abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 28 januari 2025 @ 13:52:26 #51
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_216459292
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 13:47 schreef Rnie het volgende:
Waarom worden die Cobra 6/nitraat/whatever fabrikanten niet aangepakt dan? Laat ze maar lekker die bullshit verbieden.

Als de supplier opdroogt, dan is het snel klaar.
Waarom verbieden? https://nl.wikipedia.org/wiki/Cobra_(vuurwerk)

Wettelijk gezien zijn de meeste Cobra's onder Europese wetgeving in de vuurwerkcategorie F4 ingedeeld, waardoor het wordt gezien als professioneel pyrotechnisch materiaal dat een vergunning vereist en uitsluitend gebruikt mag worden door personen die een opleiding tot vuurwerkdeskundige hebben afgerond.

De grote vraag is: hoe komen niet pro's aan deze dingen. Dat de betreffende fabrikanten aangepakt moeten worden ben ik zeker met je eens. Maar dan moet de mafia gaan aanpakken, of Albanië/China op het matje gaan roepen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_216459333
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 13:49 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Het is niet het spulleke.. het is het knulleke.

DAAR moeten we ons op focussen, de mensen die het aanschaffen.

Spulleke: Bommen zullen er altijd zijn, je kan ook iets in elkaar knutselen, smokkelen, etc dat krijg je écht niet weg

Knulleke: Die kan je aanpakken, oppakken, en/of eruit knikkeren (en geen nieuwe meer binnenlaten btw)

We kunnen ook nog meer uitzoomen, en het over de Rotterdamse Haven en de Coke-Handel hebben.. maar via deze omweg, kom ik toch weer bij hetzelfde uit: Het Knulleke!
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Fabrikanten dwangsommen laten opleggen bij productie, grootschalige importeurs keihard straffen met meerjarige gevangenisstraffen. Halt opheffen voor vuurwerk gerelateerde zaken en de jeugd maximale gevangenisstraffen geven waarbij ze een strafblad krijgen. Voor volwassenen die zich bezigen met het afsteken van een cobra (hoe triest ben je dan), gevangenisstraffen opleggen.
De enige echte.
pi_216459683
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 13:44 schreef Rnie het volgende:

[..]
Harder en meer handhaven lost het probleem op? Hoe exact?
Een keer actief gaan optreden als er weer groepjes aan het knallen zijn buiten de gezette tijden ipv het maar landelijk op zn beloop laten?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216459708
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 14:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Een keer actief gaan optreden als er weer groepjes aan het knallen zijn buiten de gezette tijden ipv het maar landelijk op zn beloop laten?
Wat is actief optreden dan? Graag wat voorbeelden.
De enige echte.
pi_216459711
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 13:43 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Ik ook, ik vind het siervuurwerk prachtig en ik zie de traditie ook het liefst blijven.

Maar met zoveel hardleerse, eigenwijze, egoistische mensen.. is er mogelijk geen andere keus. Ik zou het oprecht ook niet meer weten. Hoe krijg je dit weer beetje onder controle zonder verbod??

Het probleem is altijd, je mag niet discrimineren.

En juist daar, achter die grens waar we niet willen komen, gloort vaak de oplossing. Je zal juist WEL moeten discrimineren om het kaf van het koren te scheiden.

Doe je dat niet? Fine, hebben we allemaal 100000 voor gewaarschuwd, dan blijft maar 1 ding over: Generieke Maatregelen die iedereen treft. Dus, kijk uit wie je binnenlaat, alle maatregelen treffen iedereen. Willen we dat niet, dan ook niet zeiken, dan moet je discrimineren.. het kan niet anders!

Moet je maatregelen nemen omdat 1 groep het verziekt? Dan moet je IEDEREEN treffen, om 1 klein kut-groepje een speldenprik uit te delen.

Vind je het gek dat we zoveel criminaliteit en geweld hebben? :D ik niet..

Deze kleine kut-groepjes, gaan al onze tradities de nek omdraaien.. 1 voor 1. Net zo lang, tot iedereen het snapt: Je zal moeten discrimineren, of je dat nu leuk vind of niet.

Of, in al je goedheid accepteren dat er niets meer overblijft van wat NL ooit was. Er IS dan niets over om te beschermen :D Dan hoeft het niet meer lol

Kiezen, of delen mensen.
Ah, collectief straffen voor de uitwas van een relatieve enkeling als generieke uitweg.
Denk niet dat dat de oplossing is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216459729
VVD was toch de partij voor de politie? althans zo profileren zij zichzelf. en als ik de mensen bij de politie hoor dan is het voor hun wel duidelijk wel of geen verbod.
graag op anoniem
pi_216459861
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 11:44 schreef heywoodu het volgende:
Zoiets moet dan wel voor het jaar ná de volgende jaarwisseling zijn, dat er nog even één jaarwisseling is waarbij we afscheid kunnen nemen van dat heerlijke non-stop geluid buiten tussen 00:05 en 00:30 ongeveer.

Dat verbod op dom knalvuurwerk was wel dikke prima, en in elk geval buiten de grote stad merk je daar echt wel 'iets' aan verschil door, maar ja.
Ja de rotjes zijn verdwenen en minder, maar veel hardere knallen zijn ervoor terug en mensen steken opeens overdag siervuurwerk af. Winnen hoor.
pi_216460041
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 14:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ah, collectief straffen voor de uitwas van een relatieve enkeling als generieke uitweg.
Denk niet dat dat de oplossing is.
Dat vind ik geen argument. Je kunt ook gewoon overstappen op professionele vuurwerkshows als alternatief. Dan voorkom je ook een hoop onnodige gewonden en doden die er ieder jaar weer vallen (door domme pech of eigen schuld) en dat is dan nog naast de baldadigheid en financiële schade die er ieder jaar dus weer is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 januari 2025 @ 15:03:26 #59
284411 crew  heywoodu
pi_216460047
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 14:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja de rotjes zijn verdwenen en minder, maar veel hardere knallen zijn ervoor terug en mensen steken opeens overdag siervuurwerk af. Winnen hoor.
Overdag siervuurwerk afsteken deden sommige immens domme mensen 'vroeger' ook al. En ik noemde specifiek 'buiten de grote stad', want als iemand die een intense haat heeft jegens plotselinge geluiden (en dus ook het plotselinge geknal) kan ik zeggen dat het - gemiddeld gezien - écht minder erg is dan 5, 10 of 15 jaar geleden.
pi_216460094
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 13:43 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Ik ook, ik vind het siervuurwerk prachtig en ik zie de traditie ook het liefst blijven.

Maar met zoveel hardleerse, eigenwijze, egoistische mensen.. is er mogelijk geen andere keus. Ik zou het oprecht ook niet meer weten. Hoe krijg je dit weer beetje onder controle zonder verbod??

Het probleem is altijd, je mag niet discrimineren.

En juist daar, achter die grens waar we niet willen komen, gloort vaak de oplossing. Je zal juist WEL moeten discrimineren om het kaf van het koren te scheiden.

Doe je dat niet? Fine, hebben we allemaal 100000 voor gewaarschuwd, dan blijft maar 1 ding over: Generieke Maatregelen die iedereen treft. Dus, kijk uit wie je binnenlaat, alle maatregelen treffen iedereen. Willen we dat niet, dan ook niet zeiken, dan moet je discrimineren.. het kan niet anders!

Moet je maatregelen nemen omdat 1 groep het verziekt? Dan moet je IEDEREEN treffen, om 1 klein kut-groepje een speldenprik uit te delen.

Vind je het gek dat we zoveel criminaliteit en geweld hebben? :D ik niet..

Deze kleine kut-groepjes, gaan al onze tradities de nek omdraaien.. 1 voor 1. Net zo lang, tot iedereen het snapt: Je zal moeten discrimineren, of je dat nu leuk vind of niet.

Of, in al je goedheid accepteren dat er niets meer overblijft van wat NL ooit was. Er IS dan niets over om te beschermen :D Dan hoeft het niet meer lol

Kiezen, of delen mensen.
Klopt helemaal, het vuurwerkprobleem is voornamelijk een multicultureel probleem.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 15:11:33 #61
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_216460110
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 13:47 schreef Rnie het volgende:
Waarom worden die Cobra 6/nitraat/whatever fabrikanten niet aangepakt dan? Laat ze maar lekker die bullshit verbieden.

Als de supplier opdroogt, dan is het snel klaar.
De Cobra fabrikant in Italie is al opgedoekt, en dat is alleen maar een groter probleem geworden.
Allerlei anderen, onbekenden, maken nu bommen met de naam Cobra erop omdat die naam bekend is.

Vroeger wist je nog dat de Cobra uit Italie komt en daar aan eisen moest voldoen.
Tegenwoordig als je een Cobra in je handen hebt weet je niet waar die vandaan komt en of er uberhaupt eisen aan te pas kwamen bij het maken.
pi_216460264
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 15:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Klopt helemaal, het vuurwerkprobleem is voornamelijk een multicultureel probleem.
Onzin.
pi_216460316
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 15:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Onzin.
Wegkijker gespot.
pi_216460322
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 15:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Wegkijker gespot.
Onderbouw het eens dan aub.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 15:43:08 #65
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_216460331
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Delano, Wesley, Jeffrey en Jack kan met een beetje fantasie wel als multicultureel beschouwen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_216460371
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het zijn voornamelijk de multiculturele wijken in de steden en middelgrote steden waar het een grote puinhoop is met O&N en waar de politie niet durft in te grijpen en waar zorgverleners worden lastiggevallen. Het probleem zijn dus groepen mensen met een bepaalde afkomst die zich niet kunnen gedragen, laten we deze traditie ook weer slopen door de influx van buitenaf?
pi_216460376
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 15:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het zijn voornamelijk de multiculturele wijken in de steden en middelgrote steden waar het een grote puinhoop is met O&N en waar de politie niet durft in te grijpen en waar zorgverleners worden lastiggevallen. Het probleem zijn dus groepen mensen met een bepaalde afkomst die zich niet kunnen gedragen, laten we deze traditie ook weer slopen door de influx van buitenaf?
Bronnen of praat je puur vanuit je onderbuik?
  dinsdag 28 januari 2025 @ 15:55:15 #68
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_216460392
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 15:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
_O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_216460427
Auto's fikken zoals in Brussel, mag allemaal, ies koeltoer.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 16:03:16 #70
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_216460434
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 16:00 schreef Loverboii het volgende:
Auto's fikken zoals in Brussel, mag allemaal, ies koeltoer.
https://www.omroepbrabant(...)gaat-tot-de-jaren-90

Domme dorpse Brabanders noemen het dan weer een traditie.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_216460452
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 16:03 schreef Caland het volgende:

[..]
https://www.omroepbrabant(...)gaat-tot-de-jaren-90

Domme dorpse Brabanders noemen het dan weer een traditie.
Dat zijn hun eigen auto's.
pi_216460473
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Bronnen of praat je puur vanuit je onderbuik?
Heb je het nieuws rond O&N gemist ofzo? Het vuurwerkprobleem speelt zich voornamelijk in de Randstad af, daar escaleert het telkens. Joop en Piet van 14 en 15 uit de naoorlogse wijken wonen daar niet meer hoor.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 16:10:52 #73
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_216460482
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 16:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Heb je het nieuws rond O&N gemist ofzo? Het vuurwerkprobleem speelt zich voornamelijk in de Randstad af, daar escaleert het telkens. Joop en Piet van 14 en 15 uit de naoorlogse wijken wonen daar niet meer hoor.
Het is eigenlijk al een jaar of 40 een nacht waar het vrijwel overal mis gaat. Dat nu ook allochtonen eraan meedoen geeft alleen maar aan dat ze blijkbaar aardig integreren.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_216460515
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 16:10 schreef Caland het volgende:

[..]
Het is eigenlijk al een jaar of 40 een nacht waar het vrijwel overal mis gaat. Dat nu ook allochtonen eraan meedoen geeft alleen maar aan dat ze blijkbaar aardig integreren.
op dat vlak wel ja, lol
  dinsdag 28 januari 2025 @ 16:15:28 #75
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_216460520
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 16:14 schreef Loverboii het volgende:

[..]
op dat vlak wel ja, lol
Ze doen mee met onze tradities, we hebben eindelijk bereikt wat we zo graag wilden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')