Laten we die dan ook legaliseren.quote:Op maandag 27 januari 2025 01:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn veel veiligere en gezondere drugs dan alcohol, maar die zijn allemaal verboden.
En alsnog allemaal relatief goedkoop verkrijgbaar ondanks dat het de grootste post op de politie haar begroting is. Tijd voor legalisatie.quote:Op maandag 27 januari 2025 01:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn veel veiligere en gezondere drugs dan alcohol, maar die zijn allemaal verboden.
Het lijkt mij een prima idee dat er geen alcohol meer verkocht wordt in de supermarkt. Lijkt me vooral fijn voor de slijtersquote:Op zondag 26 januari 2025 21:18 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Bron: stap.nl
Bron van bron: ad.nl | ‘Geen drank meer bij Albert Heijn’: deskundige vindt dat alcohol niet bij dagelijkse boodschappen hoort | premium
Tjah het is goed dat er aandacht is voor de gevaren van Alcohol zoals het verhoogde risico op bepaalde typen kanker.
Maar mogen we ook nog een beetje leven? Moet nu echt alles wat slecht voor ons maar ontmoedigt worden. Leuk dat er mensen zijn die mega-oud worden als hoogste doel hebben, maar ik word liever iets minder oud dan dat ik mijn wekelijkse biertjes laat staan.
Dit is niet de overheid, dis zijn gezondheidsridders die ons willen "redden" en ons allemaal hun eigen treurige leefstijl willen opleggen omdat ze daadwerkelijk denken dat we daar allemaal blijer van worden.quote:Op maandag 27 januari 2025 08:24 schreef raptorix het volgende:
Niet roken, Geen alcohol, Geen drugs, geen dier eten, allemaal verbieden, en uiteraard moeten we blijven leven tot ons 88, ofwel 2 jaar na ons pensioen. De overheid is wel erg doorzichtig.
Dat ook, het is ook beroepsdeformatie, als je een brandweerman vraag wat hij van Barbecues vind zal hij die waarschijnlijk ook willen verbieden.quote:Op maandag 27 januari 2025 08:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dit is niet de overheid, dis zijn gezondheidsridders die ons willen "redden" en ons allemaal hun eigen treurige leefstijl willen opleggen omdat ze daadwerkelijk denken dat we daar allemaal blijer van worden.
Ik heb dat inderdaad gemerkt. De mensen die zo reageren sporen niet en hebben vast zelf een probleem.quote:Op maandag 27 januari 2025 08:34 schreef roos94 het volgende:
We leven in een land waar mensen je met een schuin oog aankijken als je zegt nooit alcohol te drinken.
"Oh , waarom dan? Negatieve ervaringen?"
Waarom vergiftig jij jezelf niet zoals het normaal is bij ons!?
Ethanol heeft een calorische waarde van iets meer dan 7 kcal per gram, een koolhydraat zo’n 4 gram.quote:Op zondag 26 januari 2025 22:08 schreef Clupea het volgende:
[..]
Alcohol is suiker waar de gist al een beetje van gegeten heeft. Suiker of zetmeel is veel calorie-rijker dan alcohol, met het verschil dat weinig mensen een fles met 30-40% suiker naar binnen gieten maar dat wel met vodka kunnen. Zeker als er aan die vodka ook nog eens extra suiker is toegevoegd, zoals bij veel snapps.
Ik denk het niet. Veel rokers zullen ook drinken. (onderbuik opmerking)quote:Op maandag 27 januari 2025 09:13 schreef deedeetee het volgende:
Zou me niet verbazen als veel mensen die stonden te juichen toen het over stoppen met roken ging nu opeens diep verontwaardigd zijn.
Ik ben van mening dat het alcohol gebruik veel schadelijker is dan het roken ooit was en is.
Dus waarom dat niet ook aan te pakken ?
Dat kun je verwachten. Als niemand meer zou roken moeten er andere oorzaken gezocht worden waarom mensen ziek worden. We moeten nu eenmaal allemaal gezond 100 worden.quote:Op maandag 27 januari 2025 09:13 schreef deedeetee het volgende:
Zou me niet verbazen als veel mensen die stonden te juichen toen het over stoppen met roken ging nu opeens diep verontwaardigd zijn.
Ik ben van mening dat het alcohol gebruik veel schadelijker is dan het roken ooit was en is.
Wat mensen zich zelf aan doen lijkt mij niet zo belangrijk, maar niet voor niks dat er standaard een blaastest volgt als je een aanrijding veroorzaakt...quote:Op maandag 27 januari 2025 09:30 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat kun je verwachten. Als niemand meer zou roken moeten er andere oorzaken gezocht worden waarom mensen ziek worden. We moeten nu eenmaal allemaal gezond 100 worden.
Met mate. Mensen die overlast veroorzaken door welk genotsmiddel dan ook gaat een verbod niet helpen. Mensen die er prima mee kunnen omgaan worden wel genaaid met al dat soort maatregelingen. Eten idem. Je kunt vette hap/suiker wel verbieden of zo duur maken dat het onbetaalbaar word maar mensen die zo nu en dan een vette hap nemen zijn daarvan de dupe.quote:Op maandag 27 januari 2025 09:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat mensen zich zelf aan doen lijkt mij niet zo belangrijk, maar niet voor niks dat er standaard een blaastest volgt als je een aanrijding veroorzaakt...
quote:Op maandag 27 januari 2025 09:13 schreef deedeetee het volgende:
En daar heb je 'm weer.quote:Op zondag 26 januari 2025 21:34 schreef Starhopper het volgende:
Die hele norm moet veranderen. Het moet normaal worden om geen alcohol te drinken, net zoals het nu normaal is om niet te roken.
Dat mensen nogal eens hun iets moeten vinden van wat je drinkt (of eet) is sowieso vrij vermoeiend. Is niet alleen met alcohol, maar ook of je wel of niet eens een gebakje overslaat, bewust een vega-burger eet, gewoon een glaasje water wil, etcetera.quote:Op maandag 27 januari 2025 08:34 schreef roos94 het volgende:
We leven in een land waar mensen je met een schuin oog aankijken als je zegt nooit alcohol te drinken.
"Oh , waarom dan? Negatieve ervaringen?"
Waarom vergiftig jij jezelf niet zoals het normaal is bij ons!?
Uiteraard, de volksstammen die zich elk weekend helemaal klem zuipen hebben de huidige normaliteit gecreeerd. De Westerse beschaving is op en met wijn en bier gebouwd.quote:Op maandag 27 januari 2025 10:34 schreef TigerXtrm het volgende:
Het is en blijft bizar hoe normaal alcohol is. Mensen drinken letterlijk vergif en alcohol is veruit de harddrug die het meeste overlast veroorzaakt. Maar dat hele volksstammen zich elk weekend helemaal klem zuipen is de normaalste zaak van de wereld.
Ja maar wat nou als een 3% kans op kanker met een dagelijks biertje 10% toeneemt naar 3,3% kans! Geef al je vrijheid op of ben je soms pro doodgaan ofzo!?quote:Op maandag 27 januari 2025 12:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard, de volksstammen die zich elk weekend helemaal klem zuipen hebben de huidige normaliteit gecreeerd. De Westerse beschaving is op en met wijn en bier gebouwd.
De preekzuchtige fanatici willen dat nu overnemen met hun ideologie van nul risico. De angstigheid is zo dominant dat ze het verschil tussen veiligheid en gezondheid al niet meer erkennen. Ja, er is wel een veilige hoeveelheid alcohol, de hoeveelheid wordt pas onveilig richting het comazuipen.
De 'veilige' hoeveelheid is 1 glas per uur. Het menselijk lichaam heeft een prima orgaan om met gifstoffen zoals alcohol om te gaan, namelijk de lever. Maar de lever kan maar een beperkte hoeveelheid gif per uur filteren, en als je meer drinkt dan ben je jezelf gewoon aan het vergiftigen. Nou kan het menselijk lichaam wel tegen een stootje, dus af en toe een paar drankjes moet wel kunnen. Maar als je elk weekend een halve krat wegzuipt dan ben je al ver over de grens van problematiek.quote:Op maandag 27 januari 2025 12:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard, de volksstammen die zich elk weekend helemaal klem zuipen hebben de huidige normaliteit gecreeerd. De Westerse beschaving is op en met wijn en bier gebouwd.
De preekzuchtige fanatici willen dat nu overnemen met hun ideologie van nul risico. De angstigheid is zo dominant dat ze het verschil tussen veiligheid en gezondheid al niet meer erkennen. Ja, er is wel een veilige hoeveelheid alcohol, de hoeveelheid wordt pas onveilig richting het comazuipen.
Het zou helemaal niet moeten gaan over overlijdingskansen. Sowieso is het idee van leven met zo min mogelijk overlijdingskans armzalig.quote:Op maandag 27 januari 2025 12:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja maar wat nou als een 3% kans op kanker met een dagelijks biertje 10% toeneemt naar 3,3% kans! Geef al je vrijheid op of ben je soms pro doodgaan ofzo!?
Nee, we moeten een lijntje snuiven en andere pepmiddelen om fit, wakker en alert te blijven voor 24 uur. Tevreden zijn mag niet.quote:Op maandag 27 januari 2025 12:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zou helemaal niet moeten gaan over overlijdingskansen. Sowieso is het idee van leven met zo min mogelijk overlijdingskans armzalig.
Wat wel telt is dat het gebruik van alcohol, zelfs in kleine hoeveelheden, je algehele alertheid, fitheid, bewustzijn naar beneden drukt. Net zoals van een roker gezegd wordt "een tevreden roker is geen onruststoker'. Maar onruststokers zijn juist wat we nodig hebben. Wil jij je als mens ontplooien dan moet je geen suf, apathisch, tevreden, kooikonijn zijn. En naast die suffe individuen wordt de maatschappij als geheel ook gezapig en al te content door het regelmatige alcoholgebruik.
Zou eens tijd worden jaquote:
De minimum overlijdingskans is hoe dan ook 100% natuurlijkquote:Op maandag 27 januari 2025 12:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zou helemaal niet moeten gaan over overlijdingskansen. Sowieso is het idee van leven met zo min mogelijk overlijdingskans armzalig.
Wat wel telt is dat het gebruik van alcohol, zelfs in kleine hoeveelheden, je algehele alertheid, fitheid, bewustzijn naar beneden drukt. Net zoals van een roker gezegd wordt "een tevreden roker is geen onruststoker'. Maar onruststokers zijn juist wat we nodig hebben. Wil jij je als mens ontplooien dan moet je geen suf, apathisch, tevreden, kooikonijn zijn. En naast die suffe individuen wordt de maatschappij als geheel ook gezapig en al te content door het regelmatige alcoholgebruik.
Dat pepmiddel geeft ook slechts een kunstmatige up voor een beperkte tijd, waarna je juist daarna veel minder krahct hebt. Het beste is volledige onthouding van drugsquote:Op maandag 27 januari 2025 12:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nee, we moeten een lijntje snuiven en andere pepmiddelen om fit, wakker en alert te blijven voor 24 uur. Tevreden zijn mag niet.
Een mens moet kunnen afschakelen. Maar zoals ik zo vaak zeg, het liefst met mate. Maar het roepen om verboden of het zo duur maken dat het niet meer betaalbaar gaat worden zal ik het nooit mee eens worden. Als gelegenheidsdrinker met die pak weg 4 Belgische zware biertjes gemiddeld per maand met een sigaartje erbij dat ook een gehegenheidsmoment is moet ik niet te dupe worden van verboden of gezonheidsfreaks die dat al te veel vinden.quote:Op maandag 27 januari 2025 12:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat pepmiddel geeft ook slechts een kunstmatige up voor een beperkte tijd, waarna je juist daarna veel minder krahct hebt. Het beste is volledige onthouding van drugs
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |