abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 24 januari 2025 @ 16:31:35 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_216414994
De nieuwe Amerikaanse president Donald Trump geeft de Oekraïense president Volodymyr Zelenskyi de schuld van de oorlog tegen zijn land. "Hij had dit ook niet moeten laten gebeuren. Hij is geen engel. Hij had geen toestemming moeten geven voor deze oorlog," zei Trump tegen Fox News. Het was echter Kremlinleider Vladimir Poetin die in februari 2022 het bevel gaf voor de aanvalsoorlog tegen buurland Oekraïne.

250124_485843_Ontwerp_zonder_titel1_800_565.png

Trump zei in het interview niet expliciet dat Zelensky zich had moeten overgeven, maar formuleerde het als een verwijt aan de president dat hij de strijd tegen een duidelijk superieure tegenstander was aangegaan. "Dat had hij niet moeten doen." Het alternatief? Er had een "deal" gemaakt kunnen worden, zei Trump, eraan toevoegend: "Ik had zo gemakkelijk een deal kunnen sluiten. Maar Zelenskyj besloot ... 'Ik wil vechten'." Rusland had 30.000 tanks, Zelensky had er geen enkele, zei Trump. Toen gingen de VS en hun bondgenoten steeds meer materiaal te leveren - en de Oekraïners hadden de moed om het te gebruiken, volgens trump. In tegenstelling tot wat Trump beweert, had Oekraïne voor het begin van de Russische aanvalsoorlog al enkele duizenden gevechtstanks in bezit van Sovjetmakelij.

Tijdens zijn verkiezingscampagne heeft Trump gezegd dat hij de Russische aanvalsoorlog binnen 24 uur kon beëindigen - maar gaf geen details over hoe hij dit wilde bereiken. Hij herhaalde dat er een einde moest komen aan de oorlog en dreigde Rusland opnieuw met sancties en verhoging van importheffingen. Zelensky is klaar voor een overeenkomst. "Hij heeft er genoeg van".

Rusland heeft de invasie van zijn troepen in Oekraïne herhaaldelijk gerechtvaardigd met de "denazificatie" van het buurland. Zelensky is echter van Joodse afkomst. Russische troepen bezetten al sinds 2014 delen van Oekraïne en annexerrde ook het Oekraïense schiereiland de Krim.

Trump wil de olieprijzen laten dalen
Zelensky verwelkomt het voorstel van Trump om een einde te maken aan de Russische aanvalsoorlog door de olieprijs drastisch te verlagen. Vooral olie blijft een van de sleutelfactoren voor het bereiken van vrede en echte veiligheid, zei Zelensky in zijn avondvideoboodschap. Het is belangrijk om de druk op Rusland te handhaven omdat het land probeert zijn agressie en bezetting voort te zetten.

Trump had gezegd dat hij de oorlog in Oekraïne wilde beëindigen door de olieprijs te verlagen en wil met de OPEC en Saoedi-Arabië gaan praten over het verlagen van de prijzen. "Als de prijs zou dalen, zou de Russisch-Oekraïense oorlog onmiddellijk stoppen", zei Trump in zijn toespraak op het World Economic Forum in Davos, die via videoverbinding werd gehouden. "Op dit moment is de prijs hoog genoeg om de oorlog te financieren," zei Trump. "Ik ga Saoedi-Arabië en de OPEC vragen om de prijs van olie te verlagen."

Rusland financiert zijn aanvalsoorlog door olie te verkopen aan bijvoorbeeld India en China. Alle eerdere pogingen van het Westen - van een embargo op Russische olie in de VS tot een prijsplafond in de EU en sancties tegen tankers - hebben niet het succes gebracht waar Oekraïne op hoopte.

Een vat Amerikaanse WTI-crude kost momenteel meer dan 74 dollar, terwijl OPEC-olie meer dan 80 dollar per vat kost. Rusland worstelt met hoge inflatie en rentetarieven, het omzeilen van westerse sancties gaat gepaard met hoge extra kosten voor het gigantische land. Het Kremlin bagatelliseert traditioneel de impact van de sancties. Poetin heeft ook herhaaldelijk gezegd dat de Russische economie door de strafmaatregelen juist veerkrachtiger is geworden omdat het zich meer op zijn eigen sterke punten richt.

X-filmpje in de link.....

Trump: Zelensky schuld van oorlog met Rusland, wil olieprijs verlagen om Kremlin te schaden

"Ik had zo gemakkelijk een deal kunnen sluiten. Maar Zelenskyj besloot ... 'Ik wil vechten'."

Dit is ronduit vulgair, en een uitspraak van een megalomane gek.

Ik weet echt niet hoe ik hier verder op moet reageren. Weet niet waar te beginnen en wat te zeggen. Ik ben benieuwd hoe hier de discussie zal gaan.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_216415047
Als ik kijk naar de hele aanloop van die oorlog (die al voor 2022/2014 begon) dan heeft Oekraïne, NAVO, de VS en EU deel in de schuld van de oorlog. Het had heel makkelijk voorkomen kunnen worden, maar Oekraïne moest uit de Russische invloedsfeer getrokken worden en deel gemaakt worden van de NAVO en EU en onder westerse invloedsfeer gebracht worden.
  Trouwste user 2022 vrijdag 24 januari 2025 @ 16:41:48 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_216415080
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 16:39 schreef Kerelx het volgende:
Als ik kijk naar de hele aanloop van die oorlog (die al voor 2022/2014 begon) dan heeft Oekraïne, NAVO, de VS en EU deel in de schuld van de oorlog. Het had heel makkelijk voorkomen kunnen worden, maar Oekraïne moest uit de Russische invloedsfeer getrokken worden en deel gemaakt worden van de NAVO en EU en onder westerse invloedsfeer gebracht worden.
We kijken even niet naar de aanloop, althans laten we ons eerst eens focussen op de uitspraken van Trump.

@thedeedster zei het mooi op de FP: 'Zelenski had natuurlijk een veel te kort rokje aan.' :D

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_216415087
Die man is gewoon niet meer serieus te nemen.. je kunt er ook niet veel over zeggen want dat zou zonde zijn van je hersen cellen.
pi_216415102
Naast het feit dat het belachelijk is om Zelensky of Oekraïne de schuld te geven (victim blaming) vergeet hij ook nog even te vertellen dat Oekraïne akkoord was om vlak voor de invasie een deal te sluiten en alle Russische eisen in te willigen. De Russische vertegenwoordigers kwamen met de deal terug naar Moskou en Poetin sloeg het in de wind en ging alsnog door met de invasie. Poetin wilde gewoon regime change, de eisen waren (en zijn) voor de show.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 24 januari 2025 @ 16:46:11 #6
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216415118
quote:
Als ik kijk naar de hele aanloop van die oorlog (die al voor 2022/2014 begon) dan heeft Oekraïne, NAVO, de VS en EU deel in de schuld van de oorlog.
Eens. We hadden meteen na die speech van Putin in München (2007?) de gaskraan dicht moeten draaien, nordstream II moeten cancellen en na die Russische interventie in Georgië in 2008 sancties in moeten stellen en de defensiebudgetten op moeten hogen zodat we medio 2015 een geloofwaardige afschrikking hadden gehad. Dan waren de Russische neofascisten nooit begonnen aan de Krim, laat staan aan Oekraïne, waren al die mensen niet voor niets gestorven, en hadden Oekraïne en Belarus hun eigen toekomst kunnen kiezen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 24 januari 2025 @ 16:47:02 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216415131
Dit betekent dat Denemarken heel snel een deal moet sluiten over Groenland anders komt Trump straks met zijn tanks binnenrollen.
pi_216415132
TrumpGod
pi_216415150
quote:
Hij had geen toestemming moeten geven voor deze oorlog,
Mmm, oke. Gewoon nee zeggen als iemand je land wilt binnenvallen, waarom heeft niemand dit ooit eerder bedacht.
  vrijdag 24 januari 2025 @ 16:53:15 #10
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216415180
Deze denkwijze ligt een beetje in lijn met hoe Trump naar objecten kijkt die hij graag wil hebben. Gewoon roepen wat je wil hebben en andere mensen moeten direct voor je in de houding springen. Dat is wel een typisch narcistische eigenschap.

"Just grab them by the pussy." Niks afstemmen, niks consent, grijp dat wijf gewoon bij d'r k*t en neem haar gewoon als jij daar zin in hebt. Gewoon antisociaal gedrag dus.

En ook toen hij de verkiezingen niet had gewonnen zag je hetzelfde. "Wat ik niet verkozen worden? wacht maar." Opstand opgeroepen richting het Capitool en meerdere agenten doodgeknuppeld.

De man kan van alles voor elkaar krijgen, maar schroomt daarbij niet om letterlijk!!! over lijken te gaan. En de mensen die hiervoor verantwoordelijk waren heeft hij inmiddels al gratie verleend.
  Trouwste user 2022 vrijdag 24 januari 2025 @ 16:54:46 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_216415186
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 16:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Mmm, oke. Gewoon nee zeggen als iemand je land wilt binnenvallen, waarom heeft niemand dit ooit eerder bedacht.
Dan wel netjes met twee woorden spreken.

vrijdag 24 januari 2025 @ 16:57:20 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216415219
Trump heeft tenminste de insteek om aan dit waanzinnige bloedvergieten een einde te maken. Je kunt nog wel 500.000 mensen door de gehaktmolen draaien maar dat verandert de situatie ook niet echt.
Beter dit dan de sommige Europese ‘leiders’ die vanuit hun warme appartement de oorlog proberen te trekken en uit te breiden, voor eigen politieke doeleinden
The End Times are wild
  vrijdag 24 januari 2025 @ 16:58:51 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216415234
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 16:53 schreef Tengano het volgende:
Deze denkwijze ligt een beetje in lijn met hoe Trump naar objecten kijkt die hij graag wil hebben. Gewoon roepen wat je wil hebben en andere mensen moeten direct voor je in de houding springen. Dat is wel een typisch narcistische eigenschap.

"Just grab them by the pussy." Niks afstemmen, niks consent, grijp dat wijf gewoon bij d'r k*t en neem haar gewoon als jij daar zin in hebt. Gewoon antisociaal gedrag dus.

En ook toen hij de verkiezingen niet had gewonnen zag je hetzelfde. "Wat ik niet verkozen worden? wacht maar." Opstand opgeroepen richting het Capitool en meerdere agenten doodgeknuppeld.

De man kan van alles voor elkaar krijgen, maar schroomt daarbij niet om letterlijk!!! over lijken te gaan. En de mensen die hiervoor verantwoordelijk waren heeft hij inmiddels al gratie verleend.
Er is de afgelopen 30 jaar geen Amerikaanse president geweest die minder lijken achter zich gelaten heeft dan Trump!
The End Times are wild
  vrijdag 24 januari 2025 @ 17:01:48 #14
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_216415260
Je moet gewoon dealtjes sluiten jonguh. Zo is het leven. Dealtje hier en dealtje daar en alles komt goed.
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
pi_216415270
De hersenscheet van een oplichter met een grote fantasie. Laat ‘m lekker links liggen, joh.
Dit, dus.
pi_216415278
Geen associatieverdrag wel tanks en bomnmen :X
Heel veel sambal
  vrijdag 24 januari 2025 @ 17:04:20 #17
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216415283
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 16:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Denk dat Trump vooral bedoelt 'ja is goed je gaat je gang maar we zullen je niet tegenwerken had je er graag een strikje omheen gewild' zeggen als iemand je land wil binnenvallen. Want doe je dat niet, dan is de oorlog jouw schuld!
Huilen dan.
pi_216415301
De Denen en Panama zijn gewaarschuwd. Accepteer dat Trump iets van je wil pakken en anders ben je schuldig voor de gevolgen.

Poetin is het vast en zeker met trump eens. Hij vond het ook al Oekraïne de schuld. En nu moet Oekraïne opgeven anders zijn zij verantwoordelijk dat de oorlog voortduurt

Moeten wij Rusland de Baltische Staten, Polen en Finland niet teruggeven?
pi_216415302
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 16:47 schreef Tengano het volgende:
Dit betekent dat Denemarken heel snel een deal moet sluiten over Groenland anders komt Trump straks met zijn tanks binnenrollen.
Wat voor deal, ik ben even niet bij?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 24 januari 2025 @ 17:07:30 #20
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216415317
Taiwan heeft nu dus ook een probleem. Dit is gewoon een card blanche voor China.
pi_216415334
Denemarken wil Groenland in ieder geval niet verkopen.
pi_216415343
quote:
Vrij logisch dat ze hun soevereiniteit en vrijheid niet willen opgeven aan het criminele Kremlin regime.
  vrijdag 24 januari 2025 @ 17:10:26 #23
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216415346
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 17:05 schreef tesssssssss het volgende:
Trump zegt dat Oekraine een deal had moeten sluiten toen Rusland eisen ging stellen aan Oekraine. Oekraine had daar geen zin in en en ging de oorlog aan, nadat Rusland Oekraine binnenviel.

Trump zegt "Had je maar een deal moeten sluiten, Zelensky. Jouw fout dus."

Dus Denemarken kan nu maar beter ook een deal sluiten omdat Trump Groeland wil hebben. Zo niet dan gaat Trump vervelend doen.
pi_216415357
https://www.zeelandnet.nl(...)-problemen-groenland

Veldkamp: solidair met Denemarken bij problemen Groenland
DEN HAAG (ANP) - Het kabinet blijft ervan uitgaan dat de nieuwe Amerikaanse president Donald Trump de soevereiniteit van Denemarken en dus ook Groenland zal respecteren, "en mochten daar nieuwe problemen over ontstaan dan zijn wij solidair aan Denemarken", zei minister Caspar Veldkamp (Buitenlandse Zaken) in de Tweede Kamer.

Trump heeft eerder aangegeven mogelijk militaire druk te willen gebruiken om Groenland in te lijven. Het enorme eiland is een onafhankelijk koninkrijksdeel van Denemarken, maar wil onafhankelijk worden. Trump zei kort voor zijn aantreden dat de Amerikanen Groenland nodig hebben voor "nationale veiligheidsdoeleinden".

De Groenlandse premier Múte Egede heeft gezegd dat zijn land niet te koop is. De Amerikanen hebben al een grote militaire luchtmachtbasis in het land. Ook zijn er geen economische beperkingen voor de VS. "We zullen het koesteren en beschermen tegen de erg boze buitenwereld", verklaarde Trump op sociale media begin deze maand over Groenland.

Europese subsidies
Als Groenland zich nauwer bij de EU wil aansluiten moet het dat zelf aangeven, zei Veldkamp, die het eiland van strategisch belang vindt. Het is al wel door de relatie met Denemarken aan de EU verbonden. De Europese Unie heeft er sinds vorig jaar een kantoor. Ook maakt Groenland aanspraak op Europese subsidies en is er de komende jaren in de EU-begroting 225 miljoen euro voor vrijgemaakt, zei de minister.

De EU-ministers van Buitenlandse Zaken spreken maandag in Brussel over de relatie met de VS na het aantreden van Trump. Brussel moet volgens Veldkamp inzetten op een goede relatie omdat de VS "cruciaal" zijn voor de veiligheid en economie van Europa. Hij benadrukt daarbij dat het van belang is dat de EU-landen eensgezind optreden en zich niet uit elkaar laten spelen.
  vrijdag 24 januari 2025 @ 17:14:33 #25
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216415378
Ja, en je zal zien dat als hij Groenland toch voor elkaar krijgt, dat hij dan over Texel gaat beginnen.
pi_216415379
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 17:05 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Trump wil Groenland kopen en Canada en het Panamakanaal inlijven.

https://eenvandaag.avrotr(...)an-lokale-bevolking/
pi_216415389
Het is de schuld van de Rabobank.
pi_216415418
Vreemd. Gisteren waren er nog berichten dat Trump Rusland 100 dagen zou geven en dan moesten capituleren anders werden er maatregelen getroffen met onder andere sancties etc. Het blijft een warhoofd en onvoorspelbare president.
  vrijdag 24 januari 2025 @ 17:22:23 #29
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216415432
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 17:19 schreef Cherni het volgende:
Vreemd. Gisteren waren er nog berichten dat Trump Rusland 100 dagen zou geven en dan moesten capituleren anders werden er maatregelen getroffen met onder andere sancties etc. Het blijft een warhoofd en onvoorspelbare president.
Misschien heeft Poetin hem gebeld... en hebben ze een deal gesloten.

#winwin
  Moderator vrijdag 24 januari 2025 @ 17:25:10 #30
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216415452
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 16:47 schreef Tengano het volgende:
Een volk dat voor tirannen zwicht...
pi_216415477
Dat schijnt FDR ook gezegd te hebben toen Hitler Polen en Nederland binnenrolde. :Y
pi_216415504
He, wat leuk; een Trump topic. ^O^
  vrijdag 24 januari 2025 @ 17:31:52 #33
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216415509
U weet wel FDR :)
  vrijdag 24 januari 2025 @ 17:33:45 #34
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216415531
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 17:31 schreef SpaceOddity het volgende:
_O-
pi_216415599
Gelukkig nog maar minimaal 4 jaar te gaan met de dagelijkse Trump/Musk iq-verlagende uitlatingen.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_216415663
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 17:03 schreef Buitendam het volgende:
De hersenscheet van een oplichter met een grote fantasie. Laat ‘m lekker links liggen, joh.
Hoe dan?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Trouwste user 2022 vrijdag 24 januari 2025 @ 18:06:03 #37
7889 tong80
Spleenheup
pi_216415770
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 17:31 schreef SpaceOddity het volgende:
Wat vind je er zo leuk aan ?

vrijdag 24 januari 2025 @ 18:10:21 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216415824
Trump is een domme lul
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 24 januari 2025 @ 18:13:13 #39
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216415866
quote:
Precies. Alles om Rusland maar dwars te zitten en de zombies van de EU huppelen maar al te graag achter de overlord aan de andere kant van de plas aan.
Als we veel eerder afstand hadden genomen van de VS en met Rusland het dialoog waren aangegaan, had de Europese dynamiek ten aanzien van het wereldtoneel er heel ander uitgezien.
Appears.
pi_216415978
Trump maakt graag een deal en hij wil bij deze Rusland Oekraïne deal graag beginnen met een 2-0 achterstand
pi_216415982
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 18:13 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Precies. Alles om Rusland maar dwars te zitten en de zombies van de EU huppelen maar al te graag achter de overlord aan de andere kant van de plas aan.
Als we veel eerder afstand hadden genomen van de VS en met Rusland het dialoog waren aangegaan, had de Europese dynamiek ten aanzien van het wereldtoneel er heel ander uitgezien.
Net of dat Rusland daar zijn in heeft of had.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216416000
Hehe eindelijk ander geluid dan maar telkens wat maar te weinig steunen. En de uitzichtloze situatie beëindigen.

Zo wordt het spel gespeeld. Zelensky krijgt eindelijk eens tegengas. Putin ook.
Wat trouwens nieuw is, dat werd niet gezegd, is dat olie de drijfveer is voor Rusland die de oorlog financiert. Olie is momenteel gunstig geprijsd.
Dat is een heel goed dwangmiddel van Trump die ook de eigen interne oliehandel raakt, maar ws voor korte duur.
Hij zet ze beide klem en dwingt hen naar de tafel.

Of dit allemaal goed is op lange termijn weet ik niet maar het lijkt voor nu wel even beter. Oekraïne is leeg qua manschappen. Rusland dreigt economisch te degraderen en kunnen dan ook rare dingen doen (een paar zware bommen is goedkoper). Dus deëscaleren lijkt nu nuttig.

Maar mensen hoor iets halfs en denken dat ze gek zijn in de VS. Ze hebben i.i.g. de ballen om echt ermee te willen stoppen.
Hij zet beiden onder druk. We hebben hier niets met zelensky of Poetin. Dus niet janken.
Vakman pur sang
  vrijdag 24 januari 2025 @ 18:32:35 #43
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216416019
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 18:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Net of dat Rusland daar zijn in heeft of had.
Nu niet meer nee, nogal wiedes. Hoe zou jij in de wedstrijd staan als jouw hele wijk al sinds jaar en dag samenspant met Ridouan Taghi om jou het leven zuur te maken, zonder dat je in staat bent om te verhuizen of je er tegen te verdedigen? Sta jij er na tientallen jaren wel voor open dan als de wijk ineens toenadering gaat zoeken?

Beetje ridicule vergelijking natuurlijk, maar wij hebben net zoveel schuld aan de verstandhouding met Rusland als zij. In mijn beleving zelfs meer, maar ik ben wellicht niet heel objectief.
Appears.
pi_216416100
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 16:58 schreef LXIV het volgende:

[..]
Er is de afgelopen 30 jaar geen Amerikaanse president geweest die minder lijken achter zich gelaten heeft dan Trump!
Trump heeft geen ruimte gegeven aan Erdogan om de Koerden te bombarderen? Trump verdubbelde niet het aantal dronebombardementen in Jemen en Somalië? En Trump sloot geen deal met de Taliban die nogal ongelukkig uitpakte?

Het lijkt me duidelijk dat Trump een zootje van zijn buitenlandse politiek gemaakt had.

[ Bericht 1% gewijzigd door luxerobots op 24-01-2025 18:53:43 ]
pi_216416138
Hij heeft wel gelijk. Oekraïne heeft jaren de tijd gehad om een sterk leger op te bouwen maar liet dat na. Net als Nederland na 1918
  Trouwste user 2022 vrijdag 24 januari 2025 @ 18:52:15 #46
7889 tong80
Spleenheup
pi_216416167
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 18:48 schreef ditiswatikvind het volgende:
Hij heeft wel gelijk. Oekraïne heeft jaren de tijd gehad om een sterk leger op te bouwen maar liet dat na. Net als Nederland na 1918
1918 :?

vrijdag 24 januari 2025 @ 18:54:03 #47
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_216416185
Tja, als niemand zich verdedigt is er geen oorlog. En water is nat.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_216416189
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 18:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Tja, als niemand zich verdedigt is er geen oorlog. En water is nat.
Als een vrouw zich gewoon even bij de pussy laat pakken, is het ook geen aanranding.
  vrijdag 24 januari 2025 @ 18:55:42 #49
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_216416196
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 16:57 schreef LXIV het volgende:
Trump heeft tenminste de insteek om aan dit waanzinnige bloedvergieten een einde te maken. Je kunt nog wel 500.000 mensen door de gehaktmolen draaien maar dat verandert de situatie ook niet echt.
Beter dit dan de sommige Europese ‘leiders’ die vanuit hun warme appartement de oorlog proberen te trekken en uit te breiden, voor eigen politieke doeleinden
Je hebt gelijk. Gewoon Moscou en St. Petersburg nuken, dan stopt de oorlog meteen!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 24 januari 2025 @ 18:55:51 #50
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216416198
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 18:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
Nu niet meer nee, nogal wiedes. Hoe zou jij in de wedstrijd staan als jouw hele wijk al sinds jaar en dag samenspant met Ridouan Taghi om jou het leven zuur te maken, zonder dat je in staat bent om te verhuizen of je er tegen te verdedigen? Sta jij er na tientallen jaren wel voor open dan als de wijk ineens toenadering gaat zoeken?

Beetje ridicule vergelijking natuurlijk, maar wij hebben net zoveel schuld aan de verstandhouding met Rusland als zij. In mijn beleving zelfs meer, maar ik ben wellicht niet heel objectief.
Whut??? Gaat Trump zich nou ook al met Taghi bemoeien?

BEteR eVEn EEn N1euW T0piC aANMakEn DAn :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')