abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216485368
quote:
Trump beëdigd als president
Donald Trump is voor de tweede keer beëdigd als president van de Verenigde Staten. Hij werd direct daarna gefeliciteerd door nu oud-president Biden. Buiten het Capitol klonken saluutschoten om de machtswisseling te markeren.

Trump gebruikte twee bijbels voor de ceremonie: het exemplaar dat zijn voorganger Lincoln in 1861 bij zich had voor zijn inhuldiging en een die hij van zijn moeder cadeau had gekregen.

Het is pas de tweede keer dat een oud-president weet terug te keren naar het Witte Huis: de eerste keer dat dat gebeurde was in 1893 toen Grover Cleveland terugkeerde in het ambt.
quote:
Wereldleiders reageren op inauguratie Trump
De eerste wereldleiders hebben gereageerd op de beëdiging van Trump.

"Het vrede-door-kracht-beleid dat Trump heeft aangekondigd biedt een kans om het Amerikaanse leiderschap te versterken en een rechtvaardige vrede op de langere termijn te bereiken", schrijft de Oekraïense president Zelensky op X.

De Duitse bondskanselier Scholz feliciteert Trump met zijn tweede ambtstermijn en benadrukt dat de VS een onmisbare bondgenoot is voor Duitsland. "Zoals altijd streven we naar een goede trans-Atlantische relatie. De Europese Unie is met 27 lidstaten en ruim 400 miljoen inwoners een sterke Unie", aldus Scholz.

De Israëlische premier Netanyahu zegt naar de samenwerking met Trump uit te kijken. "Zodat we de resterende gijzelaars terug naar huis kunnen brengen en de militaire capaciteiten van Hamas vernietigen. Dan kan Gaza nooit meer een bedreiging voor Israël vormen", zegt Netanyahu.

Ook NAVO-baas Rutte heeft van zich laten horen. "Veel succes, president Trump. De NAVO kijkt ernaar uit om nauw met u samen te werken en de mondiale aandachtspunten aan te pakken
Samenvatting van de decreten: Meer info vind je hier

Immigratie
-Trump heeft een nationale noodtoestand uitgeroepen als het gaat om illegale immigratie. Door dat te doen, kan hij Amerikaanse troepen naar de grens tussen de Verenigde Staten en Mexico sturen.

-In zijn inauguratiespeech zei Trump ook dat hij zou proberen om alle pogingen van illegale immigranten om binnen te komen zou stoppen. En dat alle migranten die worden betrapt op een illegale oversteek, gearresteerd zouden worden.

-Trump heeft Mexicaanse criminele bendes laten aanmerken als terreurorganisaties.
Ook ontstaat daardoor de mogelijkheid voor het Amerikaanse leger om militaire operaties uit te voeren op Mexicaanse bodem. Onder andere het Sinaloakartel en het Jaliscokartel zijn genoemd als mogelijke doelwitten.

Transgenderrechten en diversiteitsprogramma's
-Het decreet dat Trump maandag in de Oval Office tekende, staat dat in de VS alleen nog mannen en vrouwen worden erkend. Kiezen voor een neutrale optie voor geslacht, zoals een X, bij bijvoorbeeld een paspoortaanvraag wordt onmogelijk.

-De president wil ook het diversiteitsbeleid van de overheid afschaffen. Hij kondigde aan een samenleving te smeden die "kleurenblind is en gebaseerd op verdienste" en wil een eind maken aan het "woke" gedachtengoed.

Energie, gezondheid en klimaat
-Net als op het gebied van immigratie, riep Trump ook een noodtoestand uit op het gebied van energie. Hij ondertekende een decreet dat Amerikaanse energieproductie moet stimuleren, hoewel die productie volgens NBC News al op recordhoogte ligt.

-De energienoodtoestand moet ervoor zorgen dat er weer meer geboord kan worden naar olie en gas.

-De VS gaat zich ook terugtrekken uit het Klimaatakkoord van Parijs
-Trump gaat een overheidsregel zou intrekken die het producenten van elektrische auto's verplicht de uitstoot terug te dringen.
-de VS vertrekt uit de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO).

Gratie voor betogers Capitool en vaker doodstraffen
-Trump verleende, zoals hij al had aangekondigd, gratie aan ongeveer vijftienhonderd bestormers van het Capitool.
-Trump heeft een decreet getekend dat er volgens Amerikaanse media voor moet zorgen dat de doodstraf vaker uitgevoerd kan worden. The Washington Post schrijft dat het ministerie van Justitie de opdracht krijgt om de doodstraf te vragen voor zeer ernstige misdrijven waarbij een overheidsbeambte om het leven is gebracht of de verdachte een persoon is die illegaal in de VS verblijft.

Naamswijzigingen en Panamakanaal
-Trump heeft in zijn eerste uren als president van de VS een decreet getekend dat de Golf van Mexico omdoopt tot Golf van Amerika. Ook de berg Denali in Alaska gaat weer Mount McKinley heten. De naam was in 2015 veranderd toen de Democraat Barack Obama in het Witte Huis zat.

De autoriteiten in de Amerikaanse staat Florida lijken de naam Golf van Amerika in een persbericht over het weer al te hebben omarmd.

Het is niet geheel duidelijk of de Amerikaanse president het recht heeft om internationale wateren te hernoemen.

-Panamakanaal: Trump deed in de inauguratiespeech de belofte om het Panamakanaal in te nemen.
Trump zei dat Panama zich niet houdt aan de afspraken over het kanaal dat de VS aanlegde door het Midden-Amerikaanse land. "We gaan het terugnemen", beloofde hij. Hoe hij dat precies wil doen, met economische druk of militair ingrijpen, zei hij niet.

Importheffingen
De importheffingen van 25 procent die Trump overweegt voor producten uit Mexico en Canada kunnen ingaan op 1 februari. Dat heeft Trump bekendgemaakt na zijn inauguratie maandag.

Overheidsmaatregelen
-Trump flink gaan snijden in het ambtenarenapparaat van de federale regering. Voor die taak wordt Elon Musk verantwoordelijk, die een eigen 'ministerie' (DOGE) krijgt om de overheid efficiënter te maken. In werkelijkheid zal het geen echt ministerie, maar eerder een soort taskforce zijn.

-Op Trumps agenda staat verder het plan om het makkelijker te maken om overheidsmedewerkers die niet partijgebonden zijn te ontslaan. Dat heeft mogelijk gevolgen voor duizenden medewerkers. En Trump wil thuiswerken ontmoedigen.[/q]

Bekijk deze YouTube-video

vanaf 0:54 tot 1:08 MET context

En méér armbewegingen:
https://www.reddit.com/r/(...)reaming_for_context/
pi_216486138
SNL is weer hilarisch met Trump _O- ^O^

pi_216486594
https://www.nu.nl/buitenl(...)ashington.html#nujij

Las vanochtend al op Twitter dat die luchtverkeersleiding daar vele ervaren krachten had ontslagen om plaats te maken voor diversiteitsmensen.
Of dat waar was? Lijkt me niet, hoop ik voor ze, geen idee eigenlijk.
Vakman pur sang
pi_216487037
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2025 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:

Las vanochtend al op Twitter dat die luchtverkeersleiding daar vele ervaren krachten had ontslagen om plaats te maken voor diversiteitsmensen.
Och, maakt niet uit, zolang DEI maar de schuld kan krijgen.

Dan doet de waarheid er verder niet toe.
pi_216491011
quote:

Niet te diep in de Elon meuk duiken. En DIE hoeft ook niet te betekenen dat de mensen minder capabel zijn.
pi_216491622
quote:

Ja, ik denk ook dat de luchtverkeersleiding denkt 'laten we gewoon wat soepeler omgaan met de veiligheid van vliegtuigen en ervaren mensen ontslaan zodat we een gehandicapte kunnen aannemen die dit werk niet goed kan'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_216491655
quote:

Ik las vanochtend al weer op fok dat er mensen zijn die Twitter nonsens blijven geloven zolang het deze opgejutte niet zelf denkende mensen maar boos blijft maken..

:D
pi_216491673
quote:

Las vanochtend al op Twitter
dat die luchtverkeersleiding daar vele ervaren krachten had ontslagen om plaats te maken voor diversiteitsmensen.
Je las het op het goedgekeurde Republikeinse propagandakanaal. Dat zou al genoeg moeten zeggen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 31 januari 2025 @ 08:56:36 #10
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216491690
quote:

Daar was Trump over aan het speculeren. Dus wat denk je nou zelf. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216491776
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 08:56 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Daar was Trump over aan het speculeren. Dus wat denk je nou zelf. :')
Weer een grote mond.

Ik zei al dat het bullshit was ja toch.

Weet niet wie je denkt dat je bent dat je tegen alles en iedereen een grote mond kunt opzetten?
Ik zou maar even wat dimmen mevrouwtje.
Vakman pur sang
pi_216491828
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 09:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Weer een grote mond.

Weet niet wie je denkt dat je bent dat je tegen alles en iedereen een grote mond kunt opzetten?
Schuimbekkende rechtsen wat een genot toch weer als ze door de mand vallen en gaan dreigen. :D
  vrijdag 31 januari 2025 @ 09:23:00 #13
438527 MissButterflyy
pi_216491889
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 09:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Weer een grote mond.

Maar waar heb je nou zelf eigenlijk last van? Trek die lange tenen eens in joh.
pi_216491964
Één van de redenen dat ik hier ben uitgelogd is precies het gedrag van de wel bekende linkse club users die hier boven mij posten.

Ik ben zelf geen voorstander van Trump.
Ik heb wel het vermogen om te begrijpen waarom Amerika met 78 miljoen van de stemmen voor Trump heeft gekozen.

Maar dat terzijde.
Het is de laatste maanden en weken echt verschrikkelijk met die activistische linkse club users die alles en iedereen belachelijk maken met hun zolderkamer tekstjes richting alles dat anders denkt dan hen.

Het verkankert echt het forum.
Het zelf verheven gedrag en het neppe morele compas van een aantal zijn echt om te lachen.

En al helemaal als je elke keer leest dat ze anderen uitmaken voor schuimbekkers en schreeuwers.

Dat ligt puur en alleen bij de gene die het lezen, oftewel je eigen insteek is al om er van uit te gaan dat anderen schreeuwen, oftewel je interpretatie is negatief.

Het is wel duidelijk wie de echte schuimbekkers en schreeuwers zijn.

Juist, de gene die het bij gebrek zelf elke keer in de mond nemen om een gesprek kapot te slaan.
En dat komt voor in alle topics met verschillende onderwerpen.
Niet alleen in de Trump topics.

Verder na deze post boeit het geen ene flikker wat je hier op terug te zeggen hebt vanuit je veilige omgeving achter je schermpje.

Ik hoop dat jij jezelf eens op je hoofd zal krabben en zal beginnen na te denken dat jij zelf geen haar beter bent dan het geen waar je zo op tegen bent.

FOK! is al jaren stervende, maar de schuimbek roepende users doen daar nog even een schepje bovenop

Het waren ooit leuke tijden, maar ik log weer uit.

Dikke doei.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  vrijdag 31 januari 2025 @ 09:35:12 #15
319979 Fok-it
All is well
pi_216491979
Tot nooit meer ziens :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_216492001
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 09:33 schreef schommelstoel het volgende:
Één van de redenen dat ik hier ben uitgelogd is precies het gedrag van de wel bekende linkse club users die hier boven mij posten.

Ik heb wel het vermogen om te begrijpen waarom Amerika met 78 miljoen van de stemmen voor Trump heeft gekozen.

Maar dat terzijde.
Het is de laatste maanden en weken echt verschrikkelijk met die activistische linkse club users die alles en iedereen belachelijk maken met hun zolderkamer tekstjes richting alles dat anders denkt dan hen.

Het zelf verheven gedrag en het neppe morele compas van een aantal zijn echt om te lachen.

En al helemaal als je elke keer leest dat ze anderen uitmaken voor schuimbekkers en schreeuwers.

Dat ligt puur en alleen bij de gene die het lezen, oftewel je eigen insteek is al om er van uit te gaan dat anderen schreeuwen, oftewel je interpretatie is negatief.

Juist, de gene die het bij gebrek zelf elke keer in de mond nemen om een gesprek kapot te slaan.

Verder na deze post boeit het geen ene flikker wat je hier op terug te zeggen hebt vanuit je veilige omgeving achter je schermpje.

Ik hoop dat jij jezelf eens op je hoofd zal krabben en zal beginnen na te denken dat jij zelf geen haar beter bent dan het geen waar je zo op tegen bent.

FOK! is al jaren stervende, maar de schuimbek roepende users doen daar nog even een schepje bovenop

Dikke doei.
Zoals de Eagles ooit al zongen:

quote:
You can check out any time you like, but you can never leave
Tot morgen dus.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216492002
Viesmad.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_216492005
quote:

Maar dat terzijde.

Dikke doei.
Doei
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Forum Admin vrijdag 31 januari 2025 @ 09:44:02 #19
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216492048
Je zult gemist worden
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 31 januari 2025 @ 09:45:04 #20
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_216492059
quote:

Maar dat terzijde.

Dikke doei.
Geef eens voorbeelden van schuimbekkende users dan? :D
  Moderator vrijdag 31 januari 2025 @ 09:53:26 #21
236264 crew  capricia
pi_216492114
Weer iemand die vindt dat andere migranten zonder verblijfsstatus er maar uit moeten. Maar niet haar UK husband. De regels gelden niet voor ons.

twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Official ESF Kreviewer vrijdag 31 januari 2025 @ 09:56:40 #22
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216492139
Snap niet zo goed wat al die rants van bepaalde mensen over de meningen hier met links en rechtse politiek te maken heeft.
Je kunt ook tegen Trump zijn als je in Nederland rechts zou stemmen. Je kunt ook tegen een seniele Biden zijn als je niet extreem rechts bent.

Dat zwart witte denken van je bent of het een of het ander maakt dit soort topics altijd wel een beetje kansloos.

De hele politiek in met name de vs is gewoon helemaal stuk. Democratische partij is oud en ouderwets, rep. zijn extreme idioten met debiele ideëen.

Laten we nu hier niet doen of dat ook maar iets te maken heeft met Wilders stemmend rechts of op de a10 zittend links.
  vrijdag 31 januari 2025 @ 09:57:05 #23
319979 Fok-it
All is well
pi_216492141
Dit is karma van het allerhoogste niveau.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_216492178
quote:

Ik las juist dat ze een personeelstekort hadden en dat 1 persoon het werk voor 2 aan het doen was. Oh en de hoogste FAA ambtenaar had ontslag genomen op de dag dat Trump president werd, omdat hij een doelwit van Elon Musk was geworden na het handhaven van veiligheidseisen.
  vrijdag 31 januari 2025 @ 10:04:28 #25
438527 MissButterflyy
pi_216492206
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 10:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik las juist dat ze een personeelstekort hadden en dat 1 persoon het werk voor 2 aan het doen was. Oh en de hoogste FAA ambtenaar had ontslag genomen op de dag dat Trump president werd, omdat hij een doelwit van Elon Musk was geworden na het handhaven van veiligheidseisen.
Heb dat ook ergens gelezen. Ben benieuwd wat er uit het onderzoek gaat komen naar deze crash.
Als dit allemaal meespeelt is het natuurlijk super onverantwoord hierop te bezuinigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')