Vul jij nu je uitkering aan zeker met 30%?quote:Op maandag 20 januari 2025 16:56 schreef Schanu het volgende:
Op eigen initiatief stoppen met werken terwijl het UWV je kennelijk gedeeltelijk geschikt heeft bevonden om te werken, zal zeker gevolgen hebben voor je uitkering. Als het UWV stelt dat jij die uren moet kunnen werken, dan zullen zij over deze uren geen uitkering uit willen betalen vermoed ik zo. Dan zal jij aannemelijk moeten maken dat je situatie is verslechterd en zal er een eventuele herbeoordeling plaats kunnen vinden.
Ik kom op deze sites uit, heb je daar wellicht wat aan?
- https://www.uwv.nl/nl/wijziging-doorgeven/gezondheid
- https://www.uwv.nl/nl/wia/herbeoordeling-wia
jij moet echt minder drugs doen.quote:Op maandag 20 januari 2025 20:55 schreef SwebbeSensje het volgende:
Wajong leef, eckte leef en bazenleef.
edit : mijn oude stoffige herinneringen verwarden met WIA. nevermind dus.quote:Op maandag 20 januari 2025 16:43 schreef User54321 het volgende:
Doel van dit topic is advies zodat ik in gesprek kan met werkgever en het UWV.
Vanwege een chronische ziekte heb ik een Wajong uitkering (oude Wajong van voor 2010). Eén van de gevolgen van de ziekte is vermoeidheid. Naast inkomen uit Wajong werk ik 3 ochtenden in de week. Bij mijn huidige werkgever bijna vijftien jaar, voordien ook nog een paar jaren bij een ander bedrijf.
In de afgelopen jaren is mijn gezondheid achteruit gegaan en dit heeft ook een negatief effect m.b.t. het werk. Het komt steeds vaker voor dat ik na een ochtend werken erg vermoeid ben en de hele middag nodig heb om bij te komen. Ondanks dat mijn gezondheid een stuk minder is als bij aanvraag Wajong ben ik nooit herkeurd.
Ik denk er aan om te stoppen met werk. Kan ik stoppen zonder negatieve consequenties voor mijn uitkering of kom ik in een re-integratie traject terecht? Wordt mijn uitkering aangevuld met het deel dat ik nu verdien met werk? Ik heb dus oude wajong van voor 2010.
ik lees dat nergens terug dat je onder de oude wajong in feite gewoon altijd maar gratis geld krijgt? heb je een linkje? volgens mij heeft sowieso het UWV een plicht om te kijken of je op een manier kunt participeren.quote:Op maandag 20 januari 2025 17:07 schreef Kriegel het volgende:
Je valt als het goed is terug naar 70% van het minimum bruto maandinkomen, maar hebt verder geen arbeidsplicht onder de oude Wajong en dus ook geen verplichting tot meewerken aan reïntegratie.
Een wajonger is afgekeurd, het is dus geen 'gratis geld' maar een uitkering van de overheid om in het levensonderhoud te voorzien, omdat we niet willen dat mensen met een handicap of ziekte hier op straat komen te leven.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 08:26 schreef freak1 het volgende:
[..]
ik lees dat nergens terug dat je onder de oude wajong in feite gewoon altijd maar gratis geld krijgt? heb je een linkje?
geld zonder tegenprestatie is per definitie gratis geld.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 09:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een wajonger is afgekeurd, het is dus geen 'gratis geld' maar een uitkering van de overheid om in het levensonderhoud te voorzien, omdat we niet willen dat mensen met een handicap of ziekte hier op straat komen te leven.
Elke wajonger zou graag ziekte of handicap inruilen voor die uitkering, de term 'gratis geld' doet nogal veel af aan het leed wat er achter zit.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 09:12 schreef freak1 het volgende:
[..]
geld zonder tegenprestatie is per definitie gratis geld.
het ging mij om de mate van afkeuring maar ik haalde dingen door elkaar, het is idd 100 procent afgekeurd.
Nou nee want doorgaans betaal je loonheffing en een component daarvan is premie voor volksverzekeringen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 09:12 schreef freak1 het volgende:
[..]
geld zonder tegenprestatie is per definitie gratis geld.
als jij voor je 18e in de WaJong komt heb je dat nog helemaal niet betaald.quote:Op woensdag 22 januari 2025 05:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou nee want doorgaans betaal je loonheffing en een component daarvan is premie voor volksverzekeringen.
Als 'tegenprestatie' het onderscheidend argument is, dan zou je heel veel collectieve geldpotjes als gratis geld kunnen betitelen.
En wat @:Hanca hierboven zegt.
Je ouders wel.quote:Op woensdag 22 januari 2025 07:28 schreef freak1 het volgende:
[..]
als jij voor je 18e in de WaJong komt heb je dat nog helemaal niet betaald.
Hoepel eens opquote:Op woensdag 22 januari 2025 17:55 schreef SwebbeSensje het volgende:
Wajong leef is als een loterij. Je krijgt gratis geld
Je hele leven zonder tegenprestatie. Bizar toch, hele dag kun je aan de paddo’s frikandellen eten en lekker blijven pinnen uit de automaat die blijft geven tot de laatste dag dat je leeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |