Ik vind "crashen" wel een groot woord: het is al weer drie maanden of zo 88 Eurocent voor een dollar.quote:
Een crash zou ik het nu ook nog niet noemen. De hoge rente/yield op langjarig staatspapier is problematisch vanwege herfinanciering. Ondanks dat de Fed sinds vorige zomer de rente met 1% heeft verlaagt van 5,5% naar 4,5% zie je dat nu niet terug in de yields van langjarig staatspapier. Als je een coupon van 5% krijgt, maar de dollar 9% daalt is de lol er wel af voor veel buitenlandse beleggers.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik vind "crashen" wel een groot woord: het is al weer drie maanden of zo 88 Eurocent voor een dollar.
Het lijkt wel zo te zijn, dat de koers van de Amerikaanse staatsleningen aan het stijgen is, maar daar heb ik ook nog geen cijfers van gezien. Verder zijn het alleen de aandelen die iedere keer wankelen als Trump zijn mond weer flink open doet.
Maar tot nu toe dus vooral een hoog "meh" gehalte. Na de initiële paniek over DOGE en de tarieven is iedereen er ondertussen dat er geen touw aan vast te knopen is en je er dus geen rekening mee kan houden. Hoogstens een goed excuus voor bedrijven om te doen wat ze toch al wilden gaan doen.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:19 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Een crash zou ik het nu ook nog niet noemen. De hoge rente/yield op langjarig staatspapier is problematisch vanwege herfinanciering. Ondanks dat de Fed sinds vorige zomer de rente met 1% heeft verlaagt van 5,5% naar 4,5% zie je dat nu niet terug in de yields van langjarig staatspapier. Als je een coupon van 5% krijgt, maar de dollar 9% daalt is de lol er wel af voor veel buitenlandse beleggers.
US 10 Year Treasury Bond Note Yieldhttps://tradingeconomics.com/united-states/government-bond-yield
Tepid demand for US Treasury auction shows investor jitters
De VS werd voor Trump gezien als een goede plek voor met name de europese industrie om uit te vlaggen o.a. vanwege de trage/vele bureaucratie en hoge energiekosten. De grote onzekerheid die Trump veroorzaakt heeft tot gevolg dat het investeringsklimaat van de VS extreem is verslechterd. Wat vele bedrijven toch al wilden doen is dus opeens juist geen optie meer.quote:Op maandag 2 juni 2025 21:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar tot nu toe dus vooral een hoog "meh" gehalte. Na de initiële paniek over DOGE en de tarieven is iedereen er ondertussen dat er geen touw aan vast te knopen is en je er dus geen rekening mee kan houden. Hoogstens een goed excuus voor bedrijven om te doen wat ze toch al wilden gaan doen.
Binnenlandse bedrijven willen weg wegens de hoge losten en buitenlandse bedrijven gaan ook liever ergens anders naar toe. Het omgekeerde van wat Trump zegt te willen bereiken.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 08:22 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De VS werd voor Trump gezien als een goede plek voor met name de europese industrie om uit te vlaggen o.a. vanwege de trage/vele bureaucratie en hoge energiekosten. De grote onzekerheid die Trump veroorzaakt heeft tot gevolg dat het investeringsklimaat van de VS extreem is verslechterd. Wat vele bedrijven toch al wilden doen is dus opeens juist geen optie meer.
Trump heeft de brandname en goodwill van de VS verspeelt en bedrijven die afhankelijk zijn van export, ook nogal wat binnenlandse bedrijven in de VS zijn daarvan sterk afhankelijk. Die willen niet langer "made in USA" op hun product hebben.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 08:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Binnenlandse bedrijven willen weg wegens de hoge losten en buitenlandse bedrijven gaan ook liever ergens anders naar toe. Het omgekeerde van wat Trump zegt te willen bereiken.
"Made in the USA", voor slechts een 150% hogere prijs!quote:Op dinsdag 3 juni 2025 08:58 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Trump heeft de brandname en goodwill van de VS verspeelt en bedrijven die afhankelijk zijn van export, ook nogal wat binnenlandse bedrijven in de VS zijn daarvan sterk afhankelijk. Die willen niet langer "made in USA" op hun product hebben.
Ben benieuwd of de $3500 per ounce (31.1 gram) overstegen gaat worden.quote:Commodities gold price
$3441.94 +1.62%
quote:EURUSD 1.15388 -0.39%
Het probleem is alleen dat die bedrijven niet voor de lol hier zitten, ofwel het is essentiële industrie die je toch echt lokaal hebt, of het zijn de bedrijven die hier al heel lang hebt zitten, de Tatas zeg maar, economisch gezien is er nauwelijks een case om die opnieuw te gaan opbouwen in de VS.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 08:22 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De VS werd voor Trump gezien als een goede plek voor met name de europese industrie om uit te vlaggen o.a. vanwege de trage/vele bureaucratie en hoge energiekosten. De grote onzekerheid die Trump veroorzaakt heeft tot gevolg dat het investeringsklimaat van de VS extreem is verslechterd. Wat vele bedrijven toch al wilden doen is dus opeens juist geen optie meer.
Bedrijven willen winst maken en toekomstzekerheid hebben en in europa staat dat onder druk vanwege de bureaucratie en energieprijzen. Met name Duitsland heeft met nogal wat bedrijven te maken die uitvlaggen, de VS lag voor de hand, maar nu zal men vooral andere landen buiten de EU onder de loep gaan nemen is mijn sterke vermoeden. India kan nogal profiteren, Vietnam is ook interessant, maar het heeft (nog) geen kernwapens wat een groot nadeel is voor je investeringsklimaat binnen de nu bestaande geopolitieke context.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 05:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat die bedrijven niet voor de lol hier zitten, ofwel het is essentiële industrie die je toch echt lokaal hebt, of het zijn de bedrijven die hier al heel lang hebt zitten, de Tatas zeg maar, economisch gezien is er nauwelijks een case om die opnieuw te gaan opbouwen in de VS.
Het staakt het vuren tussen Iran en Israel lijkt van invloed op de goudprijs. De geopolitieke spanning is wat afgenomen. Nu een afsluiting van de straat van Hormuz en waar circa 20% van de wereldolie productie door vervoert wordt niet langer direct dreigt, minder hoge inflatie verwachtingen.quote:
die standaard yt thumbnails.quote:Op maandag 9 juni 2025 22:23 schreef Digi2 het volgende:
De waarde van zilver, het broertje van goud is recent flink gestegen, zilver wordt ook wel 'Poor man's gold' genoemd.
Zilver wordt vooral industrieel gebruikt, goud vooral als een asset waaraan geen counterparty risc zit.
Silver Price Is Skyrocketing
Bekijk deze YouTube-video
Dan moet de goudprijs nog eens 5x omhoog vanaf het huidige niveau, kan wel ff duren, hopelijk heb je veel geduldquote:Op dinsdag 24 juni 2025 17:37 schreef Nober het volgende:
Ik wacht nog even totdat je 450 euro per gram krijgt.
Echt fantastisch.
Totdat het technisch en economisch haalbaar is om goud op asteroïden te delven.quote:Op maandag 30 juni 2025 18:45 schreef Digi2 het volgende:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het vertrouwen in fiat valuta tanende is. Goud en zilver zijn nu eenmaal niet mateloos bij te drukken zoals fiat valuta.
Goud zit heeeeeel veeeeeel in de grond.quote:Op maandag 30 juni 2025 18:45 schreef Digi2 het volgende:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het vertrouwen in fiat valuta tanende is. Goud en zilver zijn nu eenmaal niet mateloos bij te drukken zoals fiat valuta.
Dat is alleen voor diamanten zo, daarnaast is er van goud gewoon niet zo veel, 2 olympische zwembaden ongeveer.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 01:22 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Goud zit heeeeeel veeeeeel in de grond.
Maar het word gereguleerd er uit gehaald door sommige landen .
Anders crash de goud prijs namelijk.
Dit geld ook voor diamanten.
Bijde is gewoon een piramide spel dus.
Dat is zeker waar en ik heb dat al eerder in een topic over goud vermeld. Starship zou dat mogelijk kunnen maken, maar het gaat nog wel ff duren voordat Starships daarmee gaan beginnen schat ik zo in.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 00:54 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Totdat het technisch en economisch haalbaar is om goud op asteroïden te delven.
[ x ]
quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:08 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Asterioden bevatten regelmatig veel edelmetalen. Tijdens de vorming van de aarde zijn de meeste edelmetalen naar de aardkern verzonken vanwege de grote dichtheid. Hoofdzakelijk goud kan nog enigzins oplossen in water van hoge temperatuur en druk en zo in geringe hoeveelheden weer in de aardmantel terechtkomen. Voor bijv platina gaat dat niet op en het is daarom nog zeldzamer in de aardmantel. Asteriod mining leek langere tijd onrendabel, maar de Starship kan daar hoogst waarschijnlijk verandering in brengen. Vanwege de enorme hoeveelheden edelmetaal die dan beschikbaar komen is dit imo iets om goed te blijven volgen.
[..]
Nope,quote:Op dinsdag 1 juli 2025 01:22 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Goud zit heeeeeel veeeeeel in de grond.
Maar het word gereguleerd er uit gehaald door sommige landen .
Anders crash de goud prijs namelijk.
Dit geld ook voor diamanten.
Bijde is gewoon een piramide spel dus.
Tsja, dat kan problematisch wordenquote:
In China is een nieuwe ondergrondse goudafzetting gevonden die omgerekend zo’n 78 miljard euro waard zou kunnen zijn. Het gaat om 1.000 ton van het mineraal, schat het geologisch bureau van de provincie Hunan. Nergens ter wereld werd al zoveel goud gevonden en bovendien is de kwaliteit uitzonderlijk goed.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 03:38 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nope,
Diamanten worden ook synthetisch gemaakt, het is in feite een vorm van koolstof. Dit geldt niet voor goud. Goud komt slechts in zeer geringe hoeveelheden in de aardkorst voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |