestolen. :'(
  zaterdag 8 februari 2025 @ 21:42:21 #35
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_216601075
Nu ben ik wel benieuwd wat er in dat pakketje zit...
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_216606746
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:42 schreef Fopje het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd wat er in dat pakketje zit...
Dan maak je het toch open :)
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_216607505
Poaaahhh balen man! Hoop dat het uiteindelijk terecht komt.

Waardevolle spullen, beter ophalen!
pi_216607508
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:42 schreef Fopje het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd wat er in dat pakketje zit...
Dildokanon 2000
pi_216612110
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 21:42 schreef Fopje het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd wat er in dat pakketje zit...
Een microscooplens.
  zondag 9 februari 2025 @ 20:08:06 #40
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216612144
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 20:05 schreef DIR het volgende:

[..]
Een microscooplens.
Waarom zou iemand die stelen? :')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216612194
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 20:08 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waarom zou iemand die stelen? :')
Omdat je aan de buitenkant precies ziet wat er in het pakje zit? :')

De feiten die door PostNL aan mij bevestigd zijn:
-Ding is van de band gerold als gesorteerd voor bezorging. Dat betekent dat het pakje na die scan direct in een autootje geladen wordt en niet meer in een geatuomatiseerd proces oid zit. Mocht het label beschadigd zijn geraakt dan had het die scan nooit gehad. Omdat het die scan gehad heeft kunnen we dus concluderen dat het label de doos intact zijn.

-Een enkele keer gebeurt het dat een pakket ernstig beschadigd raakt en vernietigd wordt. Bijvoorbeeld flessen met vloeistof die kapotgaan in een pakket. Daar kan je niks meer mee en die gaan dan weg. De tracking krijgt dan een andere scan en de status "beschadigd en vernietigd"

-De chauffeur beweert het pakket nooit in de auto gehad te hebben.

-Tussen moment van de scan "zending is onderweg naar pickuppoint" en dat het daadwerkelijk de auto ingaat zit bijna niks en daar is het van de aardbodem verdwenen. Er is uitgebreid fysiek gezocht in het distributiecentrum en daar is niks aangetroffen.

Mag jij met een verklaring komen die zou kunnen kloppen met bovenstaande feiten.
  zondag 9 februari 2025 @ 20:15:17 #42
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216612213
Hoeveel heb je ervoor betaald?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216612222
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 20:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Hoeveel heb je ervoor betaald?
Dat is niet relevant hier. Meer dan genoeg. Laten we het daarop houden.
pi_216612562
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:10 schreef xzaz het volgende:
Gewoon wachten. Tjezus problemen anno 2025
Gast, de schade is ¤¤¤¤¤ en ik heb dus wel gelijk gekregen. Ik ben niet achterlijk en heb vaker vertraagde pakketten. Aan de tracking kan je redelijk goed voorspellen wanneer het serieus is.
pi_216639385
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 20:16 schreef DIR het volgende:

[..]
Dat is niet relevant hier. Meer dan genoeg. Laten we het daarop houden.
500 euro?
pi_216639625
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 20:05 schreef DIR het volgende:

[..]
Een microscooplens.
Dental chirurgische microscoop AM-6000 - Alltion, die is zekerrr 25,000 euro.
  dinsdag 11 februari 2025 @ 21:26:54 #47
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216640074
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 21:05 schreef DelanoMilano het volgende:

[..]
Dental chirurgische microscoop AM-6000 - Alltion, die is zekerrr 25,000 euro.
Zou ik niet online bestellen en laten bezorgen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216640110
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 10:21 schreef DelanoMilano het volgende:

[..]
Hoe is het onderzoek afgelopen?
Wellicht kan je POSTNL aanklagen voor laakbaarheid.
Anders de verzender
_O-
pi_216641554
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 21:05 schreef DelanoMilano het volgende:

[..]
Dental chirurgische microscoop AM-6000 - Alltion, die is zekerrr 25,000 euro.
Keyence heeft 3D-microscopen die richting de honderdduizend euro gaan. ¤25k is entry-level high-end spul.
pi_216641692
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2025 22:30 schreef DIR het volgende:

[..]
Keyence heeft 3D-microscopen die richting de honderdduizend euro gaan. ¤25k is entry-level high-end spul.
Vooral de VHX-7000 series, mooi spul maar gruwelijk duur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')