abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216391019
quote:
‘Als we failliet gaan, kunnen we niets doen voor het milieu’

Straatsburg - In een vlammende toespraak in het Europees Parlement heeft de Poolse premier Donald Tusk opgeroepen tot deregulering. Als het aan hem ligt gaat het mes in de Green Deal van voormalig Eurocommissaris Frans Timmermans. „Als wij failliet gaan kunnen we niets doen voor het milieu.”

„Hoe kunnen we concurreren met China of de VS als de energieprijzen in Europa drie keer hoger liggen?”, vraagt Tusk zich af. „Het is belangrijk dat we het milieu een warm hart toedragen, maar er is wel een maar. We mogen onze concurrentiepositie niet verliezen en continent worden van naļeve en goedgelovige ideeėn en mensen. Als wij failliet gaan, kunnen we niets meer doen voor het milieu.”

https://www.telegraaf.nl/(...)gn=seeding-telegraaf

Verstandige mensen roepen het al langer, maar het lijkt er op dat ook bij het establishment de eersten hun gezonde verstand terug gaan krijgen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 22 januari 2025 @ 15:37:00 #2
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216391028
Polen gidsland in de EU op veel vlakken. Niet te woke, verstandig asielbeleid, inzetten op kenniseconomie, goed defensiebeleid met veel lokale productie.
pi_216391083
Omgekeerd kunnen we ook niet zoveel met de economie als de wereld onleefbaar wordt. Het zal altijd een afweging zijn en internationale consensus is de enige manier helaas. Slechte tijden gaan we tegemoet.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_216391094
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:37 schreef Richestorags het volgende:
Polen gidsland in de EU op veel vlakken. Niet te woke, verstandig asielbeleid, inzetten op kenniseconomie, goed defensiebeleid met veel lokale productie.
polen is een van de weinige landen waar ik wel echt positief over ben. wat is dat land prachtig gegroeid en nog steeds groeiende
  woensdag 22 januari 2025 @ 15:46:08 #5
396550 Richestorags
pi_216391123
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:44 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
polen is een van de weinige landen waar ik wel echt positief over ben. wat is dat land prachtig gegroeid en nog steeds groeiende
Ze hadden begin jaren '90 een regering die zich impopulair durfde te maken maar wier beleid later haar economische vruchten begon af te werpen.

In deze tijd hebben ze wederom een zeer verstandige regering. Jammer dat het Pools een behoorlijk complexe taal is.
pi_216391244
Wanneer gaan wij hier inzien dat de Rob Jettens en Frans Timmermannen de wereld niet beter maken maar onze welvaart door het putje spoelen?
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_216391265
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:43 schreef 215 het volgende:
Omgekeerd kunnen we ook niet zoveel met de economie als de wereld onleefbaar wordt. Het zal altijd een afweging zijn en internationale consensus is de enige manier helaas. Slechte tijden gaan we tegemoet.
Op zich eens, maar laten we dan wel doordacht inzetten op zaken die echt bijdragen en niet alleen maar burgertjes pesten met hoge kosten en de zwaar vervuilende industrie te subsidiėren.
pi_216391273
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wanneer gaan wij hier inzien dat de Rob Jettens en Frans Timmermannen de wereld niet beter maken maar onze welvaart door het putje spoelen?
Hoop mensen willen dat nog steeds niet inzien.
pi_216391290
quote:
En toch kneiterveel geld ontvangen van de EU en tevens hoofdleverancier van migranten.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 22 januari 2025 @ 16:05:27 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216391304
Oohja want de voorzitter kan dit op eigen houtje regelen natuurlijk :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 22 januari 2025 @ 16:12:47 #11
396550 Richestorags
pi_216391374
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
En toch kneiterveel geld ontvangen van de EU en tevens hoofdleverancier van migranten.
Dat geld wordt uitgegeven ten bate van de Europese defensie en de Poolse economie is ermee opgebouwd. Kortom, goede investeringen.

Wat de migratie betreft: hoewel ik geen uitbuiting van werkmigranten op de schaal zoals dat bij Polen gebeurt voorsta, zijn de Polen meer een toevoeging gebleken dan Syriėrs, Eritreeėrs of Somaliėrs en zijn velen inmiddels succesvol hier gevestigd. Minder misdaad, minder leunend op de sociale voorzieningen, hogere arbeidsparticipatie. De werkethiek van Polen is goed en cultureel staan ze dichter bij ons.

Dus ik weet niet wat je ermee wil zeggen?
pi_216391381
quote:

[..]
liever polen, dat vaak wat zinnigs doet met dat EU geld zoals investeren in infrastructuur en onderwijs, dan bijv een hongarije, waar orban dat geld gebruikt voor zijn villa's of iets dergelijks

polen en oost europeanen in het algemeen vragen en krijgen ook nog eens minder uitkeringen dan de autochtone nederlander
https://www.mareonline.nl(...)n-en-krijgen-minder/

polen leveren belangrijke arbeid die wij niet willen doen (alhoewel je hier wel een kanttekening zou kunnen zetten, moeten bedrijven niet meer nederlanders aannemen en ze beter betalen?), werken hard, vragen weinig uitkeringen, en sturen het geld dat ze verdienen vaak terug naar hun thuisland zodat dat land zich kan opbouwen. dit is geweldig voor alle partijen
  woensdag 22 januari 2025 @ 16:17:04 #13
396550 Richestorags
pi_216391402
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:13 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
liever polen, dat vaak wat zinnigs doet met dat EU geld zoals investeren in infrastructuur en onderwijs, dan bijv een hongarije, waar orban dat geld gebruikt voor zijn villa's of iets dergelijks

polen en oost europeanen in het algemeen vragen en krijgen ook nog eens minder uitkeringen dan de autochtone nederlander
https://www.mareonline.nl(...)n-en-krijgen-minder/

polen leveren belangrijke arbeid die wij niet willen doen (alhoewel je hier wel een kanttekening zou kunnen zetten, moeten bedrijven niet meer nederlanders aannemen en ze beter betalen?), werken hard, vragen weinig uitkeringen, en sturen het geld dat ze verdienen vaak terug naar hun thuisland zodat dat land zich kan opbouwen. dit is geweldig voor alle partijen
Brengen ook geen exotische religie met expansie- en geldingsdrang met zich mee. Het is wel pijnlijk dat de Polen in slechts tien jaar oneindig meer succes hebben kunnen boeken dan de Marokkaanse gemeenschap. Dit terwijl de Polen hier veelal uit het arme en laag opgeleide Oost Polen komen.

We moeten de oorzaken daarvan nog steeds enkel en alleen nog bij onszelf zoeken?
pi_216391479
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat geld wordt uitgegeven ten bate van de Europese defensie en de Poolse economie is ermee opgebouwd. Kortom, goede investeringen.

Wat de migratie betreft: hoewel ik geen uitbuiting van werkmigranten op de schaal zoals dat bij Polen gebeurt voorsta, zijn de Polen meer een toevoeging gebleken dan Syriėrs, Eritreeėrs of Somaliėrs en zijn velen inmiddels succesvol hier gevestigd. Minder misdaad, minder leunend op de sociale voorzieningen, hogere arbeidsparticipatie. De werkethiek van Polen is goed en cultureel staan ze dichter bij ons.

Dus ik weet niet wat je ermee wil zeggen?
Ik wil ermee zeggen dat ze vooral zo ver zijn gekomen door steun vanuit de EU. En nog steeds. Rozengeur en maneschijn was het allemaal niet en nog steeds niet. Anders was het aantal migranten ook wel een stukkie minder geweest. Je claim was dat het een gidsland was. Dat lijkt me nou niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_216391581
quote:
Polen meer een toevoeging gebleken dan Syriėrs, Eritreeėrs of Somaliėrs en zijn velen inmiddels succesvol hier gevestigd.
Wat een prachtige vergelijking. De ene groep is pure gelukzoeker die zonder rompslomp zich hier mag vestigen maar in het eigen land ook best een toekomst kan opbouwen. De andere groep zijn mensen die een oorlog ontvluchten en een aantal jaar helemaal niets mag, niet werken en zelfs de taal niet mag leren, alleen maar in een AZC afwachten wat de toekomst brengen zal.

En rara hoe kan het? Je vind dat de ondersteunde gelukzoeker, die als het niet bevalt zo weer naar huis kan zich aangepast heeft en de oorlogsvluchteling die tegengewerkt wordt en uit levensbehoud zijn/haar land ontvlucht is om hier jarenlang te wachten met velen in een huis opgepropt zich niet heeft aanpast. Zie je het verschil?

edit: Hoorde ik niet ergens dat ziekenhuizen een probleem hebben als Syriėrs massaal naar huis gaan?

[ Bericht 2% gewijzigd door 215 op 22-01-2025 16:40:02 ]
pi_216391600
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Politici die zonder kennis, maar puur gedreven door ideologie handelen, zullen echt gecounterd moeten worden door politici die wél kennis hebben, anders breken ze je de tent af.
  Forum Admin woensdag 22 januari 2025 @ 16:41:37 #17
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216391619
Ik ken de green deal niet goed genoeg om daar iets stelligs over te zeggen, wel heb ik het gevoel dat de ratio op gebied van veel klimaat en milieu maatregelen een beetje zoek is. Idealisme is leuk, maar de realiteit laat zich niet sturen.

Hier in Nederland dat gedoe met milieuzones bijvoorbeeld.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216391627
quote:

[..]
zijn eu burgers, wij hebben vrijheid van personen in de eu. veel NL-ers trekken naar spanje, Scandinaviė of hongarije toe.
pi_216391636
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:38 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Politici die zonder kennis, maar puur gedreven door ideologie handelen, zullen echt gecounterd moeten worden door politici die wél kennis hebben, anders breken ze je de tent af.
Joh, dat wordt dan een bloedbad in de gelederen van bijvoorbeeld de PVV en NSC. Die wisten van gekkigheid niet waar ze kandidaten voor hun lijst vandaan moesten halen.

Verder is het je zeker ook niet opgevallen dat o.a. Timmermans, Kaag en anderen die jij niet zit zitten internationaal hoog in het aanzien staan.

Dus omdat iemand jouw mening niet heeft is ie niet gekwalificeerd? Goh, wat een geweldige wereld gaan we tegemoet met zoveel oogkleppen.
pi_216391641
quote:

[..]

Wat de migratie betreft: hoewel ik geen uitbuiting van werkmigranten op de schaal zoals dat bij Polen gebeurt voorsta, zijn de Polen meer een toevoeging gebleken dan Syriėrs, Eritreeėrs of Somaliėrs en zijn velen inmiddels succesvol hier gevestigd.

[..]
Als je een moderne, hoogtechnologische samenleving wil laten functioneren moet je niet verwachten dat niet opgeleide analfabeten en geloofsfanatici uit onderontwikkelde diarreelanden daar een bijdrage aan kunnen leveren, die houden je alleen maar op en zitten je alleen maar in de weg.
  woensdag 22 januari 2025 @ 16:52:49 #21
396550 Richestorags
pi_216391709
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik wil ermee zeggen dat ze vooral zo ver zijn gekomen door steun vanuit de EU. En nog steeds. Rozengeur en maneschijn was het allemaal niet en nog steeds niet. Anders was het aantal migranten ook wel een stukkie minder geweest. Je claim was dat het een gidsland was. Dat lijkt me nou niet.
Berichten gemist dat er al jaren Oekraļners in Polen werken en ze in de kassen inmiddels illegale Georgiėrs hebben werken omdat de Polen bedanken? Gaat er toch iets goed.
  woensdag 22 januari 2025 @ 16:55:11 #22
396550 Richestorags
pi_216391738
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:43 schreef 215 het volgende:

[..]
Joh, dat wordt dan een bloedbad in de gelederen van bijvoorbeeld de PVV en NSC. Die wisten van gekkigheid niet waar ze kandidaten voor hun lijst vandaan moesten halen.

Verder is het je zeker ook niet opgevallen dat o.a. Timmermans, Kaag en anderen die jij niet zit zitten internationaal hoog in het aanzien staan.

Dus omdat iemand jouw mening niet heeft is ie niet gekwalificeerd? Goh, wat een geweldige wereld gaan we tegemoet met zoveel oogkleppen.
Men scheen in Europa vooral blij te zijn met de terugkeer van de klimaatpaus naar Nederland.

Kaag hoog in aanzien? Dat kan in een zeer specifieke kring echter haar "nieuwe leiderschap" heeft Nederland weinig opgeleverd.
pi_216391758
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ken de green deal niet goed genoeg om daar iets stelligs over te zeggen, wel heb ik het gevoel dat de ratio op gebied van veel klimaat en milieu maatregelen een beetje zoek is. Idealisme is leuk, maar de realiteit laat zich niet sturen.

Hier in Nederland dat gedoe met milieuzones bijvoorbeeld.
Ze hebben in ieder geval geen wetenschappers of ingenieurs ingeschakeld om te kijken naar de haalbaarheid. Bij ons Klimaatakkoord hadden ze dat trouwens ook niet gedaan, alhoewel ze later onder druk nog een aanvulling hebben gemaakt waar kernenergie wel in voorkomt.
  woensdag 22 januari 2025 @ 16:57:12 #24
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_216391769
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Men scheen in Europa vooral blij te zijn met de terugkeer van de klimaatpaus naar Nederland.

Kaag hoog in aanzien? Dat kan in een zeer specifieke kring echter haar "nieuwe leiderschap" heeft Nederland weinig opgeleverd.
Als je met een zak Nederlands belastinggeld aan komt zetten ben je al snel welkom ja, vreemd :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_216391815

Andersom is nog net een stukje meer waar stelletje mongolen :')
What Would Goku Do
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:00:59 #26
396550 Richestorags
pi_216391825
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:34 schreef 215 het volgende:

[..]
Wat een prachtige vergelijking. De ene groep is pure gelukzoeker die zonder rompslomp zich hier mag vestigen maar in het eigen land ook best een toekomst kan opbouwen. De andere groep zijn mensen die een oorlog ontvluchten en een aantal jaar helemaal niets mag, niet werken en zelfs de taal niet mag leren, alleen maar in een AZC afwachten wat de toekomst brengen zal.
De illusie dat ze het anders wel zouden spreken kan ik je wel uithelpen hoor. Het leeuwendeel spreekt het zelfs na 10 jaar nog bar slecht. De gemiddelde expat doet het wat dat betreft overigens ook niet beter...

quote:
En rara hoe kan het? Je vind dat de ondersteunde gelukzoeker, die als het niet bevalt zo weer naar huis kan zich aangepast heeft en de oorlogsvluchteling die tegengewerkt wordt en uit levensbehoud zijn/haar land ontvlucht is om hier jarenlang te wachten met velen in een huis opgepropt zich niet heeft aanpast. Zie je het verschil?
Ooit wel eens in Oost Polen geweest? Er is een reden dat men daar massaal wegtrok en zich hier liet uitbuiten. Overigens zijn de Polen net zulke gelukszoekers als de naar Eritrea op vakantie gaande Eritreeėrs, Syriėrs en Somaliėrs. Wij grenzen bepaald niet aan al die landen. In een Portugal of Polen met geen sociaal stelsel zie je de laatstgenoemde groepen niet. Hoe noemde je dat ook alweer? Ra ra hoe komt dat?

Prima als je hier je geluk komt beproeven maar wel met mate en moeite doen om er wat van te maken, net als de Pool.

quote:
edit: Hoorde ik niet ergens dat ziekenhuizen een probleem hebben als Syriėrs massaal naar huis gaan?
Dat was in Duitsland en dat ging om enkele duizenden man personeel. Niks dat je niet zelf met enige visie erbij kan halen.
pi_216391847
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Berichten gemist dat er al jaren Oekraļners in Polen werken en ze in de kassen inmiddels illegale Georgiėrs hebben werken omdat de Polen bedanken? Gaat er toch iets goed.
Omdat hun eigen volk migreert. In Marokko is er ook een tekort qua personeel in de bouw, echt een gidsland nu. Zo werkt dat dus niet.

Als we kijken naar Polen is het nog steeds behoorlijk slecht gesteld met een aantal rechtstatelijke beginselen. Maar ook als het gaat om bepaalde zaken als abortus bijv. Het zal een prachtig land zijn met fantastische inwoners, maar een gidsland..
Allah Al Watan Al Malik
  Forum Admin woensdag 22 januari 2025 @ 17:04:51 #28
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216391867
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:56 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ze hebben in ieder geval geen wetenschappers of ingenieurs ingeschakeld om te kijken naar de haalbaarheid. Bij ons Klimaatakkoord hadden ze dat trouwens ook niet gedaan, alhoewel ze later onder druk nog een aanvulling hebben gemaakt waar kernenergie wel in voorkomt.
Ja was ik al bang voor.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216391868
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:01 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Op zich eens, maar laten we dan wel doordacht inzetten op zaken die echt bijdragen en niet alleen maar burgertjes pesten met hoge kosten en de zwaar vervuilende industrie te subsidiėren.
Helemaal eens, en de oorzaak daarvan zit ter rechterzijde van het spectrum.
What Would Goku Do
pi_216391870
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:56 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Er zijn maar erg weinig politici met een technische achtergrond of überhaupt technische kennis, ik kan me eigenlijk alleen Samsom herinneren. Wanneer je politici met een studie letterkunde, bestuurskunde of filosofie beslissingen over complexe technische vraagstukken laat nemen kan dat alleen maar in een debacle eindigen.
pi_216391887
quote:
En zoals Tusk ook heel duidelijk benoemt: je kunt pas goed voor het milieu zorgen als je geld hebt.
Kijk maar naar de arme delen van de wereldwaar het vaak een grote teringbende is qua milieu.

[ Bericht 0% gewijzigd door quo_ op 22-01-2025 17:27:29 ]
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:09:58 #32
396550 Richestorags
pi_216391916
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Omdat hun eigen volk migreert. In Marokko is er ook een tekort qua personeel in de bouw, echt een gidsland nu. Zo werkt dat dus niet.

Als we kijken naar Polen is het nog steeds behoorlijk slecht gesteld met een aantal rechtstatelijke beginselen. Maar ook als het gaat om bepaalde zaken als abortus bijv. Het zal een prachtig land zijn met fantastische inwoners, maar een gidsland..
Ik noemde het vanaf het begin op specifieke vlakken een gidsland. De zaken die jij nu aanhaalt heb ik bewust niet genoemd omdat Polen daar nog iets van ons kan leren.
pi_216391925
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:34 schreef 215 het volgende:

[..]

En wat een debiel verhaal.
Alsof Eritreers en Somaliers ooit van plan geweest zijn om hier te komen werken. Ze zijn niet voor niets de meest mislukte groep immigranten/gelukszokers/asielzoekers.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_216392015
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:05 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Er zijn maar erg weinig politici met een technische achtergrond of überhaupt technische kennis, ik kan me eigenlijk alleen Samsom herinneren. Wanneer je politici met een studie letterkunde, bestuurskunde of filosofie beslissingen over complexe technische vraagstukken laat nemen kan dat alleen maar in een debacle eindigen.
Niet per definitie, vind ik, het probleem is vooral dat de politici hun eigen ideologie en carričre/positie belangrijker vinden. De meesten lijken vooral bezig te zijn met hoe ze in de peilingen staan. Die koppigheid zorgt voor een hoop problemen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over die verdomde lobbies.
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:24:22 #35
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216392045
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hoe kunnen we concurreren met China of de VS
Dit is precies waarom de wereld naar de tyfus gaat. Iedereen wil top dog zijn en blijven groeien en groeien. Dan krijgen we vanzelf de rekening wel. Ik hoop dat de rekening dan naar de klein en achterkleinkindjes gaat, en ik al lekker de pijp uit ben.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_216392056
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:21 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Niet per definitie, vind ik, het probleem is vooral dat de politici hun eigen ideologie en carričre/positie belangrijker vinden. De meesten lijken vooral bezig te zijn met hoe ze in de peilingen staan. Die koppigheid zorgt voor een hoop problemen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over die verdomde lobbies.
Ja, de meerderheid heeft altijd gelijk.
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:27:30 #37
396550 Richestorags
pi_216392077
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dit is precies waarom de wereld naar de tyfus gaat. Iedereen wil top dog zijn en blijven groeien en groeien. Dan krijgen we vanzelf de rekening wel. Ik hoop dat de rekening dan naar de klein en achterkleinkindjes gaat, en ik al lekker de pijp uit ben.
Laten we niet te heilig doen. Jij bent net zo goed een exponent van dat gedrag. Of zit jouw CO2 voetprint al op het niveau van iemand uit Mozambique?
pi_216392105
quote:
Overgoten met een bijzonder eng (en religieus) PiS sausje die elk moment terug kunnen keren bij de kleinste misstapjes van Tusk. Dat moeten we niet vergeten. Dan hebben we daar wederom een Hongarije in wording.
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:33:05 #39
396550 Richestorags
pi_216392131
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:30 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Overgoten met een bijzonder eng (en religieus) PiS sausje die elk moment terug kunnen keren bij de kleinste misstapjes van Tusk. Dat moeten we niet vergeten. Dan hebben we daar wederom een Hongarije in wording.
Daarom moet je van gidslanden altijd binnen je eigen context leren. Ik vind China op bepaalde vlakken ook een gidsland maar zou geen Chinese overheid hier willen.
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:38:56 #40
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216392187
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Laten we niet te heilig doen. Jij bent net zo goed een exponent van dat gedrag. Of zit jouw CO2 voetprint al op het niveau van iemand uit Mozambique?
Natuurlijk niet. Dat is ook bijna niet te doen in dit land. Ik kan alleen maar stemmen op partijen die dit probleem serieus nemen, voor de rest sta ik machteloos.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_216392304
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:11 schreef quo_ het volgende:

[..]
En wat een debiel verhaal.
Alsof Eritreers en Somaliers ooit van plan geweest zijn om hier te komen werken. Ze zijn niet voor niets de meest mislukte groep immigranten/gelukszokers/asielzoekers.
Die zijn niet in staat om überhaupt enige vorm van bijdrage aan onze samenleving te leveren. Wanneer je voornaamste competentie hele dagen lui rondhangen in je uit stront gebouwde hutje is ga je ons West-Europeanen alleen maar tot last zijn vanwege je totale nutteloosheid.
pi_216392331
Onderdeel van die green deal was een grenscorrectie voor landen die hun uitstoot niet beprijzen. Dat zou Tusk toch moeten weten al spelen er mogelijk wat interne politieke overwegingen voor hem.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:55:53 #43
396550 Richestorags
pi_216392360
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Dat is ook bijna niet te doen in dit land. Ik kan alleen maar stemmen op partijen die dit probleem serieus nemen, voor de rest sta ik machteloos.
Dat is natuurlijk onzin als je daar goed over nadenkt en daarmee bewijs je je eigen stelling, alleen spartel je nog over het feit dat je zelf ook in die groep zit. Je denkt alleen van niet.
pi_216392366
quote:
16s.gif Op woensdag 22 januari 2025 16:05 schreef Starhopper het volgende:
Oohja want de voorzitter kan dit op eigen houtje regelen natuurlijk :')
Timmermans kwam er ook mee, op eigen houtje.
Google is your friend, abuse your friends
pi_216392404
En amerikanen maar lekker blazen in hun v8 truck. En jullie aan de warmtepomp
pi_216392424
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:00 schreef viagraap het volgende:

Andersom is nog net een stukje meer waar stelletje mongolen :')
Gelukkig bestaat er ook nog iets als een middenweg.
pi_216392680
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 18:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Gelukkig bestaat er ook nog iets als een middenweg.
Die Green New Deal is al een slappe middenweg.
What Would Goku Do
pi_216392918
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 18:00 schreef Vvdjemoeder het volgende:
En amerikanen maar lekker blazen in hun v8 truck. En jullie aan de warmtepomp
Warmte pomp geeft heerlijke warmte, en is goedkoper dan gas. In de VS zie je ook mensen massaal op grondboringen overgaan, van het net af, want minder afhankelijk zijn van de overheid. De innovatie rondom energie neutraal is er een die juist ten goede is voor ons als e burgers
pi_216393054
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Naja, het is zeker omlaag te brengen, als je daar luxe en gemakken voor wil inruilen. Koud douchen, geen auto meer, verwarming uit, etc etc. Maar het zal weinig uithalen als jij de enige bent die dat doet.
pi_216393085
Donald Tusk, klinkt als een fusion final form van Donald Trump en Elon Musk trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')