Ziet er goed uit.quote:Op zondag 9 februari 2025 14:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Helaas hadden de kippen alle wormen al opgegeten, dus je zult het met fabada asturiana moeten doen
De chorizo door de buren gemaakt
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Heerlijke kwijlfoto! Ik maak het denk ik slecht 2 of 3 keer per jaar. Voor mij maakt de gerookte bloedworst het verschil. Ik schep wel altijd het vet eraf als het klaar is.quote:
Ik heb -wegens mijn te hoge cholesterol - alles eerst uitgebakken voor het de stoofpot in ging, dat scheelt rustig een kopje vet op het eindresultaatquote:Op woensdag 12 februari 2025 14:08 schreef Bramito het volgende:
[..]
Heerlijke kwijlfoto! Ik maak het denk ik slecht 2 of 3 keer per jaar. Voor mij maakt de gerookte bloedworst het verschil. Ik schep wel altijd het vet eraf als het klaar is.
Even in water blancheren/koken raden ze vaak aan. Ik heb zin om fabada te maken nuquote:Op woensdag 12 februari 2025 14:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik heb -wegens mijn te hoge cholesterol - alles eerst uitgebakken voor het de stoofpot in ging, dat scheelt rustig een kopje vet op het eindresultaat
Ik heb laatst dezelfde gerookte bloedworst bij andijvie stamppot gebruikt
Met het spek wel zo gedaan, dat rendert dan ook mooi zacht, maar ik was bang dat de chorizo en bloedworst uit elkaar zouden pleuren, met het koken in de fabada er bij.quote:Op woensdag 12 februari 2025 14:20 schreef Bramito het volgende:
[..]
Even in water blancheren/koken raden ze vaak aan. Ik heb zin om fabada te maken nu
Da’s wel heel veel ja. En wat doen jullie er dan mee?quote:Op zondag 16 februari 2025 10:28 schreef Isegrim het volgende:
Inmiddels 13/14 eieren elke twee dagen (we hebben zeven kippen en een haan). Daar kunnen wij niet tegenop eten. En weggeven is ook niet heel nuttig want iedereen heb kippen. 😅
De broedse kip is met een hevige storm weer van haar nest weggelopen dus nog even geen kuikentjes.
Dingen bedenken om ze toch maar op te eten.quote:Op zondag 16 februari 2025 11:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s wel heel veel ja. En wat doen jullie er dan mee?
Kwartiertje met de auto. Motor wat vlugger.quote:Wat ik me nog afvraag, hoever wonen jullie van de dorpskern? Ik weet dat het maar een paar huizen zijn
Hier hebben ze bij sommige slagers morcilla vasca, daar zitten ook walnoten en rozijnen in. Machtig lekker!quote:Op woensdag 12 februari 2025 14:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik heb -wegens mijn te hoge cholesterol - alles eerst uitgebakken voor het de stoofpot in ging, dat scheelt rustig een kopje vet op het eindresultaat
Ik heb laatst dezelfde gerookte bloedworst bij andijvie stamppot gebruikt
Villanueva is wel een werkelijk dorpje met een aantal faciliteiten (kroegen, bank, apotheek, school, zwembad).quote:Op zondag 16 februari 2025 11:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s wel heel veel ja. En wat doen jullie er dan mee?
Wat ik me nog afvraag, hoever wonen jullie van de dorpskern? Ik weet dat het maar een paar huizen zijn
Geen geheim is veilig daar in Spanjequote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:47 schreef Isegrim het volgende:
Of lag die misschien nog in de bus van @:junkiexp? 😃
Ja kloptquote:Op dinsdag 18 februari 2025 15:47 schreef Isegrim het volgende:
Of lag die misschien nog in de bus van @:junkiexp? 😃
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |