abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 februari 2025 @ 19:19:04 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216526473
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 19:05 schreef Glazenmaker het volgende:

De fout die je maakt is denken dat ieder mens ergens diep van binnen goed is. Als je dat loslaat wordt Trump opeens een stuk logischer.
Nouja geld daar houdt bijna iedereen wel van.
pi_216526474
twitter

Vrij stompzinnig dat Trump bondgenoten ipv vijanden aanpakt.
pi_216526516
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 19:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja geld daar houdt bijna iedereen wel van.
Hij denkt dan ook dat het economisch goed voor ze is of op zijn minst dat er een onrecht is wat rechtgezet dient te worden. Namelijk het handelstekort wat de VS al decennia heeft.
pi_216526519
Wall Street Journal (eigenaar is Rupert Murdoch's, ook van FOX) schrijft:

quote:
The Dumbest Trade War in History

Trump will impose 25% tariffs on Canada and Mexico for no good reason.
bron: WSJ

bron: https://www.yahoo.com/news/wall-street-journal-slams-trump-232231169.html
  zondag 2 februari 2025 @ 19:22:00 #105
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216526526
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 19:19 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Vrij stompzinnig dat Trump bondgenoten ipv vijanden aanpakt.
Wat ziet z’n haar raar uit. Een hele kale strook. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216526555
Zometeen nog heffingen op producten uit Europa gooien. Zal het leven lekker goedkoop maken in de US.
pi_216526579
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 17:44 schreef halfway het volgende:
Dus de EU gaat dus overstelpt worden met producten uit China tegen lagere prijzen *O*
En Taiwan, die gaan ook nog een tariff tegemoet zien voor halfgeleiders.

AMD, Nvidia, Broadcom en alles waar dat in verwerkt is gaat duurder worden.

De achterliggende reden is dat alle productie zich dan naar de US verplaatst en China dan zonder gedoe Taiwan kan inlijven.
pi_216526618
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 19:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En Taiwan, die gaan ook nog een tariff tegemoet zien voor halfgeleiders.

AMD, Nvidia, Broadcom en alles waar dat in verwerkt is gaat duurder worden.
Ja, dit het het moment om te investeren in de chipindustrie en een (kleine) concurrent voor AMD en Nvidia op te zetten, een betere positie krijg je niet snel
pi_216526665
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 19:16 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Het gaat er niet alleen om wat economisch rendabeler is. Het idee is dat als je fossiele grondstoffen hebt, maar ze liever importeert, je dus eigen reservers hebt terwijl je kunt profiteren van die van een ander. Zodra die putten uitdrogen heb jij nog de reserves en wederom een machtsmiddel in handen. Het is ze enkel en alleen om macht te doen.
Interessante insteek, daar had ik niet aan gedacht. Maar ik betwijfel of dat de achterliggende gedachte is. En Trump heeft het er vaak over gehad om bijvoorbeeld de kolenmijnen weer te openen en zo ook de lokale mensen weer een inkomstenbron te geven.

En er is heel veel op te graven en te ontginnen. Je zou dan moeten wachten tot het over heel de rest van de wereld duurder te winnen is dan in de VS. Dan zul je in de meeste gevallen lang moeten wachten. Kijk naar "peak oil". We dachten 50 jaar geleden voor het eerst dat het ver op was en de prijzen enorm zouden gaan stijgen. Maar daardoor was het ook winstgevend om naar nieuwe bronnen te gaan zoeken. En die hebben we ook gevonden. We kennen ondertussen genoeg plaatsen waar kolen te winnen zijn om daar de globale economie nog honderden jaren op te laten draaien. En dat heeft ook die bestaande mijnen de das om gedaan. Ze waren te duur geworden.

Schalieolie is bijvoorbeeld populair in de VS, maar bijna zeker alleen winstgevend te produceren via subsidies. En het helpt vaak de ondergrond om zeep. Maar je hoeft het dan inderdaad niet te importeren. Als je de grond gewoon afgraaft of mijnt, kom je een heleboel interessante stoffen tegen. Maar dan is het ook niet meer bewoonbaar.
pi_216526672
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 19:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hij denkt dan ook dat het economisch goed voor ze is of op zijn minst dat er een onrecht is wat rechtgezet dient te worden. Namelijk het handelstekort wat de VS al decennia heeft.
Omdat ze waardeloze auto's maken.
  zondag 2 februari 2025 @ 19:33:57 #111
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216526732
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 19:29 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Interessante insteek, daar had ik niet aan gedacht. Maar ik betwijfel of dat de achterliggende gedachte is. En Trump heeft het er vaak over gehad om bijvoorbeeld de kolenmijnen weer te openen en zo ook de lokale mensen weer een inkomstenbron te geven.

En er is heel veel op te graven en te ontginnen. Je zou dan moeten wachten tot het over heel de rest van de wereld duurder te winnen is dan in de VS. Dan zul je in de meeste gevallen lang moeten wachten. Kijk naar "peak oil". We dachten 50 jaar geleden voor het eerst dat het ver op was en de prijzen enorm zouden gaan stijgen. Maar daardoor was het ook winstgevend om naar nieuwe bronnen te gaan zoeken. En die hebben we ook gevonden. We kennen ondertussen genoeg plaatsen waar kolen te winnen zijn om daar de globale economie nog honderden jaren op te laten draaien. En dat heeft ook die bestaande mijnen de das om gedaan. Ze waren te duur geworden.

Schalieolie is bijvoorbeeld populair in de VS, maar bijna zeker alleen winstgevend te produceren via subsidies. En het helpt vaak de ondergrond om zeep. Maar je hoeft het dan inderdaad niet te importeren. Als je de grond gewoon afgraaft of mijnt, kom je een heleboel interessante stoffen tegen. Maar dan is het ook niet meer bewoonbaar.
De VS is prima in staat om dat spelletje op de lange termijn vol te houden, juist omdat ze op alle andere vlakken ook de macht naar hen toe hebben getrokken. Dit is ook geen spelletje wat over dagen of weken gaat. Landen als de VS, maar ook Noorwegen snappen dat. Landen als Nederland en het VK totaal niet.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216526928
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 19:14 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik vind het niet in het zelfde rijtje passen. Een twitterbericht doet in feite niks behalve onbedoeld communiceren met wat voor een dwaas we hiermee te maken hebben. Hij zet "niet eens" hele bevolkingsgroepen weg als moordenaars en verkrachters. Die andere dingen zijn daadwerkelijke handelingen die de integriteit van de Amerikaanse bureaucratie ernstig aantasten en de weg vrijmaken voor corruptie die zijn weerga nog niet zo gezien heeft in de moderne tijd in de VS.
Stel je voor dat er Nederland stond in plaats van Canada, om je een voorstelling te maken wat voor gevoel dat teweeg brengt bij de Canadezen. Dat je land als trouwe bondgenoot niks betekent en het zonder de hulp van de VS gewoonweg niet bestaat. Complete vernedering.

Dat is voor mij niet een lollig twitter berichtje, maar niveautje Putin, gecommuniceerd als een 12-jarige. De kracht van communicatie, is niet te onderschatten hoeveel invloed dat indirect kan hebben op 't verloop van zaken.
pi_216526946
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 19:45 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Stel je voor dat er Nederland stond in plaats van Canada, om je een voorstelling te maken wat voor gevoel dat teweeg brengt bij de Canadezen. Dat je land als trouwe bondgenoot niks betekent en het zonder de hulp van de VS gewoonweg niet bestaat. Complete vernedering.

Dat is voor mij niet een lollig twitter berichtje, maar niveautje Putin, gecommuniceerd als een 12-jarige. De kracht van communicatie, is niet te onderschatten hoeveel invloed dat indirect kan hebben op 't verloop van zaken.
Ja, stel dat Duitsland ineens 25% invoerrechten zou gaan rekenen over producten uit Nederland.
Dat zou ongehoord zijn.
pi_216526960
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 19:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, stel dat Duitsland ineens 25% invoerrechten zou gaan rekenen over producten uit Nederland.
Dat zou ongehoord zijn.
En dat het beter zou zijn als het geanaxeerd zou worden, want Nederland stelt toch geen drol voor. Fok zou ontploffen :')
pi_216527098
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 19:45 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Het is voor mij niet "een lollig twitterberichtje", maar ik vind het daadwerkelijk ernstig afbreken van checks & balances in de Amerikaanse overheid ernstiger dan dit soort totaal gestoorde taal. Ik zie het ene ook als iets wat vooraf gaan aan het andere. Naar mate de checks & balances meer en meer verdwijnen heeft hij meer de vrijheid om dit soort taal in daden om te zetten, maar mocht hij dat niet doen, zijn alsnog die checks & balances weg om andere shit uit te halen.
pi_216527103
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:38 schreef Glazenmaker het volgende:
En ik denk niet dat het merendeel van die lui het meent, totdat ze het wel menen.
Het is enkel de verhoudingen even op scherp te zetten van zo: het is allemaal best koek en ei momenteel maar je moet wel even weten wie de eigenlijke eindbaas is. Dat doet Trump nu.

Al met al is het een surrealistische kutzooi wat dat betreft. Totaal demente mannen die the world een beetje gaan ruleren. Wat kan er nou mis gaan? :) Ook Putin uiteraard. Het zijn mannen van het padje. Heel zorgelijk dat we die niet op menselijke wijze euthanaseren en eindelijk eens doorgaan met wat verstandig is.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_216527140

[ Bericht 55% gewijzigd door Jed1Gam op 02-02-2025 20:03:28 ]
pi_216527205
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 19:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
ernstiger dan dit soort totaal gestoorde taal.
En gedrag. Is van de gekke. Dat dit soort totaal gestoorde witmannen het voor het zeggen hebben is sowieso gestoord in het kwadraat. Hoe heeft het zover kunnen komen mensen? Dit is echt het eindspel vrees ik.
pi_216527207
Ik vind de media hier en de consensus onder het gros van de bevolking veel te snel oordelen dat dit slecht gaat zijn voor de Amerikaanse economie.
Even afgezien of ze daar nou helemaal van de pot gepleurd zijn, zou het economisch wel goed kunnen uitpakken.
In de EU daarentegen zit nauwelijks groei en is er ook geen zicht op grote groei in de nabije toekomst.
Daarom zou ik onze inwoners, en de inwoners van de EU vragen ons niet zo druk te maken om de VS en alles wat er gaande is maar om de eigen interne economie.
Wat gaat de EU doen om de groei te hervatten? De industrie aan te zwengelen? De energie goedkoper te maken? De inflatie te beteugelen? Big tech in de EU zo groot maken dat we intern voldoende hebben en de VS uit de deur kunnen doen?
(Ja dat betekent Meta, X, eva eruit en eigen SM erin.
Intel en AMD eruit en eigen processoren maken.
Nvidea eruit, eigen GPUs maken.
Windows, Linux eruit eigen besturingssysteem maken.
IBM, Google eruit eigen service en cloud systemen erin
Sony en Nintendo eruit, eigen game markt erin.
Apple eruit, eigen mobiele fabrikaat erin
Dell eruit, eigen laptop en pc systeem erin
Mc Donalds, KFC, BK, Dimino’s eruit eigen fastfoodketen erin
Paypal eruit, eigen betaalsysteem erin
Tesla eruit, eigen E auto’s erin (da’s makkelijk)

[ Bericht 19% gewijzigd door Lospedrosa op 02-02-2025 20:11:45 ]
Vakman pur sang
pi_216527234
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 20:06 schreef Lospedrosa het volgende:

Linux eruit eigen besturingssysteem maken.
Je weet dat Linux (van Linus Torvalds) een Finse oorsprong heeft?

quote:
Nvidia eruit, eigen GPUs maken.
Je zit sowieso met patenten waar je dan tussendoor moet manoeuvreren.
We hebben wel ASML, dat is een voordeel.
pi_216527237
quote:
Dat is natuurlijk kansloos tot de derde of vierde macht. Hoe zie je dat voor je? Dat kunnen we helemaal niet.
pi_216527279
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 20:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je weet dat Linux (van Linus Torvalds) een Finse oorsprong heeft?
En het heeft ook wel een geschiedenis waardoor het zo robuust is als het nu is. Dat kan je niet zomaar even maken. Daar gaat iets aan vooraf sinds Ken Thompson en co.

pi_216527280
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 20:08 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk kansloos tot de derde of vierde macht. Hoe zie je dat voor je? Dat kunnen we helemaal niet.
Dat is mijn punt. :D
Vakman pur sang
pi_216527312
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 20:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is mijn punt. :D
Dan zijn we het daar over eens. Dat is dus onmogelijk. Laat het realisme dan neerdalen.
Dan moeten we even kijken wat we wel kunnen. Op ICT gebied in het geheel is dat niet veel.
pi_216527364
quote:
Ik vind de media hier en de consensus onder het gros van de bevolking veel te snel oordelen dat dit slecht gaat zijn voor de Amerikaanse economie.
Even afgezien of ze daar nou helemaal van de pot gepleurd zijn, zou het economisch wel goed kunnen uitpakken.
In de EU daarentegen zit nauwelijks groei en is er ook geen zicht op grote groei in de nabije toekomst.
Daarom zou ik onze inwoners, en de inwoners van de EU vragen ons niet zo druk te maken om de VS en alles wat er gaande is maar om de eigen interne economie.
Wat gaat de EU doen om de groei te hervatten? De industrie aan te zwengelen? De energie goedkoper te maken? De inflatie te beteugelen? Big tech in de EU zo groot maken dat we intern voldoende hebben en de VS uit de deur kunnen doen?
(Ja dat betekent Meta, X, eva eruit en eigen SM erin.
Nvidea eruit, eigen GPUs maken.
IBM, Google eruit eigen service en cloud systemen erin
Sony en Nintendo eruit, eigen game markt erin
Microsoft en zo kunnen er tegenwoordig wel uit, daar hebben we OpenSource alternatieven voor. Maar onze eigen Big Tech gaat niet lukken, de EU is allergisch voor monopolies. En we hebben nog heel veel techbedrijven, die zijn alleen allemaal een stuk kleiner dan die enorme Amerikaanse.

Het valt dus wel mee, je krijgt ze alleen niet de hele dag op je netvlies gepleisterd. Het zijn nog steeds hele grote Europese bedrijven. Alleen kun je die ene Amerikaanse naam makkelijker onthouden dan de tien Europese alternatieven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')