quote:Op donderdag 30 januari 2025 16:18 schreef Kanaroe het volgende:
Natuurlijk komen de puttertjes hier ná het vogeltelweekend de kaardebollen in onze tuin leegsnaaien
quote:Op donderdag 30 januari 2025 16:25 schreef mitt het volgende:
Ik mis m'n roodborstje in de tuin.
Afgelopen winters gezien, nu niet meer.
Issie dood?
Ik heb hier regelmatig een ekster op de vensterbank zitten (1 hoog) die dan met z'n snavel tegen het raam tikt. Denk dat hij het er niet mee eens is dat de pot pindakaas te lastig te bereiken is voor 'm. (ik schrik me iedere keer weer kapot)quote:Op zondag 2 februari 2025 13:59 schreef Blues het volgende:
Wat restanten vogelvoer uit potten los op een schaal.
Eerst uiteraard al het kleine grut, maar Ekster vond het ook lekker.
Met volle bek snel weggevlogen.
Niet erg scherp, zat binnen en moest tot max inzoomen![]()
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 2 februari 2025 14:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb hier regelmatig een ekster op de vensterbank zitten (1 hoog) die dan met z'n snavel tegen het raam tikt. Denk dat hij het er niet mee eens is dat de pot pindakaas te lastig te bereiken is voor 'm. (ik schrik me iedere keer weer kapot)
Ja, is echt prachtig. Ik zie het vooral wanneer een ekster boos staat te zijn op de houder van de pindakaasquote:Op zondag 2 februari 2025 14:03 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Als de zon op de veren/staart staat is het zo mooi paarsblauw parelmoer
Putter iddquote:Op zaterdag 8 februari 2025 15:42 schreef Blues het volgende:
Wat denken jullie?
Zus vraagt wat ze in de boom zag. Ze had het over geel op de kop.
Maar ik denk meer aan een putter
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Vandaag niet, gisteren zag ik wel een groep overvliegen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:43 schreef Slobeend het volgende:
Iemand al een kraanvogel gespot vandaag? Hier is de kraanvogelradar
Die waren aan het baltsen denk ikquote:Op zondag 23 februari 2025 22:04 schreef Blues het volgende:
Vanmiddag vlogen en 'mauwden' er zo'n kwartier 2 buizerds met me mee tijdens fietsen
Dit is een buizerd.quote:Op dinsdag 25 februari 2025 11:37 schreef Blues het volgende:
Ze cirkelen weer in de omgeving... geprobeerd vanuit mijn huis te fotograferen... niet echt goed gelukt
[ link | afbeelding ]Vogelaar bij zus in de buurt zegt een kiekendief en geen buizerd?
Mooi rondje!quote:Op zondag 9 maart 2025 21:51 schreef Clayton1 het volgende:
Rondje vandaag
Carolinaeend m en v
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze Tjiftjaf staat er ook wel leuk op
[ afbeelding ]
Geen vogels maar ......![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank jequote:Op zondag 9 maart 2025 21:55 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Mooi rondje!
Ik wilde net posten dat ik van de week de jaarlijkse 'wie hoort-de-eerste-tjiftjaf'-wedstrijd heb gewonnen hier thuis
Heerlijk is het, nu wachten op de fitis, de boompieper, de gekraagde roodstaart, etcetera, etceteraquote:Op zondag 9 maart 2025 21:56 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Dank je
Ja, ze zijn weer volop aanwezig
Blauwborstquote:Op zondag 9 maart 2025 21:59 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Heerlijk is het, nu wachten op de fitis, de boompieper, de gekraagde roodstaart, etcetera, etcetera
quote:Op zondag 9 maart 2025 22:02 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Oeh, das helemaal mooi
Zeker als fotograaf
Mooie opbrengstquote:Op zaterdag 22 maart 2025 16:57 schreef Kanaroe het volgende:
Heerlijk in het bos gewandeld!
Waarnemingen: tjiftjaf, fitis (hij is er weer), groep sijsjes, groep kramsvogels, matkop, grote bonte spechten aan de roffel tegen elkaar, zwarte specht, grote lijster, zanglijster en alle soorten bekende mezen en de vinken en merels
Nog even wachten op de zwartkop en de boompieper
Lente
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |