abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 januari 2025 @ 20:51:48 #251
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216463710
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 20:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad, Groenland ligt in Noord-Amerika. En we hebben het hier over een eventuele toetreding tot de VS, niet over of Groenlanders wel of niet bij de EU zouden willen. Daar zou natuurlijk ook eerst zelfstandigheid voor nodig zijn.
He kijk, het toverwoord. Zelfstandigheid! Misschien willen veel Groenlanders dat wel op enige termijn? En niet de ene kolonisator die in ieder geval de laatste decennia behoorlijk wat geld in de leefbaarheid steekt inruilen voor de andere kolonisator die een nogal slechte trackrecord heeft wanneer het gaat over überhaupt het zorgen voor mensen?

Ik durf je nu al te voorspellen dat een onafhankelijk Groenland van harte welkom gaat zijn in de EU. Het gedoe over viswater is wel over zijn hoogtepunt heen en de EU is net wat voorspelbaarder wanneer het gaat over het zelf kunnen beslissen over natuurlijke rijkdommen dan de VS. De volgende idioot kan zomaar nog een graadje erger zijn.

Dat doet mij eraan herinneren dat je geen antwoord hebt gegeven op de vraag of je het gedrag van Trump nou normaal vind in deze. Deze vraag dus: Is deze manier van omgang met landen die je bondgenoot zijn in jouw ogen normaal? Ja of nee?
  dinsdag 28 januari 2025 @ 20:54:06 #252
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216463737
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 20:51 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
He kijk, het toverwoord. Zelfstandigheid! Misschien willen veel Groenlanders dat wel op enige termijn? En niet de ene kolonisator die in ieder geval de laatste decennia behoorlijk wat geld in de leefbaarheid steekt inruilen voor de andere kolonisator die een nogal slechte trackrecord heeft wanneer het gaat over überhaupt het zorgen voor mensen?

Ik durf je nu al te voorspellen dat een onafhankelijk Groenland van harte welkom gaat zijn in de EU. Het gedoe over viswater is wel over zijn hoogtepunt heen en de EU is net wat voorspelbaarder wanneer het gaat over het zelf kunnen beslissen over natuurlijke rijkdommen dan de VS. De volgende idioot kan zomaar nog een graadje erger zijn.

Dat doet mij eraan herinneren dat je geen antwoord hebt gegeven op de vraag of je het gedrag van Trump nou normaal vind in deze. Deze vraag dus: Is deze manier van omgang met landen die je bondgenoot zijn in jouw ogen normaal? Ja of nee?
Die vraag is al eerder gesteld en ook beantwoord: zie hier.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216463964
Groenlanders mogen zelf beslissen maar ze mogen niet beslissen bij de EU te willen alleen maar bij Amerika nou groetjes weer he.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_216464046
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 12:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is manier van onderhandelen. Het is niet erg beschaafd, wel erg Trumpesque.
Ik noem dat geen onderhandeling.

Ik vind het ook verbazend dat je het een goed idee vindt dat Groenland onder Trump wordt toegevoegd aan de VS.

Trump laat ook weinig respect zien richting de oorspronkelijke bewoners van Alaska, door Denali te hernoemen naar McKinley.

Hoezo valt dan te verwachten dat hij de huidige bewoners van Groenland respecteert.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216464056
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 20:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad, Groenland ligt in Noord-Amerika. En we hebben het hier over een eventuele toetreding tot de VS, niet over of Groenlanders wel of niet bij de EU zouden willen. Daar zou natuurlijk ook eerst zelfstandigheid voor nodig zijn.
Toetreding tot de VS, geïnitieerd door Trump.
Niet door Groenland.
Daar gaat het al mank.
pi_216464375
Heeft er ook nog iemand een poll of de Groenlanders bij Canada zouden willen aansluiten? Zou nota bene ook 20 keer logischer zijn dan de VS, als ze uberhaupt Denemarken zouden willen verlaten.
pi_216464432
quote:
88s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 21:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
Heeft er ook nog iemand een poll of de Groenlanders bij Canada zouden willen aansluiten? Zou nota bene ook 20 keer logischer zijn dan de VS, als ze uberhaupt Denemarken zouden willen verlaten.
Ze kunnen vast wel 10 zwervers vinden die tegen betaling voor gaan stemmen.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 22:40:08 #258
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216464786
quote:
The survey by pollster Verian, commissioned by the Danish paper, showed only 6% of Greenlanders are in favour of becoming part of the U.S., with 9% undecided, Berlingske said.
https://www.reuters.com/w(...)-part-us-2025-01-28/

Mooi zo.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 22:43:14 #259
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216464820
quote:
Zo te zien een UK based onderzoeksbureau. Ben benieuwd hoe groot de sample size is.

-edit- gevonden, 497 en een gewogen onderzoek

quote:
497 representatively selected citizens in Greenland aged 18 years or older and is weighted by gender, age, region, and party choice in the last Greenlandic parliamentary election in 2021.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 22:51:59 #260
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216464919
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 22:43 schreef Momo het volgende:

[..]
Zo te zien een UK based onderzoeksbureau. Ben benieuwd hoe groot de sample size is.

[..]

Prima steekproefgrootte dus, op een totale populatie van 50000.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 28 januari 2025 @ 22:52:54 #261
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216464933
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 22:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Vooral belangrijk dat het gewogen is naar de bevolking. Je kan niet zomaar 500 eerste mensen die op straat ziet aanspreken.
pi_216467264
Wat zijn eigenlijk de NAVO-regels voor oorlogen binnen NAVO-verband?
pi_216467329
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 10:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dat gaat niet, want je moet als NAVO-lid een ander NAVO-land dat wordt aangevallen verdedigen. Dus je moet dan eigenlijk eerst het aanvallende land uit de NAVO knikkeren.
pi_216467420
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 10:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Geen.

https://incasumagazine.nl(...)-against-each-other/
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  woensdag 29 januari 2025 @ 10:33:49 #265
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_216467514
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 22:43 schreef Momo het volgende:

[..]

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 22:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 22:52 schreef Momo het volgende:

[..]
Vooral belangrijk dat het gewogen is naar de bevolking. Je kan niet zomaar 500 eerste mensen die op straat ziet aanspreken.
Mooi, dan is deze zelf verzonnen "misschien willen de Groenlanders wel US citizens worden"-discussie ook meteen klaar.
Het was volstrekt hallucinant om dit topic te lezen gisteren. Mentale gymnastiek tot de max.
  woensdag 29 januari 2025 @ 10:36:40 #266
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_216467543
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 21:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik noem dat geen onderhandeling.

Ik vind het ook verbazend dat je het een goed idee vindt dat Groenland onder Trump wordt toegevoegd aan de VS.

Trump laat ook weinig respect zien richting de oorspronkelijke bewoners van Alaska, door Denali te hernoemen naar McKinley.

Hoezo valt dan te verwachten dat hij de huidige bewoners van Groenland respecteert.
Trump heeft alleen respect voor de natuurlijke rijkdommen in de grond.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_216475536
Mooie analyse van Trump zijn aspiraties om Groenland in te lijven.

Bekijk deze YouTube-video
  woensdag 29 januari 2025 @ 21:05:14 #268
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216475675

Van dat zelfde onderzoek
pi_216482284
We zullen als Europa, als Groenland en Denemarken dat willen, troepen moeten sturen en sancties opleggen als de US de plannen om Groenland te annexeren toch doorzet.

Troepen sturen zal uiteraard symbolisch zijn tegenover een grote macht als de US maar de vraag is dan wel: gaat de US het politieke risico nemen?

Niets doen is geen optie.
pi_216482902
Nou, wat fijn dat denemarken als bondgenoot van de US troepen gaat sturen naar Groenland, zodat het Trump geen geld gaat kosten. Ik meen Frankrijk doet, als echte bondgenoot of de US, ook al mee? De rest zal wel volgen.

Fijn idee voor Trump dat Groenland op kosten van de EU beschermd gaat worden. Dan hoeven er geen Amerikaanse troepen meer heen. Probleem opgelost.
pi_216502282
quote:
Denemarken geeft Gazprom groen licht voor reparatie beschadigde Nord Stream 2 pijpleiding

[...]

Deze ontwikkeling valt samen met een gespannen situatie tussen Denemarken en de Verenigde Staten over de soevereiniteit van Groenland, omdat Denemarken steun zoekt bij Europese bondgenoten tegen de dreigementen van president Trump over annexatie.
https://businessam.be/den(...)tream-2-pijpleiding/

Ik ben benieuwd hoe Trump dit gaat zien.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 10:33:51 #272
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216544844
Als ik overigens Denemarken was, zou ik alle diplomatieke banden verbreken. Ambassadeur terughalen naar huis, ambassade in Washington dicht, alle Amerikaanse diplomaten in Denemarken persona non grata verklaren. Visumplicht voor Amerikanen instellen. Opzouten met die yanks.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_216545057
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 12:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
We zullen als Europa, als Groenland en Denemarken dat willen, troepen moeten sturen en sancties opleggen als de US de plannen om Groenland te annexeren toch doorzet.

Troepen sturen zal uiteraard symbolisch zijn tegenover een grote macht als de US maar de vraag is dan wel: gaat de US het politieke risico nemen?

Niets doen is geen optie.
We zijn daar te zwak voor. Er ligt volgens mij al een VS basis in Groenland waar een handvol Amerikanen zijn gestationeerd.

En welke sancties. Alleen al ons meeste legermateriaal is made by USA. Dus die slag is ondenkbaar.

We hebben nauwelijks grondstoffen. De weg naar Rusland hebben we afgesloten. Met China hebben we ook problemen.

Groenland zou voor de VS ideaal zijn vanwege hun invloedssfeer en grens waarmee het bereik voor grondstoffen aan de Noordpool word vergroot. Als EU zijnde zijn we daar schijnbaar niet toe instaat om daarvan te profiteren. Vraag mij niet waarom.

Samengevat, het gaat net als in Oekraïne om grondstoffen en invloedssfeer. Als EU zijnde met een zwakke von der Leyen die geen deuk in een pakje boter kan slaan zijn we gemangeld en hebben we maar te bukken voor de Scherrif. Maar ja beter dat dan een Rusland/China.

Je moet het zo zien. Overal waar ter wereld ook waar de VS een basis heeft hebben ze daarmee ook de macht.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 11:00:34 #274
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216545067
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 10:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als ik overigens Denemarken was, zou ik alle diplomatieke banden verbreken. Ambassadeur terughalen naar huis, ambassade in Washington dicht, alle Amerikaanse diplomaten in Denemarken persona non grata verklaren. Visumplicht voor Amerikanen instellen. Opzouten met die yanks.
Gewoon de Deense geheime dienst 'm laten omleggen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 4 februari 2025 @ 11:02:38 #275
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_216545095
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 11:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Gewoon de Deense geheime dienst 'm laten omleggen.
Dat lijkt me ietwat onrealistisch.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')