abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 januari 2025 @ 05:46:55 #121
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_216445867
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2025 01:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Er zijn veel veiligere en gezondere drugs dan alcohol, maar die zijn allemaal verboden.
Laten we die dan ook legaliseren.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_216445925
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2025 01:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Er zijn veel veiligere en gezondere drugs dan alcohol, maar die zijn allemaal verboden.
En alsnog allemaal relatief goedkoop verkrijgbaar ondanks dat het de grootste post op de politie haar begroting is. Tijd voor legalisatie.
  Redactie Frontpage maandag 27 januari 2025 @ 07:51:03 #123
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_216446286
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 21:18 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Bron: stap.nl
Bron van bron: ad.nl | ‘Geen drank meer bij Albert Heijn’: deskundige vindt dat alcohol niet bij dagelijkse boodschappen hoort | premium

Tjah het is goed dat er aandacht is voor de gevaren van Alcohol zoals het verhoogde risico op bepaalde typen kanker.

Maar mogen we ook nog een beetje leven? Moet nu echt alles wat slecht voor ons maar ontmoedigt worden. Leuk dat er mensen zijn die mega-oud worden als hoogste doel hebben, maar ik word liever iets minder oud dan dat ik mijn wekelijkse biertjes laat staan.
Het lijkt mij een prima idee dat er geen alcohol meer verkocht wordt in de supermarkt. Lijkt me vooral fijn voor de slijters :) En de buurlanden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216446465
Niet roken, Geen alcohol, Geen drugs, geen dier eten, allemaal verbieden, en uiteraard moeten we blijven leven tot ons 88, ofwel 2 jaar na ons pensioen. De overheid is wel erg doorzichtig.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 27 januari 2025 @ 08:26:45 #125
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216446482
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 08:24 schreef raptorix het volgende:
Niet roken, Geen alcohol, Geen drugs, geen dier eten, allemaal verbieden, en uiteraard moeten we blijven leven tot ons 88, ofwel 2 jaar na ons pensioen. De overheid is wel erg doorzichtig.
Dit is niet de overheid, dis zijn gezondheidsridders die ons willen "redden" en ons allemaal hun eigen treurige leefstijl willen opleggen omdat ze daadwerkelijk denken dat we daar allemaal blijer van worden.
pi_216446489
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 08:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dit is niet de overheid, dis zijn gezondheidsridders die ons willen "redden" en ons allemaal hun eigen treurige leefstijl willen opleggen omdat ze daadwerkelijk denken dat we daar allemaal blijer van worden.
Dat ook, het is ook beroepsdeformatie, als je een brandweerman vraag wat hij van Barbecues vind zal hij die waarschijnlijk ook willen verbieden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Miss 200.000.000! maandag 27 januari 2025 @ 08:34:28 #127
367000 roos94
pi_216446521
We leven in een land waar mensen je met een schuin oog aankijken als je zegt nooit alcohol te drinken.

"Oh , waarom dan? Negatieve ervaringen?"

Waarom vergiftig jij jezelf niet zoals het normaal is bij ons!?
pi_216446568
quote:
11s.gif Op maandag 27 januari 2025 08:34 schreef roos94 het volgende:
We leven in een land waar mensen je met een schuin oog aankijken als je zegt nooit alcohol te drinken.

Ik heb dat inderdaad gemerkt. De mensen die zo reageren sporen niet en hebben vast zelf een probleem.

Maar laat iedereen doen wat hij wil.
Er zal altijd een groep zijn die teveel eet, drinkt, zit, en zelfs sport.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_216446606
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 22:08 schreef Clupea het volgende:

[..]
Alcohol is suiker waar de gist al een beetje van gegeten heeft. Suiker of zetmeel is veel calorie-rijker dan alcohol, met het verschil dat weinig mensen een fles met 30-40% suiker naar binnen gieten maar dat wel met vodka kunnen. Zeker als er aan die vodka ook nog eens extra suiker is toegevoegd, zoals bij veel snapps.
Ethanol heeft een calorische waarde van iets meer dan 7 kcal per gram, een koolhydraat zo’n 4 gram.

Een standaardglas pils (200ml), heeft dus zo’n 71 kcal aan voedingswaarde, puur uit de alcohol. Drink je 2 halve liters per dag, zit je op zo’n 355 kcal. Ga je aan 2 speciaalbiertjes per dag of zwaarder bier (waar meestal inderdaad ook nog koolhydraten aan toegevoegd worden), zit je al gauw aan zo’n 30% of hoger aan de dagelijkse benodigde intake.

Het klopt, ethanol heeft na vet (zo’n 9 kcal per gram) de hoogste calorische waarde op zichzelf.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_216446663
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 22:27 schreef Loverboii het volgende:
sharia toestanden
Het zal ook niet lang meer duren totdat ts voor een islamitische partij zal stemmen.
  maandag 27 januari 2025 @ 09:07:33 #131
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_216446740
De overheid kan zich beter bezig houden met andere zaken.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 27 januari 2025 @ 09:13:57 #132
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_216446780
Zou me niet verbazen als veel mensen die stonden te juichen toen het over stoppen met roken ging nu opeens diep verontwaardigd zijn.
Ik ben van mening dat het alcohol gebruik veel schadelijker is dan het roken ooit was en is. :D
Dus waarom dat niet ook aan te pakken ? :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_216446849
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 09:13 schreef deedeetee het volgende:
Zou me niet verbazen als veel mensen die stonden te juichen toen het over stoppen met roken ging nu opeens diep verontwaardigd zijn.
Ik ben van mening dat het alcohol gebruik veel schadelijker is dan het roken ooit was en is. :D
Ik denk het niet. Veel rokers zullen ook drinken. (onderbuik opmerking)

Als nooit roker en wel (weer) drinker vind ik het nu ook wel welletjes met het aanpakken van rokers.
De overlast voor anderen is aangepakt, nu is het klaar.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_216446909
quote:
Dat kun je verwachten. Als niemand meer zou roken moeten er andere oorzaken gezocht worden waarom mensen ziek worden. We moeten nu eenmaal allemaal gezond 100 worden.
  maandag 27 januari 2025 @ 09:57:41 #135
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_216447139
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 09:30 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat kun je verwachten. Als niemand meer zou roken moeten er andere oorzaken gezocht worden waarom mensen ziek worden. We moeten nu eenmaal allemaal gezond 100 worden.
Wat mensen zich zelf aan doen lijkt mij niet zo belangrijk, maar niet voor niks dat er standaard een blaastest volgt als je een aanrijding veroorzaakt...
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_216447273
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 09:57 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Wat mensen zich zelf aan doen lijkt mij niet zo belangrijk, maar niet voor niks dat er standaard een blaastest volgt als je een aanrijding veroorzaakt...
Met mate. Mensen die overlast veroorzaken door welk genotsmiddel dan ook gaat een verbod niet helpen. Mensen die er prima mee kunnen omgaan worden wel genaaid met al dat soort maatregelingen. Eten idem. Je kunt vette hap/suiker wel verbieden of zo duur maken dat het onbetaalbaar word maar mensen die zo nu en dan een vette hap nemen zijn daarvan de dupe.

Er zijn talloze zaken die ongezond zijn. Zelfs werken kan ongezond zijn. Het is maar wat er maatschappelijk geaccepteerd word.

Overlast veroorzaken is iets anders dan ongezond leven waarbij je verder niemand lastig valt. Maar zelfs dat schijnt een probleem te worden. Dan klagen anderen
weer dat zij voor de kosten mogen opdraaien en de gezondheidszorg zo duur word en we niet tot onze dood inzetbaar zijn.
pi_216447477
Het is en blijft bizar hoe normaal alcohol is. Mensen drinken letterlijk vergif en alcohol is veruit de harddrug die het meeste overlast veroorzaakt. Maar dat hele volksstammen zich elk weekend helemaal klem zuipen is de normaalste zaak van de wereld.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_216447649
quote:
quote:
16s.gif Op zondag 26 januari 2025 21:34 schreef Starhopper het volgende:
Die hele norm moet veranderen. Het moet normaal worden om geen alcohol te drinken, net zoals het nu normaal is om niet te roken.

En daar heb je 'm weer.
Altijd al geweten dat op het moment dat de rokers uit de samenleving zijn gepest er een nieuw doelwit gevonden moet worden.

Drie eenvoudige thema's om anderen het leven zuur te maken zijn
Mensen met overgewicht
Gebruik van alcohol
Verbieden van lekkere dingen die niet bovenaan het lijstje van gezonde dingen staan.

De "wij weten wat goed voor je is" maffia kan nog jaren vooruit.
-
pi_216447655
quote:
11s.gif Op maandag 27 januari 2025 08:34 schreef roos94 het volgende:

Dat mensen nogal eens hun iets moeten vinden van wat je drinkt (of eet) is sowieso vrij vermoeiend. Is niet alleen met alcohol, maar ook of je wel of niet eens een gebakje overslaat, bewust een vega-burger eet, gewoon een glaasje water wil, etcetera.
  maandag 27 januari 2025 @ 11:04:40 #140
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_216447716
Ik heb gister weer teveel gezopen dus van mij mag het verboden worden tot minimaal volgend weekend
Graag op anoniem
pi_216448500
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 10:34 schreef TigerXtrm het volgende:
Het is en blijft bizar hoe normaal alcohol is. Mensen drinken letterlijk vergif en alcohol is veruit de harddrug die het meeste overlast veroorzaakt. Maar dat hele volksstammen zich elk weekend helemaal klem zuipen is de normaalste zaak van de wereld.
Uiteraard, de volksstammen die zich elk weekend helemaal klem zuipen hebben de huidige normaliteit gecreeerd. De Westerse beschaving is op en met wijn en bier gebouwd.

De preekzuchtige fanatici willen dat nu overnemen met hun ideologie van nul risico. De angstigheid is zo dominant dat ze het verschil tussen veiligheid en gezondheid al niet meer erkennen. Ja, er is wel een veilige hoeveelheid alcohol, de hoeveelheid wordt pas onveilig richting het comazuipen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_216448584
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 12:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Uiteraard, de volksstammen die zich elk weekend helemaal klem zuipen hebben de huidige normaliteit gecreeerd. De Westerse beschaving is op en met wijn en bier gebouwd.

De preekzuchtige fanatici willen dat nu overnemen met hun ideologie van nul risico. De angstigheid is zo dominant dat ze het verschil tussen veiligheid en gezondheid al niet meer erkennen. Ja, er is wel een veilige hoeveelheid alcohol, de hoeveelheid wordt pas onveilig richting het comazuipen.
Ja maar wat nou als een 3% kans op kanker met een dagelijks biertje 10% toeneemt naar 3,3% kans! Geef al je vrijheid op of ben je soms pro doodgaan ofzo!?
pi_216448631
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 12:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De 'veilige' hoeveelheid is 1 glas per uur. Het menselijk lichaam heeft een prima orgaan om met gifstoffen zoals alcohol om te gaan, namelijk de lever. Maar de lever kan maar een beperkte hoeveelheid gif per uur filteren, en als je meer drinkt dan ben je jezelf gewoon aan het vergiftigen. Nou kan het menselijk lichaam wel tegen een stootje, dus af en toe een paar drankjes moet wel kunnen. Maar als je elk weekend een halve krat wegzuipt dan ben je al ver over de grens van problematiek.
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 27 januari 2025 @ 12:45:56 #144
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216448673
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 12:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja maar wat nou als een 3% kans op kanker met een dagelijks biertje 10% toeneemt naar 3,3% kans! Geef al je vrijheid op of ben je soms pro doodgaan ofzo!?
Het zou helemaal niet moeten gaan over overlijdingskansen. Sowieso is het idee van leven met zo min mogelijk overlijdingskans armzalig.
Wat wel telt is dat het gebruik van alcohol, zelfs in kleine hoeveelheden, je algehele alertheid, fitheid, bewustzijn naar beneden drukt. Net zoals van een roker gezegd wordt "een tevreden roker is geen onruststoker'. Maar onruststokers zijn juist wat we nodig hebben. Wil jij je als mens ontplooien dan moet je geen suf, apathisch, tevreden, kooikonijn zijn. En naast die suffe individuen wordt de maatschappij als geheel ook gezapig en al te content door het regelmatige alcoholgebruik.
The End Times are wild
pi_216448733
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 12:45 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het zou helemaal niet moeten gaan over overlijdingskansen. Sowieso is het idee van leven met zo min mogelijk overlijdingskans armzalig.
Wat wel telt is dat het gebruik van alcohol, zelfs in kleine hoeveelheden, je algehele alertheid, fitheid, bewustzijn naar beneden drukt. Net zoals van een roker gezegd wordt "een tevreden roker is geen onruststoker'. Maar onruststokers zijn juist wat we nodig hebben. Wil jij je als mens ontplooien dan moet je geen suf, apathisch, tevreden, kooikonijn zijn. En naast die suffe individuen wordt de maatschappij als geheel ook gezapig en al te content door het regelmatige alcoholgebruik.
Nee, we moeten een lijntje snuiven en andere pepmiddelen om fit, wakker en alert te blijven voor 24 uur. Tevreden zijn mag niet.
  FOK!Fotograaf maandag 27 januari 2025 @ 12:50:47 #146
364681 over_hedge
pi_216448741
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 05:46 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Laten we die dan ook legaliseren.
Zou eens tijd worden ja *O*
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_216448743
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 12:45 schreef LXIV het volgende:

[..]
De minimum overlijdingskans is hoe dan ook 100% natuurlijk :P
  maandag 27 januari 2025 @ 12:51:43 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216448754
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2025 12:50 schreef Cherni het volgende:

[..]
Nee, we moeten een lijntje snuiven en andere pepmiddelen om fit, wakker en alert te blijven voor 24 uur. Tevreden zijn mag niet.
Dat pepmiddel geeft ook slechts een kunstmatige up voor een beperkte tijd, waarna je juist daarna veel minder krahct hebt. Het beste is volledige onthouding van drugs
The End Times are wild
  maandag 27 januari 2025 @ 12:59:06 #149
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_216448844
Begin er eens mee om alcohol ook drugs te noemen. Want veel alcoholdrinkers hebben een groot woord over iemand die es een jointje rookt of een pilletje neemt omdat dat dan 'drugsgebruikers' zouden zijn en zij zelf niet. Alcohol is ook gewoon drugs maar is genormaliseerd omdat nog niet duidelijk was hoe slecht het werkelijk is.

Vind het een lastige kwestie want in principe moet iedereen natuurlijk zelf weten hoeveel die drinkt maar er zijn veel mensen die geen maat kunnen houden en misschien tegen zichzelf beschermd moeten worden want dit kost de maatschappij miljoenen en miljoenen.
To BG or not to BG!
pi_216449051
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 12:51 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat pepmiddel geeft ook slechts een kunstmatige up voor een beperkte tijd, waarna je juist daarna veel minder krahct hebt. Het beste is volledige onthouding van drugs
Een mens moet kunnen afschakelen. Maar zoals ik zo vaak zeg, het liefst met mate. Maar het roepen om verboden of het zo duur maken dat het niet meer betaalbaar gaat worden zal ik het nooit mee eens worden. Als gelegenheidsdrinker met die pak weg 4 Belgische zware biertjes gemiddeld per maand met een sigaartje erbij dat ook een gehegenheidsmoment is moet ik niet te dupe worden van verboden of gezonheidsfreaks die dat al te veel vinden.

En in mijn jeugd heb ik ook wel veel gedronken en zeker in mijn diensttijd. Maar uiteindelijk gaat dat bij de meesten ook wel over. Als je kunt zuipen kun je ook werken was het motto :)

En zo is het met alles. Van keiharde muziek tot eten.

En ik kan het niet bewijzen(onderbuik) maar een verbod werkt sowieso averechts. Leuk pas met 18 jaar alcohol. Maar leven in een kooi en plots met 18 jaar compleet losgaan met comazuipen etc. is ook niet de oplossing. Maar dat laatste is een mening gebaseerd op mijzelf omdat ik op 12 jarige leeftijd gewoon een biertje kon bestellen. Ondanks dat nooit een alcoholist geweest of echte roker geweest op mijn diensttijd na dan, maar was snel voorbij toen die tijd voorbij was.

Nu met die sociale media is het inderdaad allemaal moeilijker want met dat Tiktok etc moet je natuurlijk wat laten zien. En dat is wel een nadeel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')