abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216458663
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 12:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Je mag ook wel een beetje meer eelt kweken als hulpverlener hoor. Wees eens wat harder.
:')_!!!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator dinsdag 28 januari 2025 @ 13:00:16 #27
5428 crew  miss_sly
pi_216458688
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 12:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Waarom? Dat zijn niet de mensen die de hulpverleners aanvallen met illegaal vuurwerk. Het is de omgekeerde wereld en het "het is makkelijker handhaven" zet de deur wagenwijd open voor meer van dat soort acties.

En het zal je misschien verbazen maar ik heb helemaal niks met vuurwerk. Ik vind het zonde van het geld, irritant etc.
Omdat het een berg schade toebrengt aan mensen, natuur en milieu. Ook het legale spul. Meer dan de helft van de slachtoffers in de ziekenhuizen was gewond door legaal vuurwerk.

Als de schade zo groot wordt en plotieagenten en hulpverleners massaal niet meer willen werken in die nacht omdat het te gevaarlijk wordt en ze toch liever ook graag weel heel naar huis gaan aan het einde van hun werk, dan is het wat mij betreft tijd om er een einde aan te breien. Het zet helemaal niet de deur wagenwijd open voor andere acties. Regels en wetten zijn er om de samenleving leefbaar te maken en te houden. Daar zou een vuurwerkverbod nu een goede aanvulling op zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_216458727
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 12:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Vooral politieagenten en andere hulpverleners, zodat het niet meer zo gevaarlijk is om die avond/nacht te werken.
Dan hadden ze maar een ander beroep moeten kiezen. Zou een schoorsteenveger ook gaan klagen dat de schoorsteen zo hoog is?

Het is allemaal geneuzel in de marge en je treft hier alleen goedwillende mensen mee. De migrantenwijken in de grote steden waar het ieder jaar weer homeless is zullen nog steeds homeless zijn waar de politie niet gaat optreden en een goedwillend gezin kan geen fontein meer afsteken.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 13:08:42 #29
307622 Perox
(niet de echte)
pi_216458789
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 12:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Linkse partijen zien hun kans schoon om nog een Nederlandse traditie vakkundig de nek om te draaien. Sinterklaas, kerst en Oud en Nieuw minder leuk maken en ernstig versoberen en vervolgens volop suikerfeest en keti koti pushen.

Als er oplossingen moeten worden gezocht voor echte problemen die dagelijks spelen in de maatschappij geven ze niet thuis en kijken ze massaal weg. De migranten die zij decennialang hebben binnengelaten zijn veel gevaarlijker en hebben veel gevaarlijker wapens dan een paar fonteinen en rotjes.

Ook mooi hoe de kwalijke rol van de ('onafhankelijke') MSM weer even mooi in beeld gebracht wordt: luide minderheden constant aan het woord laten, een politieke agenda pushen en zo vervolgens het debat kantelen. Dat zagen we ook bij corona.
Links is waar je duim rechts zit.
Rechts is al tijden aan de macht.
pi_216458792
Iets verbieden wat al verboden is :')
pi_216458814
quote:
En Knol zei gisteren nog eens op X dat het goed is dat steeds meer partijen zich uitspreken voor een algeheel verbod, waardoor dus ook siervuurwerk illegaal wordt.
Zinvol verbod dan wel, want daar zit hem de overlast natuurlijk.
  FOK!fotograaf dinsdag 28 januari 2025 @ 13:17:59 #32
842 Zorro
Z
pi_216458862
Zullen we diefstal ook maar gewoon toestaan? Iederren weet dat dat gewoon gebeurt ook al is het verboden. Dus waarom verbieden?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_216458918
Met de jaren ben ik steeds angstiger geworden voor vuurwerk. Vroeger had je nog een soort van overzicht wat er in de straat gebeurde. Tegenwoordig ben ik het overzicht kwijt buiten. Alles wordt door elkaar afgestoken, zwaar, licht, sier en pijltjes door de straat.
De enige echte.
pi_216458920
quote:
"Het is toch absurd dat het gehele jaar door geweld tegen hulpverleners niet door de beugel kan en we tijdens de jaarwisseling als maatschappij een oogje dichtknijpen?", zei de korpschef.
En dit is valsig geleuter, natuurlijk. Er is een handhavingprobleem (niet aleen qua vuurwerkoverlast, trouwens), niet een diepgewortelde traditie waarbij het acceptabel is dat "we" eenmaal per jaar straffeloos hulpverleners mogen belagen.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 13:25:08 #35
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_216458942
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 13:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
En dit is valsig geleuter, natuurlijk.
Die valse tegenstellingen zie je eigenlijk aan alle kanten van het spectrum in deze discussie.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_216458951
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 13:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Dan hadden ze maar een ander beroep moeten kiezen. Zou een schoorsteenveger ook gaan klagen dat de schoorsteen zo hoog is?

Het is allemaal geneuzel in de marge en je treft hier alleen goedwillende mensen mee. De migrantenwijken in de grote steden waar het ieder jaar weer homeless is zullen nog steeds homeless zijn waar de politie niet gaat optreden en een goedwillend gezin kan geen fontein meer afsteken.
Hommeles, niet homeless. Homeless is als je in New York op een bankje slaapt, hommeles is als je het bankje in brand steekt.
  Redactie Sport dinsdag 28 januari 2025 @ 13:26:40 #37
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216458963
Draaikonted.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 28 januari 2025 @ 13:27:18 #38
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_216458972
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 12:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is niet waar, die mensen worden bestookt met (zeer)zwaar vuurwerk. Dat is gestoord gedrag.

Maar daar moet je pietje puk zijn avond niet voor af te pakken. We verbieden honden toch ook niet omdat we het maar niet voor elkaar krijgen de stoepen strontvrij te krijgen
Vergeet de bijtincidenten niet.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_216458982
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 13:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Hommeles, niet homeless. Homeless is als je in New York op een bankje slaapt, hommeles is als je het bankje in brand steekt.
_O-
De enige echte.
pi_216458998
Ik gok dat velen die tegen het vuurwerkverbod zijn, nog nooit een poot hebben uitgestoken, of een opmerking hebben gemaakt naar de mensen die het hebben verprutst.

Weleens iemand tegengehouden een Lawinepijl af te vuren? Iets van gezegd? Wel van genoten?

Sorry, dan heb je imho bijgedragen aan het probleem dat helaas in NL alleen maar met een verbod kan worden opgelost. Dit, hebben we allemaal (dus ook ik), aan onszelf te danken... 18 miljoen tronies, 18 miljoen ego-tjes die "salsa-dansen op een postzegeltje".

We zijn er allemaal schuldig aan, en ik snap ik de politie 100%.. ik zou het ook niet meer doen, de groeten met je pestzooi en je kut-traditie, ga je gang steek je hele wijk in de fik I don't care. Zo'n houding zou ik er ook van krijgen.

Ik haat geen vuurwerk, ik hou simpelweg meer van andere dingen en vind het een shit-traditie voor de natuur. Ik heb geen neigingen om dingen op te blazen of in de fik te steken.. ik MAAK liever dingen, dan ze stuk te maken, veel leuker!

Uiteraard wordt waar je van houdt, altijd verdraaid naar wat je dan zou haten. Zo ridiculiseer je je opponent waar je het mee oneens ben. Typisch :')

"Ik hou van de natuur" <- Ah, dus je haat vuurwerk! dat is hoe tegenwoordig een discussie gaat

[ Bericht 10% gewijzigd door Netsplitter op 28-01-2025 13:37:49 (Dat overbevolkings geneuzel mag weg blijven.) ]
pi_216459020
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 12:53 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Schreeuwers? Heb echt nog nooit een tegenstander van persoonlijk vuurwerk (of hoe moet je dat noemen?) zijn standpunt zien schreeuwen.

Hoe het ook zij, je kunt nu direct beginnen met negeren van die mensen. Niks wat je daarvan weerhoudt.
Waarom is het nu nog steeds in het nieuws dan?
Schreeuwertjes, drammertjes, magnietertjes.

Waar we veel te veel volk van hebben in dit land.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216459040
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 13:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Omdat het een berg schade toebrengt aan mensen, natuur en milieu. Ook het legale spul. Meer dan de helft van de slachtoffers in de ziekenhuizen was gewond door legaal vuurwerk.

Als de schade zo groot wordt en plotieagenten en hulpverleners massaal niet meer willen werken in die nacht omdat het te gevaarlijk wordt en ze toch liever ook graag weel heel naar huis gaan aan het einde van hun werk, dan is het wat mij betreft tijd om er een einde aan te breien. Het zet helemaal niet de deur wagenwijd open voor andere acties. Regels en wetten zijn er om de samenleving leefbaar te maken en te houden. Daar zou een vuurwerkverbod nu een goede aanvulling op zijn.
Komt door het illegale spul, waar ze al niet op handhaven omdat ze juist iedereen voor het karretje willen spannen om het legale spul ook in de ban te doen.

Ga eens handhaven dan. Bij een verbod moeten ze allemaal op 31 december werken. We zagen wat een verbod voorstelt zonder handhaving tijdens corona.
1947-2016
pi_216459051
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 13:29 schreef Buikbrein het volgende:
Ik gok dat velen die tegen het vuurwerkverbod zijn, nog nooit een poot hebben uitgestoken, of een opmerking hebben gemaakt naar de mensen die het hebben verprutst.

Weleens iemand tegengehouden een Lawinepijl af te vuren? Iets van gezegd? Wel van genoten?

Sorry, dan heb je imho bijgedragen aan het probleem dat helaas in NL alleen maar met een verbod kan worden opgelost. Dit, hebben we allemaal (dus ook ik), aan onszelf te danken... 18 miljoen tronies, 18 miljoen ego-tjes die "salsa-dansen op een postzegeltje".

We zijn er allemaal schuldig aan, en ik snap ik de politie 100%.. ik zou het ook niet meer doen, de groeten met je pestzooi en je kut-traditie.

Ik haat geen vuurwerk, ik hou simpelweg meer van andere dingen en vind het een shit-traditie voor de natuur. Ik heb geen neigingen om dingen op te blazen of in de fik te steken.. ik MAAK liever dingen, dan ze stuk te maken, veel leuker! Uiteraard wordt waar je van houdt, altijd verdraaid naar wat je dan zou haten.

Typisch :)
*We hebben ergens relatief gezien een beetje last van.. *
standaard spastische reactie: 'Verbiedt het voor iedereen!!! hurdurdurdurudr

[ Bericht 2% gewijzigd door Netsplitter op 28-01-2025 13:38:12 ]
1947-2016
pi_216459062
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 13:27 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Vergeet de bijtincidenten niet.
Verbiedt alle honden!!! Ook de legale!!! Want de illegale honden bijten!!!!!
1947-2016
pi_216459079
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 13:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
*We hebben ergens relatief gezien een beetje last van.. *
standaard spastische reactie: 'Verbiedt het voor iedereen!!! hurdurdurdurudr
Tsja.. je bevestigt mijn punt!

Je doet precies wat ik verwacht, het ridiculiseren van het standpunt van je opponent omdat die iets zegt dat je niet bevalt.

Lekker bezig!! Als je een beter idee hebt dan een verbod, om 10 miljoen "volwassenen" te laten luisteren.. be my guest :)

Hoeveel waarschuwingen, hoeveel kansen zijn er al gepasseerd?? En wat doen we.. Extra vuurwerk kopen! fuck de overheid lalala.

Ja.. dan ga je 'm krijgen :)
pi_216459111
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 13:37 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Tsja.. je bevestigt mijn punt!

Je doet precies wat ik verwacht, het ridiculiseren van het standpunt van je opponent.

Lekker bezig!!
Exact, zoals het met iedere maatschappelijke discussie gaat in NL op het moment.

Denk dat we met dat punt het wel eens zijn, alleen ik vind het legale vuurwerk prima. Ik zie alleen een oplossing in harder en meer handhaven op het illegale spul en op illegale afstekers (afsteken buiten tijdsframe)
1947-2016
pi_216459169
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 13:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Exact, zoals het met iedere maatschappelijke discussie gaat in NL op het moment.

Denk dat we met dat punt het wel eens zijn, alleen ik vind het legale vuurwerk prima. Ik zie alleen een oplossing in harder en meer handhaven op het illegale spul en op illegale afstekers (afsteken buiten tijdsframe)
Ik ook, ik vind het siervuurwerk prachtig en ik zie de traditie ook het liefst blijven.

Maar met zoveel hardleerse, eigenwijze, egoistische mensen.. is er mogelijk geen andere keus. Ik zou het oprecht ook niet meer weten. Hoe krijg je dit weer beetje onder controle zonder verbod??

Het probleem is altijd, je mag niet discrimineren.

En juist daar, achter die grens waar we niet willen komen, gloort vaak de oplossing. Je zal juist WEL moeten discrimineren om het kaf van het koren te scheiden.

Doe je dat niet? Fine, hebben we allemaal 100000 voor gewaarschuwd, dan blijft maar 1 ding over: Generieke Maatregelen die iedereen treft. Dus, kijk uit wie je binnenlaat, alle maatregelen treffen iedereen. Willen we dat niet, dan ook niet zeiken, dan moet je discrimineren.. het kan niet anders!

Moet je maatregelen nemen omdat 1 groep het verziekt? Dan moet je IEDEREEN treffen, om 1 klein kut-groepje een speldenprik uit te delen.

Vind je het gek dat we zoveel criminaliteit en geweld hebben? :D ik niet..

Deze kleine kut-groepjes, gaan al onze tradities de nek omdraaien.. 1 voor 1. Net zo lang, tot iedereen het snapt: Je zal moeten discrimineren, of je dat nu leuk vind of niet.

Of, in al je goedheid accepteren dat er niets meer overblijft van wat NL ooit was. Er IS dan niets over om te beschermen :D Dan hoeft het niet meer lol

Kiezen, of delen mensen.
pi_216459177
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 13:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Harder en meer handhaven lost het probleem op? Hoe exact?
De enige echte.
pi_216459226
Waarom worden die Cobra 6/nitraat/whatever fabrikanten niet aangepakt dan? Laat ze maar lekker die bullshit verbieden.

Als de supplier opdroogt, dan is het snel klaar.
De enige echte.
pi_216459250
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 13:47 schreef Rnie het volgende:
Waarom worden die Cobra 6/nitraat/whatever fabrikanten niet aangepakt dan? Laat ze maar lekker die bullshit verbieden.

Als de supplier opdroogt, dan is het snel klaar.
Het is niet het spulleke.. het is het knulleke.

DAAR moeten we ons op focussen, de mensen die het aanschaffen.

Spulleke: Bommen zullen er altijd zijn, je kan ook iets in elkaar knutselen, smokkelen, etc dat krijg je écht niet weg

Knulleke: Die kan je aanpakken, oppakken, en/of eruit knikkeren (en geen nieuwe meer binnenlaten btw)

We kunnen ook nog meer uitzoomen, en het over de Rotterdamse Haven en de Coke-Handel hebben.. maar via deze omweg, kom ik toch weer bij hetzelfde uit: Het Knulleke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')