abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216464696
twitter

Ik zie deze tweet. Weer een vaag medicijn waarbij het middel erger is dan de kwaal.
Maar toch blijft iedereen de wetenschap toevertrouwen. Gaan ouders naar de priktent vanuit blind vertrouwen en geven hun kinderen tientallen prikjes.
We zijn denklui geworden, omdat we het denken aan andere mensen overlaten. Precies, hoe mooi is het leven als je niet meer zelf hoeft na te denken over problemen die anderen voor je hebben opgelost?
Bijsluiters? Waarom zou ik een bijsluiter lezen? Iedereen neemt het toch? Als zij het doen, dan is het toch veilig?

Oh, maar weten mensen eigenlijk hoe groot echte bijsluiters zijn? Kijk dan eens deze video:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het probleem wordt alleen maar erger en erger.
Huisartsen moesten vroeger nog medicijnen studeren. Maar tegenwoordig ben je al een goede huisarts als je medische tijdschriften leest.
Ze schrijven je een middeltje of een prikje voor. Weten ze wat het doet? Weten ze wat MRNA is?
Het boeit ze geen kont jongen. Deze huisartsen willen alleen maar erkenning voor al die jaren studeren.
En vooral niet leren wat je wil weten, maar vooral wat je niet mag weten en wel moet weten.
Als iedereen dezelfde zorg levert, dan is het goed toch? Ik weet als arts niet wat het op detailniveau doet, maar het is goed omdat anderen het ook doen.

MAar ook als je je auto naar de monteur brengt. De auto zit tegenwoordig met zoveel software.. Weet de monteur hoe die software werkt? Nee, tuurlijk niet.. die upload gewoon een nieuwe update.. resetten en hij rijdt weer!

En we denken er niet eens meer over na.
Maar je gaat het pas zien als je het door hebt ;)
  dinsdag 28 januari 2025 @ 22:34:54 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216464729
Waarom leef jij dan nog?
Huilen dan.
pi_216464958
Morbide obesitas danwel suikerziekte hebben ook nogal wat gezondheidsrisico's, dus erger dan de kwaal is niet gezegd.

Verder is het absoluut onmogelijk om elke stap in je leven volledig uit te zoeken
  zondag 9 februari 2025 @ 15:55:26 #4
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_216608819
Ah dus zo komt men van "zware botten" af. :D
pi_216609157
Tsja. Het hele idee achter 'wetenschap' is min of meer dat anekdotische gevolgtrekkingen over oorzaak en gevolg niet de beste manier zijn om vast te stellen wat de oorzaak is van gevolgen.

Maar een halfroze zangeresje dat op X meldt dat ze haar luizige botten te danken heeft aan een medicijn, dat zal daar daar dan wel ver boven verheven zijn.

En wat is dan onwetendheid?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216688705
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 22:34 schreef Isdatzo het volgende:
Waarom leef jij dan nog?
Geef die jongen een spuitje in zijn tong en vingertoppen, dan laat afdeling T4 van de contrabeweging nog even zien dat ze bestaan en sterker zijn dan Dokter Twitter met dat gekreun uit die X-kanalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')