abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 februari 2025 @ 17:53:19 #51
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_216525360
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 16:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de BRICS een afhankelijkheid van de VS Dollar willen inruilen tegen de voormalige kolonisators met hun euro.
Inderdaad. De BRICS bedenken zelf een alternatief. Dat is het plan.
Heel veel sambal
  zondag 2 februari 2025 @ 17:54:06 #52
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216525367
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 17:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dit is wel een serieus dingetje. De huidige coalitie in Nederland is voor zover me bekend ook voornemens door te gaan met aanschaf van Amerikaans wapentuig. Het lijkt me goed dat toch eens te heroverwegen met zo'n onbetrouwbare partner.
Onmiddellijk annuleren is de enige juiste koers. Niet alleen vanwege deze handelsoorlog, maar hoe betrouwbaar zijn wapens gebaseerd op software nog wanneer die software door een vijand gemaakt is?
  zondag 2 februari 2025 @ 17:56:20 #53
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216525383
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 16:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Lees de rest van mijn post, de edit. Hoeveel HSL heeft India? 0.

Hoeveel talen heeft India? Er is geeneens een eenheidstaal nog en een reële kans op afsplitsing Noord en Zuid.

India heeft de snelst groeiende moslimpopulatie ter wereld en groeiende spanningen tussen hindoes en moslims.

India heeft Kashmir.

India heeft ruzie met al haar buren.

India heeft gigantische corruptieissues en lekkend geld vooral tussen de grenzen van de staten onderling.

India kampt nu al met gigantische watertekorten, vervuiling van waterbronnen en krijgt geheel onleefbare gebieden door te hoge temperaturen in de toekomst.

India heeft geen eigen grondstoffen, produceert weinig wapens van grote kwaliteit en een marine die niet in staat is tot serieuze machtsprojectie verder dan de Indische oceaan.

Zero chance. Echt zero chance.
Vreemd dat je dat verdraaide kastenstelsel niet eens noemt.
Als ik iets bizar vind, is dat het wel.
Er gaan nog steeds kinderen niet naar school en mensen leven nog steeds in grote armoede in de laagste kastes. Er zijn geen gelijke kansen voor iedereen en veel talent zal alsnog onbenut blijven.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216525396
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 17:54 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Onmiddellijk annuleren is de enige juiste koers. Niet alleen vanwege deze handelsoorlog, maar hoe betrouwbaar zijn wapens gebaseerd op software nog wanneer die software door een vijand gemaakt is?
Je kunt best wat aan handelspositie doen en nog bondgenoot zijn, its just Business.
Als Amerika onze vijand was lagen we al in de weilanden met een .50

In principe is dit sneeuwvlokjes gedrag van onze zijde. Als we onze zin niet krijgen zijn we direct bang van een ander.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lospedrosa op 02-02-2025 18:06:42 ]
Vakman pur sang
pi_216525416
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 17:54 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ik heb te weinig verstand van wapentuig om hier verder al te veel zinnigs op te zeggen, maar als het nodig om wat te patrouilleren bij, zeg, Groenland, lijkt me de afhankelijkheid wel risicovol ja.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_216525486
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 15:32 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
De vraag is nog wel of het echt deglobalisering wordt of vooral ontkoppeling van de VS.

Want de rest beweegt zich onderling nog niet echt in die richting. De EU heeft bijvoorbeeld net de banden met Mexico aangehaald. Het VK beweegt zich weer dichter naar de EU toe en zo zijn er nog wat voorbeelden.
Niet alleen Mexico, ook sinds eind 2024 een handelsverdrag met geheel Zuid-Amerika.

Wat de EU moet doen is cia poppetjes eruit flikkeren, wat Amerikaanse basissen gaan sluiten, voortaan meer intern militair spul ontwikkelen, minder de dollar gebruiken.. en ja de banden gaan aanhalen met Rusland, wel met een wapen vastgehouden achter de rug maar het zal moeten.

Geef ze maar die Donbas regio dan, dat gebied is een verloren zaak voor Oekraïne, start de nordstream weer op zover mogelijk.

Hou Amerikaanse schepen daar van weg.
pi_216525495
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 17:53 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Aan de andere kant maken die ook vaak genoeg onderlinge ruzie en is stabiliteit heel aantrekkelijk in een munt. Ambitieloos Europa is misschien net saai genoeg!
pi_216525511
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 17:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je kunt best wat aan handelspositie doen en nog bondgenoot zijn, its just Business.

In principe is dit sneeuwvlokjes gedrag van onze zijde. Als we onze zin niet krijgen zijn we direct bang van een ander.
Volgens mij draai je het een en ander om.
Er hoeft maar 1 figuur daar in Amerika aan de macht te komen en je ziet hoe makkelijk het zo kan zijn dat een vriend geen vriend van je is, eigenlijk al die tijd al.

Beter afstand scheppen, vriendschappelijk blijven maar niet klakkeloos maar ja knikken op alles.
  zondag 2 februari 2025 @ 18:09:02 #59
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216525520
quote:
10s.gif Op zondag 2 februari 2025 17:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb te doen met de ''gewone'' Amerikaan maar wat hoop ik dat al die maga kneuzen het deksel op hun neus krijgen zeg.
Je eieren worden dan misschien wel 3 keer zo duur, maar er zijn in elk geval een paar libs geowned. Dus sowieso worth it. Of zo.
Huilen dan.
pi_216525529
quote:

[..]
Dit is wel een serieus dingetje. De huidige coalitie in Nederland is voor zover me bekend ook voornemens door te gaan met aanschaf van Amerikaans wapentuig. Het lijkt me goed dat toch eens te heroverwegen met zo'n onbetrouwbare partner.
Ja er komen weer nieuwe f35 vliegtuigen aan. Tijd om Frans spul te kopen. Misschien niet zo goed als de f35, maar tenminste geen Trump machine.
pi_216525550
quote:
9s.gif Op zondag 2 februari 2025 18:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je eieren worden dan misschien wel 3 keer zo duur, maar er zijn in elk geval een paar libs geowned. Dus sowieso worth it. Of zo.
Extra baantje erbij maar die paarsharige trans op de school van je kinderen kan zijn geslacht tenminste niet aanpassen. Winnen hoor! Niet dat je je kinderen ooit ziet met al die baantjes, maar je kan tenminste wel naar beneden trappen.
  zondag 2 februari 2025 @ 18:12:17 #62
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216525563
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 18:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Niet alleen Mexico, ook sinds eind 2024 een handelsverdrag met geheel Zuid-Amerika.

Wat de EU moet doen is cia poppetjes eruit flikkeren, wat Amerikaanse basissen gaan sluiten, voortaan meer intern militair spul ontwikkelen, minder de dollar gebruiken.. en ja de banden gaan aanhalen met Rusland, wel met een wapen vastgehouden achter de rug maar het zal moeten.

Geef ze maar die Donbas regio dan, dat gebied is een verloren zaak voor Oekraïne, start de nordstream weer op zover mogelijk.

Hou Amerikaanse schepen daar van weg.
Omdat Trump een onbetrouwbare partner is moet je maar in de klauwen lopen van een minstens zo onbetrouwbare schurk?

Nothnx.

En de Donbas is van Oekraïne. Poetin kan een dikke krijgen ^p^ .
Huilen dan.
pi_216525572
quote:

[..]
Er is wel net Israëlisch spul aangeschaft voor de marine, Barak raketten. Liever dat geld naar MBDA, dat is tenminste Europees. Maar ook de luchtmacht, vrijwel alle wapens zijn Amerikaans.
  Forum Admin zondag 2 februari 2025 @ 18:13:36 #64
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216525579
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 17:53 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Schattig hoe mensen denken dat BRICS een tegenhanger is van de EU. In geen enkel opzicht. Ze zitten op grote onderwerpen niet eens op een lijn _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin zondag 2 februari 2025 @ 18:14:30 #65
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216525587
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 18:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja er komen weer nieuwe f35 vliegtuigen aan. Tijd om Frans spul te kopen. Misschien niet zo goed als de f35, maar tenminste geen Trump machine.
Europa heeft een slapende defensiesector, maar kan wel degelijk goed en veel produceren. De wil is er alleen niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 2 februari 2025 @ 18:21:28 #66
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216525670
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 18:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Of met Saab aan de tekentafel gaan zitten en een echt Europese machine gaan maken. Voor en door Europeanen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zondag 2 februari 2025 @ 18:22:20 #67
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216525681
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 17:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Denken dat de VS onder Trump een bondgenoot is, is hopeloos naïef.

Je trouwste bondgenoot, Canada, zo ongeveer per direct economisch proberen te ruïneren is op geen enkele manier normaal zakelijk of bondgenootschappelijk. En dan laat ik de shit over 51e staat of het gelul over Groenland nog even buiten de discussie.

Amerika is onze vijand zoals China dat is. Rusland is een tandje erger. Amerika onder Trump gaat ons onder elke bus gooien die maar voorbijkomt. “Amerika First” is “Amerika only” geworden. Vanuit Europees belang is er geen verschil meer tussen China en de VS. Allebei verdacht, allebei op afstand houden.
  zondag 2 februari 2025 @ 18:23:11 #68
438527 MissButterflyy
pi_216525692
Ik ben benieuwd of de VS Groenland gaat annexeren en alles wat daar te halen valt gaat leegroven voor zichzelf.
Want dat zei Trump ook hè, rond 20 januari, dat ze heel veel zelf willen gaan winnen aan olie, gas, mineralen.

Ben benieuwd.
  zondag 2 februari 2025 @ 18:23:54 #69
438527 MissButterflyy
pi_216525701
En iemand die weet wat de reden is dat Trump opdracht heeft gegeven voor het bombarderen en doden van terroristen in Somalië?
Waarom daar? Huh?
Wat zit daar achter?
pi_216525708
Om ze nu al een vijand te noemen is wellicht nog wat te vroeg, maar een vriend zou ik ze absoluut niet meer noemen nu onder Trump.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 2 februari 2025 @ 18:27:00 #71
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_216525733
quote:
10s.gif Op zondag 2 februari 2025 18:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Schattig hoe mensen denken dat BRICS een tegenhanger is van de EU. In geen enkel opzicht. Ze zitten op grote onderwerpen niet eens op een lijn _O-
Bedoel ik niet hoor. Het heeft gelukkig inderdaad niets met de EU gemeen. Wel veel raakvlakken met de EGKS. Dat was een heel mooi concept.
Heel veel sambal
pi_216525744
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 17:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dit zijn alleen maar fysieke goederen, (financiële) diensten en licenties staan er niet bij, en daarvan leveren Amerikaanse firma's heel veel aan Europa.
Goeie, Microsoft alleen zal al op nummer 1 van dat lijstje staan qua waarde
pi_216525754
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 16:46 schreef Jojoke het volgende:
[ afbeelding ]

Het meeste kunnen we wel zelf maken of bij andere bevriende landen kopen. Canada zit met hetzelfde probleem, dus misschien kunnen we daar meer grondstoffen kopen.
Vliegtuigen staat hoog in dit rijtje, stel je zou daar heffingen op gooien, heeft dat zin?
Je brengt een bedrijf wat al aan het wankelen is verder in de problemen, dus druk op Trump. Maar kan Airbus de extra vraag wel aan? Zo ja, dan heb je er als Europa ook direct profijt van.

Overigens help je er Canada en Brazilie ook mee, wat handelen met die partijen als Europa zijnde ook nog beter kan maken.
  zondag 2 februari 2025 @ 18:29:04 #74
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216525755
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 18:22 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Denken dat de VS onder Trump een bondgenoot is, is hopeloos naïef.

Je trouwste bondgenoot, Canada, zo ongeveer per direct economisch proberen te ruïneren is op geen enkele manier normaal zakelijk of bondgenootschappelijk. En dan laat ik de shit over 51e staat of het gelul over Groenland nog even buiten de discussie.

Amerika is onze vijand zoals China dat is. Rusland is een tandje erger. Amerika onder Trump gaat ons onder elke bus gooien die maar voorbijkomt. “Amerika First” is “Amerika only” geworden. Vanuit Europees belang is er geen verschil meer tussen China en de VS. Allebei verdacht, allebei op afstand houden.
Fijn dat men het eindelijk in durft te zien. Ben het alleen niet eens met het verhaal over Rusland, ook mbt die verstandhouding mogen we de VS bedanken. Al zijn we er altijd zelf bij geweest natuurlijk.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216525849
quote:
2s.gif Op zondag 2 februari 2025 18:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Europa heeft een slapende defensiesector, maar kan wel degelijk goed en veel produceren. De wil is er alleen niet.
Ik ben tegen een wapenwedloop. Het geld kunnen we zoveel beter gebruiken voor betere zaken en het is dieptriest dat volken in de 21e eeuw nog zo vijandig en agressief naar elkaar zijn.

Dat geschreven hebbende ben ik van mening dat er binnen de EU een ontwikkelde en sterke wapenindustrie moet zijn die in de frontlinie van de ontwikkeling van geavanceerde wapentechnologie opereert. Geld dat in wapens wordt gestoken door EU-landen moet zoveel mogelijk in de EU blijven. Natuurlijk blijft het daarbij prima om nauw samen te werken met bevriende bondgenoten van buiten de EU.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')