abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216553867
Ik hoor van mannelijke collega’s dat ze naast hun drukke baan veel in huis doen en van mijn vriendinnen dat hun man ook erg actief is in het huis. Van koken tot huishoudelijke klusjes en het verzorgen van kinderen/dieren/planten. De vrouwen koken net zo vaak of minder vaak dan de mannen. Ook als ik met mijn man op bezoek ben, staat de man in de keuken en heeft de man gekookt. Ik ben er nu extra alert op, omdat mijn man nooit kookt en alles wat hij thuis doet met moeite gebeurt en met een pff of uughhh alsof er levensenergie verdwijnt uit zijn lichaam en dat irriteert me eigenlijk heel erg maar ik zeg niets zodat we geen onnodige discussie hebben. Ik hou de sfeer graag goed.

Verder ben ik ook iemand die fulltime werkt, een uitdagende baan heeft, elke dag kookt in huis en de boel schoonhoudt. Mijn man is gelukkig netjes en helpt soms mee en zet altijd het vuilnis buiten. Maar het valt in het niet met wat ik allemaal doe. Ben uitgeput van alles, de was, koken, zijn bord vullen en voor zijn neus zetten, afruimen, stofzuigen, keukenkasten en deuren schoonmaken, zijn kleren opvouwen en alles netjes in de kast.. het is alsof ik een giga manbaby verzorg soms en dat is totaal niet sexy. Ik voel me meer moeder dan partner en al die momenten zijn enorme moodkillers. Heb ook totaal geen zin meer in seks, wil slaap, knuffels en rust.

Voor de rest sport hij niet en is hij een beetje aangekomen terwijl ik 3-4x in de week sport en heel verzorgd ben en er graag goed uitzie voor mezelf en voor hem. Ik sta ook gelijk op als ik wakker ben en blijf niet nog 2 uur in bed liggen youtube kijken. Die dingen werken ook niet mee… onze energielevels lijken enorm te verschillen.

Ik vraag me af of dit herkenbaar is bij mensen of dat ik in een uitzonderingssituatie zit. Ik hou ontzettend veel van mijn man en doe deze dingen met liefde. Alleen.. af en toe ben ik het zat als ik uitgeput ben. Graag serieuze reacties.
pi_216553920
Zoveelste huiltopic van je. Succes voor je man met jou.
pi_216553994
Ik werk niet, mijn vrouw doet bijna alles in huis en zorgt voor onze kinderen als ze niet op de opvang zijn.

In ruil daarvoor ben ik gewoon heel goed in bed.

Is een vrij normale verdeling hoor :Y
-XOXO-
pi_216554043
En daar kwam je pas achter na het huwelijk?
  Moderator dinsdag 4 februari 2025 @ 22:55:57 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_216554116
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:41 schreef mascara-klodder het volgende:
Zoveelste huiltopic van je. Succes voor je man met jou.
Ja dit.

Daarnaast, ik doe net zo veel of zelfs meer dan mijn vrouw in huis, terwijl ik 40uur werk en mijn vrouw 24. Maar mijn vrouw doet de dochter hoofdzakelijk en koken en de boodschappen dus het zal ongeveer gelijk zijn.

Maar ik zeik niet en mijn vrouw ook niet, al helemaal niet gebaseerd op wat we wel of niet bij anderen zien want dat zijn wij niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_216554158
Als ik je topic lees heb ik al zin om naar bed te gaan dus dat van die energielevels verbaasd me niks.
  Moderator dinsdag 4 februari 2025 @ 23:02:21 #7
16180 crew  CoolGuy
pi_216554206
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:58 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Als ik je topic lees heb ik al zin om naar bed te gaan dus dat van die energielevels verbaasd me niks.
Ja dat heb ik ook als ik sommige topics van andere users lees maar wat nou als je gewoon inhoudelijk reageert?
pi_216554280
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja dat heb ik ook als ik sommige topics van andere users lees maar wat nou als je gewoon inhoudelijk reageert?
Oké, laten we dan eens beginnen met de vraag waarom TS het niet bespreekbaar maakt met haar partner in plaats van het gelijk op een forum te dumpen? Van zogenaamd "de sfeer goed houden" word ie zo te lezen echt niet beter.
pi_216554384
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja dit.

Daarnaast, ik doe net zo veel of zelfs meer dan mijn vrouw in huis, terwijl ik 40uur werk en mijn vrouw 24. Maar mijn vrouw doet de dochter hoofdzakelijk en koken en de boodschappen dus het zal ongeveer gelijk zijn.

Maar ik zeik niet en mijn vrouw ook niet, al helemaal niet gebaseerd op wat we wel of niet bij anderen zien want dat zijn wij niet.
Als je naast die 40u ook zou koken en de was doen, zou je denk ik wel anders klinken. Misschien zou je dan wel “zeiken”, want dat is menselijk. En ik zeik liever anoniem hier dan elders. :)
  Moderator dinsdag 4 februari 2025 @ 23:22:17 #10
16180 crew  CoolGuy
pi_216554468
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:15 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Als je naast die 40u ook zou koken en de was doen, zou je denk ik wel anders klinken. Misschien zou je dan wel “zeiken”, want dat is menselijk. En ik zeik liever anoniem hier dan elders. :)
Ik doe de was. En ik kook ook als het moet maar mijn vrouw doet het over het algemeen. Dus nee ik denk zomaar dat ik helemaal niet anders zou klinken.
pi_216554479
Je man is een lakse luilak en jij houdt dit in stand. Wat wil je nog meer weten?
pi_216554495
Het is helemaal niet relevant hoe andere stellen het doen.

Jij bent ontevreden met hoe het nu gaat en op zich snap ik dat wel, want zoals je het omschrijft is jouw kerel een luiwammes die ook nog eens slecht voor zichzelf zorgt.

Als ik het goed begrijp hebben jullie nog geen kinderen. Nou, dan lijkt het mij een mooi moment om hem aan te geven dat je dit niet meer trekt en dat hij ofwel verandert (ik acht de kans overigens nihil), ofwel dat jullie uit elkaar gaan.

Dat je van hem houdt is leuk en aardig, maar als het niet werkt tussen jullie (en het werkt duidelijk totaal niet tussen jullie, je kan alleen maar de lieve vrede bewaren door te zwijgen over jouw ergernissen), dan moet je er een punt achter zetten. Houden van is niet voldoende om samen een leven te kunnen opbouwen.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 23:31:14 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_216554536
Deed zijn moeder ook alles voor hem?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 23:35:32 #14
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_216554571
Mijn man doet het meest in huis maar ik kook omdat ik dat beter kan.

Jouw man doet niet zoveel in huis omdat jij dat wel doet. Gewoon aangeven dat je het amper kunt volhouden. En zeggen dat als hij je meer helpt dat je dan meer energie hebt om te sexen. Mijn man zou nog kookles nemen als ik zoiets zou zeggen.
To BG or not to BG!
pi_216554592
Eigen bedrijf, werk bijna 40 uur in de week en vaak in de avonden nog wat, doe bijna altijd eten koken, keuken afruimen en de kids naar bed ‘s avonds. Breng ze 3x in de week s’ochtends naar school en 2x per week in de avond trainen.

Verder stofzuig ik en ruim op, doe huishoudelijke klusjes al naar nodig (we hebben een schoonmaakster).

Ik doe eigenlijk nooit de was, das het enige. De rest is gewoon verdeeld al naar gelang wie er tijd en mogelijkheid heeft.
pi_216554595
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:35 schreef oppiedoppie het volgende:
Mijn man doet het meest in huis maar ik kook omdat ik dat beter kan.

Jouw man doet niet zoveel in huis omdat jij dat wel doet. Gewoon aangeven dat je het amper kunt volhouden. En zeggen dat als hij je meer helpt dat je dan meer energie hebt om te sexen. Mijn man zou nog kookles nemen als ik zoiets zou zeggen.
Oppiedoppie :D _O_
pi_216554608
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:38 schreef Scorpie het volgende:
Eigen bedrijf, werk bijna 40 uur in de week en vaak in de avonden nog wat, doe bijna altijd eten koken, keuken afruimen en de kids naar bed ‘s avonds. Breng ze 3x in de week s’ochtends naar school en 2x per week in de avond trainen.

Verder stofzuig ik en ruim op, doe huishoudelijke klusjes al naar nodig (we hebben een schoonmaakster).

Ik doe eigenlijk nooit de was, das het enige. De rest is gewoon verdeeld al naar gelang wie er tijd en mogelijkheid heeft.
Ja daar maak je toch gewoon afspraken over? Zo moeilijk is dat niet.

Of eigenlijk gaat dat gewoon vanzelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2025 04:47:57 ]
pi_216554623
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:23 schreef Cockwhale het volgende:
Je man is een lakse luilak en jij houdt dit in stand. Wat wil je nog meer weten?
Doe nou niet, dat is precies wat TS wil horen
pi_216554631
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:40 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ja daar maar je toch gewoon afspraken over? Zo moeilijk is dat niet.

Of eigenlijk gaat dat gewoon vanzelf.
Gaat gewoon vanzelf.
pi_216554639
Wij werken allebei 32 uur en denk dat we qua inspanningen in het huishouden wel 50/50 zijn. Ik kook eigenlijk wel altijd omdat ik dat leuk vind. M’n vriendin vindt er niks aan en is er ook minder goed in. Geeft ze zelf wel toe. Boodschappen doe ik meestal ff tussendoor omdat ik meer thuiswerk.

Qua schoonmaken doet zij wel meer. Ik ben van de lange halen snel thuis en zij ziet details veel beter. Verder doen we klussen/timmeren enzo vooral samen, hoewel zij wel meer van het tuinieren is. We mopperen eigenlijk nooit op elkaar, dus de verdeling zal wel goed zijn.
pi_216554711
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 23:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Gaat gewoon vanzelf.
Zoals het hoort ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2025 23:54:38 ]
pi_216554750
Mijn vrouw doet al het logistieke werk van mijn huishouden, zij runt het, zeg maar. Ik til alleen de zware dingen en fiks alles waar gereedschap en enige handvaardigheid voor nodig is. Ook doe ik alles wat zij vergeet of overslaat zonder dat ik haar daar mee lastig val. De schoonmaakster komt 3 keer per week tegenwoordig, die ruimt achter onze reet aan de meuk op. Dat zouden meer mensen moeten doen.

Als het fysiek vermoeiend is, doe ik het. Als het met geld, post of andere verantwoordelijkheden te maken heeft, doet zij het. Als zij echt ergens geen zin in heeft, komt ze bij me bedelen of ik het niet voor haar wil doen, en dan doe ik dat, ik bedel nooit om een gunst bij haar.

In feite is de verdeling zo:
Zij fikst alles, totdat ze geen zin meer heeft, daarna neem ik het over. Verder zorg ik met loze beloften en minimale inspanning dat dit delicate systeem niet elkaar dondert en dat de wasmachine gerepareerd is.

Je moet niet zoeken naar een eerlijke taakverdeling als die er niet van nature is. Je moet op zoek gaan naar een vorm waarin je de eindstreep haalt en om tien uur achter je xbox kan.
-nee-
  woensdag 5 februari 2025 @ 01:02:21 #23
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216554997
Ik doe alles zelf.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_216555361
Zoals het was vrouw met 3 kinderen werkte 12 uur en deed het huishouden. Ik werkte 50 uur en deed het kluswerk en buiten alles.
Heeft altijd goed gewerkt zo.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 5 februari 2025 @ 07:58:09 #25
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_216555601
Ik doe alles en mijn kat doet NIKS!
pi_216556027
Ik, vrouw, werk 40 uur en mijn man 36 uur over vier dagen verdeelt.
Ik doe de was, geef de katten eten, regel de financiën, vakanties, gezinsagenda en coördineer eigenlijk alles.
Man kookt, doet de boodschappen, stofzuigt, stoft af, maakt de wc schoon etc. Eigenlijk doet hij 85% van de huishouding.

Dit bevalt mij prima en snap echt niet dat vrouwen akkoord gaan met een man die niks doet.
Beide sporten ook nog 3 a 4x per week en hebben twee kinderen (een tiener en student)

Kortom, ga in gesprek met je man. Zet alle taken op papier en verdeel het. We leven niet meer in 1960.
  woensdag 5 februari 2025 @ 09:09:40 #27
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_216556079
Ik doe alles, de katten doen niets.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 5 februari 2025 @ 09:36:26 #28
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_216556347
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 09:09 schreef mvdejong het volgende:
Ik doe alles, de katten doen niets.
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 5 februari 2025 @ 09:41:59 #29
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_216556398
Ik kan mij herinneren dat er al zo'n topic als dit was.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_216556442
Ik breng de poen binnen en de vrouw doet het huishouden en zit op haar knietjes zodra ik dat verwacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')