abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 mei 2024 @ 15:23:39 #176
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_213678337
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:06 schreef Kanaroe het volgende:
Vanmorgen vroeg een wandeling gemaakt, met gids, in de Biesbosch/Museumeiland.
Ondanks de aanhoudende zeikregen toch genoten!

Zeearend, nachtegaal, cetti's zanger, spotvogel, blauwborst, zwartkopmeeuw, lepelaar waren mijn toppers van vandaag
Was via dagjeindenatuur.nl, kadobon ooit gekregen :)

P.S. ik moest wel om 04.00 uur opstaan :Z
Dat klinkt als een zeer mooie wandeling.
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_213678371
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:06 schreef Kanaroe het volgende:
Vanmorgen vroeg een wandeling gemaakt, met gids, in de Biesbosch/Museumeiland.
Ondanks de aanhoudende zeikregen toch genoten!

Zeearend, nachtegaal, cetti's zanger, spotvogel, blauwborst, zwartkopmeeuw, lepelaar waren mijn toppers van vandaag
Was via dagjeindenatuur.nl, kadobon ooit gekregen :)

P.S. ik moest wel om 04.00 uur opstaan :Z
Fantastisch 😍
pi_213678905
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 15:23 schreef Symphonic het volgende:

[..]
Dat klinkt als een zeer mooie wandeling.
Echt leuk! Mooie combinatie van water & bossages, dus van alles wat
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 15:26 schreef Blues het volgende:

[..]
Fantastisch 😍
Jep, heel mooi en gevarieerd
Ook veel reigers gezien met jonkies ;)
pi_213689315
Gisteren trouwens ook voor het eerst in mijn leven een vrouwtjes koekoek gezien.
Ze vloog samen met man koekoek boven het water.
Heel mooie goudbruine vogel en die zie je niet vaak O+
pi_213767775
We zijn op vakantie, nu in Minori Italië.
Al veel vogels gezien en gehoord, deze ganzen liepen tussen rotsblokken aan de kust en de zwaluwen scheren langs en over je heen. Toch eentje kunnen 'vangen' op beeld.

pi_213768168
Hier zit momenteel een Prachtrosella in de tuin, een grote parkiet :D
Hij was al eerder in de buurt gespot en niemand lijkt hem kwijt te zijn.
Mooi beestje, hij jaagt de kauwtjes weg van het vogelvoer en laat de mussen, vinken, merels en zo met rust!
pi_213810016
Gisteren thuisgekomen en er worden 5 koolmezen door de 2 ouders gevoederd in de boom waar ook het vogelhuis hangt waar ze geboren zijn. Tenminste ik denk echt dat ze gewoon in de buurt van hun geboorte'grond' blijven O+ :D

En nog een bonus nest in Italië!

pi_213810023
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 19:11 schreef Kanaroe het volgende:
Hier zit momenteel een Prachtrosella in de tuin, een grote parkiet :D
Hij was al eerder in de buurt gespot en niemand lijkt hem kwijt te zijn.
Mooi beestje, hij jaagt de kauwtjes weg van het vogelvoer en laat de mussen, vinken, merels en zo met rust!
Moest m even opzoeken, prachtige kleuren zeg :o Vast ergens weggevlogen. Beter >:)
pi_213811051
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 13:43 schreef Blues het volgende:

[..]
Moest m even opzoeken, prachtige kleuren zeg :o Vast ergens weggevlogen. Beter >:)
Het is een prachtig beestje....en hij kwam vandaag ook weer even ontbijten hier :)
pi_213917674
Helaas geen foto's maar vandaag een jonge grote bonte specht en een jonge ekster in de tuin gespot, met 1 ouder.

Kleine vogeltjes worden groot ;)
pi_213917979
Die jonge ekster loopt lekker wat te kloten hier in de tuin. Net fladderde hij een paar keer tegen m'n raam op omdat hij z'n spiegelbeeld zag, denk ik. Door het gordijn zag ik hem op 50cm afstand :D

En daarna ging hij verbaasd op een tuinstoel zitten. Wel een shitshot want komt uit een matige video door een niet al te schoon raam en op de gok gefilmd want kon het schermpje niet goed zien.

pi_213919601
Toch nog wat plaatjes vandaag:

Lekker aanklooien in de tuin:

Got to catch em all!

[ Bericht 32% gewijzigd door TheFreshPrince op 15-06-2024 16:34:01 ]
  zaterdag 15 juni 2024 @ 17:00:11 #188
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_213920134
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 16:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Toch nog wat plaatjes vandaag:

Lekker aanklooien in de tuin:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Got to catch em all!
[ afbeelding ]
Nice _O_
pi_213930156
Net wel een grappige combinatie van vogels op m'n garagedak.

Er kwam een luid, monotoon geluid van buiten dat ik niet kon plaatsen, niet een standaard tuinvogel hier.
Ik dacht eerst aan een merel in nood maar dan is de zang toch anders en korter op elkaar.

Er zat een scholekster op het dak en even verderop een jonge ekster die hem aan zat te staren met een blik van "wat voor kabaal maak jij joh". Qua kleuren kwam het wel aardig overeen :+

Toen ik m'n camera had gepakt (staat tegenwoordig al standaard op de 400mm lens naast de bank) en voorzichtig naar buiten sloop waren ze helaas beiden vertrokken...
pi_213930569
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 11:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Net wel een grappige combinatie van vogels op m'n garagedak.

Er kwam een luid, monotoon geluid van buiten dat ik niet kon plaatsen, niet een standaard tuinvogel hier.
Ik dacht eerst aan een merel in nood maar dan is de zang toch anders en korter op elkaar.

Er zat een scholekster op het dak en even verderop een jonge ekster die hem aan zat te staren met een blik van "wat voor kabaal maak jij joh". Qua kleuren kwam het wel aardig overeen :+

Toen ik m'n camera had gepakt (staat tegenwoordig al standaard op de 400mm lens naast de bank) en voorzichtig naar buiten sloop waren ze helaas beiden vertrokken...
Ja dat heb ik dus ook vaak. Snel camera of verrekijker pakken en weg zijn ze.
Grote nadeel van vogels kieken, die krengen vliegen |:)
https://www.vogelbescherm(...)2EzY_IRoCy4oQAvD_BwE

Voor het geluid?

Scholeksters vliegen hier begin voorjaar altijd wel in grote getale over (geen idee waar naar toe) en dat maakt een kabaal :D O+
  zondag 16 juni 2024 @ 20:41:49 #191
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_213939211
Vandaag in de Biesbosch geweest. Helaas zijn de zeearend en visarend aan me voorbij gegaan.
Maar wel een blauwe kiekendief in de kijker gehad O+ Heeeeel veel zwanen, futen, meerkoeten, blauwe reigers en grote en kleine zilverreigers. En ik heb nog dodaars, lepelaars en slobeenden gespot. En tureluurs die een bruine kiekendief weg moesten jagen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Symphonic op 16-06-2024 20:59:06 ]
pi_213939813
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2024 20:41 schreef Symphonic het volgende:
Vandaag in de Biesbosch geweest. Helaas zijn de zeearend en visarend aan me voorbij gegaan.
Maar wel een blauwe kiekendief in de kijker gehad O+ Heeeeel veel zwanen, futen, meerkoeten, blauwe reigers en grote en kleine zilverreigers. En ik heb nog dodaars, lepelaars en slobeenden gespot. En tureluurs die een bruine kiekendief weg moesten jagen.
Mooi, zo'n prachtig gebied!

Wij zijn vorige week nog een keer teruggeweest naar Museumeiland, met beter weer dan de wandeling met de gids.
De zeearenden zaten op precies dezelfde plek nabij het museumeiland, 't zijn luie beesten zei onze gids nog :)
pi_213948354
Niet heel bijzonder, maar toch leuk om het hele voeden en opvoeden te zien in de buur zijn boom.
Daar zitten 2 jonge duiven die steeds verder van het nest afgaan en soms een tijd op een tak zitten te 'chillen'.
Ze worden nog steeds door ouders gevoerd en koeren nog niet, maar piepen.

pi_213976494
Het roodborstje heeft van onze tuin z'n territorium gemaakt. Hij heeft één mank pootje maar daar redt ie zich gelukkig prima mee.

pi_214211369
Ik ben weer een beetje blijer want de Groenling heeft onze tuin ook weer gevonden
Wat komt hier nog meer eten?
Huismus
Heggenmus
Kauw (met schreeuwende kinders momenteel)
Turkse Tortel
Holenduif
Houtduif
Spreeuw
Vink
Koolmees
Pimpelmees
Roodborst
Merel (hele families die elkaar de tuin uitvechten)

Sporadisch:
Sperwer (die eet mussen en spreeuwen en soms een duif)
Kraai
Roek
Ekster

Bonusbeest: Egel
pi_214416587
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 13:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hoorde net een luid gekrijs uit de achtertuin komen, duidelijk een vogel in nood.
Ik zag een buizerd boven op een prooi zitten, ben direct naar buiten gestormd en de buizerd schrok zo dat hij de prooi liet gaan en het hazenpad koos.
De vogel (spreeuw) kon ook ontkomen, er ligt nog een veer al aandenken.

Foto's heb ik uiteraard niet kunnen maken :P

edit: eerder dit weekend al een ekster die ruzie maakte met een tortelduif in m'n tuin. De eksters hier zijn "schijtlijsters" dus toen ik het gordijn bewoog ging hij er al vandoor. De tortelduif was minder onder de indruk.
Bijna een "carbon copy" van vorig jaar maar nu met een tortelduif.
Ik hoorde een "plok" van een vogel die tegen m'n raam vloog en verder niet zoveel.
Dus ik keek direct naar buiten om te zien of er geen gewonden waren.

Blijkbaar was de "plok" een vogel die gevlucht is voor de sperwer (geen buizerd deze keer) die bovenop de duif zat.
Nu zitten de duiven hier wel vaker op elkaar maar dat is om een andere reden ;)

Afijn, direct weer naar buiten gestormd, de sperwer (vrouwtje denk ik) was ongeveer net zo groot als de duif en was druk aan het pikken.
De sperwer smeerde hem direct, de duif bleef in shock op het gras zitten.

Afgezien van wat verloren veren zag ik geen verwondingen en lijkt er ook niets gebroken.

Voor de zekerheid maar even naar binnen gehaald, in een transportbench van m'n fret (RIP) gedaan, wat water en voer erbij. Ik laat de duif eerst even bijkomen en dan kijken of er weer wat meer actie in zit.

Ga straks naar vrienden dus de duif logeert hier even een nachtje, morgenochtend maar even kijken of hij fit genoeg is om vrij te laten en anders misschien ook naar de Fugelpits.

vrijdag 26 juli 2024 @ 16:54:37 #197
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_214416719
2 beeldjes van mijn gebruikelijke ijsvogel uitkijk plek. Blijft een prachtig beeld.

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_214416885
De tortelduif is alweer vrij.
Ik was nog even onder de douche gesprongen en toen ik weer beneden kwam hing de duif al in de tralies van de bench.
Dus buiten het deurtje open gedaan en de duif vloog weg alsof er niets gebeurd was.

Kan je toch zien dat zo'n beestje helemaal "verlamd" kan zijn van de shock want ik kon 'm zo oppakken.
Wel vaker gezien, even een uurtje bijkomen en ze doen het weer ;)
pi_214416950
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 17:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
De tortelduif is alweer vrij.
Ik was nog even onder de douche gesprongen en toen ik weer beneden kwam hing de duif al in de tralies van de bench.
Dus buiten het deurtje open gedaan en de duif vloog weg alsof er niets gebeurd was.

Kan je toch zien dat zo'n beestje helemaal "verlamd" kan zijn van de shock want ik kon 'm zo oppakken.
Wel vaker gezien, even een uurtje bijkomen en ze doen het weer ;)
Goed gedaan zo ^O^
pi_214417597
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 16:54 schreef Mani89 het volgende:
2 beeldjes van mijn gebruikelijke ijsvogel uitkijk plek. Blijft een prachtig beeld.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bofkont O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')