Dat klinkt als een zeer mooie wandeling.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 13:06 schreef Kanaroe het volgende:
Vanmorgen vroeg een wandeling gemaakt, met gids, in de Biesbosch/Museumeiland.
Ondanks de aanhoudende zeikregen toch genoten!
Zeearend, nachtegaal, cetti's zanger, spotvogel, blauwborst, zwartkopmeeuw, lepelaar waren mijn toppers van vandaag
Was via dagjeindenatuur.nl, kadobon ooit gekregen
P.S. ik moest wel om 04.00 uur opstaan![]()
Fantastisch 😍quote:Op zaterdag 25 mei 2024 13:06 schreef Kanaroe het volgende:
Vanmorgen vroeg een wandeling gemaakt, met gids, in de Biesbosch/Museumeiland.
Ondanks de aanhoudende zeikregen toch genoten!
Zeearend, nachtegaal, cetti's zanger, spotvogel, blauwborst, zwartkopmeeuw, lepelaar waren mijn toppers van vandaag
Was via dagjeindenatuur.nl, kadobon ooit gekregen
P.S. ik moest wel om 04.00 uur opstaan![]()
Echt leuk! Mooie combinatie van water & bossages, dus van alles watquote:Op zaterdag 25 mei 2024 15:23 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat klinkt als een zeer mooie wandeling.
Jep, heel mooi en gevarieerdquote:
Moest m even opzoeken, prachtige kleuren zegquote:Op zondag 2 juni 2024 19:11 schreef Kanaroe het volgende:
Hier zit momenteel een Prachtrosella in de tuin, een grote parkiet![]()
Hij was al eerder in de buurt gespot en niemand lijkt hem kwijt te zijn.
Mooi beestje, hij jaagt de kauwtjes weg van het vogelvoer en laat de mussen, vinken, merels en zo met rust!
Het is een prachtig beestje....en hij kwam vandaag ook weer even ontbijten hierquote:Op donderdag 6 juni 2024 13:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Moest m even opzoeken, prachtige kleuren zegVast ergens weggevlogen. Beter
Nicequote:Op zaterdag 15 juni 2024 16:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Toch nog wat plaatjes vandaag:
Lekker aanklooien in de tuin:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Got to catch em all!
[ afbeelding ]
Ja dat heb ik dus ook vaak. Snel camera of verrekijker pakken en weg zijn ze.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Net wel een grappige combinatie van vogels op m'n garagedak.
Er kwam een luid, monotoon geluid van buiten dat ik niet kon plaatsen, niet een standaard tuinvogel hier.
Ik dacht eerst aan een merel in nood maar dan is de zang toch anders en korter op elkaar.
Er zat een scholekster op het dak en even verderop een jonge ekster die hem aan zat te staren met een blik van "wat voor kabaal maak jij joh". Qua kleuren kwam het wel aardig overeen
Toen ik m'n camera had gepakt (staat tegenwoordig al standaard op de 400mm lens naast de bank) en voorzichtig naar buiten sloop waren ze helaas beiden vertrokken...
Mooi, zo'n prachtig gebied!quote:Op zondag 16 juni 2024 20:41 schreef Symphonic het volgende:
Vandaag in de Biesbosch geweest. Helaas zijn de zeearend en visarend aan me voorbij gegaan.
Maar wel een blauwe kiekendief in de kijker gehadHeeeeel veel zwanen, futen, meerkoeten, blauwe reigers en grote en kleine zilverreigers. En ik heb nog dodaars, lepelaars en slobeenden gespot. En tureluurs die een bruine kiekendief weg moesten jagen.
Bijna een "carbon copy" van vorig jaar maar nu met een tortelduif.quote:Op maandag 4 september 2023 13:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hoorde net een luid gekrijs uit de achtertuin komen, duidelijk een vogel in nood.
Ik zag een buizerd boven op een prooi zitten, ben direct naar buiten gestormd en de buizerd schrok zo dat hij de prooi liet gaan en het hazenpad koos.
De vogel (spreeuw) kon ook ontkomen, er ligt nog een veer al aandenken.
Foto's heb ik uiteraard niet kunnen maken
edit: eerder dit weekend al een ekster die ruzie maakte met een tortelduif in m'n tuin. De eksters hier zijn "schijtlijsters" dus toen ik het gordijn bewoog ging hij er al vandoor. De tortelduif was minder onder de indruk.
Goed gedaan zoquote:Op vrijdag 26 juli 2024 17:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
De tortelduif is alweer vrij.
Ik was nog even onder de douche gesprongen en toen ik weer beneden kwam hing de duif al in de tralies van de bench.
Dus buiten het deurtje open gedaan en de duif vloog weg alsof er niets gebeurd was.
Kan je toch zien dat zo'n beestje helemaal "verlamd" kan zijn van de shock want ik kon 'm zo oppakken.
Wel vaker gezien, even een uurtje bijkomen en ze doen het weer
Bofkontquote:Op vrijdag 26 juli 2024 16:54 schreef Mani89 het volgende:
2 beeldjes van mijn gebruikelijke ijsvogel uitkijk plek. Blijft een prachtig beeld.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |