Vreemde keuze. Had altijd een goede column bij 't Parool.quote:Columnist Lale Gül stopt bij Parool, start volgende week bij Telegraaf
Schrijfster Lale Gül (27) stopt als columnist voor 'Het Parool'. Ze stapt over naar 'De Telegraaf', waar ze elke zaterdag een bijdrage gaat verzorgen. Dat schrijft ze zaterdag in haar laatste column in 'Het Parool'.
'Vier jaar geleden kreeg ik bij deze krant de kans opiniemaker te zijn en ondanks mijn vreselijke, amateuristische en onleesbare columns in het prille begin, bleven ze in me geloven en wezen ze me niet het gat van de deur', schrijft Lale. 'Gelukkig maar, want juist dankzij die noodzakelijke vlieguren, feedback en adviezen van lezers kon ik me in een snel tempo ontwikkelen. En dat is u ook opgevallen. Week in, week uit was ik op zaterdag online de best gelezen column.'
Zij noemt zichzelf 'een soort jonge, vrouwelijke, Turks-Nederlandse Maarten van Rossem'. 'Ik was als een kind zo blij op de woensdagen, als ik weer boos mocht tikken waar ik me die week over had opgewonden. Hier kon ik in alle vrijheid mijn woede, passie, verontwaardiging en hersenspinsels kwijt, zonder enige beperking van deze vrije, prachtige, Amsterdamse krant.' Het feit dat zij vroeger zelf Het Parool bezorgde, maakte het nog specialer dat zij nu voor die krant mocht schrijven.
Maar De Telegraaf deed haar onlangs 'een onweerstaanbaar aanbod om voor hun zaterdagkrant te schrijven, met een miljoenenpubliek'. 'Ik heb niet meteen ja gezegd, maar was op den duur toch overtuigd. Ik zal u uiteraard heel erg missen, en zal moeten wennen aan een totaal ander publiek. Het werd tijd voor de volgende stap, en ik kreeg een te mooie kans.' Lale gaat volgende week van start bij De Telegraaf.
Betere arbeidsvoorwaarden denk ik dan meteen aan.quote:Op zondag 26 januari 2025 12:36 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.rtl.nl/boulev(...)rool-stapt-over-naar
[..]
Vreemde keuze. Had altijd een goede column bij 't Parool.
Snap dan niet waarom je van een kwalitatief stevige krant gaat overstappen op een sensatienieuwskrant
Parool is een lokale krant, Telegraaf landelijk. Dat is nogal een verschil.quote:Op zondag 26 januari 2025 12:36 schreef Mikeytt het volgende:
Snap dan niet waarom je van een kwalitatief stevige krant overstapt op een sensatiekrant
Dit is toch gelul rechtstreeks uit het handboekje "policor dingen die je kunt zeggen bij je sollicitatie"? Wie interesseert het nou of het type krantje dat je als matig betaalde middelbare scholier in rotweer rondbracht hetzelfde is als die waar je jaren later eens wat voor mag schrijvenquote:Het feit dat zij vroeger zelf Het Parool bezorgde, maakte het nog specialer dat zij nu voor die krant mocht schrijven.
het heeft ongetwijfeld geen andere reden dan geldquote:Op zondag 26 januari 2025 12:39 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Betere arbeidsvoorwaarden denk ik dan meteen aan.
quote:Op zondag 26 januari 2025 12:47 schreef SebbeSwensje het volgende:
Prima, ik las het toch al niet en ben dat ook niet van plan te gaan doen.
Geen idee wie al die mensen zijn, maar de optie 'verwijder' spreekt me wel aan.quote:
Ook in de Telegraaf kunnen haar columns goed zijn.quote:Op zondag 26 januari 2025 12:36 schreef Mikeytt het volgende:
Ik kan haar werk altijd goed bewonderen. Prachtig en groots.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In een klein buurtje in Amsterdam woonde een meisje genaamd Lale. Ze was een dromer, altijd met haar neus in de boeken en een hoofd vol verhalen. Maar het leven was niet makkelijk. Haar ouders hadden het zwaar en konden nauwelijks rondkomen. Om een steentje bij te dragen, nam Lale op haar twaalfde een krantenwijk. Elke ochtend, nog voor de stad ontwaakte, trok ze met haar fietstas vol kranten door de straten.quote:Op zondag 26 januari 2025 13:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Het is mij verder om het even hoor, maarre...
[..]
Dit is toch gelul rechtstreeks uit het handboekje "policor dingen die je kunt zeggen bij je sollicitatie"? Wie interesseert het nou of het type krantje dat je als matig betaalde middelbare scholier in rotweer rondbracht hetzelfde is als die waar je jaren later eens wat voor mag schrijven
Ik ben al jaren geen abonnee meer, maar sinds wanneer is het Parool een ochtendkrant?quote:Op zondag 26 januari 2025 15:22 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
In een klein buurtje in Amsterdam woonde een meisje genaamd Lale. Ze was een dromer, altijd met haar neus in de boeken en een hoofd vol verhalen. Maar het leven was niet makkelijk. Haar ouders hadden het zwaar en konden nauwelijks rondkomen. Om een steentje bij te dragen, nam Lale op haar twaalfde een krantenwijk. Elke ochtend, nog voor de stad ontwaakte, trok ze met haar fietstas vol kranten door de straten.
Het Parool was haar favoriet. Terwijl ze de kranten in brievenbussen stopte, las ze onderweg de koppen. Soms bleef ze even stilstaan om een artikel te lezen, haar vingers verkleumd van de kou. Het was hartje winter, en de straten lagen glinsterend onder een dun laagje sneeuw. Toch hield niets haar tegen.
Op een ijzige ochtend, toen de stad nog in diepe stilte verkeerde, zag ze een klein café met een lichtje branden. Lale aarzelde, stapte van haar fiets en duwde de deur open. Binnen hing een warme geur van koffie en versgebakken broodjes. De eigenaar, een vriendelijke oude man, glimlachte naar haar.
“Kom maar even opwarmen, meisje,” zei hij.
Vanaf die dag maakte ze er een gewoonte van om na haar ronde daar te stoppen. Terwijl ze haar handen warmde aan een kop thee, vertelde ze de eigenaar over de verhalen die ze wilde schrijven. Hij luisterde geduldig en moedigde haar aan.
Jaren gingen voorbij, en Lale bleef lezen, leren en dromen. Op een dag besloot ze een brief te sturen naar de redactie van Het Parool. Ze schreef een column over haar leven als krantenbezorger, over de kou, de eenzaamheid en de kleine momenten van warmte die haar op de been hielden. Tot haar verbazing kreeg ze een antwoord: haar stuk zou worden gepubliceerd.
Vanaf dat moment veranderde alles. Lale groeide uit tot een geliefde columniste. Haar scherpe observaties en warme humor raakten een snaar bij de lezers. Ze schreef over het leven in de stad, de mensen die ze ontmoette en de herinneringen aan haar jeugd.
Nu, jaren later, vertelt ze in haar columns nog steeds over die ochtenden vol koude lucht en stille straten. “Het waren de verhalen die me warm hielden,” schrijft ze vaak. En zo werd Lale, het meisje dat ooit kranten rondbracht, de stem van de stad waar ze ooit doorheen fietste met Het Parool onder haar arm.
Wellicht kunnen ze @tong80 een column geven.quote:Op zondag 26 januari 2025 16:48 schreef Raw85 het volgende:
Zoals altijd weer eens met legendarische twitteraar Mies
[ x ]
Why not. Nico Dijkshoorn begon ook op FOK!quote:Op maandag 27 januari 2025 00:32 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Wellicht kunnen ze @:tong80 een column geven.
Dan maakt het niet uit dat je geen schrijftalent hebt en op de hype drijft door medialand.quote:Op zondag 26 januari 2025 12:59 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Parool is een lokale krant, Telegraaf landelijk. Dat is nogal een verschil.
@Taradoquote:Op zondag 26 januari 2025 12:39 schreef RotatoR het volgende:
Goede zet. Het Parool is een deugkrantje die niemand leest.
Ik heb jarenlang wekelijks de drie lokale suffertjes bezorgd en ik kan de naam van 2 vd 3 niet meer herinneren.quote:Op zondag 26 januari 2025 13:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Het is mij verder om het even hoor, maarre...
[..]
Dit is toch gelul rechtstreeks uit het handboekje "policor dingen die je kunt zeggen bij je sollicitatie"? Wie interesseert het nou of het type krantje dat je als matig betaalde middelbare scholier in rotweer rondbracht hetzelfde is als die waar je jaren later eens wat voor mag schrijven
Nog te min voor de kattenbak..quote:Op zondag 26 januari 2025 12:39 schreef RotatoR het volgende:
Goede zet. Het Parool is een deugkrantje die niemand leest.
Theodor Holman naar substackquote:Op zondag 26 januari 2025 12:36 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Snap dan niet waarom je van een kwalitatief stevige krant overstapt op een sensatiekrant
Of ze mocht een hoop waarheden op basis van haar ervaringen niet op papier zetten omdat dat dat niet in hun plaatje past.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:46 schreef Beau_ter_Ham het volgende:
Wat een afgang, het Parool omruilen voor de Telegraaf. Maar het zal wel weer met geld temaken hebben.
Jammer...
De gemiddelde Parool lezer staat daarentegen weer niet open voor haar preek. Sterker nog, de Hexagons van de wereld leveren liever constant kritiek op haar gedrag. Ook op Twitter zie je progressief Nederland constant drek over haar uitspuien. Waarom zou je dan niet voor het geld gaan?quote:Op zondag 2 februari 2025 11:33 schreef Claudia_x het volgende:
Jammer dat ze weggaat bij het Parool. Ze zal bij de Telegraaf een groter publiek hebben, maar preekt er ook voor eigen parochie.
Inderdaad, eigenlijk fijn dus nu, dat iedereen te lezen krijgt wat hij of zij het liefst leest!quote:Op zondag 2 februari 2025 12:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De gemiddelde Parool lezer staat daarentegen weer niet open voor haar preek.
Zit ook wat in. Voor het geld gaan is sowieso geen schande.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De gemiddelde Parool lezer staat daarentegen weer niet open voor haar preek. Sterker nog, de Hexagons van de wereld leveren liever constant kritiek op haar gedrag. Ook op Twitter zie je progressief Nederland constant drek over haar uitspuien. Waarom zou je dan niet voor het geld gaan?
Gelukkig kan ze zelfstandig nadenken i.p.v. zich te laten onderdrukken als een kuddedier met een hoofddoekje.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Je struikelt tegenwoordig over de topics van deze Hirsi Ali wannebe. De paradox is dat ze (innerlijke) rust en vrede nastreeft maar dat ze het hardst trapt tegen juist datgene wat haar die (innerlijke) rust en vrede kan bieden: de Islam.²
We zien wat dat zgn. zelfstandige denken oplevert. Onrust en hedonisme. Ze moet het zelf weten. Vrij land en meer van dat soort laxeer. Maar dan moet je niet klagen.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:43 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Gelukkig kan ze zelfstandig nadenken i.p.v. zich te laten onderdrukken als een kuddedier met een hoofddoekje.
Was sich liebt, das neckt sich.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Je struikelt tegenwoordig over de topics van deze Hirsi Ali wannebe. De paradox is dat ze (innerlijke) rust en vrede nastreeft maar dat ze het hardst trapt tegen juist datgene wat haar die (innerlijke) rust en vrede kan bieden: de Islam.²
Doodsbedreigingen? Niet klagen!quote:Op zondag 2 februari 2025 12:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
We zien wat dat zgn. zelfstandige denken oplevert. Onrust en hedonisme. Ze moet het zelf weten. Vrij land en meer van dat soort laxeer. Maar dan moet je niet klagen.²
Aan hedonisme hoef je als zelfstandig denkende vrouw gelukkig niet mee te doen. In tegenstelling tot de gevangenis waar islamitische vrouwen in zitten. Verplicht kinderen baren en niet klagen. Je weet wel, dat wat jij rust en vrede noemt.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
We zien wat dat zgn. zelfstandige denken oplevert. Onrust en hedonisme. Ze moet het zelf weten. Vrij land en meer van dat soort laxeer. Maar dan moet je niet klagen.²
Ze doet het daarentegen wel. We hoeven geen discussie over feiten te voeren. Ze zegt dat ze wilt leven, prima, ga je gang maar laat ons met rust.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:51 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Aan hedonisme hoef je als zelfstandig denkende vrouw gelukkig niet mee te doen. I
Denk dat jij en je broeders haar eens met rust moeten laten. Of hoeft dat niet omdat ze minderwaardig is in jullie romige en lactoseintolerante ogen?quote:Op zondag 2 februari 2025 12:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze doet het daarentegen wel. We hoeven geen discussie over feiten te voeren. Ze zegt dat ze wilt leven, prima, ga je gang maar laat ons met rust.²
Ik spreek louter voor mezelf. Ik heb meer last van haar dan zij van mij.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:54 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Denk dat jij en je broeders haar eens met rust moeten laten. Of hoeft dat niet omdat ze minderwaardig is in jullie romige en lactoseintolerante ogen?
Lale stuurt je bedreigingen?quote:Op zondag 2 februari 2025 12:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze doet het daarentegen wel. We hoeven geen discussie over feiten te voeren. Ze zegt dat ze wilt leven, prima, ga je gang maar laat ons met rust.²
Ben jij niet-moslim? Check.quote:Op zondag 2 februari 2025 11:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zijn het moslims? Check.
Staat de haat naar andersdenkenden en afvalligen in de koran? Check
Moet een moslim blind de koran volgen? Check.
Kinderachtig idd, feiten.
Omelet. Lente-uitje erbij. Heerlijk.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:04 schreef havanagila het volgende:
[..]
Lale stuurt je bedreigingen?
Jeetje
Welk boek ergerde je het meest? Het eerste of het tweede? En hoe zit het met de columns eigenlijk?quote:Op zondag 2 februari 2025 13:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik spreek louter voor mezelf. Ik heb meer last van haar dan zij van mij.²
Oh nee help, iemand heeft kritiek. En iemand anders heeft een boek geschreven, een vrouw nog wel, wat een drama !quote:Op zondag 2 februari 2025 13:04 schreef Killumination het volgende:
[..]
Ben jij niet-moslim? Check.
Staat er haat richting moslims in jouw reacties? Check.
Kinderachtig idd, feiten.
Zo kan ik het ook.
Ik ben niet verder gekomen dat de titels die ik in de media zie. ik heb last van haar verschijning, van haar zure mondje, van haar betweterigheid en weet ik wat nog meer. Dat zij wil leven moet geen invloed hebben op mijn leven. Lijkt me erg redelijk.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:07 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Welk boek ergerde je het meest? Het eerste of het tweede? En hoe zit het met de columns eigenlijk?
Jeetje, je hebt het er maar moeilijk mee. Je hebt mijn medeleven.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben niet verder gekomen dat de titels die ik in de media zie. ik heb last van haar verschijning, van haar zure mondje, van haar betweterigheid en weet ik wat nog meer. Dat zij wil leven moet geen invloed hebben op mijn leven. Lijkt me erg redelijk.²
De boeken van Anne MG Schmidt en Carry Slee zijn vermakelijk. Niets mis mee.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:12 schreef havanagila het volgende:
[..]
Oh nee help, iemand heeft kritiek. En iemand anders heeft een boek geschreven, een vrouw nog wel, wat een drama !
En dan stapt ze ook nog eens over naar een andere krant.
Dat is Annie of Annaquote:Op zondag 2 februari 2025 13:25 schreef Killumination het volgende:
[..]
De boeken van Anne MG Schmidt en Carry Slee zijn vermakelijk. Niets mis mee.
Jip en Jannekequote:
Algemene kennis toch, maar goed, offtopic. Kusje dr op.quote:Op zondag 2 februari 2025 13:43 schreef Killumination het volgende:
[..]
Jip en Janneke
Verder geconcludeerd dat ik het niet heb gelezen omdat ik Anne zei ipv Annie? Nice 👍
Lettertje verschil, maar goed xxxquote:Op zondag 2 februari 2025 13:58 schreef havanagila het volgende:
[..]
Algemene kennis toch, maar goed, offtopic. Kusje dr op.
Vervanger Elma Drayer bekend.quote:Op zondag 26 januari 2025 12:36 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
quote:Jolande Withuis volgt Elma Drayer op, wat een geweldige aanwinst voor de krant. Onder meer over 'De snelheid waarmee antisemitisme, al dan niet vermomd als antizionisme, onder jeugdig links recentelijk salonfähig is geworden'.
3 januari 2022quote:Op zondag 26 januari 2025 15:38 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik ben al jaren geen abonnee meer, maar sinds wanneer is het Parool een ochtendkrant?
Kritiek op de staat Israël, de Israëlische regering en zionistisch gedachtegoed gelijkstellen aan antisemitisme...quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:47 schreef Nober het volgende:
[..]
Vervanger Elma Drayer bekend.
[..]
[ x ]
[ x ]
https://www.volkskrant.nl(...)-nederland~bc5baa16/
https://archive.ph/2025.0(...)-nederland~bc5baa16/
Klinkt als een goede vervanging.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 10:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Kritiek op de staat Israël, de Israëlische regering en zionistisch gedachtegoed gelijkstellen aan antisemitisme...
wat een aanwinst zeg!
quote:Burgemeester Halsema gaat uitgebreid in op de kritiek die zij ontving, maar verzuimt te reflecteren op de kern van het probleem: het ongelukkig samengestelde videofragment op haar sociale media. Dit fragment heeft er onbedoeld voor gezorgd dat twee thema’s – het bestrijden van polarisatie en Zero Tolerance Day tegen genitale verminking – met elkaar verstrengeld raakten.
Dit had een moment moeten zijn van onverdeelde aandacht voor de bestrijding van een brute praktijk, niet van politieke voorzichtigheid.
Maar deze communicatieve misser is geen toeval; het is een symptoom van een dieperliggend ongemak binnen progressief Nederland. Dit ongemak manifesteert zich telkens wanneer een kwestie raakt aan de islam. De angst voor islamofobie en polarisatie lijkt structureel zwaarder te wegen dan de morele helderheid die de situatie vereist.
Dit zagen we eerder bij de #WomenLifeFreedom-protesten na de moord op #MahsaAmini. In plaats van onvoorwaardelijke steun aan de Iraanse vrouwen die hun leven riskeerden, lag de focus deels op het risico van polarisatie in Nederland. Diezelfde reflex zien we nu terug: een expliciete veroordeling van genitale verminking wordt vergezeld door een oproep om niet te generaliseren of te polariseren.
Maar waarom zou polarisatie überhaupt een factor zijn als de veroordeling van deze praktijk onbetwist is? Dit is geen complex moreel vraagstuk, geen debat met meerdere perspectieven. Dit is een misdaad die geen enkele ruimte voor nuancering of begrip verdient.
Op Zero Tolerance Day had de boodschap helder en onverdeeld moeten zijn: geen traditie, geen culturele inkadering—alleen keiharde bestrijding van een misdaad. Dat was de échte gemiste kans.
Leg eens uit op wat voor manier het feit dat zij wil leven invloed heeft op jouw leven?quote:Op zondag 2 februari 2025 13:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben niet verder gekomen dat de titels die ik in de media zie. ik heb last van haar verschijning, van haar zure mondje, van haar betweterigheid en weet ik wat nog meer. Dat zij wil leven moet geen invloed hebben op mijn leven. Lijkt me erg redelijk.²
Dit is echt een ziekte aan het worden, de cultus van steeds radicaler wordende progressieven.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 22:44 schreef Nober het volgende:
[ x ]
https://twitter.com/lale_gul89/status/1890686639824896034
[ x ]
https://twitter.com/lale_gul89/status/1890832195356373327
[ x ]
https://twitter.com/lale_gul89/status/1890845967018070387
[ x ]
https://twitter.com/lale_gul89/status/1890854523410718817
[ x ]
https://twitter.com/lale_gul89/status/1890869150320402542
[..]
[ x ]
https://twitter.com/SherminAmiri/status/1890868160309461187
Talentloze columnisten en schrijvers die van de daken roepen is vreselijk. Lees eens wat ze allemaal schrijft. Is geen touw aan vast te knopen.quote:Op zondag 16 februari 2025 12:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit is echt een ziekte aan het worden, de cultus van steeds radicaler wordende progressieven.
Dat is iets anders dan haar een gevaar voor vrouwen noemen en vergelijken met Wierd Duk.quote:Op zondag 16 februari 2025 19:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Talentloze columnisten en schrijvers die van de daken roepen is vreselijk. Lees eens wat ze allemaal schrijft. Is geen touw aan vast te knopen.
Terecht.quote:Op maandag 17 februari 2025 02:21 schreef RotatoR het volgende:
Wat laat Halsema zich hier weer kennen. Burgermeester onwaardig.
Vertel?quote:Op maandag 17 februari 2025 05:17 schreef spapaars het volgende:
[..]
Terecht.
Lale begint al sluwe, manipulatieve Telegraaf-methoden te gebruiken met essentiële informatie achter te houden.
If you don't vote for me, you're not black.quote:Op maandag 17 februari 2025 06:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Allochtonen die niet links zijn en geen slachtoffer zijn kan men altijd maar slecht uitstaan op links. Allochtonen zijn leuk en zielig, maar alleen als de blanke linkse mens ze mag redden en beschermen en de allochtoon daar dankbaar voor is, en vooral links gaat denken.
Wat Halsema is verheven boven kritiek?quote:Op maandag 17 februari 2025 08:30 schreef Zonnige het volgende:
1 fragment aangrijpen voor een hele column en vervolgens eindigen met een wijzend vingertje naar Halsema. Jammer. Maar dat vinden de Telegraaf lezers wel weer mooi natuurlijk: Halsema afzeiken.
Is die verfilming over haar roerige leven er al, zoals ze in 2021 aankondigde? Netflix?
Nee, maar het is jammer om op basis van 1 fragment met zo’n column te komen en Halsema een bepaalde mening in haar schoenen te schuiven. Het is gebruik maken van framing om een punt te maken en vervolgens Halsema als een probleem te beschouwen. Zij is het probleem niet in deze. Vals dus. Maar fijn voor de Telegraaf-lezer.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat Halsema is verheven boven kritiek?
Heb je er verder trouwens nog een mening over dat zij vanwege haar boek dagelijks door allerlei Islamitisch tuig wordt bedreigd? Of is ze af omdat ze niet meer in de pas loopt?
Als ik het goed heb, dan was dat fragment door Halsema’s staf geproduceerd.quote:Op maandag 17 februari 2025 08:45 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Nee, maar het is jammer om op basis van 1 fragment met zo’n column te komen en Halsema een bepaalde mening in haar schoenen te schuiven. Het is gebruik maken van framing om een punt te maken en vervolgens Halsema als een probleem te beschouwen. Zij is het probleem niet in deze. Vals dus. Maar fijn voor de Telegraaf-lezer.
Nee joh, dat is vervelend voor haar. Ze loopt niet meer in de pas, zeg je? Wat bedoel je daarmee?
Waarom de toevoeging dat de npo gefinancierd is met publiek geld. Dat weet iedereen. Of zou dat stemmingmakerij zijn van deze matige boeken top 10-schrijfster?quote:Op maandag 17 februari 2025 23:14 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Gaat weer lekker met die gematigde moslims.
Mensen een kwaadaardig gezwel noemen is pas stemmingmakerij.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 09:48 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Waarom de toevoeging dat de npo gefinancierd is met publiek geld. Dat weet iedereen. Of zou dat stemmingmakerij zijn van deze matige boeken top 10-schrijfster?
quote:Op zondag 26 januari 2025 14:49 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik kan haar werk altijd goed bewonderen. Prachtig en groots.Dat is serious wel een goed figuur zeg, gimme!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Ze zijn hier omdat gratis geld wel heel lekker is. Voor kansloze immigranten met een 'exotische geloof en afkomst' wordt hier de rode loper uitgerold: uitkeringen, voorrang op een woning, etnische subsidies, etcetera.quote:Op zondag 23 maart 2025 21:15 schreef RealistAtheist het volgende:
Wat een sterke vrouw is dit. En wat tekenend dat een heel groot deel van de Turken in Nederland deze vrouw liever dood zien. Maar goed het was mij al wel duidelijk hoe een groot deel van de Turken hier in Nederland denkt na de massale turkse vlaggenparade na de weigering van de toegang van de erdoganpijpende minister in ons mooie land. Hier zijn ze ook sterk vertegenwoordigd deze turken. Nee, jullie zijn geen Nederlanders en dat zullen jullie ook nooit worden. Helaas zullen jullie nooit naar jullie zogenaamde heilstaat vertrekken omdat jullie ook wel weten dat het hier 100x beter is. Vuile hypocriete huichelaars zijn jullie.
Ik lees hier nergens dat de Telegraaf hem cancelt?quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:19 schreef Nober het volgende:
Verkeerde-kant-van-de-geschiedenis krant cancelt Theodor Holman
[ x ]
https://x.com/ErwinJ77/status/1935968431620472921
[ x ]
https://x.com/EzoWolfBooks/status/1935955581422240233
Hallo 2025, Parool de verkeerde krant.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 07:58 schreef Weird- het volgende:
[..]
Ik lees hier nergens dat de Telegraaf hem cancelt?
Die hebben immers bewezen aan de verkeerde kant van de geschiedenis te (hebben ge)staan
quote:Dat #DilaraBilgiç Iran ziet als slachtoffer dat Israël nooit met vernietiging heeft gedreigd is dom. Maar als columnist mag ze dat. Echt stuitend is dat @TheodorHolman die ditsoort ‘opinies’ feilloos wist te fileren door het #Parool het zwijgen is opgelegd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |