Het is net als een discussie met devote gelovigen. Een betonpaal geeft nog meer mee.quote:Op zondag 2 februari 2025 08:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Disruptie is deel van hun activistische methodiek. Dat is waar ze aandacht mee krijgen. Het afsluiten van toegang tot medische hulp of het financieel beschadigen van ondernemers wordt steevast gerelativeerd ('waar ik voor strijd is erger') en vergoelijkt ('als ik dit niet doe, krijg ik geen aandacht voor mijn zaak').
Het is een illusie om te denken dat je met deze mensen kunt praten. Het wordt ze eenvoudigweg zwart voor de ogen.
Een beetje zoals de Trump-regering dus, maar dan zonder formele macht?quote:Op zondag 2 februari 2025 08:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Disruptie is deel van hun activistische methodiek. Dat is waar ze aandacht mee krijgen. Het afsluiten van toegang tot medische hulp of het financieel beschadigen van ondernemers wordt steevast gerelativeerd ('waar ik voor strijd is erger') en vergoelijkt ('als ik dit niet doe, krijg ik geen aandacht voor mijn zaak').
Het is een illusie om te denken dat je met deze mensen kunt praten. Het wordt ze eenvoudigweg zwart voor de ogen.
Met formele macht, zou ik zeggen. Denk aan rechters, burgemeesters, de Tweede Kamer, lokale partijen en universiteiten.quote:Op zondag 2 februari 2025 10:54 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Een beetje zoals de Trump-regering dus, maar dan zonder formele macht?
Ja? We zijn volgens jou al op het punt aanbeland dat een substantieel deel van de rechters niet toetst aan de wet, veel burgemeesters hun besluiten niet baseren op opgedane bestuurservaring tav de openbare orde, de Tweede Kamer eigenlijk geen parlementaire controlerende functie meer uitoefent, lokale politieke partijen een overwegend activistisch programma hebben; dat allemaal ten gunste van het laten hangen van de oortjes naar de agenda van Extinction Rebellion? Want dan zie ik toch iets anders.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Met formele macht, zou ik zeggen. Denk aan rechters, burgemeesters, de Tweede Kamer, lokale partijen en universiteiten.
Er wordt een keuze gemaakt om voor deze groep het demonstratierecht ruim te interpreteren en zwaarder te laten wegen dan andere belangen. Die afweging zou binnen de kaders van de wet ook anders kunnen worden gemaakt.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:45 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ja? We zijn volgens jou al op het punt aanbeland dat een substantieel deel van de rechters niet toetst aan de wet, veel burgemeesters hun besluiten niet baseren op opgedane bestuurservaring tav de openbare orde, de Tweede Kamer eigenlijk geen parlementaire controlerende functie meer uitoefent, lokale politieke partijen een overwegend activistisch programma hebben; dat allemaal ten gunste van het laten hangen van de oortjes naar de agenda van Extinction Rebellion? Want dan zie ik toch iets anders.
Je impliceert dat dat alleen van toepassing zou zijn bij groene/linkse clubs als XR, maar dezelfde flexibele afweging (en handhaving) is bij de ook zeer verstorende boerenprotesten toegepast. Van grootschalige bevooroordeeldheid bij rechtspraak en politiek lijkt me geen sprake, jij spiegelt dat wel zo voor.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er wordt een keuze gemaakt om voor deze groep het demonstratierecht ruim te interpreteren en zwaarder te laten wegen dan andere belangen. Die afweging zou binnen de kaders van de wet ook anders kunnen worden gemaakt.
En bespaar me je stropopredeneringen.
Je zou juist daarom denken dat het opgezet is door anti klimaat lobbyquote:Op zondag 2 februari 2025 11:32 schreef Hexagon het volgende:
Wat een stel idioten. Op die manier doe je de boodschap geen goed.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |