abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216511749
Tucker sowieso. Die beelden van hem in de Russische supermarkt. Jiskefet in het echie.
  zaterdag 1 februari 2025 @ 21:59:47 #162
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216513676
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 20:19 schreef havanagila het volgende:
Tucker sowieso. Die beelden van hem in de Russische supermarkt. Jiskefet in het echie.
Is deze man ook zo tekeer gegaan toen de VS een tegenreaktie gaf op 9-11 ?

Wat een enge slang zeg :{w
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_216514007
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 21:59 schreef Tengano het volgende:

[..]
Is deze man ook zo tekeer gegaan toen de VS een tegenreaktie gaf op 9-11 ?

Wat een enge slang zeg :{w
Precies hetzelfde als Willem Engel, Baudet, Alex Jones, Majorie Taylor Greene, etc. Politici en "influencers" die erachter zijn gekomen dat als je wappies nalult, ze je volgen en steunen. Is gewoon een verdienmodel. Zelfde met links, kijk bijv naar Timmermans en pro-palestina activisten e.d.
pi_216514064
Het Zionisme is een grote grap

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216514161
Oekraïne heeft geen okt7 gepleegd op Rusland. Klein detail, maar evengoed.
pi_216514333
twitter
pi_216514649
Zo jong en al zo verrot....
  zondag 2 februari 2025 @ 11:29:48 #168
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_216518818
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 22:34 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Je ziet het meteen aan dat vertiefte inteeltkoppie van hem. Zulke lopen er hier in Nederland helaas ook meer en meer rond.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 2 februari 2025 @ 11:34:21 #169
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216518883
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 11:29 schreef Lemmeb het volgende:
Je ziet het meteen aan dat vertiefte inteeltkoppie van hem. Zulke lopen er hier in Nederland helaas ook meer en meer rond.
Deze baas heeft nu wel 72 maagden gescoord als zijn Islamitische handleiding zou kloppen 8-)

N3UkEN!!!11!!11!! :B
pi_216518913
quote:
[ x ]
Ben de hostage deal van november vergeten dacht dat ze vorige maand voor 't eerst begonnen met ruilen.
  zondag 2 februari 2025 @ 11:45:06 #171
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216519046
quote:
[ x ]
'Oh nee, toch, weer een onschuldige burger :'(. Zo gemeen van Israël dit! :( Er is een genocide gaande! Stop zionisme!'

Zo zal men concluderen in bepaalde kringen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 2 februari 2025 @ 11:45:47 #172
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216519057
En ondertussen, dit zijn uitstekende ontwikkelingen.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 2 februari 2025 @ 12:02:54 #173
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216519322
Lekker op tijd, dan kan hij een beetje bijkomen. En wie weet wat er dan allemaal nog in Israel gebeurt; de laatste keer legde Nasrallah het loodje.

Het heeft ook wel wat, dat jij je post verlaat en dat zo'n land dan autonoom even keihard ergens een succes kan behalen.

quote:
Tipje van de sluier

Bekijk deze YouTube-video

Netanyahu stond op het vliegveld bij Tel Aviv de pers in het Engels te woord voordat hij in het vliegtuig stapte.

Hij zei het in Washington onder meer te willen hebben over
1 de "overwinning op Hamas*,
2 het vrijkrijgen van al onze gijzelaars
3 en het aanpakken van de Iraanse terreur-as in al haar vormen."

De Israëlische regeringschef zei dat het Midden-Oosten al ingrijpend is veranderd door de besluiten die zijn genomen tijdens de oorlog met Hamas. Hij voorspelde dat het aangezicht van het Midden-Oosten "nog veel verder kan worden veranderd" door nauw samen te werken met Trump. "Ik geloof dat we de veiligheid kunnen versterken, de kring van vrede kunnen uitbreiden en een tijdperk van vrede door kracht kunnen bereiken."

https://www.telegraaf.nl/(...)er-cruciale-kwesties
(1*) Is Hamas al overwonnen?

• Ja; actiepunt afvinken.
• Nee; daar is mogelijk nog iets aanvullends voor noodzakelijk en maakt onderdeel uit van de agenda.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tengano op 02-02-2025 12:31:14 ]
  zondag 2 februari 2025 @ 12:37:48 #174
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216519879
En hier hebben we weer een mooi voorbeeld van een "journalist" in de Gazastrook. Dit zijn de mensen waar delen van de Westerse media zich druk over maken als deze slachtoffer worden bij een bombardement. Immers, het zouden 'onschuldige' en 'onafhankelijke' journalisten zijn.

twitter
pi_216521133
twitter
  zondag 2 februari 2025 @ 14:12:38 #176
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_216521357
quote:
14s.gif Op zondag 2 februari 2025 12:37 schreef HowardRoark het volgende:
En hier hebben we weer een mooi voorbeeld van een "journalist" in de Gazastrook. Dit zijn de mensen waar delen van de Westerse media zich druk over maken als deze slachtoffer worden bij een bombardement. Immers, het zouden 'onschuldige' en 'onafhankelijke' journalisten zijn.

[ x ]
Het account ahavah.design op Instagram spaart dit soort voorbeelden, kijk in haar story highlights "Pers Gaza?" voor tientallen van dit soort "onschuldige journalisten".
KuikenGuppy
  zondag 2 februari 2025 @ 17:56:08 #177
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216525381
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 14:12 schreef Burdie het volgende:

[..]
Het account ahavah.design op Instagram spaart dit soort voorbeelden, kijk in haar story highlights "Pers Gaza?" voor tientallen van dit soort "onschuldige journalisten".
Correct.

Dit wordt natuurlijk doelbewust gedaan voor de propaganda en te veel mensen in het Westen die hier helaas voor vallen. Het zou mij ook niet verbazen als er genoeg lijntjes zijn met Westerse media die de foto's en verhalen van zulke "journalisten" nog serieus nemen ook.

Het komt voort uit de tendens van sommigen in het Westen die zichzelf hebben wijsgemaakt dat het overgrote deel van de Palestijnen, gewone mensen zijn zoals jij en ik die in vrede willen leven met Israëliërs. Er zijn slechts 'een paar' rotte appels.

De realiteit is natuurlijk heel anders.
  zondag 2 februari 2025 @ 20:45:18 #178
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_216527888
quote:
14s.gif Op zondag 2 februari 2025 12:37 schreef HowardRoark het volgende:

[ x ]
Is dat kereltje al dood? Of moeten we daar nog ff op wachten? :Y)

Opvallend wel dat sommige van die terroristen die hij knuffelt ook op sterven na dood lijken. Erg weinig energie in elk geval. Wat een kutleven zeg.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_216528467
Groente/fruit kraam is KHAMAS. Je ziet dat hij doelbewust tegen de kraam rijdt :')

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_216529190
Ah, de twitterdump poging om Israël/de IDF in een kwaad daglicht te stellen. Wat een vermoeiende act :O kom alsjeblieft terug als je een echte reactie wil schrijven of de dialoog aan kunt gaan.
  zondag 2 februari 2025 @ 22:32:53 #181
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216529310
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 22:22 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Ah, de twitterdump poging om Israël/de IDF in een kwaad daglicht te stellen. Wat een vermoeiende act :O kom alsjeblieft terug als je een echte reactie wil schrijven of de dialoog aan kunt gaan.
Antwoorden op vragen geeft dat terroristenvriendje niet hoor.

Maar het mag hier gewoon blijven posten...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 3 februari 2025 @ 10:54:42 #182
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216532624
https://www.youtube.com/shorts/ub0TuFtXc-U?feature=share

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 3 februari 2025 @ 10:56:50 #183
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216532652
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 22:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Antwoorden op vragen geeft dat terroristenvriendje niet hoor.

Maar het mag hier gewoon blijven posten...
Het is vrij bijzonder inderdaad.
pi_216532767
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 10:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Niet bijzonder - het geeft niveau aan. Kun je op inhoud discussiëren? Debatteren? Het eens zijn dat je het oneens bent? Met feiten in gesprek gaan?

Ik ben geen voorstander van het huidige Israëlische parlement / het beleid. Sterker nog, groot voorstander van een stabiele tweestatenoplossing. Ik weet vrij zeker dat @HowardRoark daar anders over denkt (of niet?). En daarover kunnen we een zinnige discussie voeren. Toch? Maar het blijft bij een fatsoenlijk gesprek, met aandacht voor elkaars argumenten en zienswijze. Geen "twitterdump" om maar onzin te blaten.
  maandag 3 februari 2025 @ 11:07:23 #185
396550 Richestorags
pi_216532783
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 11:05 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:

[..]
Niet bijzonder - het geeft niveau aan. Kun je op inhoud discussiëren? Debatteren? Het eens zijn dat je het oneens bent? Met feiten in gesprek gaan?

Ik ben geen voorstander van het huidige Israëlische parlement / het beleid. Sterker nog, groot voorstander van een stabiele tweestatenoplossing. Ik weet vrij zeker dat @:HowardRoark daar anders over denkt (of niet?). En daarover kunnen we een zinnige discussie voeren. Toch? Maar het blijft bij een fatsoenlijk gesprek, met aandacht voor elkaars argumenten en zienswijze. Geen "twitterdump" om maar onzin te blaten.
Ik bedoel bijzonder dat iemand die continu alleen maar éénzijdige X dumps van zeer dubieuze kanalen, veelal met antisemitische inborst, plaatst dit mag blijven doen. Het voegt niks toe, het is voorspelbaar, we kennen het wel.
pi_216532814
twitter
  maandag 3 februari 2025 @ 11:12:57 #187
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216532841
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 11:07 schreef Richestorags het volgende:
Ik bedoel bijzonder dat iemand die continu alleen maar éénzijdige X dumps van zeer dubieuze kanalen, veelal met antisemitische inborst, plaatst dit mag blijven doen. Het voegt niks toe, het is voorspelbaar, we kennen het wel.
En het leeuwendeel is gewoon fake nieuws puur als propaganda bedoeld om de opinie te beinvloeden.
  maandag 3 februari 2025 @ 11:55:40 #188
396550 Richestorags
pi_216533352
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 11:10 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Heel vreemd ook dat Israël de VN niet meer vertrouwt na deze stunt.
pi_216533670
Zou me niks verbazen als er onder deze huurlingen Amerikaanse Israelis zitten. Ze krijgen in ieder geval bizar veel betaald.

twitter

twitter

[ Bericht 30% gewijzigd door egayalS op 03-02-2025 12:42:48 ]
-Rabia Al-Basri
  maandag 3 februari 2025 @ 12:44:09 #190
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216533853
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 10:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]
'bijzonder' idd.
1947-2016
  maandag 3 februari 2025 @ 12:56:26 #191
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216533990
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 11:10 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
en d66 zag dat het allemaal goed was met die kaag van ze daar.
1947-2016
pi_216534101
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 12:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
en d66 zag dat het allemaal goed was met die kaag van ze daar.
D66 ontbreekt inderdaad, alle 3 de leden

Van het geliefde BBB heeft 1 van de 2 leden ondertekend en van de PVV 0 van de 6. Maar alle begrip natuurlijk dat je de focus op D666 legt
pi_216534137
Ik wist niet dat de relatie tussen de twee zo slecht was. Het artikel behandelt meerdere onderwerpen waarom de relatie zo verzuurd is geraakt. Waaronder de aanslag op qassem suleimani, waarbij Israël de Amerikanen zou helpen maar uren voor de aanval Netanyahu kennelijk Israël terugtrok uit alle handelingen, waarop de Amerikanen het zelf deden. "And Netanyahu tried to take credit for it", aldus Trump. Maar ook dat Trump pushte voor een vredesdeal tussen Israël en de Palestijnen, wat Netanyahu maar bleef saboteren.

Despite Netanyahu's fawning efforts, Trump declined to say whether he trusted him during an interview with Time Magazine. He also reshared a video of economist Jeffrey Sachs calling the prime minister a "dark son of a bitch," and publicly enlisted his special Mideast envoy Steve Witkoff to assert public pressure on Netanyahu to abide by the cease-fire and not offer any distractions from his ambitious agenda.
Should talks to enter the deal's second stage fail and the Gaza war resume because of Netanyahu's actions, it stands to reason that Trump's previous outrage toward him will pale in comparison to what might come next.

twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 3 februari 2025 @ 15:13:28 #194
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216535888
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 13:06 schreef egayalS het volgende:
Ik wist niet dat de relatie tussen de twee zo slecht was. Het artikel behandelt meerdere onderwerpen waarom de relatie zo verzuurd is geraakt. Waaronder de aanslag op qassem suleimani, waarbij Israël de Amerikanen zou helpen maar uren voor de aanval Netanyahu kennelijk Israël terugtrok uit alle handelingen, waarop de Amerikanen het zelf deden. "And Netanyahu tried to take credit for it", aldus Trump. Maar ook dat Trump pushte voor een vredesdeal tussen Israël en de Palestijnen, wat Netanyahu maar bleef saboteren.

Despite Netanyahu's fawning efforts, Trump declined to say whether he trusted him during an interview with Time Magazine. He also reshared a video of economist Jeffrey Sachs calling the prime minister a "dark son of a bitch," and publicly enlisted his special Mideast envoy Steve Witkoff to assert public pressure on Netanyahu to abide by the cease-fire and not offer any distractions from his ambitious agenda.
Should talks to enter the deal's second stage fail and the Gaza war resume because of Netanyahu's actions, it stands to reason that Trump's previous outrage toward him will pale in comparison to what might come next.

[ x ]
Helemaal correct weer van Haaretz.com. En daarom zit Netanyahu nu samen met Trump als eerste in het Witte Huis; omdat ze zo'n verzuurde relatie met elkaar hebben.

Eigenlijk had dat Sinwar moeten zijn natuurlijk, maar die lijkt verhinderd te zijn.
pi_216536746
Hoeveel rondes nog van uitwisseling gegijzelden voor terroristen, voordat het aantal levende gegijzelden "op" is? Hoe zit het vervolg-proces er dan uit? Wanneer er alleen nog maar lijken worden teruggegeven? Gaat Israël dan de deal stoppen? Is er al zicht op een langer-durend bestand, of zelfs vredesonderhandelingen?
pi_216536893
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:22 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Hoeveel rondes nog van uitwisseling gegijzelden voor terroristen, voordat het aantal levende gegijzelden "op" is? Hoe zit het vervolg-proces er dan uit? Wanneer er alleen nog maar lijken worden teruggegeven? Gaat Israël dan de deal stoppen? Is er al zicht op een langer-durend bestand, of zelfs vredesonderhandelingen?
Eerste fase duurt nog drie weken.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:15:57 #197
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216537311
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 16:22 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Het idee achter deze fase is zoveel mogelijk gijzelaars vrij krijgen; liefst allemaal en daar zullen wss ook overleden gijzelaars bij zitten.

Dan komt:
- de volgende fase van of pressie om de overige gijzelaars vrij te krijgen;
- of de fase waarin Hamas definitief uitgeschakeld gaat worden, want dit is nog steeds een te behalen doel.

Trump en Netanyahu zijn nu samen in de VS aan het bespreken wat de slimste strategie is hoe dit bereikt kan worden en wat er daarna met Gaza en de troublemakers gaat gebeuren.

Vredesbesprekingen gaan er niet komen omdat die vrede nooit zal bestaan.

Wel zullen afspraken gemaakt worden wat er gaat gebeuren om die twee op veilige afstand van elkaar te houden.

En dit lijkt mij het meest aanemelijke scenario hoe de toekomst zich gaat ontvouwen en hiermee zult u het moeten doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 03-02-2025 17:56:46 ]
  maandag 3 februari 2025 @ 17:40:18 #198
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216537597
Uit mijn hoofd waren er trouwens drie fases en dit is iig fase 1. Ik had destijds van fase 1 de einddatum uitgerekend en gepost, maar die weet ik nu niet meer. Eigenijk moet die info aangaande die fases gewoon in de OP. Dus de data van die fases en wat er in de fases gaat gebeuren.
  maandag 3 februari 2025 @ 17:40:46 #199
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216537604
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 11:05 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:

[..]

Ik ben geen voorstander van het huidige Israëlische parlement / het beleid. Sterker nog, groot voorstander van een stabiele tweestatenoplossing. Ik weet vrij zeker dat @:HowardRoark daar anders over denkt (of niet?). En daarover kunnen we een zinnige discussie voeren. Toch? Maar het blijft bij een fatsoenlijk gesprek, met aandacht voor elkaars argumenten en zienswijze. Geen "twitterdump" om maar onzin te blaten.
Ik ben niet tegen een tweestatenoplossing, alleen daar heb je een vredige Palestijnse bevolking voor nodig die zich niet laat leiden door moslimfundamentalisme en antisemitisme. We moeten inmiddels helaas concluderen dat dit een utopie is.

Daarom denk ik dat het beter is als Israël in elk geval ook de Westelijke Jordaanoever krijgt en de Palestijnen hun heil elders gaan zoeken. Velen hebben toch ook hun roots in andere landen liggen.
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 15:13 schreef Tengano het volgende:

[..]
Helemaal correct weer van Haaretz.com. En daarom zit Netanyahu nu samen met Trump als eerste in het Witte Huis; omdat ze zo'n verzuurde relatie met elkaar hebben.

Eigenlijk had dat Sinwar moeten zijn natuurlijk, maar die lijkt verhinderd te zijn.
Het blijft bijzonder hoe Haaretz zichzelf manifesteert. Een Israëlische krant met menig doorgewinterde antisemiet als abonnee. Deze mensen lezen Israëlische media om hun haat jegens Israël (en Joden) verder aan te wakkeren. Haaretz verdient geld met het zwartmaken van hun eigen land en volk.
pi_216537721
quote:
Vrede met terroristen? :?

Nee, dat zit er niet in. En zolang de Palestijnse bevolking vboor het grootste deel de normen en waarden van deze terroristen deelt, komt dat er ook niet van.
Intolerant voor intolerantie
  maandag 3 februari 2025 @ 17:58:19 #201
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216537822
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 17:50 schreef Cuendillar het volgende:
Vrede met terroristen? :?

Nee, dat zit er niet in. En zolang de Palestijnse bevolking vboor het grootste deel de normen en waarden van deze terroristen deelt, komt dat er ook niet van.
Een van de weinige mensen waar Israel nu vrede mee heeft zijn Sinwar en Nasrallah en dergelijke.
  maandag 3 februari 2025 @ 19:15:56 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_216538953
Volgens mij klopt het zo:

Fase 1 (19 januari - 1 maart 2025):
- Vrijlating van gijzelaars:
Hamas zal 33 Israëlische gijzelaars vrijlaten, voornamelijk vrouwen en kinderen. In ruil daarvoor zal Israël 50 Palestijnse gevangenen vrijlaten.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)laars-worden-bevrijd

- Militaire terugtrekking:
Een gedeeltelijke terugtrekking van het Israëlische leger uit Gaza.

- Humanitaire hulp:
Verhoogde toegang voor humanitaire hulporganisaties om de dringende noden van de Palestijnse bevolking aan te pakken.

- Terugkeer van ontheemden:
Mogelijkheid voor ontheemde Palestijnen om terug te keren naar hun woningen, voor zover de veiligheidssituatie dit toelaat.

Fase 2 (vanaf 2 maart 2025):

- Onderhandelingen:
Na een evaluatieperiode van 16 dagen zullen onderhandelingen plaatsvinden over:
- Een permanent einde aan het conflict.
- Vrijlating van de resterende gijzelaars en gevangenen.
- Volledige terugtrekking van Israëlische troepen uit de Gazastrook.

Fase 3 (2025 - 2028):

- Heropbouw:
Plannen voor de wederopbouw van Gaza over een periode van 3 tot 5 jaar.
KuikenGuppy
pi_216540660
The future looks bright

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_216541169
Trump set to sign executive order prohibiting future US funding to UNRWA
https://www.timesofisrael(...)us-funding-to-unrwa/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_216541196
twitter
  maandag 3 februari 2025 @ 21:16:20 #206
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216541510
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:15 schreef Burdie het volgende:
Volgens mij klopt het zo:

Fase 1 (19 januari - 1 maart 2025):
- Vrijlating van gijzelaars:
Hamas zal 33 Israëlische gijzelaars vrijlaten, voornamelijk vrouwen en kinderen. In ruil daarvoor zal Israël 50 Palestijnse gevangenen vrijlaten.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)laars-worden-bevrijd

- Militaire terugtrekking:
Een gedeeltelijke terugtrekking van het Israëlische leger uit Gaza.

- Humanitaire hulp:
Verhoogde toegang voor humanitaire hulporganisaties om de dringende noden van de Palestijnse bevolking aan te pakken.

- Terugkeer van ontheemden:
Mogelijkheid voor ontheemde Palestijnen om terug te keren naar hun woningen, voor zover de veiligheidssituatie dit toelaat.

Fase 2 (vanaf 2 maart 2025):

- Onderhandelingen:
Na een evaluatieperiode van 16 dagen zullen onderhandelingen plaatsvinden over:
- Een permanent einde aan het conflict.
- Vrijlating van de resterende gijzelaars en gevangenen.
- Volledige terugtrekking van Israëlische troepen uit de Gazastrook.

Fase 3 (2025 - 2028):

- Heropbouw:
Plannen voor de wederopbouw van Gaza over een periode van 3 tot 5 jaar.
Ineens weet ik het weer. Ik had uitgerekend 9 maart = einde fase 1

quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 10:23 schreef Tengano het volgende:
19-01-2025 10:15

Staakt het vuren is ingegaan

Milestone achieved

Start fase 1; duur 42 dagen - loopt t/m 8-3-2025

Targets:
• 33 gijzelaars worden vrijgelaten in ruil voor 1904 Palestijnse gevangenen
• Israel trekt zich terug tot een bufferzone tussen Gaza en Israel
• Humanitaire hulp wordt toegelaten

[ Bericht 18% gewijzigd door Tengano op 03-02-2025 21:24:32 ]
  maandag 3 februari 2025 @ 21:17:27 #207
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216541530
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:59 schreef RotatoR het volgende:
The Trump Administration has requested Congressional Leaders approve a Massive Arms Sale worth roughly $1 Billion to Israel, including 4,700 Mark-83 1,000lbs Bombs and Joint Direct Attack Munition (JDAM) Kits worth $700 Million, as well as Caterpillar D9 Armored Bulldozers and other Equipment worth over $300 Million.

[ x ]
Clean Out The Whole Thing :7
  maandag 3 februari 2025 @ 21:26:37 #208
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216541695
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 21:17 schreef Tengano het volgende:

[..]
Wel chique. Ruimen hun eigen bende op.
1947-2016
pi_216541700
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 21:17 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nah, stuur dan een miljard HE artilleriegranaten. :)
Waarom duur doen als het met een creeping barrage kan.
Intolerant voor intolerantie
  maandag 3 februari 2025 @ 21:28:01 #210
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216541724
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 21:26 schreef Cuendillar het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tengano op 03-02-2025 21:34:46 ]
pi_216542737
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 21:26 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Denk dat Hezbollah en Iran ook nog wat cadeautjes tegoed hebben.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 12:25:19 #212
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216546065
Gaza annexatie

#ClearOutTheWholeThing

pi_216546294
quote:
Raar dat jij dit post.

Het hard aanpakken van dieven daar zijn in Nederland ook heel vele mensen voorstander van. Behalve die linkse deugers natuurlijk. Daarnaast is Hamas democratisch gekozen, is Hamas gigantisch populair, is hij een jodenhater en zijn er in Gaza geen onschuldige burgers.

Ik begrijp oprecht niet wat de 'StOp dE GeNoCidE SCHrEuwErs' willen laten zien met dit soort verschrikkelijke beelden. Was deze man voor vorige maand overleden dan was hij als terrorist bestempeld. Wat moeten we nu zien dan??

Voor de volgende keer. Pak de mogelijkheid om de beul of beulen 'onschuldige burgers' te noemen en neem meteen mee dat de westerse media en universiteiten net voor deze 'onschuldige burgers' opkomen.
pi_216548037
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 12:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Raar dat jij dit post.

Het hard aanpakken van dieven daar zijn in Nederland ook heel vele mensen voorstander van. Behalve die linkse deugers natuurlijk. Daarnaast is Hamas democratisch gekozen, is Hamas gigantisch populair, is hij een jodenhater en zijn er in Gaza geen onschuldige burgers.

Ik begrijp oprecht niet wat de 'StOp dE GeNoCidE SCHrEuwErs' willen laten zien met dit soort verschrikkelijke beelden. Was deze man voor vorige maand overleden dan was hij als terrorist bestempeld. Wat moeten we nu zien dan??

Voor de volgende keer. Pak de mogelijkheid om de beul of beulen 'onschuldige burgers' te noemen en neem meteen mee dat de westerse media en universiteiten net voor deze 'onschuldige burgers' opkomen.
Of: een volledige ontruiming van Gaza, is uiteindelijk ook goed voor de werkelijke onschuldige burgers die er nog leven.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 15:42:27 #216
396550 Richestorags
pi_216548078
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 15:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Of: een volledige ontruiming van Gaza, is uiteindelijk ook goed voor de werkelijke onschuldige burgers die er nog leven.
Lijkt me ook de enige haalbare oplossing. De bereidheid om samen te leven of elkaar te vertrouwen is onder het vriespunt gezakt.

Tevens is het Hamas vraagstuk niet op te lossen. Israël heeft ze niet kunnen ontwapenen en de Palestijnen gaan het ook niet doen. Andere landen gaan zich daar al helemaal niet aan branden. Wat voor opties heb je dan nog?
pi_216548121
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 15:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Lijkt me ook de enige haalbare oplossing. De bereidheid om samen te leven of elkaar te vertrouwen is onder het vriespunt gezakt.

Tevens is het Hamas vraagstuk niet op te lossen. Israël heeft ze niet kunnen ontwapenen en de Palestijnen gaan het ook niet doen. Andere landen gaan zich daar al helemaal niet aan branden. Wat voor opties heb je dan nog?
De optie: het lekker laten zoals het is. Want overigens ook een valide optie kan zijn. Want: een volledige ontruiming van Gaza, houdt wel in dat er geen Gaza-oorlogen meer zullen zijn. En voor bepaalde mensen is dat ook nadelig.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 15:47:23 #218
396550 Richestorags
pi_216548143
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 15:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
De optie: het lekker laten zoals het is. Want overigens ook een valide optie kan zijn. Want: een volledige ontruiming van Gaza, houdt wel in dat er geen Gaza-oorlogen meer zullen zijn. En voor bepaalde mensen is dat ook nadelig.
Dat kan niet echt toch? Wie gaat het opbouwen dan? Dat kost nogal wat knaken.
pi_216548156
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 15:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]

israel heeft al aangekondigd dat ze de tweede fase van dit bestand niet gaan uitvoeren. na deze pauze gaat het weer verder. en ik vrees dat we deze situatie permanent gaan krijgen, of totdat israel voor iets anders kiest. hamas weer laten herstellen is geen optie meer.
pi_216548168
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 15:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat kan niet echt toch? Wie gaat het opbouwen dan? Dat kost nogal wat knaken.
Hamas kon complete tunnels aanleggen, dus dat opbouwen lukt best wel weer.
pi_216548176
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 15:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat kan.
Alleen hebben die mensen vrede met die gedwongen deportatie? Ik verwacht dat ze dit niet tof zullen vinden en dat ze nog bozer worden dan ze al zijn.

Als het doel veiligheid is dan moet je die mensen wel heel ver weg verplaatsen en niet net over de grens in Egypte. Anders blijven de raketten komen en moet Israël nog meer gebieden annexeren als bufferzone
  dinsdag 4 februari 2025 @ 15:52:51 #222
396550 Richestorags
pi_216548177
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 15:49 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
israel heeft al aangekondigd dat ze de tweede fase van dit bestand niet gaan uitvoeren. na deze pauze gaat het weer verder. en ik vrees dat we deze situatie permanent gaan krijgen, of totdat israel voor iets anders kiest. hamas weer laten herstellen is geen optie meer.
In dat geval is het aan Hamas om de wapens neer te leggen of aan de Palestijnen om Hamas te overmeesteren. Volgens de Israëlische POV dan. Gaat Trump ermee akkoord gezien zijn peacemaker vibe die hij wil neerzetten is de vraag.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 15:53:53 #223
396550 Richestorags
pi_216548183
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 15:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hamas kon complete tunnels aanleggen, dus dat opbouwen lukt best wel weer.
Ik betwijfel of die dezelfde waarde vertegenwoordigen als de bovengrondse assets.
pi_216548186
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 15:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat kan.
Alleen hebben die mensen vrede met die gedwongen deportatie? Ik verwacht dat ze dit niet tof zullen vinden en dat ze nog bozer worden dan ze al zijn.

Als het doel veiligheid is dan moet je die mensen wel heel ver weg verplaatsen en niet net over de grens in Egypte. Anders blijven de raketten komen en moet Israël nog meer gebieden annexeren als bufferzone
Mwau. Egypte is zelf ook niet echt vriendelijk tegenover mensen die hun staatsveiligheid in gevaar brengen (wat raketten sturen vanuit Egypte, richting Israel wel is natuurlijk).

De vraag der vragen is meer: hoe ga je 1.5 miljoen mensen deporteren. Het liefst op een enigszins vriendelijke manier?
pi_216548196
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 15:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik betwijfel of die dezelfde waarde vertegenwoordigen als de bovengrondse assets.
Misschien niet. Maar dan kunnen ze ondergronds leven.

De hardliners willen er niet weg. Gaza is hun grondgebied.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 16:13:36 #226
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216548461
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 15:54 schreef theunderdog het volgende:
De vraag der vragen is meer: hoe ga je 1.5 miljoen mensen deporteren. Het liefst op een enigszins vriendelijke manier?
Je doet net alsof het leven in de puinhopen die nu zijn achtergebleven zonder water, electriciteit of wat dan ook een beter alternatief is.

#ClearOutTheWholeThing
pi_216548472
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 16:13 schreef Tengano het volgende:

[..]
Je doet net alsof het leven in de puinhopen die nu zijn achtergebleven zonder water, electriciteit of wat dan ook een beter alternatief is.

#ClearOutTheWholeThing
Ik zeg hierboven nog dat pro-deportaties ben. Ben je laaggeletterd?
  dinsdag 4 februari 2025 @ 16:15:15 #228
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216548478
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 15:55 schreef theunderdog het volgende:
De hardliners willen er niet weg. Gaza is was hun grondgebied.
FTFY

Bekijk anders het filmpje nog even in post 212 waarin Trump een beetje uitlegt hoe de toekomst er uit gaat zien.

[ Bericht 10% gewijzigd door Tengano op 04-02-2025 16:27:38 ]
pi_216548808
The US, Egypt, and Qatar made the decision as part of the ceasefire deal. Hamas rejected an Israeli security presence, and this arrangement was the compromise.

twitter
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 4 februari 2025 @ 16:55:54 #230
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216548837
quote:
Hamas meldt begin onderhandelingen voor tweede fase staakt-het-vuren

De onderhandelingen over de tweede fase van het staakt-het-vuren tussen Israël en Hamas zijn begonnen, meldt Hamas. Er zou contact zijn, maar de terreurgroep bevestigde nog niet dat er een delegatie naar Qatar wordt gestuurd om te onderhandelen.

Israël meldde eerder al dat er later deze week een afvaardiging naar de Qatarese hoofdstad Doha gaat voor de gesprekken. Qatar speelde samen met Egypte en de Verenigde Staten een belangrijke rol bij het totstandkomen van het staakt-het-vuren.

De eerste fase van het bestand duurt zes weken. Tijdens de tweede fase moeten de laatste gijzelaars worden vrijgelaten en moeten Israëlische troepen zich terugtrekken uit de Gazastrook.

https://www.telegraaf.nl/(...)ase-staakt-het-vuren
Je mag je afvragen hoe ver ze waren gekomen, als ze geen gijzelaars hadden meegenomen.

Maar goed, het spelletje is bijna uit, hoewel ze opnieuw kunnen chanteren met die laatste gijzelaars als ze goed hebben begrepen welke hand ome Donald reikt.
pi_216549400
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 15:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]
In dat geval is het aan Hamas om de wapens neer te leggen of aan de Palestijnen om Hamas te overmeesteren. Volgens de Israëlische POV dan. Gaat Trump ermee akkoord gezien zijn peacemaker vibe die hij wil neerzetten is de vraag.
die mafkees heeft het over heel gaza ontruimen, de VS positie is dan officieel erger dan die van israel.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 17:53:04 #232
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216549417
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 17:51 schreef pokkerdepok het volgende:
die mafkees heeft het over heel gaza ontruimen, de VS positie is dan officieel erger dan die van israel.
Hij komt die mensen redden he; hij springt voor ze in de bres.

Niemand van hun arabische hypocriete broederlanden wil ze hebben namelijk.
pi_216549467
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 17:53 schreef Tengano het volgende:

[..]
Hij komt die mensen redden he; hij springt voor ze in de bres.

Niemand van hun arabische hypocriete broederlanden wil ze hebben namelijk.
gaan ze dan naar de VS?
  dinsdag 4 februari 2025 @ 17:59:30 #234
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216549492
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 17:57 schreef pokkerdepok het volgende:
gaan ze dan naar de VS?
In dit filmpje wordt je duidelijk gemaakt dat die HYPOCRIETE buurlanden daar simpelweg de VERPLICHTING!!! hebben en allang!!! hadden om hun grenzen open te stellen.

pi_216549669
Als Donald :') Meer voor je doet dan Hamas en de Palestijnse Autoriteit samen......
pi_216549839
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 17:51 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
Kun je nagaan wat Genocide Joe of Killer Kamala gedaan zou hebben!
  dinsdag 4 februari 2025 @ 18:25:29 #237
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216549841
Als Donald zijn best doet gaat de wens wat al die scheeuwers wereldwijd lopen te roepen braaf in vervulling :)

From the River to the Sea Palestine will be Free ^O^

#ClearOutTheWholeThing
  dinsdag 4 februari 2025 @ 18:25:54 #238
396550 Richestorags
pi_216549846
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 17:59 schreef Tengano het volgende:

[..]
In dit filmpje wordt je duidelijk gemaakt dat die HYPOCRIETE buurlanden daar simpelweg de VERPLICHTING!!! hebben en allang!!! hadden om hun grenzen open te stellen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 18:12 schreef havanagila het volgende:
Als Donald :') Meer voor je doet dan Hamas en de Palestijnse Autoriteit samen......
Kan je nagaan hoe bedroevend de Biden administration was. Echt elk dossier glipte onder ze vandaan, of het nou Israël, Oekraïne of illegale immigratie was.
pi_216549912
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 17:59 schreef Tengano het volgende:

[..]

ik maakte dit argument in het andere topic, dat ze wle degelijk hun grens open zouden moeten stellen voor vluchtelingen. mee eens. maar dan gaat het om vluchtelingen, mensen die weg WILLEN. het gaat absoluut niet om mensen dwingen weg te gaan. en dat wordt hier wel gesuggereerd als oplossing. en recht op terugkeer hoort er ook bij. en recht om te leven waar je geboren bent.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 18:31:47 #240
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216549916
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 18:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]
[..]
Kan je nagaan hoe bedroevend de Biden administration was. Echt elk dossier glipte onder ze vandaan, of het nou Israël, Oekraïne of illegale immigratie was.
Erg herkenbaar voor Nederlanders.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')