abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:48:15 #101
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216558915
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:39 schreef Barreltje het volgende:

[..]
als je vanuit nederlands frans kan leren dan kan je ook vanuit frans nederlands leren..
die opties zijn er..
Ik leer Frans met duolingo, en doe Frans voor Engelstaligen, want de Frans voor Nederlandstaligen is een teleurstelling, qua mogelijkheden en de helpdesk antwoord niet op bugs.
Er is Nederlands voor Engelstaligen in de APP maar geen Nederlands voor Franstaligen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:52:22 #102
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216558954
Pfff Appeltaart, het enige wat mijn moe ooit bakte, naast cake.
Op de vraag of er ook eens wat anders gebakken kon worden dan appeltaart kwam steevast,
- Vind je appeltaart niet lekker?
Ja, maar kan het een keer wat anders zijn?
- Ik vind appeltaart lekker!
Ik vroeg of je ook wat anders kan bakken dan appeltaart
- Weet je wat, ik bak helemaal niet meer als jij appeltaart niet lekker vind.
Kutwijf
  woensdag 5 februari 2025 @ 13:55:40 #103
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216558994
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:45 schreef Lonaa het volgende:
Tafel gelakt met black wash. Is niet black. Is nare lak. Schopte de pot lak om.

Topdag.
Benjewelvanjelakaf.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_216559205
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 13:45 schreef Lonaa het volgende:
Tafel gelakt met black wash. Is niet black. Is nare lak. Schopte de pot lak om.

Topdag.
Staat het wel mooi op de vloer?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_216559370
quote:
11s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Staat het wel mooi op de vloer?
:D :')

Er lag een hoeslaken op de vloer. En nu daaronder en daarop nog een 4x gevouwen handdoek. Heb ook geprobeerd zoveel mogelijk lak "op te scheppen" met de kwast.

Was echt top. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 5 februari 2025 @ 14:35:03 #106
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216559449
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Er lag een hoeslaken op de vloer. En nu daaronder en daarop nog een 4x gevouwen handdoek. Heb ook geprobeerd zoveel mogelijk lak "op te scheppen" met de kwast.

En zwarte knie-stukken in de broek nu ook ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_216559767
quote:

[..]
als je vanuit nederlands frans kan leren dan kan je ook vanuit frans nederlands leren..
die opties zijn er..
Aha.

quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 14:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Jakkes. Komt het nog goed? met de tafel en vloer en met jou?
pi_216559838
Vloer is schoon. Tafel heeft eerste laklaag en het droogt wel prima op. Ik ben volledig verfvrij gebleven wat echt een unicum is.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 5 februari 2025 @ 15:45:06 #109
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216560372
quote:

[..]
die opties zijn er..
Nee dus, geen Nederlands voor Franstaligen
  woensdag 5 februari 2025 @ 15:47:37 #110
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216560409
Pfff, 3 weken geleden kreeg ik griep, weekje in bed gelegen. Net ff 2 lampen opgehangen en ik loop te baden in het zweet en heb trillende handen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 15:53:11 #111
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216560493
Toch wel indrukwekkend he, die Trump
Wat ie allemaal oplost.

Ongeschoolde stagiairs die toegang krijgen tot vertrouwelijke gegevens bij ministeries, onder leiding van iemand die zijn eigen bankrekening centraal heeft staan een doorslaand succes.
Wereldgezondheidszorg kost ineens niets meer.
Midden-Oosten probleem veroorzaakt door Frankrijk en Engeland na WOII eigenhandig opgelost door een vakantiekolonie te plannen.

Indrukwekkend. En zo fijn ook dat ie zijn zoon alvast voorbereid om als stand-in te dienen voor een derde termijn, de man denkt vooruit!
pi_216560589
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:53 schreef fietsie het volgende:
Wat ie allemaal oplost.

Ongeschoolde stagiairs die toegang krijgen tot vertrouwelijke gegevens bij ministeries, onder leiding van iemand die zijn eigen bankrekening centraal heeft staan een doorslaand succes.
Midden-Oosten probleem veroorzaakt door Frankrijk en Engeland na WOII eigenhandig opgelost door een vakantiekolonie te plannen.

Indrukwekkend. En zo fijn ook dat ie zijn zoon alvast voorbereid om als stand-in te dienen voor een derde termijn, de man denkt vooruit!
Vergeet het ontslaan van elke onwelwillende ambtenaar niet. Alt national parks is een aanrader om te volgen op feesboek en bleusky.
pi_216561028
Terug van een meeting op de boten. Ik dacht dat het een soort rondleiding zou zijn maar het was echt een brainstorm nav besluit van faber. Was wel erg nuttig, lang niet iedereen wist wat wij “op asiel” doen.
Duimen jullie mee dat er wat uitkomt?

@fietsie ik kijk regelmatig op “reporters online” daar legt iemand (amerika kenner) uit wat voor impact die besluiten (kunnen) hebben. Echt schrikbarend. In zo kort mogelijke tijd afbreken wat in jaren is opgebouwd en wat ook weer jaren duurt om weer terug op te bouwen (net wat faber hier doet)
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 5 februari 2025 @ 17:09:56 #114
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216561645
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 15:53 schreef fietsie het volgende:
Wat ie allemaal oplost.

VS: Er worden geen postpakketten uit China maar aangenomen (Einde prijsdumping die de detailhandel kapot maakt)
EU: Als alle landen het er mee eens zijn gaan we kijken naar een toeslag voor controle op de inhoud van postpakketten uit China (Meer geld voor meer ambtenaren baantjes)
Nederland, Duitsland: we maken energie zo duur dat de lage en middeninkomens in de problemen komen en geen cent meer te makken hebben
VS: Drill Baby Drill
VS: Drugscartels worden als terroristische organisaties gezien
  woensdag 5 februari 2025 @ 17:23:27 #115
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_216561776
Uhu @Jan_Onderwater , dat beleid in NL komt ook vooral omdat degenen betrokken bij het opstellen er van zo ontzettend veel binnenharken dat ze niet eens begrijpen waar mensen het over hebben als het woord "duur" valt.
Het raakt ze op geen enkele manier.

Ik zat laatst op het werk bij een meeting over "parkeerbeleid". Want in de duurzaamheids regelgeving ontstaat een stroom waarin bedrijven moeten gaan sturen in hun parkeerbeleid voor medewerkers op CO2 uitstoot.

Dus die verpleegkundige die alleen dankzij haar onregelmatigheidstoeslag de kinderopvang nog kan financieren, mag straks ook na een nachtdienst niet meer veilig in haar Citroen C1 naar huis, want die C1 diesel (ze rijdt immers 25.000km/jaar woon werk, Friesland is de randstad niet) mag niet meer parkeren bij het werk.
En dan komt de beleidscolonne met de oplossing: "Die gaat toch elektrisch rijden, dat zien we in de statistieken voor nieuwe auto's."
Dat die statistieken volledig krom zijn omdat ook alle lease-aanschaf er in zit, en de demografische effecten van wonen op grotere afstand van je werk genegeerd worden, uhu,dan gaat die 1900,- netto verdienende dame echt de nieuwe Renault 5 van 43.000,- kopen om elektrisch naar het werk te kunnen, echt.
  woensdag 5 februari 2025 @ 17:41:15 #116
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216561970
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 17:23 schreef fietsie het volgende:
Uhu @:Jan_Onderwater , dat beleid in NL komt ook vooral omdat degenen betrokken bij het opstellen er van zo ontzettend veel binnenharken dat ze niet eens begrijpen waar mensen het over hebben als het woord "duur" valt.
Het raakt ze op geen enkele manier.

Ik zat laatst op het werk bij een meeting over "parkeerbeleid". Want in de duurzaamheids regelgeving ontstaat een stroom waarin bedrijven moeten gaan sturen in hun parkeerbeleid voor medewerkers op CO2 uitstoot.

Dus die verpleegkundige die alleen dankzij haar onregelmatigheidstoeslag de kinderopvang nog kan financieren, mag straks ook na een nachtdienst niet meer veilig in haar Citroen C1 naar huis, want die C1 diesel (ze rijdt immers 25.000km/jaar woon werk, Friesland is de randstad niet) mag niet meer parkeren bij het werk.
En dan komt de beleidscolonne met de oplossing: "Die gaat toch elektrisch rijden, dat zien we in de statistieken voor nieuwe auto's."
Dat die statistieken volledig krom zijn omdat ook alle lease-aanschaf er in zit, en de demografische effecten van wonen op grotere afstand van je werk genegeerd worden, uhu,dan gaat die 1900,- netto verdienende dame echt de nieuwe Renault 5 van 43.000,- kopen om elektrisch naar het werk te kunnen, echt.
Als ik dit soort abjecte maatregelen lees, echt, dan kan ik niet zoveel vreten als dat ik kotsen wil.
pi_216562310
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 17:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
VS: Er worden geen postpakketten uit China maar aangenomen (Einde prijsdumping die de detailhandel kapot maakt)
EU: Als alle landen het er mee eens zijn gaan we kijken naar een toeslag voor controle op de inhoud van postpakketten uit China (Meer geld voor meer ambtenaren baantjes)
Nederland, Duitsland: we maken energie zo duur dat de lage en middeninkomens in de problemen komen en geen cent meer te makken hebben
Import tot 800 usd hoeft in de vs niet bij de douane te worden opgegeven, dat is waarom de markt daar (nog meer dan in Europa) is overgenomen door shit zoals shein en amazon. Je verscheept je meuk individueel vanuit China (of een tussen magazijn in Mexico), en daar waar je over een container wel importheffingen moet betalen, hoef je dat over die duizend losse paketten niet.
pi_216562523
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 16:24 schreef Kaatje1 het volgende:
In zo kort mogelijke tijd afbreken wat in jaren is opgebouwd en wat ook weer jaren duurt om weer terug op te bouwen (net wat faber hier doet)
Dat is *niet* wat er in de USA gebeurt. In de USA wordt de complete staat ontmanteld. Faber is kwaadaardig zat, maar dat ligt niet binnen haar bereik. Op dit moment is NL daar sowieso nog niet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216562536
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 17:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat wil je zeggen, Jan? Dat de USA goed bezig is en de EU een waardeloos gedrocht is?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 5 februari 2025 @ 18:32:03 #120
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216562560
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 18:29 schreef sigme het volgende:

[..]
Wat wil je zeggen, Jan? Dat de USA goed bezig is en de EU een waardeloos gedrocht is?
Dat beide aan het prutsen zijn, elk op zijn eigen manier de burger naait.
pi_216562585
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 18:28 schreef sigme het volgende:

[..]
Dat is *niet* wat er in de USA gebeurt. In de USA wordt de complete staat ontmanteld. Faber is kwaadaardig zat, maar dat ligt niet binnen haar bereik. Op dit moment is NL daar sowieso nog niet.
Bij Faber heb ik het met name wat ze wil doen met vluchtelingenwerk. Meer dan de helft van het geld weg, dus moeten tig teamleiders weg, dus worden steeds minder asielzoekers geholpen die dan met nauwelijks voorbereiding (want advocaten hebben geen tijd) naar de ind gaan, vervolgens naar de rechter waar ze gelijk krijgen dus langer 8n een azc blijven. COA en IND kunnen niets betekenen want zijn niet onafhankelijk
We have far more in common than that which devides us..
pi_216562793
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2025 18:28 schreef sigme het volgende:

[..]
Nouja pvv en FvD (en hun moeder de VVD in mindere mate ook wel) doen natuurlijk wel alles wat ze kunnen om de rechtsstaat te ondermijnen. Alleen kunnen ze dat hier veel minder dan in de vs.
pi_216562805
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 18:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Bij Faber heb ik het met name wat ze wil doen met vluchtelingenwerk. Meer dan de helft van het geld weg, dus moeten tig teamleiders weg, dus worden steeds minder asielzoekers geholpen die dan met nauwelijks voorbereiding (want advocaten hebben geen tijd) naar de ind gaan, vervolgens naar de rechter waar ze gelijk krijgen dus langer 8n een azc blijven. COA en IND kunnen niets betekenen want zijn niet onafhankelijk
Interessant. Maar verder totaal niet vergelijkbaar met wat er in de USA gebeurt, dus zet het niet op 1 lijn, want dan doe je toch echt geen van beide zijden van je vergelijking recht.
pi_216562806
Zou Oprah irl ook een protestzender vanuit Canada beginnen?

Bekijk deze YouTube-video
pi_216562819
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2025 18:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Nouja pvv en FvD (en hun moeder de VVD in mindere mate ook wel) doen natuurlijk wel alles wat ze kunnen om de rechtsstaat te ondermijnen. Alleen kunnen ze dat hier veel minder dan in de vs.
Klopt. Daarom moet je ook niet doen alsof wat ze bereikt hebben gelijk is aan wat er in de USA bereikt is. Want hier zijn ze nog maar halverwege.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')