Op donderdag 30 januari 2025 02:56 schreef Eagles89 het volgende:[..]
Snap je dan niet hoe triest het is? In plaats van dat je zegt wat klote zeg, dat je het land waarje ouders, grootouders en hun ouders woonden werkten en stierven, dat je dat gedag moet zeggen omdat je er je niet meer thuis kunt voelen, wat is er met Nederland gebeurd dat zoveel mensen zich zo voelen, in plaats van dat maak je me belachelijk. Maar ik kan je zeggen: ik ben niet de enige die vertrok, vertrekt en zal vertrekken. Je hebt geen idee hoe hard het momenteel gaat, en dit heeft het effect dat het alleen maar sneller achteruit holt in Nederland. Vermogende ondernemers, hard werkende belastingbetalende inwoners zonder enig crimineel verleden vertrekken, en de netto ontvangers blijven logischerwijs massaal achter. Wat weer tot gevolg heeft dat de kleinere groep netto betalers nóg meer zullen moeten inleveren, nóg zwaarder belast worden om de samenleving niet enorm diep te laten vallen. En precies dat is wat je momenteel ziet gebeuren, en nog veel erger zal zien worden: hogere bedragen aan je zorgverzekering, je belastingen hoger, de gemeentelijke heffingen hoger, accijns hard omhoog, compleet nieuwe belastingen, box 3 enorm omhoog, je eigen huis straks ook in box 3 want virtueel vermogen, electrische voordelen worden weer teruggedraaid om geld te besparen, wegenbelasting, suikerbelasting, hogere overdrachtsbelasting, kinderopvang flink omhoog, BTW verhoging (vandaag nog in het nieuws), hoger eigen risico, etc etc ALLES zal wel móeten stijgen.
Waar ik mijn huis heb wonen zo ontzettend veel Nederlanders die zich niet meer thuis voelden in Nederland, en ik voel me daar ontzettend thuis, en nee, niet omdat er per se zoveel Nederlanders wonen, maar er wonen mensen die dezelfde waarden en normen delen, en ik kan niet wachten Nederland voorgoed te verlaten.