abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216555662
Trump wil luxe vakantieoord van Gaza maken en de Palestijnen ‘herplaatsen’
Donald Trump heeft de ambitie om Gaza over te nemen en er een ‘Rivièra van het Midden-Oosten’ te maken. Met in zijn achterhoofd televisiebeelden van de puinhopen van wat grotendeels door Israël werd verwoest, presenteerde de Amerikaanse president afgelopen nacht een spraakmakende visie. Terugkeer voor de Palestijnen zou volgens hem sowieso geen optie zijn.

Tijdens zijn ontmoeting met Benjamin Netanyahu, de premier van Israël, in het Witte Huis, stelde president Donald Trump dat de Verenigde Staten de controle over Gaza zouden moeten overnemen. Volgens hem kan de volledige Palestijnse bevolking beter verplaatst worden naar landen als Egypte en Jordanië om ruimte te maken voor ambitieuze wederopbouw. Trump merkte op dat Gaza door de oorlog volledig verwoest is en dat terugkeer voor Palestijnen sowieso geen optie zou zijn.

,,De VS zullen Gaza overnemen en er iets geweldigs van maken”, beloofde Trump in zijn typische stijl. Hij omschreef de wederopbouw van Gaza als een kans en een economisch project dat duizenden banen kan scheppen. Volgens Trump kan Gaza zelfs ‘de Rivièra van het Midden-Oosten’ worden. Hij suggereerde dat rijke Arabische landen uit de regio de herhuisvesting van Palestijnen zouden kunnen financieren.

Het radicale voorstel van Trump, dat in feite neerkomt op een massale, gedwongen verplaatsing van de Palestijnse bevolking, had de interesse van de Israëlische premier Netanyahu, maar werd direct afgewezen door Hamas en door buurlanden als Egypte en Jordanië. Volgens Trump zouden deze laatste de Palestijnen moeten huisvesten.

Hamas noemde het plan een ‘recept voor chaos en spanning in de regio’. Volgens de internationale wetgeving, waaronder de Geneefse Conventies, is het plan echter onuitvoerbaar. Gedwongen bevolkingsverplaatsingen zijn immers illegaal. Trump wuifde juridische bezwaren echter weg en is ervan overtuigd dat de Palestijnen uiteindelijk akkoord zullen gaan met zijn idee. ,,Ik denk niet dat ze nee tegen me zullen zeggen.”
https://www.ad.nl/buitenl(...)erplaatsen~a375f0a4/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216555669
Die vent is echt gestoord
  woensdag 5 februari 2025 @ 08:11:23 #3
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216555674
Apart topic is toch niet nodig?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216555677
Tja, hadden ze maar geen oorlog moeten beginnen. Nu ze verloren hebben valt er weinig te willen.
pi_216555682
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 08:11 schreef MissButterflyy het volgende:
Apart topic is toch niet nodig?
Dit is nogal wat he? De meeste users van NWS komen niet in het centrale Trump inauguratie topic langs en zouden dit anders missen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 08:14:40 #6
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216555689
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 08:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dit is nogal wat he? De meeste users van NWS komen niet in het centrale Trump inauguratie topic langs en zouden dit anders missen.
Als we voor elke gekke uitspraak die Trump doet een topic openen, wordt het tijd voor een nieuw sub-forum! :D
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 5 februari 2025 @ 08:15:30 #7
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_216555694
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 08:14 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Als we voor elke gekke uitspraak die Trump doet een topic openen, wordt het tijd voor een nieuw sub-forum! :D
@Danny

goed idee
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Moderator woensdag 5 februari 2025 @ 08:16:50 #8
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_216555701
Een Trump-subforum _O_

Mag ik dat modden @yvonne

OT:

Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_216555709
Mischien is een Trump subforum een goed idee, maar god. Ik mis Sleepy Joe. Snap nu eindelijk dat dat betekend: niet elke dag een nieuwe crisis beginnen.
  Moderator woensdag 5 februari 2025 @ 08:19:34 #10
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_216555711
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 08:18 schreef Shotty het volgende:
Mischien is een Trump subforum een goed idee, maar god. Ik mis Sleepy Joe. Snap nu eindelijk dat dat betekend: niet elke dag een nieuwe crisis beginnen.
@GGMM mist Joe nu ook al.
4045
onlogisch
pi_216555719
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2025 08:14 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Lijkt me een goed idee. Dan kan dit topic daarnaar worden verplaatst.
pi_216555737
Maar goed. De Palestijnen vinden het plan dat Gaza van Trump word en alle Palestijnen gedwongen worden naar buurlanden te verhuizen toch niet zo'n tof idee. Maar Trump is ervan overtuigd dat de Palestijnen uiteindelijk akkoord zullen gaan met zijn idee. ,,Ik denk niet dat ze nee tegen me zullen zeggen.”
  woensdag 5 februari 2025 @ 08:28:21 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216555760
Ik ben zeer kritisch op Israël, maar blijven aanmodderen met het is ook niks. Dan blijft het altijd oorlog daar. Die gazanen verspreiden over andere landen is op lange termijn de uitweg.
The End Times are wild
pi_216555762
Met al het ontvangen geld hadden ze allang een populaire strandplaats kunnen worden.
pi_216555789
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 08:28 schreef LaDaDiDa het volgende:
Met al het ontvangen geld hadden ze allang een populaire strandplaats kunnen worden.
Zoiets?

twitter
pi_216555797
Dus na Groenland, Panama en Gaza telt de VS nu 53 staten
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_216555831
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 08:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Missen lijkt me ook weer stug.

De wereld moet zich echt afvragen of het verstandig is dat zo’n risico nemende zakenman aan de knoppen zit.
pi_216555840
Wie kan hier nu tegen zijn? Win-win voor iedereen.
  Moderator woensdag 5 februari 2025 @ 08:35:38 #19
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_216555844
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 08:30 schreef TLC het volgende:
Dus na Groenland, Panama en Gaza telt de VS nu 53 staten
Je vergeet Canada
4045
onlogisch
pi_216555852
quote:
80s.gif Op woensdag 5 februari 2025 08:35 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Je vergeet Canada
Ah yes de 54ste staat
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_216555854
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 08:35 schreef Loverboii het volgende:
Wie kan hier nu tegen zijn? Win-win voor iedereen.
Hij heeft in elk geval 1 beste nieuwe vriend gemaakt:

twitter
pi_216555935
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 08:28 schreef LaDaDiDa het volgende:
Maar dan hadden ze Israël niet kunnen aanvallen met tot raketten omgebouwde waterleidingen. :'(
pi_216555975
Ja, en Egypte en Jordanie zitten ook echt te wachten op een paar miljoen Palestijnen binnen hun grenzen, want dat heeft in Libanon ook zo fantastisch gewerkt. _O-

Trump leeft echt op een soort van roze wolk of zo.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_216556015
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 08:34 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Missen lijkt me ook weer stug.

De wereld moet zich echt afvragen of het verstandig is dat zo’n risico nemende zakenman aan de knoppen zit.
Helaas gaat de wereld niet over, maar de Amerikaanse burgers.

Deze comedy show is nog erger dan zijn eerste termijn _O-
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_216556045
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 08:28 schreef LXIV het volgende:
Ik ben zeer kritisch op Israël, maar blijven aanmodderen met het is ook niks. Dan blijft het altijd oorlog daar. Die gazanen verspreiden over andere landen is op lange termijn de uitweg.
Maar wie moet die 6 miljoen Palestijnen dan gaan huisvesten? Niemand in die regio wil ze hebben en dat weet je zelf ook wel.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')