quote:Op woensdag 30 juli 2025 21:27 schreef ArnieAlberts het volgende:
Waarom Kopspijkers Kopspijkers ging heten (nadat het eerst een paar jaar 'Spijkers' had geheten), kon ik niet helemaal volgen. Inmiddels wel, en komt door twee redenen:
- Het hamertje tik-spel dat Spijkerman vanaf dat seizoen in zijn programma toevoegde
- zijn programma 'Spijkers' wat normaliter om een uur of half 11 op televisie kwam, werd naar prime-time gepromoot (zaterdagavond kwart over 8). Daarom KOPspijkers.
M. Ketelkamp draait zich om in haar graf.quote:Op maandag 18 augustus 2025 17:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Zoooo stom realiseer me nu pas dat waarheen waarvoor op de melodie van Amazing Grace zit
Is het niet nog een beetje breder van wat je nu schetst?quote:Op woensdag 30 juli 2025 21:27 schreef ArnieAlberts het volgende:
Waarom Kopspijkers Kopspijkers ging heten (nadat het eerst een paar jaar 'Spijkers' had geheten), kon ik niet helemaal volgen. Inmiddels wel, en komt door twee redenen:
- Het hamertje tik-spel dat Spijkerman vanaf dat seizoen in zijn programma toevoegde
- zijn programma 'Spijkers' wat normaliter om een uur of half 11 op televisie kwam, werd naar prime-time gepromoot (zaterdagavond kwart over 8). Daarom KOPspijkers.
LOLquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 18:05 schreef StateOfMind het volgende:
Niet helemaal correct volgens de TT, maar ik hoorde zojuist dat de opa van mijn vader, dus mijn overgrootvader, destijds een beruchte smokkelaar was![]()
*stapt in voetsporen en koopt 1500 kilo coke
quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:56 schreef heywoodu het volgende:
Dat wat ik al mijn hele leven ken als 'gemalen kaas' kennelijk verkocht wordt en veel meer bekend staat als het voor mij héél vreemd klinkende 'geraspte kaas'.
Malen doe je met graan. Bijvoorbeeld mbv een molensteen. Dat wil je met kaas niet.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:56 schreef heywoodu het volgende:
Dat wat ik al mijn hele leven ken als 'gemalen kaas' kennelijk verkocht wordt en veel meer bekend staat als het voor mij héél vreemd klinkende 'geraspte kaas'.
Maar toch, ik heb het echt nooit anders genoemd (of horen noemen in mijn directe omgeving) dan 'gemalen kaas', dus de realisatie dat 'geraspte kaas' de standaard is, wat ik zelf echt nóóit heb gebruikt of heb horen gebruiken, is heel apartquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 23:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Malen doe je met graan met bijvoorbeeld een molensteen. Dat wil je met kaas niet.
Nog nooit van de term 'gemalen kaas' gehoordquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:56 schreef heywoodu het volgende:
Nunspeet, Veluwe dus, maar in dit geval belangrijker: ouders zijn uit omgeving Pijnacker afkomstig (en daar heb ik het natuurlijk van). Benieuwd of iemand uit die omgeving de term wel kentquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 23:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nog nooit van de term 'gemalen kaas' gehoord
Zal wel streekgebonden zijn.
Kan idd zijn dat het in bepaalde omgevingen zo genoemd wordt en het nog ergens naar verwijst oid.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 23:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar toch, ik heb het echt nooit anders genoemd (of horen noemen in mijn directe omgeving) dan 'gemalen kaas', dus de realisatie dat 'geraspte kaas' de standaard is, wat ik zelf echt nóóit heb gebruikt of heb horen gebruiken, is heel apart
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:56 schreef heywoodu het volgende:
quote:
quote:Op zaterdag 30 juli 2022 14:16 schreef foodlover het volgende:
Bolognese van gehakt, sofrito etc. staat te pruttelen. Eten we vanavond met penne, wat gemalen kaas en rood wijntje.
Net een bakje currywurst snack op (Alpenfest, Lidl) met wat extra kerriepoeder en gefrituurde uitjes.
Zo ga ik een dikke plak straciatella cake met glazuur afsnijden
#zaterdag
Goed, drie hits in de afgelopen vijf jaar is wat karig, maar ik ben blij dat ik niet volledig alleen staquote:Op zaterdag 31 juli 2021 23:51 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Boter laten smelten tot het schuim wegtrekt, dan gewone bloem erbij (patisseriebloem meestal-zeker geen vloeibloem), dan even roeren en even op laten bloemen voor de bloemsmaak te breken, dan volle melk erbij. Roeren en roeren tot ie goed warm is. Dan de gemalen kaas (Emmentaal), roeren tot glad, dan blokjes of reepjes ham erbij. Daarna nog zout, peper en nootmuskaat en hop: klaar!!
?quote:Op zondag 24 augustus 2025 12:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dat van alle receptvrije medicijnen paracetamol de meest gevaarlijke is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |