Mensen die met de russen collaboreren moeten ook verdreven worden.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:44 schreef Viesdik het volgende:
Ik sta volledig achter AFD en Elon Musk... het communisme en globalisme moet met pek en veren verdreven worden uit ons systeem. Een soort vaccin tegen corona.. maar dan echt een betrouwbaar vaccin.
Oprechte en mooie mensen.
'Volgens Marseille zou het muntje echter ook de andere kant op kunnen vallen: 'Meer aandacht, misschien worden ze nu nóg populairder. Ze staan enorm hoog in de peilingen, en blijven ook hoog staan, ondanks dit soort berichten.''quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Neo-nazi's hebben meegedacht met het programma. Dus wat erin staat is niet al te best. https://www.bnr.nl/nieuws(...)nkomst-met-neo-nazis
En wat dan nog? Alsof dat haar immuun maakt voor foute denkbeelden of gedrag. Dit is dezelfde slappe dooddoener als ‘mijn beste vriend is homo, dus ik ben geen homohater’. De afkomst van iemands partner maakt niets uit als het gaat om wat ze zelf zeggen of doen. Eva Braun had Joodse afkomst, en dat weerhield haar er ook niet van om aan de verkeerde kant van de geschiedenis te staan. Dus nee, dit soort argumenten slaat nergens op.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oké. Maar de partner van die Alice komt toch uit Sri lanka?
Snel weg hierquote:
In Duitsland is alles heel snel nep nazi en extreem radicaal enz.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Neo-nazi's hebben meegedacht met het programma. Dus wat erin staat is niet al te best. https://www.bnr.nl/nieuws(...)nkomst-met-neo-nazis
Zaken waar in nl en België al vrijelijk ook gesproken word.quote:De betrokkenen ontkennen weliswaar dat een remigratieplan van ongewensten besproken is
Onder andere Martin Sellner en Mario Müller waren bij het stiekeme Afd-overleg in Potsdam. Dat zijn toch wel echte nazi's.quote:Op zondag 26 januari 2025 08:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In Duitsland is alles heel snel nep nazi en extreem radicaal enz.
In dit bezoek is dit het ergste wat besproken is:
[..]
Zaken waar in nl en België al vrijelijk ook gesproken word.
Inderdaad. Dat doen alsof AfD een doodnormale nette partij is, is gewoon vrij achterlijk. Tenzij degene die dat roept zelf nog radicaler is natuurlijk…quote:Op zondag 26 januari 2025 08:36 schreef recursief het volgende:
[..]
Onder andere Martin Sellner en Mario Müller waren bij het stiekeme Afd-overleg in Potsdam. Dat zijn toch wel echte nazi's.
Jammer is dat. Dat er ook van die echte smeerkezen bij zijn.quote:Op zondag 26 januari 2025 08:36 schreef recursief het volgende:
[..]
Onder andere Martin Sellner en Mario Müller waren bij het stiekeme Afd-overleg in Potsdam. Dat zijn toch wel echte nazi's.
Dat is jammer. Deze partij gaat de verkiezingen winnen.quote:Op zondag 26 januari 2025 09:12 schreef KareldeStoute het volgende:
Afd is al jaren gezuiverd van fatsoenlijke mensen. ..
Overigens komt de tekst die Musk verwijzend naar het verleden van Duitsland uitsprak ...quote:Op zondag 26 januari 2025 08:36 schreef recursief het volgende:
[..]
... rechtstreeks uit het idioom van de zogenaamde Neue Rechte in Duitslan, waar mensen als Müller deel van uitmaken.quote:,Ik denk dat er eerlijk gezegd te veel aandacht is voor schuld uit het verleden en dat we dat achter ons moeten laten. Kinderen moeten niet schuldig zijn aan de zonden van hun ouders of zelfs hun overgrootouders.”
Ze zijn er niet alleen bij, ze bepalen mede de richting van de partij. Bij dat overleg in Potsdam met o.a. deze "heren" waren meerdere hooggeplaatste Afd-ers aanwezig, waaronder de Afd-voorzitter uit Saksen-Anhalt en de destijds persoonlijk assistent van Alice Weidel.quote:Op zondag 26 januari 2025 09:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jammer is dat. Dat er ook van die echte smeerkezen bij zijn.
Duitsland heeft echt een goede rechtse partij nodig
Misschien kunnen ze de partij zuiveren van zulk soort gebroedsel.
Ze vinden elkaar in het rechtsextremisme, zoals van de zogenaamde "identitaire beweging", niet per se in Jodenhaat.quote:Op zondag 26 januari 2025 09:43 schreef Loverboii het volgende:
Best ironisch dan dat Musk die zo pro Israel is, de AfD steunt.
“Normaal”. Daar is een Engels spreekwoord voor; in the eye of the beholder.quote:Op zondag 26 januari 2025 08:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Waarom is de AfD extreem rechts en niet gewoon rechts.
Als ze echt radicaal zijn dan is dat niet goed, maar mijn god het moet wel anders in Duitsland dan nu.
Hebben ze er geen normale rechtse partij?
De immigranten en moslims zijn de vervangende groepen om tegen te zijn voor de meeste van deze rechts extremistische nazis.quote:Op zondag 26 januari 2025 09:45 schreef recursief het volgende:
[..]
Ze vinden elkaar in het rechtsextremisme, zoals van de zogenaamde "identitaire beweging", niet per se in Jodenhaat.
Ah ja. Context weglaten om de zogenaamde essentie te zien.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:21 schreef VEM2012 het volgende:
Ik maar denken dat het hier inhoudelijk over de speech van Musk zou gaan…
Wel jammer, want ik heb hem beluisterd, maar mij ontgaat een beetje wat er radicaal zou zijn aan wat Musk daar gezegd heeft. Trots mogen zijn op je afkomst? Prima lijkt mij. You do you. Op zich ben ik meer van trots zijn op dingen die je zelf hebt bereikt, maar het is in ieder geval beter dan de ‘weg met ons mentaliteit’.
En ja, zo’n 80 jaar na dato mag je best wel eens het verleden, het verleden laten in de zin van dat we de huidige generatie niet moeten aankijken op iets wat gebeurde voordat ze geboren waren. Net zo goed als dat het idioot is dat Nederlanders zich zouden moeten verontschuldigen voor slavernij.
Ook het mixen van culturen zodat we straks overal ter wereld hetzelfde zijn lijkt mij geen vooruitgang. Alsof je in Thailand naar de Mac wil gaan.
En natuurlijk hoort de macht niet naar Brussel te gaan. Daar gaat de rode loper uit voor grote bedrijven en organisaties. De afstand tot de gewone burger is veel te groot waardoor diens belangen in de vleesmolen gaan.
Maar goed, dit is zoals ik het heb gehoord. Ik ben heel benieuwd waarom de ultraprogressieven ook hier weer van in een stuip geschoten zijn.
Verklaar je nader.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:21 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ah ja. Context weglaten om de zogenaamde essentie te zien.
Moet je ultraprogressief zijn om een club als AfD en hun maatjes een stel nare radicalen te vinden?quote:Op zondag 26 januari 2025 10:21 schreef VEM2012 het volgende:
Wel jammer, want ik heb hem beluisterd, maar mij ontgaat een beetje wat er radicaal zou zijn aan wat Musk daar gezegd heeft. Trots mogen zijn op je afkomst? Prima lijkt mij. You do you. Op zich ben ik meer van trots zijn op dingen die je zelf hebt bereikt, maar het is in ieder geval beter dan de ‘weg met ons mentaliteit’.
En ja, zo’n 80 jaar na dato mag je best wel eens het verleden, het verleden laten in de zin van dat we de huidige generatie niet moeten aankijken op iets wat gebeurde voordat ze geboren waren. Net zo goed als dat het idioot is dat Nederlanders zich zouden moeten verontschuldigen voor slavernij.
Ook het mixen van culturen zodat we straks overal ter wereld hetzelfde zijn lijkt mij geen vooruitgang. Alsof je in Thailand naar de Mac wil gaan.
En natuurlijk hoort de macht niet naar Brussel te gaan. Daar gaat de rode loper uit voor grote bedrijven en organisaties. De afstand tot de gewone burger is veel te groot waardoor diens belangen in de vleesmolen gaan.
Maar goed, dit is zoals ik het heb gehoord. Ik ben heel benieuwd waarom de ultraprogressieven ook hier weer van in een stuip geschoten zijn.
Nee, ik vind dat ook een club met hele dubieuze figuren.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Moet je ultraprogressief zijn om een club als AfD en hun maatjes een stel nare radicalen te vinden?
Dan snap je toch ook de context waarom hier ophef over is?quote:Op zondag 26 januari 2025 10:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat ook een club met hele dubieuze figuren.
En natuurlijk subtiel Duitsland uit de EU proberen te praten: 'EU is te bureaucratisch, niet terugkijken naar het nazi-verleden Duitsers!'. Ook de billionaire heeft alle baat om de hele EU in elkaar te laten storten. Dat betekent dat we toch iets goeds doen als Europa.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:58 schreef recursief het volgende:
De Afd, de partij die te extremistisch is voor Marine Le Pen om mee samen te werken. Musk uit openlijk sympathie voor extreem-rechts en zegt tussen neus en lippen door ook nog dat we de Tweede Wereldoorlog teveel aandacht geven. En dan nog zijn er Musk-fans die zeggen dat we dat allemaal verkeerd zien.
De mensen die hierover zeiken zie je vooral bij een partij als GL/PvdA waar ook hele dubieuze figuren rondlopen die terreurorganisaties openlijk steunen die tot doel hebben om alle Joden uit te roeien (*).quote:Op zondag 26 januari 2025 10:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dan snap je toch ook de context waarom hier ophef over is?
Musk kiest hele rare vriendjes uit…
Alsof we in nederland ooit naar de mac wilden gaan.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:21 schreef VEM2012 het volgende:
De EU is prima mits ze zich houden bij kerntaken. Maar dat station zijn we inmiddels gepasseerd…quote:Op zondag 26 januari 2025 10:36 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
En natuurlijk subtiel Duitsland uit de EU proberen te praten: 'EU is te bureaucratisch, niet terugkijken naar het nazi-verleden Duitsers!'. Ook de billionaire heeft alle baat om de hele EU in elkaar te laten storten. Dat betekent dat we toch iets goeds doen als Europa.
Vond m ook inhoudelijk niks geks zeggen.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:21 schreef VEM2012 het volgende:
Ik ben niet geïnteresseerd in een ideologische strijd omdat ik het dan weer eens ben met ‘links’, dan weer met ‘rechts’, aangezien ik primair centralist ben.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Alsof we in nederland ooit naar de mac wilden gaan.![]()
Alsof we in Europa eigenlijk het Angelsaksisch vecht model van democratie wilden.
Het mixen van culturen is een gevolg van de doorgeschoten drang van de kapitalisten om met globalisatie de wereldwijde markten te veroveren. En nu zouden we uberkapitalisten en globaal ondernemer elon opeens serieus moeten nemen over culturen.
Dit inderdaad.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vond m ook inhoudelijk niks geks zeggen.
Denk dat ze vanuit de VS en vooral Musk alleen maar de beelden zien van dat Palestina tuig in Berlijn die de politie schoffeert en Duitsland wat indentiteit verliest.
Welke partij dan ook wat daar tegenin gaat zullen ze gaat steunen. Wellicht denken ze ook dat het erg meevalt met de verhalen over neonazis. Dat werd over de trump aanhang nl ook gezegd.
Anyways denk ik dat de steun er is met goede bedoeling.
Een Duitsland met minder immigranten en behoud van de eigen cultuur is ook gewoon veel beter voor Duitsland en de bevolking.
In progressief linkse kringen hanteert men bijna altijd een dubbele standaard. Als zij het doen is het prima, doen anderen is het niet goed. Geregeld probeert men zelfs de politieke tegenstander te beschuldigingen van wat zij zelf doen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:38 schreef RotatoR het volgende:
Waarom is dit wel een probleem maar een George Soros die radicaal-links steunt niet?
Welk masker heb je het over?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:03 schreef Mutant01 het volgende:
Goede zaak dit, het maskertje valt langzaam doch zeker af.
Er is simpelweg geen sprake van nazisme bij Musk.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:26 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Helaas maakt het in de huidige tijdsgeest geen reet uit. Hij voelt geen enkele consequentie voor het uiten van fucking Nazisme. De Tesla stocks blijven hoog, Twitter leeft nog steeds, SpaceX ontvangt nog gewoon overheidsgelden. Het is ongelooflijk.
Musk moet zich ook wat meer met zijn eigen zaken bemoeien.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De EU is prima mits ze zich houden bij kerntaken. Maar dat station zijn we inmiddels gepasseerd…
Ja dit dus. Musk hoopt op minder regels en meer macht voor zijn bedrijven, ook in de EU.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:36 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
En natuurlijk subtiel Duitsland uit de EU proberen te praten: 'EU is te bureaucratisch, niet terugkijken naar het nazi-verleden Duitsers!'. Ook de billionaire heeft alle baat om de hele EU in elkaar te laten storten. Dat betekent dat we toch iets goeds doen als Europa.
Niet geïnteresseerd in een ideologisch strijd waarom geef je dan een cultureel ideologisch voorbeeld over de Mac in een land buiten de VS waar ik op in kon gaan?quote:Op zondag 26 januari 2025 10:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ben niet geïnteresseerd in een ideologische strijd omdat ik het dan weer eens ben met ‘links’, dan weer met ‘rechts’, aangezien ik primair centralist ben.
Als we het eens kunnen worden over dat immigratie beter kan en moet vind ik het prima.
Ik kan mij herinneren dat in 2024 heel veel mensen, waaronder jij, een mening hadden over de verkiezingen in de VS.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Musk moet zich ook wat meer met zijn eigen zaken bemoeien.
De EU is het doel inmiddels wel voorbijgestreefd en mag wel even worden aangepakt. In de grondbeginselen is de EU een uitstekend idee, ik ben dan ook pro-EU en zou iets als een Nexit op geen enkele manier steunen.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:36 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hou dit soort antisemitische complottheorieën maar voor je.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:55 schreef Viesdik het volgende:
Waarom Musk Europa probeert te redden:
[ x ]
Die religieuze conservatieven die iedere keer maar weer aanslagen plegen zijn meestal immigranten.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Niet geïnteresseerd in een ideologisch strijd waarom geef je dan een cultureel ideologisch voorbeeld over de Mac in een land buiten de VS waar ik op in kon gaan?
Immigratie is in Europa niet het probleem, het probleem is een groeiende groep conservatieven die gewoon hun gang kunnen blijven gaan met haat verspreiden. Rechts conservatieven die de rechtstaat willen verwerpen en religieuze conservatieven die ongeveer hetzelfde willen.
Nopequote:Op zondag 26 januari 2025 10:59 schreef HowardRoark het volgende:
Hou dit soort antisemitische complottheorieën maar voor je.
Eens.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De EU is het doel inmiddels wel voorbijgestreefd en mag wel even worden aangepakt. In de grondbeginselen is de EU een uitstekend idee, ik ben dan ook pro-EU en zou iets als een Nexit op geen enkele manier steunen.
Maar de EU wil uitgroeien tot een soort van Verenigde Staten van Europa, partijen als Volt steunen dit zeer radicale idee ook openlijk. Daarbij wordt de natiestaat uitgehold en krijg je een niet-democratisch verkozen clubje (de Europese Commissie) die het grotendeels het beleid kan bepalen. Dat moeten we niet willen. De verschillen in Europa zijn daar ook te groot voor.
Migratie is een heel erg groot probleem in Europa. Het is een enorm gevaar voor de Westerse cultuur en de stabiliteit in veel landen. Conservatieven zijn dan ook niet het probleem, maar juist degene die proberen om deze dreiging de kop in te drukken.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Niet geïnteresseerd in een ideologisch strijd waarom geef je dan een cultureel ideologisch voorbeeld over de Mac in een land buiten de VS waar ik op in kon gaan?
Immigratie is in Europa niet het probleem, het probleem is een groeiende groep conservatieven die gewoon hun gang kunnen blijven gaan met haat verspreiden. Rechts conservatieven die de rechtstaat willen verwerpen en religieuze conservatieven die ongeveer hetzelfde willen.
Oh, je wilt dit topic gewoon gebruiken voor een kansloze scheldpartij over “links”. Zeg dat dan direct…quote:Op zondag 26 januari 2025 10:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De mensen die hierover zeiken zie je vooral bij een partij als GL/PvdA waar ook hele dubieuze figuren rondlopen die terreurorganisaties openlijk steunen die tot doel hebben om alle Joden uit te roeien (*).
Dat ligt dichter bij Hitler dan al die anti immigratiepartijen die weggezet worden als nazipartijen. Terwijl er best een groot verschil zit tussen anti immigratie zijn en genocide.
Waar Musk zich zorgen om maakt is die immigratie (dus niet alle immigratie, hij is nota bene zelf immigrant), maar met name immigratie van mensen die geen wezenlijke bijdrage leveren aan de maatschappij, of nog erger, die opvattingen hebben die haaks staan op de fundamenten van onze maatschappij.
Inmiddels heb je in het VK al iets van ruim 40.000 radicale moslims die bereid zijn om wapens op te pakken om hun ideeën door te drukken. Dat is ongeveer de helft van het aantal militairen in het VK.
Ik vind het niet zo raar om je daar zorgen om te maken.
En ik denk dat Musk Trump en AfD en PVV enz niet steunt omdat hij het met alles eens is van hen, maar als wat hij ziet als minst kwade.
Daar mag je verder alles van vinden, maar dat blijft dan al snel een mening. Ook al lijkt de AfD wel de minst frisse groep te zijn aan de rechterzijde.
Je kan dat alleen niet allemaal op een hoop gooien. Niet iedereen die GL/PvdA steunt is antisemiet en steunt Hamas. Ook binnen die club is er veel strijd over dat punt. En zo werkt dat ook bij de anti immigratie partijen. Ja, daar lopen vast figuren rond die klaarkomen als ze een swastika zien, maar dat is iets anders dan dat die hele club, laat staan de volgelingen zo in elkaar steken.
* maar ook mensen in hoge posities die zeer waarschijnlijk zelf bij een terroristische organisatie gezeten hebben
Marine Le Pen vindt Afd te extremistisch om mee samen te werken. Marine Le Pen is GL/PvdA ?quote:Op zondag 26 januari 2025 10:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De mensen die hierover zeiken zie je vooral bij een partij als GL/PvdA waar ook hele dubieuze figuren rondlopen die terreurorganisaties openlijk steunen die tot doel hebben om alle Joden uit te roeien (*).
Echt nazi's, niet mensen die alleen weggezet worden als nazi, maar echte nazi's met echte nationaalsocialistische sympatieën praten op stiekeme bijeenkomsten met Afd-bobo's mee over de koers van de partij. Zie ook hierboven.quote:Dat ligt dichter bij Hitler dan al die anti immigratiepartijen die weggezet worden als nazipartijen. Terwijl er best een groot verschil zit tussen anti immigratie zijn en genocide.
Welnee, hij steunt ze vooral omdat hij denkt dat dat hem macht en zakelijk gewin oplevert. Linkse partijen heffen nu eenmaal meer belasting dan rechtse partijen en als je 's werelds eerste "trillionaire" wil worden is dat wat onhandig.quote:En ik denk dat Musk Trump en AfD en PVV enz niet steunt omdat hij het met alles eens is van hen, maar als wat hij ziet als minst kwade.
Lees het nog een keer aandachtig zou ik zeggen.quote:Op zondag 26 januari 2025 11:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh, je wilt dit topic gewoon gebruiken voor een kansloze scheldpartij over “links”. Zeg dat dan direct…
Dat bevestigt mijn beeld alleen maar. Je hebt een grote duim en bent erg gefrustreerd. Dat mag natuurlijk en dan snap ik ook wel dat je het opneemt voor Musk.quote:Op zondag 26 januari 2025 11:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lees het nog een keer aandachtig zou ik zeggen.
Ook dit zal inhoudelijk weer ontweken worden…quote:Op zondag 26 januari 2025 11:10 schreef recursief het volgende:
[..]
Marine Le Pen vindt Afd te extremistisch om mee samen te werken. Marine Le Pen is GL/PvdA ?
[..]
Echt nazi's, niet mensen die alleen weggezet worden als nazi, maar echte nazi's met echte nationaalsocialistische sympatieën praten op stiekeme bijeenkomsten met Afd-bobo's mee over de koers van de partij. Zie ook hierboven.
[..]
Welnee, hij steunt ze vooral omdat hij denkt dat dat hem macht en zakelijk gewin oplevert. Linkse partijen heffen nu eenmaal meer belasting dan rechtse partijen en als je 's werelds eerste "trillionaire" wil worden is dat wat onhandig.
Ik neem Marine Le Pen niet zo serieus, dus ik volg haar ook niet.quote:Op zondag 26 januari 2025 11:10 schreef recursief het volgende:
[..]
Marine Le Pen vindt Afd te extremistisch om mee samen te werken. Marine Le Pen is GL/PvdA ?
[..]
Echt nazi's, niet mensen die alleen weggezet worden als nazi, maar echte nazi's met echte nationaalsocialistische sympatieën praten op stiekeme bijeenkomsten met Afd-bobo's mee over de koers van de partij. Zie ook hierboven.
[..]
Welnee, hij steunt ze vooral omdat hij denkt dat dat hem macht en zakelijk gewin oplevert. Linkse partijen heffen nu eenmaal meer belasting dan rechtse partijen en als je 's werelds eerste "trillionaire" wil worden is dat wat onhandig.
Kijk, zo kennen we de ultraprogressieven weer… geen inhoudelijk weerwoord, maar op de man.quote:Op zondag 26 januari 2025 11:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat bevestigt mijn beeld alleen maar. Je hebt een grote duim en bent erg gefrustreerd. Dat mag natuurlijk en dan snap ik ook wel dat je het opneemt voor Musk.
GL/PvdA heeft geen mensen die Joden willen uitroeien en meepraten met de partijtop om de politieke koers te bepalen.quote:Op zondag 26 januari 2025 11:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik neem Marine Le Pen niet zo serieus, dus ik volg haar ook niet.
En dat er hele dubieuze figuren rondlopen bij AfD die mee mogen praten is een feit. En dat geldt ook bij GL/PvdA.
Voor mij is de kern extremisme. Als je Joden uit wil roeien ben je in mijn ogen net zo slecht of je nu Heil Hitler roept, of Allahu Akbar.
Musk betaalt in de EU relatief weinig belasting, dus jouw ‘inschatting’ dat het daarom te doen is, is at best niet heel erg waarschijnlijk.
AfD heeft ook behoorlijk radicale standpunten en nog belangrijker: het heeft mensen aangetrokken die gewoon fout zijn. Maar inhoudelijk is het vooral een uitgesproken anti-migratiepartij. Je kunt niet het argument maken dat wat zij willen, nazisme is.quote:Op zondag 26 januari 2025 11:10 schreef recursief het volgende:
[..]
[..]
[..]
Bijzondere reactie. En ga je zelf ook nog een inhoudelijke reactie plaatsen of blijft het bij sneren en oneliners?quote:Op zondag 26 januari 2025 11:14 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ook dit zal inhoudelijk weer ontweken worden…
Als je pro-Hamas bent, dan ben je pro Joden uitroeien, want dat is een van de doelen van Hamas.quote:Op zondag 26 januari 2025 11:21 schreef recursief het volgende:
[..]
GL/PvdA heeft geen mensen die Joden willen uitroeien en meepraten met de partijtop om de politieke koers te bepalen.
Waarom toch steeds naar GL/PvdA wijzen? Is dat om het maar niet over de Afd toe hoeven hebben? GL/PvdA heeft helemaal niets te maken met de soms donkerbruine drek die onder het laagje chroom aan de buitenkant van de Afd vandaan sijpelt.
Op het recente partijcongres van GroenLinks-PvdA werden nog complottheorieën over Joden verspreid.quote:Op zondag 26 januari 2025 11:21 schreef recursief het volgende:
[..]
GL/PvdA heeft geen mensen die Joden willen uitroeien en meepraten met de partijtop om de politieke koers te bepalen.
Waarom toch steeds naar GL/PvdA wijzen? Is dat om het maar niet over de Afd toe hoeven hebben? GL/PvdA heeft helemaal niets te maken met de soms donkerbruine drek die onder het laagje chroom aan de buitenkant van de Afd vandaan sijpelt.
Ik ga geen keuze maken omdat Hamas een ander huidskleurtje heeft of een andere geloofsovertuiging.quote:Op zondag 26 januari 2025 11:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je pro-Hamas bent, dan ben je pro Joden uitroeien, want dat is een van de doelen van Hamas.
Daar zit dus het probleem: je ziet wel de fout bij rechts extremisten, maar bij links extremisten ren je direct naar zolder om de mantel der liefde te halen.
Alsof er ook maar iemand die mede het beleid bepaalt bij GL/PvdA Hamasaanhanger is. Maar dit gaat een hele nare kant op. Als je kritiek op Netanyahu/de Israelische regering hebt word je als snel weggezet als Hamasaanhanger. Laten we dat maar niet doen. Pak 'm beet een halfvjasr terug betekende dat bijvoorbeeld dat ik hier op Fok! persoonlijk zo extreem belaagd werd dat ik (zelfgekozen) een aantal maanden hier ben weggebleven. Doe dat dus maar niet, dat heeft echt heel veel impact op mensen. Kritisch zijn: prima. Maar hou het wel zuiver en haal niet overal de "ja maar Hamasaanhangers van de GL/PvdA" whataboutisms er bij als het over Musk en de Afd gaat.quote:Op zondag 26 januari 2025 11:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je pro-Hamas bent, dan ben je pro Joden uitroeien, want dat is een van de doelen van Hamas.
En dit is een ad hominem.quote:Daar zit dus het probleem: je ziet wel de fout bij rechts extremisten, maar bij links extremisten ren je direct naar zolder om de mantel der liefde te halen.
De EU is gewon nog niet klaar. We moeten het bestuur daarvan rechtstreeks gaan verkiezen. Ik vind het helemaal geen goed idee dat de nationale kopstukken daar de dienst uitmaken. Laat ze ook zelf belasting innen en die naar goeddunken besteden, dan kunnen ze ook optreden tegen de rotte appels zoals Orban en voorkomen dat sommige landen helemaal uitgeknepen worden, zoals Griekenland.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De EU is het doel inmiddels wel voorbijgestreefd en mag wel even worden aangepakt. In de grondbeginselen is de EU een uitstekend idee, ik ben dan ook pro-EU en zou iets als een Nexit op geen enkele manier steunen.
Maar de EU wil uitgroeien tot een soort van Verenigde Staten van Europa, partijen als Volt steunen dit zeer radicale idee ook openlijk. Daarbij wordt de natiestaat uitgehold en krijg je een niet-democratisch verkozen clubje (de Europese Commissie) die het grotendeels het beleid kan bepalen. Dat moeten we niet willen. De verschillen in Europa zijn daar ook te groot voor.
Jezus man, je ziet toch dat wat die gast doet niet in de smaak valt en dat er wordt ingegrepen?quote:Op zondag 26 januari 2025 11:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Op het recente partijcongres van GroenLinks-PvdA werden nog complottheorieën over Joden verspreid.
Nee, geen ad hominem, maar een reactie op de inhoud van jouw post.quote:Op zondag 26 januari 2025 11:34 schreef recursief het volgende:
[..]
Alsof er ook maar iemand die mede het beleid bepaalt bij GL/PvdA Hamasaanhanger is. Maar dit gaat een hele nare kant op. Als je kritiek op Netanyahu/de Israelische regering hebt word je als snel weggezet als Hamasaanhanger. Laten we dat maar niet doen. Pak 'm beet een halfvjasr terug betekende dat bijvoorbeeld dat ik hier op Fok! persoonlijk zo extreem belaagd werd dat ik (zelfgekozen) een aantal maanden hier ben weggebleven. Doe dat dus maar niet, dat heeft echt heel veel impact op mensen. Kritisch zijn: prima. Maar hou het wel zuiver en haal niet overal de "ja maar Hamasaanhangers van de GL/PvdA" whataboutisms er bij als het over Musk en de Afd gaat.
[..]
En dit is een ad hominem.
Wordt er op het AfD congres dan toegestaan dat iemand Nazi rants gaat houden?quote:Op zondag 26 januari 2025 11:37 schreef recursief het volgende:
[..]
Jezus man, je ziet toch dat wat die gast doet niet in de smaak valt en dat er wordt ingegrepen?
Dat is wel een ad hominem. Je schuift me zaken in de schoenen die ik nooit uitgesproken heb.quote:Op zondag 26 januari 2025 11:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, geen ad hominem, maar een reactie op de inhoud van jouw post.
En als deze dubieuze figuren stiekeme bijeenkomsten over de partijlijn houden met partijbestuurders, waaronder de destijds rechterhand van Alice Weidel?quote:Verder heb ik heel duidelijk aangegeven dat het feit dat dr dubieuze figuren zitten bij een partij niet maakt dat de hele partij dubieus is, laat staan de aanhangers.
AfD is er inderdaad niet zo handig in om de partij vrij te houden van hardcore neo-nazi's. Dat wordt zelfs niet serieus geprobeerd. Als een partij zelfs voor allerlei andere Europese extreemrechtse partijen te radicaal is, dan zou er toch een belletje mogen gaan rinkelen?quote:Op zondag 26 januari 2025 11:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wordt er op het AfD congres dan toegestaan dat iemand Nazi rants gaat houden?
Een ad hominem is ‘wat jij zegt klopt niet omdat jij niet deugt’.quote:Op zondag 26 januari 2025 11:42 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat is wel een ad hominem. Je schuift me zaken in de schoenen die ik nooit uitgesproken heb.
[..]
En als deze dubieuze figuren stiekeme bijeenkomsten over de partijlijn houden met partijbestuurders, waaronder de destijds rechterhand van Alice Weidel?
Heb je beeld om jouw stelling te bewijzen? Iets op youtube ofzo?quote:Op zondag 26 januari 2025 11:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
AfD is er inderdaad niet zo handig in om de partij vrij te houden van hardcore neo-nazi's. Dat wordt zelfs niet serieus geprobeerd. Als een partij zelfs voor allerlei andere Europese extreemrechtse partijen te radicaal is, dan zou er toch een belletje mogen gaan rinkelen?
De EU moet simpelweg een paar tandjes terug worden geschroefd. Interne herstructurering is zeker ook noodzakelijk, maar zie ik helaas niet snel gebeuren.quote:Op zondag 26 januari 2025 11:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De EU is gewon nog niet klaar. We moeten het bestuur daarvan rechtstreeks gaan verkiezen. Ik vind het helemaal geen goed idee dat de nationale kopstukken daar de dienst uitmaken. Laat ze ook zelf belasting innen en die naar goeddunken besteden, dan kunnen ze ook optreden tegen de rotte appels zoals Orban en voorkomen dat sommige landen helemaal uitgeknepen worden, zoals Griekenland.
Gelukkig ja, maar het geeft blijk van dat dit gedachtegoed leeft wel degelijk in die contreien. Er waren ook de nodige mensen met keffiyehs te vinden. Je ziet wat dit betreft ook wel een verschil tussen jong en oud.quote:Op zondag 26 januari 2025 11:37 schreef recursief het volgende:
[..]
Jezus man, je ziet toch dat wat die gast doet niet in de smaak valt en dat er wordt ingegrepen?
De Potsdambijeenkomst was een bijeenkomst in een hotel waar kopstukken van Afd bij waren, maar ook een aantal Neue Rechte met nazisympathieën, waaronder de eerder genoemde Müller.quote:Op zondag 26 januari 2025 11:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wordt er op het AfD congres dan toegestaan dat iemand Nazi rants gaat houden?
En een paar van de CDU.quote:Op zondag 26 januari 2025 11:49 schreef recursief het volgende:
[..]
De Potsdambijeenkomst was een bijeenkomst in een hotel waar kopstukken van Afd bij waren, maar ook een aantal Neue Rechte met nazisympathieën, waaronder de eerder genoemde Müller.
Klopt, die mocht daar zijn Endlösungsplannen uit de doeken doen.quote:Op zondag 26 januari 2025 11:49 schreef recursief het volgende:
De Potsdambijeenkomst was een bijeenkomst in een hotel waar kopstukken van Afd bij waren, maar ook een aantal Neue Rechte met nazisympathieën, waaronder de eerder genoemde Müller.
Nee. Je zegt dit over mij:quote:Op zondag 26 januari 2025 11:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een ad hominem is ‘wat jij zegt klopt niet omdat jij niet deugt’.
Dat zuig je zelf uit je dikke duim. Je verzint het. Ik heb een hekel aan extremisme in elke vorm en dit soort geframe vind ik bijzonder kwalijk. Precies hier gaat het om toen ik je vroeg om de discussie zuiver te houden. Het zou je sieren als je deze woorden terugneemt, alhoewel ik ten zeerste betwijfel dat je dat zal doen. Uiteraard mag je me verrassen.quote:bij links extremisten ren je direct naar zolder om de mantel der liefde te halen.
Maar ondertussen zijn ze wel gebroken met de jongerentak omdat die te extremistisch zou zijn.quote:Op zondag 26 januari 2025 11:49 schreef recursief het volgende:
[..]
Jij meet voor mij overduidelijk met twee maten als het gaat om de nare figuren bij de AfD en de nare figuren bij GL/PvdA.quote:Op zondag 26 januari 2025 11:55 schreef recursief het volgende:
[..]
Nee. Je zegt dit over mij:
[..]
Dat zuig je zelf uit je dikke duim. Je verzint het. Ik heb een hekel aan extremisme in elke vorm en dit soort geframe vind ik bijzonder kwalijk. Precies hier gaat het om toen ik je vroeg om de discussie zuiver te houden. Het zou je sieren als je deze woorden terugneemt, alhoewel ik ten zeerste betwijfel dat je dat zal doen. Uiteraard mag je me verrassen.
Jammer dit. Volgende keer wordt het een TR.quote:Op zondag 26 januari 2025 11:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij meet voor mij overduidelijk met twee maten als het gaat om de nare figuren bij de AfD en de nare figuren bij GL/PvdA.
Dat is wat er staat. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar het is simpelweg geen ad hominem.
O, zet die nu maar. Als jij meent dat ik te ver ben gegaan moet je dat doen. Ik kan mij niet voorstellen dat een moderator meent dat ik hier de bocht uit ben gevlogen.quote:Op zondag 26 januari 2025 11:58 schreef recursief het volgende:
[..]
Jammer dit. Volgende keer wordt het een TR.
Je beschuldigt me van het omarmen van links-extremisme en dat neem ik hoog op. Dan vlieg je wel degelijk uit de bocht. Ik noem jou toch ook geen vriend van extreem rechts? Dat zou hetzelfde zijn geweest en dan was ik zeker uit de bocht gevlogen. Doe. Gewoon. Niet.quote:Op zondag 26 januari 2025 12:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, zet die nu maar. Als jij meent dat ik te ver ben gegaan moet je dat doen. Ik kan mij niet voorstellen dat een moderator meent dat ik hier de bocht uit ben gevlogen.
Het gaat hier over extreme opvattingen of radicaal gedachtegoed binnen het electoraat bij de beide politieke partijen. Dat het verder inhoudelijk totaal verschillende partijen zijn mag duidelijk zijn.quote:Op zondag 26 januari 2025 12:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
GL-PvdA vergelijken met AfD:'):'):'):'):'):'):'):')
Nogmaals: ik constateer dat je met twee maten meet.quote:Op zondag 26 januari 2025 12:07 schreef recursief het volgende:
[..]
Je beschuldigt me van het omarmen van links-extremisme en dat neem ik hoog op. Dan vlieg je wel degelijk uit de bocht. Ik noem jou toch ook geen vriend van extreem rechts? Dat zou hetzelfde zijn geweest en dan was ik zeker uit de bocht gevlogen. Doe. Gewoon. Niet.
quote:Op zondag 26 januari 2025 12:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nergens heb ik gezegd, noch bedoeld dat jij links-extremisme omarmt.
Potato potato. Laten we er asjeblieft geen semantische haarkloverij van maken. Dit is wat je hebt gezegd en dat heb je helemaal zelf verzonnen. Het is een kutframe en ook nog eens helemaal niet waar.quote:bij links extremisten ren je direct naar zolder om de mantel der liefde te halen.
Ik heb nu duidelijk genoeg uitgelegd hoe het is bedoeld en hoe jouw posts op mij overkomen.quote:Op zondag 26 januari 2025 12:16 schreef recursief het volgende:
[..]
[..]
Potato potato. Laten we er asjeblieft geen semantische haarkloverij van maken. Dit is wat je hebt gezegd en dat heb je helemaal zelf verzonnen. Het is een kutframe en ook nog eens helemaal niet waar.
Ad hominem = op de persoon. Je zet me weg als iemand met een niet kloppende mening die je zelf over me verzonnen hebt. Meer op de persoon ga je het niet krijgen.
Je doelt op 1 lid dat Zionisme gelijkstelde aan racisme? Dat is inderdaad een opmerking die onwaar is en het begrijpelijke en gerechtvaardigde streven van het Joodse volk reduceren tot een zeer nauwe interpretatie die alleen gehuldigd wordt door Israelisch extreemrechts is onfris maar werd wel direct afgekapt. Het Israelische racismeprobleem op zich heeft weinig te maken met Zionisme.quote:Op zondag 26 januari 2025 12:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gaat hier over extreme opvattingen of radicaal gedachtegoed binnen het electoraat bij de beide politieke partijen. Dat het verder inhoudelijk totaal verschillende partijen zijn mag duidelijk zijn.
Net doen alsof de steun voor Hamas bij die partij beperkt blijft tot 1 persoon.quote:Op zondag 26 januari 2025 12:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je doelt op 1 lid dat Zionisme gelijkstelde aan racisme? Dat is inderdaad een opmerking die onwaar is en het begrijpelijke en gerechtvaardigde streven van het Joodse volk reduceren tot een zeer nauwe interpretatie die alleen gehuldigd wordt door Israelisch extreemrechts is onfris maar werd wel direct afgekapt.
Er is steun voor Hamas binnen GroenLinks?quote:Op zondag 26 januari 2025 12:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Net doen alsof de steun voor Hamas bij die partij beperkt blijft tot 1 persoon.
Kom nou toch even.
Er zijn zeker meerdere figuren binnen GL/PvdA die pro-Hamas zijn.quote:Op zondag 26 januari 2025 12:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er is steun voor Hamas binnen GroenLinks?
Door het altijd mokerirritante rechtse gejijbak waar een paar fringe opvattingen gelijkgesteld worden aan een compleet partij-DNA.quote:Op zondag 26 januari 2025 12:23 schreef recursief het volgende:
Maar gaat het hier nou over GL/PvdA of over Afd en Musk?
quote:Op zondag 26 januari 2025 12:23 schreef recursief het volgende:
Maar gaat het hier nou over GL/PvdA of over Afd en Musk?
Er zijn op rechts (VVD/PVV) ook meerdere figuren die voor etnische zuivering zijn.quote:Op zondag 26 januari 2025 12:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn zeker meerdere figuren binnen GL/PvdA die pro-Hamas zijn.
Dat moet je niet vertalen naar de hele club, maar dat schreef ik al expliciet.
Oprechte vraag: waar blijkt dat dna dan uit? Want kwa standpunten lijken ze voor mij heel erg op de PVV.quote:Op zondag 26 januari 2025 12:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Door het altijd mokerirritante rechtse gejijbak waar een paar fringe opvattingen gelijkgesteld worden aan een compleet partij-DNA.
Waar doel je op?quote:Op zondag 26 januari 2025 12:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er zijn op rechts (VVD/PVV) ook meerdere figuren die voor etnische zuivering zijn.
Er zijn er in die gelederen zat die Gaza en de Westbank Palestijnvrij gemaakt zouden willen zien en die zelfs het bestaan van het Palestijnse volk ontkennen.quote:
Gauland, Hocke, die hele WannseePotsdamconferentie, de remigratiestandpunten van de partij, de manier waarop er over allochtonen gesproken wordt. Het is allemaal nog wel een paar slagen extremer dan bij de PVV, hoewel die partij ook nogal wat extremisten/extreme opvattingen herbergt.quote:Op zondag 26 januari 2025 12:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Oprechte vraag: waar blijkt dat dna dan uit? Want kwa standpunten lijken ze voor mij heel erg op de PVV.
Die geluiden heb in werkelijk nooit, maar dan ook nooit gehoord binnen de VVD.quote:Op zondag 26 januari 2025 12:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er zijn er in die gelederen zat die Gaza en de Westbank Palestijnvrij gemaakt zouden willen zien en die zelfs het bestaan van het Palestijnse volk ontkennen.
Ik vroeg naar het dna. Dit overtuigt niet echt. Nogmaals: ze zijn gebroken met de jongerenafdeling omdat die te extreem is.quote:Op zondag 26 januari 2025 12:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Gauland, Hocke, die hele WannseePotsdamconferentie, de remigratiestandpunten van de partij, de manier waarop er over allochtonen gesproken wordt. Het is allemaal nog wel een paar slagen extremer dan bij de PVV, hoewel die partij ook nogal wat extremisten/extreme opvattingen herbergt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |