SPOILER: Top 50Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Monitor post op vaste tijden de totaIe scoreIijst in het lopende topic. Dit rond 02:30 - 07:30 - 14:30 en 21:30 uur.
DTS statistieken voor aIIe maanden van DTS kunnen hier teruggevonden worden: STATS
Een seizoen bestaat uit 1 maand en begint vanaf de 1ste post op de 1ste dag van de maand. Nadat een seizoen voltooid is worden de scores weer op nuI gezet.SPOILER: In Memoriam:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaars van afgelopen seizoenen:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DTS GEBODENOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaar DecemberOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Nog steeds die kropsla in de OP
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@![]()
Ja ik heb ook nog upc gehad.En daarvoor chello. Hen nog steeds een chello mail.quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:35 schreef Harrie het volgende:
[..]
Ziggo was vroeger UPC en dat is onderdeel van Liberty Global en ik wil het nog niet al krijg ik het gratisWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P![]()
Speaking of which...
Ik ga voor mijn Romaine sla (een vorm van bindsla overigens) in een verzamelbakje.
Met kortingssticker dus het mag wel op!
Anders was het boerenkoolstamp geworden.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
Nou dat weet ik nog niet.. Maar eerst lasange etenquote:
Anders krijg ik misschien wel niks meer..."Rust is voor batterijen, niet voor dromers."💕![]()
Heel verstandigquote:Op woensdag 22 januari 2025 18:40 schreef Lovely het volgende:
[..]
Nou dat weet ik nog niet.. Maar eerst lasange eten
Anders krijg ik misschien wel niks meer...![]()
![]()
Mwa anders moet ik naar de maccie voor de trekkiequote:
"Rust is voor batterijen, niet voor dromers."💕![]()
Doen we andere keer welquote:Op woensdag 22 januari 2025 18:41 schreef Lovely het volgende:
[..]
Mwa anders moet ik naar de maccie voor de trekkie![]()
![]()
Alweer?quote:Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
als het werkt is het primaquote:Op woensdag 22 januari 2025 18:38 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja ik heb ook nog upc gehad.En daarvoor chello. Hen nog steeds een chello mail.
als je een probleem hebt omdat na een verhuizing in hun admiistratie het een teringzooi is
dan krijg je het effect dat als je vrouw belt er opgenomen wordt en meteen opgehangen (meerdere malen)
als ik mijn klantnummer noemde kreeg ik, moment en dan kwam er nooit meer iemand aan de lijn en kwam er weer een brief.
iedereen blij met ziggo, ik wil het nog niet meer al krijg ik het gratis![]()
sinterklaaskapoentje
![]()
Wie komt er alle jaren...![]()
Of op een broodje of bij gebakken aardappels enzquote:
Is er nog fruit?quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik heb ook nu alweer trek![]()
Even een glas water drinken of een washandje op je hoofd leggen straks na het etenquote:Op woensdag 22 januari 2025 18:46 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Yes heerlijk
Wel nog steeds hoofdpijn en moe
Even eten
Straks weer slapen
"Waar moet ik om vragen? Om een tangetje!"quote:Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.![]()
Waterquote:Op woensdag 22 januari 2025 18:47 schreef Lovely het volgende:
[..]
Even een glas water drinken of een washandje op je hoofd leggen straks na het eten
Goed idee![]()
Wel paracetamol gepakt al♡♡♡♡![]()
Dr. Lievquote:Op woensdag 22 januari 2025 18:47 schreef Lovely het volgende:
[..]
Even een glas water drinken of een washandje op je hoofd leggen straks na het eten![]()
![]()
Is dit een zin uit die film?quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:48 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
"Waar moet ik om vragen? Om een tangetje!"
Smile, it's free therapy.![]()
Doe ik ook wel eens als ik erge hoofdpijn heb en dan even de oogjes dicht, vaak helpt het wel of zakt het iets afquote:"Rust is voor batterijen, niet voor dromers."💕![]()
Ja. Als ze op de snelweg zijn, zijn 'ding' vast komt te zitten in de rits van de gulp en ze bij een boer komen voor gereedschap om de gulp weer open te krijgen.quote:
Vragen om een tangetje
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:53 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja. Als ze op de snelweg zijn, zijn 'ding' vast komt te zitten in de rits van de gulp en ze bij een boer komen voor gereedschap om de gulp weer open te krijgen.dat jij dit weet GG!!
Smile, it's free therapy.![]()
Tangetjequote:Op woensdag 22 januari 2025 18:53 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja. Als ze op de snelweg zijn, zijn 'ding' vast komt te zitten in de rits van de gulp en ze bij een boer komen voor gereedschap om de gulp weer open te krijgen.
Vragen om een tangetje![]()
47 keer?quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:55 schreef Kissingbird het volgende:
Hoe vaak heb jij die film gezien @:gebrokenglas?![]()
![]()
3x geloof ik.quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:55 schreef Kissingbird het volgende:
Hoe vaak heb jij die film gezien @:gebrokenglas?Autocorrect
(zelfst. naamw.)
quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:57 schreef gebrokenglas het volgende:
Het staat nog op YouTube ook
Bekijk deze YouTube-video![]()
![]()
Sneeuw![]()
Ik heb in de tijd dat ik in Florida woon, nog maar 2x sneeuw gezien en de vorige keer was het na een half uur al weer weg
![]()
![]()
Heb ook ellende gehad vorig jaar. Ik zit een beetje met mijn email adres wat ik dan kwijt ben.quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:42 schreef Harrie het volgende:
[..]
als het werkt is het prima
als je een probleem hebt omdat na een verhuizing in hun admiistratie het een teringzooi is
dan krijg je het effect dat als je vrouw belt er opgenomen wordt en meteen opgehangen (meerdere malen)
als ik mijn klantnummer noemde kreeg ik, moment en dan kwam er nooit meer iemand aan de lijn en kwam er weer een brief.
iedereen blij met ziggo, ik wil het nog niet meer al krijg ik het gratis
Niet voor mij prive maar wel voor mijn vrijwilligers werk
We hebben wel een eigenmail. Maar voor het gemak doe ik vaak met mijn mailWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:00 schreef devzero het volgende:
Sneeuw![]()
Ik heb in de tijd dat ik in Florida woon, nog maar 2x sneeuw gezien en de vorige keer was het na een half uur al weer weg
[ afbeelding ]![]()
![]()
zo te zien moest je best een eind zoeken deze keerquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:00 schreef devzero het volgende:
Sneeuw![]()
[ afbeelding ]![]()
![]()
Praat vast uit ervaring 🤣🤣quote:Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Dat is het park bij mij om de hoek. En mijn hele tuin is nog steeds wit van de sneeuwquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:01 schreef Harrie het volgende:
[..]
zo te zien moest je best een eind zoeken deze keer![]()
Wees gerust, het is me nog niet overkomen.quote:
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Wel van de hele dag héquote:Tijdens het wandelen 6.787
Mooie foto ookquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:00 schreef devzero het volgende:
Sneeuw![]()
[ afbeelding ]
ik hoop altijd dat sneeuw zo snel mogelijk weer weg is want hier in NL is dat alleen maar ellendequote:Op woensdag 22 januari 2025 19:02 schreef devzero het volgende:
[..]
Dat is het park bij mij om de hoek. En mijn hele tuin is nog steeds wit van de sneeuw![]()
![]()
Dr. Justquote:Op woensdag 22 januari 2025 18:53 schreef JustinK het volgende:
[..]
Ja daar kan je het ook van krijgen. Maar even een glaasje water drinken![]()
Televisie aan.quote:They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.![]()
Yep, that's mequote:Op woensdag 22 januari 2025 19:06 schreef maily het volgende:
[..]
https://www.just.nl/apps/app-de-online-dokter![]()
sinterklaaskapoentje
![]()
Ik moest dat boek Turks Fruit lezen van school. Echt een vreselijk boek. Op de helft stopte ik en ging ik samenvattingen opzoeken op scholieren.nl.quote::')![]()
Ja niet alles leest zoals het gouden eiquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:11 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik moest dat boek Turks Fruit lezen van school. Echt een vreselijk boek. Op de helft stopte ik en ging ik samenvattingen opzoeken op scholieren.nl.![]()
![]()
Max Havelaar was voor ons verplichte kost. Multatuli. Daar was niet doorheen te komen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:11 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik moest dat boek Turks Fruit lezen van school. Echt een vreselijk boek. Op de helft stopte ik en ging ik samenvattingen opzoeken op scholieren.nl.Autocorrect
(zelfst. naamw.)
quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:15 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Max Havelaar was voor ons verplichte kost. Multatuli. Daar was niet doorheen te komen.![]()
![]()
quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:12 schreef JustinK het volgende:
[..]
Ja niet alles leest zoals het gouden ei
♡♡♡♡![]()
Liever dat danquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:15 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Max Havelaar was voor ons verplichte kost. Multatuli. Daar was niet doorheen te komen.Marieke van Nimwegen
Thinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Hier waarschijnlijk ook. Het is nu een beetje aan het dooien, maar vanacht weer vorst. Dus de wegen zullen spiegelglad zijnquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:04 schreef Harrie het volgende:
[..]
ik hoop altijd dat sneeuw zo snel mogelijk weer weg is want hier in NL is dat alleen maar ellende![]()
![]()
Wij moesten boeken lezen uit verschillende delen van de eeuwenquote:
In 5 havoThinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Sterkte broquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:31 schreef devzero het volgende:
[..]
Hier waarschijnlijk ook. Het is nu een beetje aan het dooien, maar vanacht weer vorst. Dus de wegen zullen spiegelglad zijn![]()
![]()
Max Havelaar valt toch best wel mee? Het is geen makkelijk Nederlands, maar vergeleken met het Engels van Tolkien goed te doenquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:15 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Max Havelaar was voor ons verplichte kost. Multatuli. Daar was niet doorheen te komen.![]()
Bij de derde boon viel ik al in slaapquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:32 schreef devzero het volgende:
[..]
Max Havelaar valt toch best wel mee? Het is geen makkelijk Nederlands, maar vergeleken met het Engels van Tolkien goed te doen![]()
Doe je wel een beetje voorzichtigquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:31 schreef devzero het volgende:
[..]
Hier waarschijnlijk ook. Het is nu een beetje aan het dooien, maar vanacht weer vorst. Dus de wegen zullen spiegelglad zijnwant ook al vind ik je echt een eikel........ je maakt een klein deel van mijn leven tocg een beetje dragelijker
![]()
![]()
Volgens mij heb ik die ook gelezenquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:33 schreef greysbones het volgende:
Hersenschimmen was moeilijk
Maar mooi![]()
Prachtig boekquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:33 schreef JustinK het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik die ook gelezen
Wij hadden een paar verplichte boeken en de rest was dan vrij te kiezen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:32 schreef greysbones het volgende:
[..]
Wij moesten boeken lezen uit verschillende delen van de eeuwen
In 5 havoAutocorrect
(zelfst. naamw.)
Ja, die komt me ook bekend voor.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:33 schreef JustinK het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik die ook gelezenAutocorrect
(zelfst. naamw.)
We mochten sowieso zelf kiezenquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:34 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Wij hadden een paar verplichte boeken en de rest was dan vrij te kiezen.
Maar dan wel enkel echt Nederlandse literatuur
Geen Sjakie in de chocolade fabriekThinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Kaas!quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:35 schreef greysbones het volgende:
[..]
We mochten sowieso zelf kiezen
Geen Sjakie in de chocolade fabriek![]()
![]()
Meer koffie drinkenquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:33 schreef JustinK het volgende:
[..]
Bij de derde boon viel ik al in slaap![]()
![]()
Dat is wel even in mijn geheugen graven zeg.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:35 schreef greysbones het volgende:
[..]
Geen Sjakie in de chocolade fabriek
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Ik doe mijn bestquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:33 schreef Harrie het volgende:
[..]
Doe je wel een beetje voorzichtigwant ook al vind ik je echt een eikel........ je maakt een klein deel van mijn leven tocg een beetje dragelijker
![]()
Karel ende Elegastquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:35 schreef greysbones het volgende:
[..]
Geen Sjakie in de chocolade fabriek![]()
![]()
Wel een prima titel!quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja nee dat was echt een dom kutboek voor Nederlands.![]()
![]()
Nee ik lees liever Pickwick!quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:38 schreef devzero het volgende:
[..]
Dan is een boek over een koffiehandelaar niet echt iets voor jou![]()
![]()
Ging over een slappe lul die een leidinggevende functie had in een kaasfabriek. Hij vond zichzelf een hele piet en thuis zat hij heel kleienrend tegen zijn vrouw te doen omdat "dat domme mens niks over het maken van kaas af weet."
Ze had er duidelijk geen kaas van gegeten, dus voelde hij zich superieur aan haar.
Heel dun flutboekje.![]()
Dat mocht bij ons nietquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:39 schreef ToT het volgende:
Ging over een slappe lul die een leidinggevende functie had in een kaasfabriek. Hij vond zichzelf een hele piet en thuis zat hij heel kleienrend tegen zijn vrouw te doen omdat "dat domme mens niks over het maken van kaas af weet."
Ze had er duidelijk geen kaas van gegeten, dus voelde hij zich superieur aan haar.
Heel dun flutboekje.Thinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Ow ik doelde op dezequote:Op woensdag 22 januari 2025 19:39 schreef ToT het volgende:
![]()
Klinkt minder, maar leest beter weg!quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:40 schreef devzero het volgende:
[..]
Max Havelaar, of De Thee-veilingen der Nederlandsche Pickwick-Maatschappij
Klinkt toch minder![]()
![]()
Een kutboek over een slappe lul?quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:39 schreef ToT het volgende:
Ging over een slappe lul ....
Owquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:40 schreef JustinK het volgende:
[..]
Ow ik doelde op deze
[ afbeelding ]![]()
![]()
Theewanquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:46 schreef devzero het volgende:
Tijd voor een kopje thee. En om stijl te blijven, een kopje oolong thee uit Formosa Taiwan![]()
Kan je vragen om een redirect voor x tijd?quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:00 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Heb ook ellende gehad vorig jaar. Ik zit een beetje met mijn email adres wat ik dan kwijt ben.
Niet voor mij prive maar wel voor mijn vrijwilligers werk
We hebben wel een eigenmail. Maar voor het gemak doe ik vaak met mijn mail
En natuurlijk alvast in je ondertekening zetten dat het mailadres gaat veranderen (en is).Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
Ja het holt achteruit hier .....quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:53 schreef greysbones het volgende:
[..]
Whutttt
Waar is mijn uitnodiging![]()
Is er nietquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:53 schreef greysbones het volgende:
[..]
Whutttt
Waar is mijn uitnodiging
Daar was iets mee, met dat verhaalquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:40 schreef JustinK het volgende:
[..]
Ow ik doelde op deze
[ afbeelding ]![]()
![]()
Oke elonThey wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.![]()
En nou zit ik hierquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:40 schreef JustinK het volgende:
[..]
Ow ik doelde op deze
[ afbeelding ]
LIT / Kaasboeken![]()
quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:58 schreef maily het volgende:
[..]
En nou zit ik hier
LIT / Kaasboeken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik neem het advies ‘drink bij voorkeur niet meer dan een glas met alcoholhoudige drank’ (vanwege de hoogte, 2440 boven NAP hier) serieus en heb een halve literglas mojito besteld![]()
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan![]()
Doei @Lovely en doei @JustinKquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:59 schreef Lovely het volgende:
[..]
*loopt naar binnen en zegt hallo Justie*
lekker privé bolken en lasagne eten![]()
![]()
* Groet Liev en serveert een overheerlijke lasagnequote:Op woensdag 22 januari 2025 19:59 schreef Lovely het volgende:
[..]
*loopt naar binnen en zegt hallo Justie*
![]()
![]()
quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:00 schreef maily het volgende:
[..]
Doei @:Lovely en doei @:JustinK
quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:00 schreef maily het volgende:
[..]
Doei @:Lovely en doei @:JustinK
![]()
![]()
*schuift aan en gaat lekker smullen *quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:00 schreef JustinK het volgende:
[..]
* Groet Liev en serveert een overheerlijke lasagne
don't burn your beakquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:01 schreef Lovely het volgende:
[..]
*schuift aan en gaat lekker smullen *![]()
![]()
Die was tenminste nog lekker kort!quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:30 schreef greysbones het volgende:
[..]
Liever dat danMarieke Mariken van Nimwegen
En het was een wagenspel.
Marga Minco met het Achterhuis vond ik indrukwekkend om te doen in de brugklas...
We hadden ook Het Uur U als poëzie.
En ik mocht - omdat het zo'n dik boek was - De Ontdekking Van De Hemel van Harry Mulisch lezen voor mijn lijst.
Was eigenlijk wat te simpel.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
Oh Marga Minco ja... Het Bittere Kruidquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:05 schreef Sally het volgende:
[..]
Die was tenminste nog lekker kort!
Marga Minco met het Achterhuis vond ik indrukwekkend om te doen in de brugklas...
En ik mocht - omdat het zo'n dik boek was - De Ontdekking Van De Hemel van Harry Mulisch lezen voor mijn lijst.
Was eigenlijk wat te simpel.![]()
![]()
Ow ja poëziequote:Op woensdag 22 januari 2025 20:05 schreef Sally het volgende:
[..]
Die was tenminste nog lekker kort!
Was eigenlijk wat te simpel.
Daar moest ook een boek van
Natuurlijk Aangename hoeveelheid Pilsquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:00 schreef Fogel het volgende:
Ik neem het advies ‘drink bij voorkeur niet meer dan een glas met alcoholhoudige drank’ (vanwege de hoogte, 2440 boven NAP hier) serieus en heb een halve literglas mojito besteld![]()
![]()
![]()
Wij moesten Hella S. Haasse klassikaal lezende novelle Oeroeg.
Later nog het boek Heren van de Thee gekregen. Dat was nog best te doen.
Vergelijkbaar met Max Havelaar (ook op de lijst in al mn schooljaren)
Oeroeg idd... ook niet te doenquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:10 schreef Sally het volgende:
![]()
![]()
Neeeeee idd.quote:
Gelukkig mocht het dan net als Het Achterhuis wel op je lijst komen als "Gelezen" - maar wel verslag van maken...Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
Heren van de Thee dus @devzeroquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:10 schreef Sally het volgende:
![]()
![]()
Ook gelezenquote:![]()
Leon de winter
Hoffmans hongerThinking is difficult, that’s why most people judge![]()
quote:![]()
Die ken ik dan weer niet...quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:12 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ook gelezen![]()
Leon de winter
Hoffmans honger![]()
Check.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:12 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ook gelezen![]()
Leon de winter
Hoffmans honger
Volgens mij hebben wij in dezelfde periode op school gezeten?
De Grote Lijsters gekocht en zo?![]()
![]()
Allemaal dezelfde boeken lezen
doet nietquote:
Jepquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:13 schreef Sally het volgende:
[..]
Check.
![]()
Allemaal dezelfde boeken lezen
Allemaal
Ik heb wel een boek geschrevenquote:
Het verrotte leven van greysbones
Zou lezenquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:16 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik heb wel een boek geschreven
Het verrotte leven van greysbones![]()
![]()
quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:17 schreef ToT het volgende:
[..]Wat fijn dat je er bent!
Ben je voor het eerst hier, of ben je al bekend?![]()
![]()
Ik ben blind, doof en heb jeuk aan m'n poot.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:17 schreef ToT het volgende:
[..]Wat fijn dat je er bent!
Ben je voor het eerst hier, of ben je al bekend?Yea, she's on crack.![]()
Dan val je hier niet opquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:17 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Ik ben blind, doof en heb jeuk aan m'n poot.![]()
![]()
Dan moet je je vriendje ff krabben!quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:17 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Ik ben blind, doof en heb jeuk aan m'n poot.![]()
![]()
Kun je gewoon krabbenquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:17 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Ik ben blind, doof en heb jeuk aan m'n poot.
Heb nu opk maar bier gehaald, want dat kan toch allemaal niet zomaar!?quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:09 schreef Harrie het volgende:
[..]
Natuurlijk Aangename hoeveelheid PilsI'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan![]()
We zien dat je op hoogte drinkt jaquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
Heb nu opk maar bier gehaald, want dat kan toch allemaal niet zomaar!?
* Fogel rilt van de herinnering om ‘gedwongen’ te moeten lezenquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:13 schreef Sally het volgende:
[..]
Check.
![]()
Allemaal dezelfde boeken lezenI'm surrounded by morons!
Heb gewoon dikke vingers en kleine knopjes op mijn telefoonscherm.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:20 schreef greysbones het volgende:
[..]
We zien dat je op hoogte drinkt jaI'm surrounded by morons!
9 boeken in een jaar voor NLquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:20 schreef Fogel het volgende:
[..]
* Fogel rilt van de herinnering om ‘gedwongen’ te moeten lezen
6 voor Engels
6 voor DuitsThinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Herberg met het hoefijzer
Het bitte kruid
One flew over the cuckoo's nest
I never promised you a rose garden
Als dat niet de cliché boeken waren....![]()
![]()
Animal farmquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:22 schreef ToT het volgende:
Herberg met het hoefijzer
Het bittere kruid
One flew over the cuckoo's nest
I never promised you a rose garden
Als dat niet de cliché boeken waren....Thinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Nou, dat lezen was het probleem écht niet... Ik kon me helemaal verliezen in een boek (nu helaas niet meer ivm concentratieproblemen).quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:20 schreef Fogel het volgende:
[..]
* Fogel rilt van de herinnering om ‘gedwongen’ te moeten lezen
Maar dan later dat ding uitpluizen én een verslag erover maken![]()
![]()
![]()
Dwang, ik zeg het je!quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:21 schreef greysbones het volgende:
[..]
9 boeken in een jaar voor NL
6 voor Engels
6 voor Duits
Al vond ik dat voor Engels niet zo erg. Oa Dune en Lord of the Rings gelezen. Oh, en Animal Farm en One Flew Over the Cuckoo’s Nest.I'm surrounded by morons!
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japansinterklaaskapoentje
![]()
De verhalen in dat boek bleken dus dikke bullshit. Heeft Peter R de Vries nog een hele episode over gemaakt.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:40 schreef JustinK het volgende:
[..]
Ow ik doelde op deze
[ afbeelding ]:')![]()
Die zijn altijd andersquote:
En dan komen ze erachter
En dan zak je voor je mondeling
( ik had een 9 )
Ja ik weet het. Maar ik vind het wel een goeie titelquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
De verhalen in dat boek bleken dus dikke bullshit. Heeft Peter R de Vries nog een hele episode over gemaakt.![]()
![]()
Verbaast me niks dat jij een 9 had voor mondelingquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:26 schreef greysbones het volgende:
D
[..]
ie zijn altijd anders
En dan komen ze erachter
( ik had een 9 )![]()
sinterklaaskapoentje
![]()
Voor school moesten we 'literatuur' lezen maar ik las liever Carry Slee en Francine Oomen...quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:23 schreef Sally het volgende:
[..]
Nou, dat lezen was het probleem écht niet... Ik kon me helemaal verliezen in een boek (nu helaas niet meer ivm concentratieproblemen).
![]()
:')![]()
quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:27 schreef JustinK het volgende:
[..]
Verbaast me niks dat jij een 9 had voor mondeling![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:27 schreef JustinK het volgende:
[..]
Verbaast me niks dat jij een 9 had voor mondeling![]()
![]()
Vooral jaren 40&50 Nederlandse literatuur waar iedere scheet wel een verwijzing is naar iets anders, bijvoorkeur iets uit de bijbel. Dat je docent Nederlands bij je mondelinge examen uitlegt dat er tussen de regels een totaal ander verhaal zitquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:23 schreef Sally het volgende:
[..]
Nou, dat lezen was het probleem écht niet... Ik kon me helemaal verliezen in een boek (nu helaas niet meer ivm concentratieproblemen).
![]()
![]()
![]()
![]()
Gewoon zeggen dat je de film eerder die week nog gekeken hebt om je geheugen wat op te frissen en dan krijg je alleen maar vragen over wat de verschillen tussen de film en het boek warenquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:26 schreef greysbones het volgende:
D
[..]
ie zijn altijd anders
En dan komen ze erachter
( ik had een 9 )
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japansinterklaaskapoentje
![]()
Uiteindelijk die literatuur niet gelezen. Een paar samenvattingen lezen en je haalde die proef zo.:')![]()
Eckte bazen zoals jij welquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Uiteindelijk die literatuur niet gelezen. Een paar samenvattingen lezen en je haalde die proef zo.![]()
![]()
Nopequote:Op woensdag 22 januari 2025 20:28 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Nee, wel een bruine trui hè.Thinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Die lazen en bespraken we klassikaal!quote:Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
"Wat deed het hondje toen?"quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Uiteindelijk die literatuur niet gelezen. Een paar samenvattingen lezen en je haalde die proef zo.
- "Uhhh....welk hondje?"
"Dat hondje van die hoofdpersoon!"
- "Ja weet ik veel, had die ene hondje dan?"
"Ja, en ik vond het juist zo leuk wat die deed toen ze halverwege hun avontuur weer even naar huis toe gingen."
- "Ja geen idee!"
"Jij hebt duidelijk de samenvatting gelezen en niet het boek zelf! Dat is dus een 4!"
- "WTF!"
Is een kameraad van me overkomen.
Zo, en nu koterslingeren!![]()
![]()
Ik kreeg een 5,5 omdat ik een gedicht anders interpreteerde dan de leraar de bedoeling vond. Eigenlijk wilde ie me daardoor een 1 geven, maar ik mocht die man niet (en hij mij ook niet omdat ik een bijdehand kutkind was die overal tegenaan schopte) van derde persoon die ik had gevraagd om erbij te zijn. Rector was dat als ik het goed herinner.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:27 schreef devzero het volgende:
[..]
Vooral jaren 40&50 Nederlandse literatuur waar iedere scheet wel een verwijzing is naar iets anders, bijvoorkeur iets uit de bijbel. Dat je docent Nederlands bij je mondelinge examen uitlegt dat er tussen de regels een totaal ander verhaal zitI'm surrounded by morons!
![]()
Haha ja. De meesten deden dat wel. Ik ga echt geen Turks Fruit lezenquote::')![]()
quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:30 schreef ToT het volgende:
[..]
"Wat deed het hondje toen?"
- "Uhhh....welk hondje?"
"Ja, en ik vond het juist zo leuk wat die deed toen ze halverwege hun avontuur weer even naar huis toe gingen."
- "Ja geen idee!"
"Jij hebt duidelijk de samenvatting gelezen en niet het boek zelf! Dat is dus een 4!"
- "WTF!"
Zo, en nu koterslingeren!![]()
![]()
Nog moeilijker als je het boek niet hebt gelezen en de verkeerde docent hebt. "Kun je uitleggen wat de verschillen in karakter ontwikkeling zijn van X in de film en het boek?"quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Gewoon zeggen dat je de film eerder die week nog gekeken hebt om je geheugen wat op te frissen en dan krijg je alleen maar vragen over wat de verschillen tussen de film en het boek waren![]()
sinterklaaskapoentje
![]()
De toets was zelf een samenvatting schrijven van x woorden. Doodeenvoudig als je er zelf al een paar hebt gelezen...quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:30 schreef ToT het volgende:
[..]
"Wat deed het hondje toen?"
- "Uhhh....welk hondje?"
- "Ja geen idee!"
- "WTF!"
Zo, en nu koterslingeren!:')![]()
Jan Wolkersgod.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:30 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Haha ja. De meesten deden dat wel. Ik ga echt geen Turks Fruit lezenYea, she's on crack.![]()
Ja zoiets..quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:27 schreef devzero het volgende:
[..]
Vooral jaren 40&50 Nederlandse literatuur waar iedere scheet wel een verwijzing is naar iets anders, bijvoorkeur iets uit de bijbel. Dat je docent Nederlands bij je mondelinge examen uitlegt dat er tussen de regels een totaal ander verhaal zit
Nu was ik al wel heel erg opgegroeid met verhalen over de WO II - aangezien het hier in de omgeving heel erg van toepassing is geweest.
Plus... verhalen van omaatje.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
De Aanslag, van Harry Mulisch.Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Mijn docenten vonden het niet erg als je een andere mening had. Zolang je alles maar goed kon onderbouwen. Hoewel mijn "Amnesty International is een achterhaalde koloniale organisatie" opstel slechts een 6je kreeg (ik wilde gewoon iets anders schrijven, ik ben zelf pro Amnesty International)quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:30 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik kreeg een 5,5 omdat ik een gedicht anders interpreteerde dan de leraar de bedoeling vond. Eigenlijk wilde ie me daardoor een 1 geven, maar ik mocht die man niet (en hij mij ook niet omdat ik een bijdehand kutkind was die overal tegenaan schopte) van derde persoon die ik had gevraagd om erbij te zijn. Rector was dat als ik het goed herinner.![]()
Veel oorlogsboeken gelezen hier ookquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:34 schreef Sally het volgende:
[..]
Ja zoiets..
Nu was ik al wel heel erg opgegroeid met verhalen over de WO II - aangezien het hier in de omgeving heel erg van toepassing is geweest.
Plus... verhalen van omaatje.
quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:30 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik kreeg een 5,5 omdat ik een gedicht anders interpreteerde dan de leraar de bedoeling vond. Eigenlijk wilde ie me daardoor een 1 geven, maar ik mocht die man niet (en hij mij ook niet omdat ik een bijdehand kutkind was die overal tegenaan schopte) van derde persoon die ik had gevraagd om erbij te zijn. Rector was dat als ik het goed herinner.
Dat is wel heel belachelijk...
Als hij nou nog met argumenten komt... en die jij dan met jouw visie kon weerleggen...Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
Zoals De donkere kamer van Damokles?quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:35 schreef greysbones het volgende:
[..]
Veel oorlogsboeken gelezen hier ookYea, she's on crack.![]()
Er bestaan samenvattingen die precies de verschillen goed uitleggenquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:31 schreef devzero het volgende:
[..]
Nog moeilijker als je het boek niet hebt gelezen en de verkeerde docent hebt. "Kun je uitleggen wat de verschillen in karakter ontwikkeling zijn van X in de film en het boek?"
Je vergat de Q!quote:
BBQ
Dan kon ik, maar het was fout omdat het niet zijn mening was.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:36 schreef Sally het volgende:
[..]
Dat is wel heel belachelijk...
Als hij nou nog met argumenten komt... en die jij dan met jouw visie kon weerleggen...I'm surrounded by morons!
Uiteraard, die ook..quote:
Vanuit De Grote Lijsters.
Is overigens ook de leraar die een keer met zelfmoord dreigde omdat hij mijn klas een kutklas vond.
Vast, maar als je al zoveel gaat lezen, dan kun je het boek lezenquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
Er bestaan samenvattingen die precies de verschillen goed uitleggen![]()
Jantje Terlouw!quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:35 schreef greysbones het volgende:
[..]
Veel oorlogsboeken gelezen hier ook
Maar dat was een kinderboek...
En dan de fictieve oorlogsboeken van Thea Beckman!Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
jij bent dan ook een eikel eerste klas dat weet iedereenquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:39 schreef Fogel het volgende:
Is overigens ook de leraar die een keer met zelfmoord dreigde omdat hij mijn klas een kutklas vond.![]()
![]()
Dit is een open uitnodiging, waneer heb je tijd om te komen BBQenquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:43 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Maar @:harrie heeft me nog niet uitgenodigdVoor jou maak ik tijd HC
![]()
![]()
Hihiquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:44 schreef Harrie het volgende:
[..]
Dit is een open uitnodiging, waneer heb je tijd om te komen BBQenVoor jou maak ik tijd HC
![]()
♡♡♡♡![]()
Ah, check!quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:37 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Zoals De donkere kamer van Damokles?
Ja echt stom.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dan kon ik, maar het was fout omdat het niet zijn mening was.
Whut.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:39 schreef Fogel het volgende:
Is overigens ook de leraar die een keer met zelfmoord dreigde omdat hij mijn klas een kutklas vond.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
Dat een leraar met zelfmoord dreigt omdat zijn klas zo vervelend is?!quote:Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Forum Opties Forumhop: Hop naar: