abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216530458
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Majoraan op 03-02-2025 02:51:06 ]
pi_216532993
Ik verwacht eigenlijk ook geen winst, maar wil wel meehypen voor de Belgen
  Moderator maandag 3 februari 2025 @ 12:44:09 #253
375570 crew  Cyan9
pi_216533854
Winst lijkt me ook sterk, maar linker rijtje in de finale moet er wel inzitten gok ik zo.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_216535301
Strobe Lights stijgt de dag na de finale naar de 9e plaats op de Belgische Spotify chart.
  ESF Reporter maandag 3 februari 2025 @ 15:08:23 #255
87554 Cee
Welluk?
pi_216535838
Ik vind het een fantastische inzending maar ik denk dat ik hyperbool doe hierover omdat de rest tot nu toe niet zo fantastisch is.
Samen met Zjerm m’n nummer 1 in de top 7. :P
pi_216536653
De Vlaamse kijker was iets minder talrijk aanwezig dan 2 jaar terug. De score ging van 900.000 naar 700.000 kijkers.

quote:
Finale ‘Eurosong 2025’ lokt 683.547 kijkers naar VRT1

De finale van de Vlaamse preselectie voor het Songfestival 2025 klokte op zaterdag 1 februari af op nog geen 700.000 kijkers. Dat meldt het CIM. De kijkcijfers namen dit jaar een flinke duik tegenover eerdere Eurosong-edities.

Beginnen met het goede nieuws: na het zevenuurjournaal was de show waarin Red Sebastian zegevierde het meest bekeken programma van de dag op de Vlaamse televisie. Er was opnieuw geen concurrentie van andere zenders. VTM eindigde tweede op primetime met de film The Hitman’s Bodyguard, die slechts 170.542 kijkers haalde.

Maar het cijfer van de finale van Eurosong 2025, 683.547 om precies te zijn, staat in schril contrast met dat van eerdere finales van de Vlaamse Songfestivalvoorronde. Twee jaar geleden zagen nog bijna 900.000 Vlamingen Gustaph de overwinning wegkapen.

De finale van Eurosong 2014, gewonnen door Axel Hirsoux, lokte ruim dubbel zoveel kijkers als die van elf jaar later. Begin deze eeuw flirtten de kijkcijfers zelfs met de magische kaap van twee miljoen, maar dat tijdperk lijkt definitief voorbij.
Meer op Songfestival.be en de Vlaamse Kijkcijfersite.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_216701291
Supertof!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_216711323
We zijn halverwege het speelveld en ik denk dat dit lied tot nu toe de meeste kans maakt om het te winnen :Y

Maar Basel is nog ver
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_216711352
edit
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_216711590
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 22:26 schreef TheVulture het volgende:
We zijn halverwege het speelveld en ik denk dat dit lied tot nu toe de meeste kans maakt om het te winnen :Y

Maar Basel is nog ver
Weet ik niet... het is in België zelf niet eens een grote hit. Dat zou je van een potentieel Eurovisiewinnaar dan toch wel verwachten.
pi_216777613
Red Sebastian heeft een airplay-probleem:

quote:
Red Sebastian valt na één week terug in ‘Ultratop 50’

Vorige week schreven we nog dat onze Belgische kandidaat voor het Songfestival in Bazel als enige van de Eurosong 2025-deelnemers de Ultratop 50 binnenkwam. Dat was op plaats 9. Nu moeten we schrijven dat hij al 6 plaatsen verloren heeft. Hij staat nu op 15.

Andere kandidaten van de lichting van Eurosong dit jaar komen ondertussen nog niet de Ultratop binnen. In de Waalse versie van de hitlijst is nog steeds geen spoor van kandidaten uit Eurosong 2025.

De reden dat de Eurosong 2025-liedjes geen potten breken, is niet ver te zoeken. Ze worden namelijk heel weinig gedraaid. Zelfs het lied van de winnaar wordt meer op Ketnet Hits gespeeld dan op andere radiozenders. Strobe Lights werd tot hiertoe 374 keer gespeeld.

Air Balloon van Lenn bijvoorbeeld wordt dan weer meer gespeeld op de grotere radiozenders, 15 keer in totaal. Zo is het lied al meerdere keren gedraaid op Radio 2 en MNM.

Zelfs het nummer twee uit Eurosong 2025, Perfectly Imperfect, werd sinds de release amper 14 keer op de radio’s gespeeld.

Het lied van Mentissa is 161 keer gespeeld, maar ook vooral op Ketnet Hits. Dat van Jelle Van Dael is 7 keer gespeeld, van Stefanie Callebaut 4 keer, van Grace 12 keer en het lied van Le Manou 8 keer.

Bij Ultratop kijkt men uiteraard naar meer dan deze cijfers alleen, maar blijkbaar zijn de verkoop- en streamingcijfers niet van die aard om een van de andere kandidaten in de hitlijst te krijgen.
https://songfestival.be/l(...)erug-in-ultratop-50/

Ik heb even gekeken voor de voorbije paar dagen, en Strobe Lights wordt eigenlijk alleen op MNM structureel gedraaid. En nog één keer op de Vlaamse Q-Music. Maar op grote zenders als Radio 2, Studio Brussel of Joe FM komt het nooit langs.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  vrijdag 21 februari 2025 @ 11:51:18 #262
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_216778466
Ja. Zoals ze in het Engels zeggen: this ages like milk. Nooit echt het lied leuk gevonden, maar ik kan er inmiddels echt niet meer naar luisteren.
Just do it »
pi_216948729
Bekijk deze YouTube-video

Kijk eens wie er ook een reactievideo hebben geplaatst :D
  dinsdag 11 maart 2025 @ 10:10:30 #264
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217062719
Eerste indruk:
Spotify versie: Oke beat komt erin, te verwachten met de titel. Stem aan het begin wat zeurderig. Het stukje refrein dat wat sneller is is erg fijn, het strobe lights ben ik niet zo fan van. Nummer voelt wel veel herhaling en kort.

Live: Veel rood en zwart met strobe lights. Stond hij al die tijd al zo hoog? Falsetto haalt hij live, maar dat klinkt beter dan de rest van het nummer, waar het minder vol klinkt dan in de Spoity versie. Staging voelt wat Luktelk.

Videoclip: Elevator rage. Deze pakken vind ik beter dan de outfit in de live versie. Op zich mooie beelden in de clip, maar dat oog dat naar beneden kwam vond ik creepy, op een slechte manier. De afwisseling met het blauw geeft het rode wat meer punch.

Mijn cijfer: 6,5/10: Prima nummer, niet mijn smaak.

Voorspelling: Plek 8-12 in de semi final, ik weet niet zeker of dit de finale gaat halen. Als het de finale haalt verwacht ik plek 18-26 voor onze zuiderburen.
  Moderator dinsdag 18 maart 2025 @ 21:38:04 #266
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_217100374
Op zich ben ik meestal wel voor Techno.

Sommige stukjes in dit liedje zijn ook best fijn. Dat zijn eigenlijk de stukken waarin Sebastian niet (voluit) zingt. Zijn stem vind ik echt niet prettig, zeker niet in het hoge. Dan wordt het knijpen en ik denk zomaar dat hij daarin ook wat makkelijk 'wegbreekt'. Ik weet het niet met deze inzending.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  vrijdag 28 maart 2025 @ 16:50:30 #267
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_217209245
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 mei 2025 @ 11:52:03 #268
163650 Greys
pi_217533318
11:20 CEST: Rehearsal 2: 🇧🇪 Belgium - Red Sebastian – Strobe Lights

Time to crank up the tempo and break out the glo-sticks, because Red Sebastian from Belgium is rehearsing his rave anthem Strobe Lights.

Red Sebastian is the alter ego of 25-year-old Seppe Herreman, who was a finalist on Belgium’s Got Talent way back in 2014. He went on to study music at the Conservatory of Ghent, where he had singing lessons from none other than 2023’s Gustaph. We LOVE how small the Eurovision world is.

Red Sebastian won Eurosong for Belgium in a haze of pulsing red and black lighting – that’s definitely made the journey to Basel, but now it takes in the full LED wall and the frame at the front of the stage. The precision choreography of the lighting and graphics is spectacular – in the final section the Lego lights descend to add some intensity for the final section when the whole thing goes off and the arena dances like the whole world is watching.

The moving platform hasn’t made the journey from Eurosong – Red Sebastian stays grounded for this performance, and now has three dancers rather than the previous four. His costume is very similar to the red PVC suit with triangular shoulders he wore in the official video, and his dancers are in matching outfits, but with black accents. Being floor based also allows Red Sebastian to include some precision choreography, including a section where he interacts with his own reflection on the LED floor.

The big notes are something else. There is no roof left on this arena. We need a lie down.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217618126
Denkt niemand meer een top 10 voor onze zuiderburen?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_217619081
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 13:18 schreef RipCity het volgende:
Denkt niemand meer een top 10 voor onze zuiderburen?
Zou wel kunnen hoor. Ik denk dan ergens rond 7-10, maar een plek buiten de top 10 zou mij ook zeker niet verbazen.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  dinsdag 13 mei 2025 @ 23:30:50 #271
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217627426
Zonde.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217627428
Ik zou dit niet als verrassend moeten zien, maar toch, na vanavond dacht ik dat ze zeker door zouden gaan.

Denk dan toch dat het lied te agressief over kwam? Te kil ook wel. En z'n vocals...tsja daar moet je van houden.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_217627437
Wat sneu voor ze. Ze hadden een goede staging.
Van nummer 1 bij de bookies naar een shocking NQ
pi_217627468
Gelukkig hebben we de foto's nog
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217627495
LOLLLL belgische media:

Wat een teleurstelling voor Red Sebastian: hij haalt de finale van het Songfestival zaterdag niet. Ondanks de sterke verwachtingen en zijn sterke optreden vanavond, kreeg hij onvoldoende stemmen om door te stoten. Voor veel fans – zeker in eigen land – komt dit als een verrassing. Dat betekent dat zijn Songfestivaldroom hier eindigt.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')