SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash![]()
Klopt dus we kunnen het over vegan hapjes hebbenquote:Op maandag 3 februari 2025 14:28 schreef kwiwi het volgende:
We mogen geen leuke gesprekken hebben van Ger, dus even op letten jongens en meisjes.
Ballen gemaakt. Ze waren mwa en ik weet gelijk weer waarom ik geen vegan benquote:Op maandag 3 februari 2025 14:26 schreef Citizen.Erased het volgende:
@:datismijnmening hoe is het met je vegan hapjes afgelopen?
Ik ga vandaag weer een of ander hip insta-gerecht klaarmaken. Misschien ook wel vegan.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:30 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Klopt dus we kunnen het over vegan hapjes hebben
[..]
Ballen gemaakt. Ze waren mwa en ik weet gelijk weer waarom ik geen vegan ben![]()
Had je niet gewoon een zak chips kunnen open trekken? Dat is ook vegan toch?quote:Op maandag 3 februari 2025 14:30 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Klopt dus we kunnen het over vegan hapjes hebben
[..]
Ballen gemaakt. Ze waren mwa en ik weet gelijk weer waarom ik geen vegan ben![]()
quote:Op maandag 3 februari 2025 14:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O ja dat is wel lekker. In een pitabroodje met groenten
Mja ik ben er heilig van overtuigd dat vegan's slecht functionerende smaakpapillen en een onderontwikkeld mondgevoel hebben. Anders zou je wel proeven dat het niet te beuken is.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:30 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik ga vandaag weer een of ander hip insta-gerecht klaarmaken. Misschien ook wel vegan.
Je kan echt heerlijke dingen maken die vegan zijnquote:Op maandag 3 februari 2025 14:33 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Mja ik ben er heilig van overtuigd dat vegan's slecht functionerende smaakpapillen en een onderontwikkeld mondgevoel hebben. Anders zou je wel proeven dat het niet te beuken is.
Er stonden chipjes en kaasstengels en borrelnootjes en dat soort droogvoer op de tafelsquote:Op maandag 3 februari 2025 14:31 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Had je niet gewoon een zak chips kunnen open trekken? Dat is ook vegan toch?
Een van de beste restaurants van Nederland is vegan. Moet je daar eens gaan eten.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:33 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Mja ik ben er heilig van overtuigd dat vegan's slecht functionerende smaakpapillen en een onderontwikkeld mondgevoel hebben. Anders zou je wel proeven dat het niet te beuken is.
welke dan?quote:Op maandag 3 februari 2025 14:34 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Een van de beste restaurants van Nederland is vegan. Moet je daar eens gaan eten.
Is daar geen wachtlijst tot 2132 ?quote:Op maandag 3 februari 2025 14:36 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
De Nieuwe Winkel, Nijmegen.
Ze hebben geen menukaartquote:Op maandag 3 februari 2025 14:36 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
De Nieuwe Winkel, Nijmegen.
Bij de eckten krijg je toch sowieso waar de chef zin in heeft?quote:
Daar zou ik dus al wegblijven, hou niet van culinaire verrassingenquote:Op maandag 3 februari 2025 14:57 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Bij de eckten krijg je toch sowieso waar de chef zin in heeft?
Betaald die chef mij ofzo?quote:Op maandag 3 februari 2025 14:57 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn als je dit op je werk ook kon doen.quote:
Afgelopen Herfst bij Doner Dudes gegeven. Vegan Doner, was echt heerlijk.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:34 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Een van de beste restaurants van Nederland is vegan. Moet je daar eens gaan eten.
takkiequote:Op maandag 3 februari 2025 15:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn als je dit op je werk ook kon doen.
"Als jullie mij een half miljoen per jaar betalen, lever ik elke dag iets af. Wat dat is, dat kan ik niet zeggen, ligt eraan waar ik zin in heb."
Dag 1: tekening van Jip en Janneke
Dag 2: tekening van huisje voor Takkie..
quote:Op maandag 3 februari 2025 15:06 schreef kwiwi het volgende:
Bleekmiddel op m'n nieuwe zwarte legging geknoeid
Dan vraag jij op dag 3 een tekening van een palmstrand, want dat heb je echt al een tijd niet gezien. En dan tekent ie een grasveld want hij vind vandaag een grasveld dag.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
"Als jullie mij een half miljoen per jaar betalen, lever ik elke dag iets af. Wat dat is, dat kan ik niet zeggen, ligt eraan waar ik zin in heb."
quote:Op maandag 3 februari 2025 14:57 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Meestal wel iets van een impressie van wat ze serveren. Of hoe een menu gestructureerd is.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Kwekgoede restaurants hebben helemaal geen menukaart.
Vegan doner is wel gezond jaquote:Op maandag 3 februari 2025 15:04 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Afgelopen Herfst bij Doner Dudes gegeven. Vegan Doner, was echt heerlijk.
klinkt goed. en een wijn arrangementje er bij?quote:Op maandag 3 februari 2025 15:07 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
[..]
Meestal wel iets van een impressie van wat ze serveren. Of hoe een menu gestructureerd is.
Hier staat alleen “Menu overvloed 225,-“
Het menu wisselt 3 keer per jaar (met de seizoenen mee), hier een impressie van het voorjaarsmenu ("Ontwaken") van vorig jaar:quote:Op maandag 3 februari 2025 15:07 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
[..]
Meestal wel iets van een impressie van wat ze serveren. Of hoe een menu gestructureerd is.
Menu Overvloed doet me aan @bitterbal denkenquote:Op maandag 3 februari 2025 15:07 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
[..]
Jumbo ook niet? Zie steeds vooral filmpjes dat mensen het bij de AH niet meer kunnen vinden.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:17 schreef CherryLips het volgende:
Ik knalde de shoarma eerst in flatbread maar dat is nergens meer te krijgen
Het reclameteam van de Nieuwe Winkel komt zich gelijk meldenquote:Op maandag 3 februari 2025 15:11 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het menu wisselt 3 keer per jaar (met de seizoenen mee), hier een impressie van het voorjaarsmenu ("Ontwaken") van vorig jaar:
Bekijk deze YouTube-video
Vorige week toen ik er was niet, en toen zag ik ook geen kaartje ofzo waar het hoorde te liggen.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:18 schreef Ama het volgende:
[..]
Jumbo ook niet? Zie steeds vooral filmpjes dat mensen het bij de AH niet meer kunnen vinden.
Ohquote:Op maandag 3 februari 2025 15:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vorige week toen ik er was niet, en toen zag ik ook geen kaartje ofzo waar het hoorde te liggen.
Dat is dus 1 van de 200 lurkersquote:Op maandag 3 februari 2025 15:18 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Het reclameteam van de Nieuwe Winkel komt zich gelijk melden![]()
![]()
Krijg je een alert als iemand de Nieuwe Winkel intikt?![]()
Maar nee, er staat niks op de kaart dat me ook maar enigszins prikkelt om er te gaan eten.
Het ziet er ook niet appetijtelijk uit![]()
En hoezo heeft dit 2 sterren? Ik kan thuis net zo platen
Ook lekkerquote:Op maandag 3 februari 2025 15:22 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er nog pitabroodjes.
lol, nee, al ben ik wel al een tijdje benieuwd naar het restaurant en n.a.v. jouw vragen was ik even op zoek gegaan naar de gerechten die zoal in het menu zitten, want dat wilde ik zelf ook weten. Als ik me over de kosten kan zetten zou ik er wel een keer heen willen.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:18 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
![]()
Maar nee, er staat niks op de kaart dat me ook maar enigszins prikkelt om er te gaan eten.
domme insta hypequote:Op maandag 3 februari 2025 15:17 schreef CherryLips het volgende:
Ik knalde de shoarma eerst in flatbread maar dat is nergens meer te krijgen
quote:
quote:Op maandag 3 februari 2025 14:54 schreef rival het volgende:
[..]
Dat van alle fokkers dit bij jou vandaan komt
Js bent zelf een plat broodquote:Op maandag 3 februari 2025 15:32 schreef gianni61 het volgende:
waar komt de ah flatbread hype opeens eigenlijk vandaan?
Omdat niemand Bolletje wil.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:32 schreef gianni61 het volgende:
is easyquote:Op maandag 3 februari 2025 15:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik kan het wel een keer zelf maken. Zijn maar twee of drie ingrediënten dacht ik.
Getiktokt?quote:Op maandag 3 februari 2025 15:32 schreef gianni61 het volgende:
Jaquote:
De TT meetquote:
5 minuten is wel erg kort ja.quote:
quote:
dag 3: handgeboetseerde asbak.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Meer tijd kosten die hapjes nietquote:
Dan kom ik wel bij jou eten binnenkort. Stuur maar even DM met je adres.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:18 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
![]()
GezonDERquote:Op maandag 3 februari 2025 15:08 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Vegan doner is wel gezond ja
Ziet er toch anders uitquote:Op maandag 3 februari 2025 15:40 schreef drakin het volgende:
Flatbread is altijd al te koop bij ikea
Maar dat is ook flatbreadquote:
TikTokquote:Op maandag 3 februari 2025 15:32 schreef gianni61 het volgende:
kunnen we daarna verder met de drankjesquote:
Op naar de betere meetquote:Op maandag 3 februari 2025 15:45 schreef gianni61 het volgende:
[..]
kunnen we daarna verder met de drankjes
TikTokquote:
Doe ik ook vaak.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:45 schreef Karzai het volgende:
Jr kunt toch ook tortillawraps gebruiken?
Zozo das een uur werken?quote:Op maandag 3 februari 2025 15:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Doe ik ook vaak.
Maar die flatbreads zijn een beetje luchtig. Maar als ik ze zelf kan maken scheelt dat weer, want ze zijn 2,20 per twee ofzo.
Is er eindelijk weer eens zon is 't weer niet goedquote:Op maandag 3 februari 2025 15:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Gordijn dicht moeten doen vanwege de zon.
Neem meteen flatbread mee, laatste keer dat ik er was was het uitverkochtquote:Op maandag 3 februari 2025 15:59 schreef CherryLips het volgende:
Ja nu wil ik naar Ikea
https://www.ikea.com/nl/n(...)-diepvries-00584417/
Is niet echt Zweeds he.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:59 schreef drakin het volgende:
[..]
Neem meteen flatbread mee, laatste keer dat ik er was was het uitverkocht
Ik wilde het liever ook niet doen. Maar ik zag niks meer daardoor.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:56 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Is er eindelijk weer eens zon is 't weer niet goed
Geurkaarsenquote:Op maandag 3 februari 2025 16:00 schreef Ama het volgende:
Vooral nu ik wel weer geurkaarsen kan branden. Kan ik die hele afdeling leeg kopen.
Ik was gisteren m'n zonnebril vergetenquote:Op maandag 3 februari 2025 16:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik wilde het liever ook niet doen. Maar ik zag niks meer daardoor.
dat is dan jouw probleemquote:Op maandag 3 februari 2025 16:01 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Geurkaarsen
Snap echt niet dat mensen dat fijn vinden in huis
Scheelt dat je hier niet in huis komt.quote:Op maandag 3 februari 2025 16:01 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Geurkaarsen
Snap echt niet dat mensen dat fijn vinden in huis
ik share helemaal niks met temu!quote:Op maandag 3 februari 2025 16:02 schreef CherryLips het volgende:
@:Ama
https://share.temu.com/Ld2Y7W7sGAA
quote:Op maandag 3 februari 2025 16:02 schreef Ama het volgende:
[..]
Scheelt dat je hier niet in huis komt.
Toch eten de Zweden het bij de Surströmmingquote:
Wel jammer dat het rood is. Ja mijn rattenkooi had ook een soort vast kleurenpalet.quote:Op maandag 3 februari 2025 16:02 schreef CherryLips het volgende:
@:Ama
https://share.temu.com/Ld2Y7W7sGAA
Tuurlijk.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:18 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
![]()
Gewoon van de g'woonquote:Op maandag 3 februari 2025 16:30 schreef Ama het volgende:
Jeetje die komo vuilniszakken worden er ook niet goedkoper op zeg. Bijna 2 euro nu.
Die van Jumbo huismerk (60L) passen niet goed in mijn 50L prullenbak.quote:
Wie het kleine niet eertquote:Op maandag 3 februari 2025 16:38 schreef Ama het volgende:
[..]
Die van Jumbo huismerk (60L) passen niet goed in mijn 50L prullenbak.Maar het scheelt ook maar 50 cent.
De prijzen zijn in zes jaar 26,2% gestegen.quote:
Ik zag net dat Hema daar een briljante borstel voor heeft, ik app je even.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:46 schreef Ama het volgende:
Moet echt snel iets hebben om de bank een beetje paars te houden ipv wit met zwarte haren.
Is goed, thanks.quote:Op maandag 3 februari 2025 17:00 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik zag net dat Hema daar een briljante borstel voor heeft, ik app je even.
pizza!quote:Op maandag 3 februari 2025 17:22 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
School. Maar dat is misschien voor jullie anders.
Patat hier. Op school.quote:
Cate Blanchett was er hoorde ikquote:Op maandag 3 februari 2025 17:29 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Patat hier. Op school.Want zo door naar een film op het IFFR.
Zwaar werk, maar iemand moet het doen.
Ik was er eerst.quote:Op maandag 3 februari 2025 17:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Cate Blanchett was er hoorde ik
Lekkere patiet?quote:Op maandag 3 februari 2025 17:29 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Patat hier. Op school.Want zo door naar een film op het IFFR.
Zwaar werk, maar iemand moet het doen.
Ja ze doen het best netjes.quote:Op maandag 3 februari 2025 17:43 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Lekkere patiet?![]()
Ik heb nog een appel en een eierkoek
WAT EEN GELDquote:
kloptquote:
DAT DIT KAN IN NEDERLAND.quote:
TEN EERSTE IS'T ALBERTOquote:Op maandag 3 februari 2025 17:51 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
DAT DIT KAN IN NEDERLAND.
quote:Op maandag 3 februari 2025 17:53 schreef UitStraling het volgende:
Gevoelsmatig zou ik eerder 5 euro zeggen en dan vind ik het nog goedkoop eigenlijk.
Lekkerquote:Op maandag 3 februari 2025 17:44 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ja ze doen het best netjes.
Een appel en een eierkoek is waarschijnlijk wel gezonder.
Werkfruitquote:Op maandag 3 februari 2025 18:05 schreef Crack_ het volgende:
Hier staat ook een krat werkfruit. Jaloeeers.
Het was leuk je gekend te hebbenquote:Op maandag 3 februari 2025 18:02 schreef Crack_ het volgende:
Oh oke, alle lampen gaan hier uit. Nou doei he
Bruin?quote:Op maandag 3 februari 2025 18:05 schreef Crack_ het volgende:
Hier staat ook een krat werkfruit. Jaloeeers.
Ahhhh zoietsquote:Op maandag 3 februari 2025 18:08 schreef Crack_ het volgende:
[..]
https://www.google.com/se(...)ceid=chrome&ie=UTF-8
Bitterballen enzoquote:
Ik moest ff schakelen wat er bedoeld werdquote:Op maandag 3 februari 2025 18:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Had het bedrijfsleven voorheen ook, bij jullie niet?
Beetje typisch belerend, alsof mammie een pruim en een banaan heimelijk in je broodtrommeltje stopt.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:09 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Ik moest ff schakelen wat er bedoeld werd
ze noemen het de bruine fruitschaalquote:
Alleen jij krijgt het voor elkaar om de optie om gratis fruit te pakken om te buigen naar iets negatiefsquote:Op maandag 3 februari 2025 18:11 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Beetje typisch belerend, alsof mammie een pruim en een banaan heimelijk in je broodtrommeltje stopt.
Bij ons waren het net raven altijd, binnen een kwartier waren de kiwi's en de mandarijntjes op en bleven de knetterharde zure appels dagenlang liggen.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:13 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Alleen jij krijgt het voor elkaar om de optie om gratis fruit te pakken om te buigen naar iets negatiefs
mr positief
Dat heet bruin fruitquote:Op maandag 3 februari 2025 18:10 schreef Crack_ het volgende:
[..]
nomnomnom
[..]
sinds wanneer is dat fruit
Licht alcoholisch bier met klonten gist en brood erin werd vroeger ook als zeer gezond en voedzaam gezien.quote:
Of je hebt een rumtopfquote:Op maandag 3 februari 2025 18:28 schreef Crack_ het volgende:
Alcohol en fruit doet me denken aan half rot fruit dat van de bomen is gevallen, die geur
Wel zo'n duizend wielenquote:
Blank mag bestquote:
Gewoon zeggen wat je wil, laat je niet gek maken door de geitenwollensokkenpolitie.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:38 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Oja vergeet het politiek correcte klimaat af en toe
Die lijzige stem van die kerel brengt de valse hongerige leeuw in mij naar boven.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:39 schreef Budapestenaar het volgende:
@:ltvdk
Ook lekkerquote:Op maandag 3 februari 2025 18:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Of Boerenjongens en Boerenmeisjes.
Ik mag hem welquote:Op maandag 3 februari 2025 18:42 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die lijzige stem van die kerel brengt de valse hongerige leeuw in mij naar boven.
Boerengenderneutralenquote:Op maandag 3 februari 2025 18:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Of Boerenjongens en Boerenmeisjes.
Boerenjongerenquote:
en dan van die verkeersaso's die via zo'n snelwegparkeerplek (hoe heet dat eigenlijk in het Nederlands.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
Wel zo'n duizend wielen
Netjes op een rij
parkeerterrein? vluchtstrook? in-/uit-voegstrook?quote:Op maandag 3 februari 2025 18:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
en dan van die verkeersaso's die via zo'n snelwegparkeerplek (hoe heet dat eigenlijk in het Nederlands.) een stukje file skippen.
In het Frans heet het een Aires.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:53 schreef Nizno het volgende:
[..]
parkeerterrein? vluchtstrook? in-/uit-voegstrook?
Zou ik ook wel lustenquote:Op maandag 3 februari 2025 18:39 schreef Budapestenaar het volgende:
@:ltvdk
Gebiedenquote:Op maandag 3 februari 2025 18:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
In het Frans heet het een Aires.
Dit is niet fok.frquote:Op maandag 3 februari 2025 18:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik moest op de havo voor Frans een boekje lezen dat zich op zo'n parkeerplaats afspeelde en ik wist dit dus zowaar eens.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Parkeerplaatsen met faciliteiten?quote:Op maandag 3 februari 2025 18:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Verzorgingsplaats heet zoiets blijkbaar.quote:Op maandag 3 februari 2025 18:56 schreef Nizno het volgende:
[..]
Gebieden
ja nee daar wordt het niet duidelijker van
Zou het gewoon pitstop noemenquote:Op maandag 3 februari 2025 18:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Verzorgingsplaats heet zoiets blijkbaar.
ah oke... die ja....quote:Op maandag 3 februari 2025 18:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Verzorgingsplaats heet zoiets blijkbaar.
Het was meer een drive-thru (penalty).quote:
Nog gefeliciteerd trouwensquote:Op maandag 3 februari 2025 19:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Het was meer een drive-thru (penalty).
Ik was best blij toen ik van middelbare school veranderde en ik op die nieuwe school geen Franse les meer had. Hoewel ik er niet heel slecht in was tbh. Ik was slechter in handvaardigheid en biologiequote:Op maandag 3 februari 2025 18:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik moest op de havo voor Frans een boekje lezen dat zich op zo'n parkeerplaats afspeelde en ik wist dit dus zowaar eens.
Neequote:
quote:
quote:
1-0 koken.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:19 schreef mschol het volgende:
[..]
paar minuten koken voor het een schotel in gaat
Nog niet met heel veel overtuigingquote:
Fok de lof!quote:Op maandag 3 februari 2025 19:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De witlofhatersclub heeft gesproken.
Moet je eigenlijk aan grondwitlof zien te komen, de bittere ouderwetse variant.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:27 schreef mschol het volgende:
witlofschotel is soms wel eens lekker, zat ik toevallig vorige week aan te denken het weer eens te maken
vorige week nogquote:Op maandag 3 februari 2025 19:29 schreef LTVDK het volgende:
Zou niet eens weten wanneer ik voor het laatst witlof op heb, is niet iets dat ik voor mezelf ga maken
ik koop zo nu en dan twee, koken, daarna in vieren en dan met ham en kaas er om en in de ovenquote:Op maandag 3 februari 2025 19:29 schreef LTVDK het volgende:
Zou niet eens weten wanneer ik voor het laatst witlof op heb, is niet iets dat ik voor mezelf ga maken
dan is het niet goed klaar gemaaktquote:Op maandag 3 februari 2025 19:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
Heb net nog witlof gehad.
Vond het niet nice eerlijk gezegd. Bittere zooi.
Jawel. Witlof is gewoon bitter.quote:
Ik weet het wel nog, was 17 jaar en woonde nog thuis. Eenmaal het huis uit nooit meer gegeten. Moest er altijd van kokhalzenquote:Op maandag 3 februari 2025 19:29 schreef LTVDK het volgende:
Niet meerquote:Op maandag 3 februari 2025 19:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Jawel. Witlof is gewoon bitter.
Op hoog vuur bakken met een beetje balsamicoazijn en honing is ook wel lekker.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:31 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik koop zo nu en dan twee, koken, daarna in vieren en dan met ham en kaas er om en in de oven
zo heb ik al decennia geen rabarber meer aangeraaktquote:Op maandag 3 februari 2025 19:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik weet het wel nog, was 17 jaar en woonde nog thuis. Eenmaal het huis uit nooit meer gegeten. Moest er altijd van kokhalzen
Ja dat is ook een beetje hoe ik het nog kan herinneren, daarom dat ik het waarschijnlijk nooit maakquote:Op maandag 3 februari 2025 19:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik weet het wel nog, was 17 jaar en woonde nog thuis. Eenmaal het huis uit nooit meer gegeten. Moest er altijd van kokhalzen
Dat heb ik ooit alleen in een rabarbertaart gegeten. Was wel lekker, maar zat een enorme lading suiker in.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:34 schreef gianni61 het volgende:
[..]
zo heb ik al decennia geen rabarber meer aangeraakt
Als Bourgondiër en begenadigd culinair levensgenieter mis ik de uitgesproken smaken van vroeger, die uniformiteit in smaak is meer dan doodsaai.quote:
Ze zijn buiten de supermarkt nog wel te vinden die smaken al is het wel heel goed zoeken, maar de echte nare bitterheid van witlof en spruiten mis ik niet.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:38 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als Bourgondiër en begenadigd culinair levensgenieter mis ik de uitgesproken smaken van vroeger, die uniformiteit in smaak is meer dan doodsaai.
nopequote:Op maandag 3 februari 2025 19:38 schreef kwiwi het volgende:
Moesten jullie thuis ook altijd je bord helemaal leeg eten, en anders geen toetje en/of niet van tafel? Heb wel eens 3u boos naar m'n eten zitten kijken![]()
Ja echte witlof, ik heb een boertje vlakbij in de buurt die dat nog teelt in plaats van waterloof.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:39 schreef drakin het volgende:
[..]
Ze zijn buiten de supermarkt nog wel te vinden die smaken al is het wel heel goed zoeken, maar de echte nare bitterheid van witlof en spruiten mis ik niet.
quote:Op maandag 3 februari 2025 19:38 schreef kwiwi het volgende:
Moesten jullie thuis ook altijd je bord helemaal leeg eten, en anders geen toetje en/of niet van tafel? Heb wel eens 3u boos naar m'n eten zitten kijken![]()
Wij aten braaf ons bord leeg, tenzij we het echt niet lekker vonden.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:38 schreef kwiwi het volgende:
Ik vond best veel niet lekker. Dus je kunt je misschien wel voorstellen hoeveel tijd ik met koud eten (wat het dan nog smeriger maakte) aan tafel door heb gebrachtquote:Op maandag 3 februari 2025 19:42 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Wij aten braaf ons bord leeg, tenzij we het echt niet lekker vonden.
Jaquote:Op maandag 3 februari 2025 19:38 schreef kwiwi het volgende:
Heerlijk.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja echte witlof, ik heb een boertje vlakbij in de buurt die dat nog teelt in plaats van waterloof.
Samequote:Op maandag 3 februari 2025 19:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
JaDaarom at ik vroeger ook altijd mijn vlees als eerste op, had ik het lekkere in ieder geval binnen terwijl de rest afkoelde
Ik lust nog steeds veel niet maar over het algemeen at ik alles wel op. Nu mag ik zelf kiezenquote:Op maandag 3 februari 2025 19:43 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vond best veel niet lekker. Dus je kunt je misschien wel voorstellen hoeveel tijd ik met koud eten (wat het dan nog smeriger maakte) aan tafel door heb gebracht
Maar koud vlees is nog viezer, dus dat eerst veiligstellenquote:Op maandag 3 februari 2025 19:45 schreef kwiwi het volgende:
[..]
SameMaar ja dan had je niks meer om de smaak van de rest mee te verbloemen. Keuzes, keuzes.
Ik heb uuuuuren aan tafel of met bord op schoot op de trap gezeten. Ik lustte vroeger amper wat. Kwam er pas later achter dat dat vooral veel te maken had met de kookkunsten van mijn moederquote:Op maandag 3 februari 2025 19:38 schreef kwiwi het volgende:
Denk dat dat goedkoper is dan het zelf makenquote:Op maandag 3 februari 2025 19:46 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nu hoef je de Chinees niet meer te sponsoren
Die kookkunsten ja, lekker alles doodkokenquote:Op maandag 3 februari 2025 19:47 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ik heb uuuuuren aan tafel of met bord op schoot op de trap gezeten. Ik lustte vroeger amper wat. Kwam er pas later achter dat dat vooral veel te maken had met de kookkunsten van mijn moeder
Je bent net mijn zusje, elke avond dat gedoe om eten. Heeft ook meermaals een uur naar een vol bord gestaard om dan boos naar bed te worden gestuurd.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
PITTEGRITTEquote:Op maandag 3 februari 2025 19:47 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ik heb uuuuuren aan tafel of met bord op schoot op de trap gezeten. Ik lustte vroeger amper wat. Kwam er pas later achter dat dat vooral veel te maken had met de kookkunsten van mijn moeder
Dat is helemaal lulligquote:Op maandag 3 februari 2025 19:47 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Dat inderdaad. En minstens 4x in de week aardappels groente vlees. *ril*quote:Op maandag 3 februari 2025 19:48 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die kookkunsten ja, lekker alles doodkoken
Ja dit klinkt wel als mij en m'n broerquote:Op maandag 3 februari 2025 19:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je bent net mijn zusje, elke avond dat gedoe om eten. Heeft ook meermaals een uur naar een vol bord gestaard om dan boos naar bed te worden gestuurd.
Ik at alles wel en daardoor lus ik nu echt alles.
Mijn moeder was ooit heftig verontwaardig dat ik bij een vriendinnetje heeeerlijk bloemkool had zitten eten terwijl ik thuis daarvan zat te kokhalzen aan tafelquote:Op maandag 3 februari 2025 19:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is helemaal lulligMijn moeder kon op zich wel goed koken.
2 maanden in het ziekenhuis heeft mij ook wel geholpen om niet meer zo moeilijk te doen over eten. Het voer dat je daar krijgt is zegt maar het doodgekookte voer van moeders en dat nog even een kwartiertje in de magnetronquote:Op maandag 3 februari 2025 19:49 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Dat inderdaad. En minstens 4x in de week aardappels groente vlees. *ril*
Oh de kilo’s die ik zou afvallenquote:Op maandag 3 februari 2025 19:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
2 maanden in het ziekenhuis heeft mij ook wel geholpen om niet meer zo moeilijk te doen over eten. Het voer dat je daar krijgt is zegt maar het doodgekookte voer van moeders en dat nog even een kwartiertje in de magnetron
quote:Op maandag 3 februari 2025 19:51 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Mijn moeder was ooit heftig verontwaardig dat ik bij een vriendinnetje heeeerlijk bloemkool had zitten eten terwijl ik thuis daarvan zat te kokhalzen aan tafel
Ik verloor er 3+ per week, ook niet aan te raden hoorquote:
Hmm ja, die kittens slaan ze goedkoop in natuurlijkquote:Op maandag 3 februari 2025 19:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Denk dat dat goedkoper is dan het zelf maken
Een week of zes moet lukken zonder er direct compleet uitgemergeld uit te zien.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik verloor er 3+ per week, ook niet aan te raden hoor
Dit had ik met zoveel dingen, mijn moeder heeft me later nog jarenlang vervloekt maar die kon echt nog geen aardappel koken, die waren altijd of glazig keihard of gitzwart verbrand en dat was dan haar signature dish.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:51 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Mijn moeder was ooit heftig verontwaardig dat ik bij een vriendinnetje heeeerlijk bloemkool had zitten eten terwijl ik thuis daarvan zat te kokhalzen aan tafel
Je moet wel goed je best doen om 6 weken te worden opgenomen, ik zou het niet aanradenquote:Op maandag 3 februari 2025 19:54 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Een week of zes moet lukken zonder er direct compleet uitgemergeld uit te zien.
quote:Op maandag 3 februari 2025 19:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit had ik met zoveel dingen, mijn moeder heeft me later nog jarenlang vervloekt maar die kon echt nog geen aardappel koken, die waren altijd of glazig keihard of gitzwart verbrand en dat was dan haar signature dish.
Haha bij mij thuis net zo.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit had ik met zoveel dingen, mijn moeder heeft me later nog jarenlang vervloekt maar die kon echt nog geen aardappel koken, die waren altijd of glazig keihard of gitzwart verbrand en dat was dan haar signature dish.
Mijn moeders signature dish was vooral eindeloos doorgekookte groente mede mogelijk gemaakt door van die roostertjes onder de pan zodat je dat op laag vuur lekker kon laten pruttelenquote:Op maandag 3 februari 2025 19:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik slaap ook liever in mijn eigen bed.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je moet wel goed je best doen om 6 weken te worden opgenomen, ik zou het niet aanraden
Kom er nu pas achter hoe vervelend pubers eigenlijk zijn. Nu onze oudste ook zo is. Stoer eigenzinnig maar nog afhankelijk tegelijkertijd.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:47 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Dit ken ik helemaal niet. Maar blijkbaar had het ook geen meerwaardequote:Op maandag 3 februari 2025 19:58 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Mijn moeders signature dish was vooral eindeloos doorgekookte groente mede mogelijk gemaakt door van die roostertjes onder de pan zodat je dat op laag vuur lekker kon laten pruttelen
Groentesnotquote:Op maandag 3 februari 2025 19:58 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Mijn moeders signature dish was vooral eindeloos doorgekookte groente mede mogelijk gemaakt door van die roostertjes onder de pan zodat je dat op laag vuur lekker kon laten pruttelen
Wordt alleen maar ergerquote:Op maandag 3 februari 2025 20:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kom er nu pas achter hoe vervelend pubers eigenlijk zijn. Nu onze oudste ook zo is. Stoer eigenzinnig maar nog afhankelijk tegelijkertijd.
Echt je zou ze soms achter het behang plakken.
Dan komen ze in Foqueville te wonen.quote:Op maandag 3 februari 2025 20:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Denk dat meisjes nog iets meer moeite met die fase hebben dan jongens. En jongens moet weer meer opletten tegen de 16, dat ze niet totaal de verkeerde kant opgaan (drank, drugs, verkeerde vrienden, of juist geen vrienden)
Wel bij Los in huis dan, zoals het hoortquote:Op maandag 3 februari 2025 20:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dan komen ze in Foqueville te wonen.
Ook los in huis?quote:Op maandag 3 februari 2025 20:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wel bij Los in huis dan, zoals het hoort
Nou die van mij heeft haar haren ineens paars/roze gekleurd.quote:Op maandag 3 februari 2025 20:03 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Wordt alleen maar erger![]()
Als je er om wil kunnen lachen moet je kluun gaan volgen
Die jongens kunnen dan ook weer de vriendjes van je dochter zijn waar ze dan gezellig achter op de fatbike of scooter zit. Beetje chillen, vapen, friemelen in de bosjesquote:Op maandag 3 februari 2025 20:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Denk dat meisjes nog iets meer moeite met die fase hebben dan jongens. En jongens moet weer meer opletten tegen de 16, dat ze niet totaal de verkeerde kant opgaan (drank, drugs, verkeerde vrienden, of juist geen vrienden)
Herkenbaar, heb ik ook gedaan op m'n 15equote:Op maandag 3 februari 2025 20:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou die van mij heeft haar haren ineens paars/roze gekleurd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |