BRICS: China neemt de controle over de goudprijzen over van het Westenquote:Op dinsdag 9 april 2024 14:12 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dan is het dus de vraag wat China met al dat goud wil. Als de prijs steeds verder opgedreven wordt dan wordt hooguit elektronica en sierraden duurder.
Heb je werkelijk meer politieke macht als je grote hoeveelheden goud bezit?
Internationaal is er best aandacht voor, Zero Hedge tweette er ook over. Ook over dat het ergens verontrustend is. Maar met name de nederlandse media ligt weer eens te slapen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:50 schreef Za het volgende:
72.652
Waarom is hier zo weinig belangstelling voor?
Er zit uiteraard een reden achter deze bijna verticale stijgende lijn.
In Nederland is er idd nauwelijks aandacht voor, en dat terwijl je kijkt de prijs gewoon per 5 seconden oploopt:quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:39 schreef Dutchguy het volgende:
Internationaal is er best aandacht voor, Zero Hedge tweette er ook over. Ook over dat het ergens verontrustend is. Maar met name de nederlandse media ligt weer eens te slapen.
Grootste risico voor de goudprijs is imo astroid mining, maar dat duurt nog wel even voordat het rendabel is.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:35 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Er bestaat geen garantie dat een belegging omhoog gaat. Ook goud gaat weer naar beneden.
Net als diamanten ligt het meeste goud ooit gedolven, in een kluis.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 09:37 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Grootste risico voor de goudprijs is imo astroid mining, maar dat duurt nog wel even voordat het rendabel is.
Zodra Starship regulier gaat lanceren wordt het wel oppassen geblazen wat dat betreft.
We gaan goud minen op Mars ofzo? Of wat bedoel je precies?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 09:37 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Grootste risico voor de goudprijs is imo astroid mining, maar dat duurt nog wel even voordat het rendabel is.
Zodra Starship regulier gaat lanceren wordt het wel oppassen geblazen wat dat betreft.
Asterioden bevatten regelmatig veel edelmetalen. Tijdens de vorming van de aarde zijn de meeste edelmetalen naar de aardkern verzonken vanwege de grote dichtheid. Hoofdzakelijk goud kan nog enigzins oplossen in water van hoge temperatuur en druk en zo in geringe hoeveelheden weer in de aardmantel terechtkomen. Voor bijv platina gaat dat niet op en het is daarom nog zeldzamer in de aardmantel. Asteriod mining leek langere tijd onrendabel, maar de Starship kan daar hoogst waarschijnlijk verandering in brengen. Vanwege de enorme hoeveelheden edelmetaal die dan beschikbaar komen is dit imo iets om goed te blijven volgen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 13:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
We gaan goud minen op Mars ofzo? Of wat bedoel je precies?
quote:The Colossal Untapped Value Of Asteroids
In addition to their large quantities of commodity materials such as gold, nickel, iron, and platinum, many asteroids hold an abundant supply of water, which would be useful as a fuel and water supply replenishment source for space exploration missions.
The known asteroid count is currently 994,409. Of these, approximately 10,000 asteroids have been identified near the Earth.
Wij kunnen blijven volgen wat we willen, deze materie vind ik ook interessant, ik denk alleen niet dat wij het in ons leven mee gaan maken dat er op grote schaal goud of andere edelmetalen terug naar aarde gebracht zullen gaan worden?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 14:08 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Asterioden bevatten regelmatig veel edelmetalen. Tijdens de vorming van de aarde zijn de meeste edelmetalen naar de aardkern verzonken vanwege de grote dichtheid. Hoofdzakelijk goud kan nog enigzins oplossen in water van hoge temperatuur en druk en zo in geringe hoeveelheden weer in de aardmantel terechtkomen. Voor bijv platina gaat dat niet op en het is daarom nog zeldzamer in de aardmantel. Asteriod mining leek langere tijd onrendabel, maar de Starship kan daar hoogst waarschijnlijk verandering in brengen. Vanwege de enorme hoeveelheden edelmetaal die dan beschikbaar komen is dit imo iets om goed te blijven volgen.
[..]
Mars is een planeet. Geen asteroïde.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 13:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
We gaan goud minen op Mars ofzo? Of wat bedoel je precies?
Men is er al in geslaagd kleine hoeveelheden materiaal uit Asteroiden te verwijderen en die succesvol naar de aarde te brengen. De huidige kosten per Kg van een lancering zijn nog hoog, alhoewel die d.m.v. de Falcon 9 al wel drastisch gedaald zijn. Als Starship in staat is na refueling de maan te bereiken, zover is het nog niet, dan is dat tegelijkertijd het moment om je edelmetalen van de hand te doen want rendabele grootschalige astroidmining staat dan niets meer in de weg imo. Om inkomen te genereren zal dat ook zeer snel in werking treden verwacht ik.quote:Op zondag 19 mei 2024 14:12 schreef PieterCornelis het volgende:
[..]
Wij kunnen blijven volgen wat we willen, deze materie vind ik ook interessant, ik denk alleen niet dat wij het in ons leven mee gaan maken dat er op grote schaal goud of andere edelmetalen terug naar aarde gebracht zullen gaan worden?
Wanneer je bedenkt hoe lang het nu al duurt om sinds de laatste bemande vluchten naar de Maan er weer een mens naar terug te brengen, puur om vanaf daar die stap naar Mars te kunnen gaan maken, denk ik niet dat er tijd en grondstoffen genoeg zijn om binnen een jaar of 50 van een serieuze aanvoer van delfstoffen terug naar de Aarde zal kunnen zijn..
Ik zeg niet dat je helemaal geen gelijk hebt, die opbrengsten zullen ze zeker nodig hebben om de boel te financieren, het gaat alleen niet zo snel.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:22 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Men is er al in geslaagd kleine hoeveelheden materiaal uit Asteroiden te verwijderen en die succesvol naar de aarde te brengen. De huidige kosten per Kg van een lancering zijn nog hoog, alhoewel die d.m.v. de Falcon 9 al wel drastisch gedaald zijn. Als Starship in staat is na refueling de maan te bereiken, zover is het nog niet, dan is dat tegelijkertijd het moment om je edelmetalen van de hand te doen want rendabele grootschalige astroidmining staat dan niets meer in de weg imo. Om inkomen te genereren zal dat ook zeer snel in werking treden verwacht ik.
Alleen ounces hier, geen baren.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 10:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Zijn er hier ook mensen met goudbaren? Zo ja hoeveel
Ja same, 1 troy ounce goudbaar... maar het is meer een plakje dat is waar. Denk niet dat er hier mensen zijn die echt 1 hele staaf van 12,5kg hebben toch? Maar lijkt me wel coolquote:
Ik denk meer mensen met goudvissenquote:Op dinsdag 21 mei 2024 10:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Zijn er hier ook mensen met goudbaren? Zo ja hoeveel
quote:Goudprijs rijgt records aaneen
De prijs van goud heeft een nieuw recordniveau aangetikt. Dat komt dit keer door de verwachting dat de Amerikaanse centrale bank de rente verlaagt. En als de rente daalt, stijgt doorgaans de prijs van goud.
De goudprijs tikte meer dan 2.460 dollar per troy ounce (31,1 gram) aan. Daarmee is het record van eind mei alweer ingehaald. Goudhandelaren rekenen op twee renteverlagingen van de Amerikaanse centrale bank, de Federal Reserve, dit jaar.
Als de rente stijgt, wordt goud juist minder aantrekkelijk. Dat komt doordat daar geen rente op wordt uitgekeerd. Ook onrust in de wereld is in het voordeel van de prijs van goud, dat als veilige belegging wordt gezien.
Bovendien houden centrale banken goudvoorraden aan. Ook De Nederlandsche Bank doet dat. De centrale banken, waaronder die van China, kopen nu veel goud in en meer vraag leidt ook tot een hogere prijs.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |