abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216363429
Ik weet niet wie er allemaal politiek gezien weleens wat delen via social media, maar nu kritische media straks met rechtszaken en de 180 graden gedraaide Amerikaanse staat te maken krijgen, X officieel het Amerikaanse staatsmedium is geworden en Meta, waarbij het allemaal net iets redelijker is, aan de teugels ligt; denk ik dat 'anti-rechts populisme' online niet meer zo verstandig is.

Voor zover je natuurlijk nog van populisme kunt spreken nu het officieel Amerikaans staatsbeleid is geworden, met vertegenwoordiging van een Nederlandse fanbase in de TK.

Waar links en rechts de discussie per vrije mening konden voeren (ja, er is weerstand van mening op mening; maar zonder gevolgen) heb ik nu het idee dat het met de tijd mee gevaarlijk zou kunnen worden om een tegendraadse mening te hebben op wat personen met invloed uitspreken. Voorbeeld: als Trump zegt dat veel migranten moordenaars zijn en je vindt daar wat anders van, dan ben je waarschijnlijk links of woke door de ogen van Maga.

Het idee dat 'daarin' langzamerhand de shift komt dat alle kritiek als bedreiging voor de samenleving wordt gemarkeerd is voor de hand liggend. Deze bedreiging geldt zowel voor gematigd rechts als links hier.

Er zijn landen waar dit soort verschuivingen over de maanden en jaren meer dan duidelijk zichtbaar zijn geweest en ik sluit niet uit dat we hierin dit soort landen achterna gaan. Helemaal nu het huidige kabinet en steunend bizar rechts als FvD momentum krijgt door de winst van Trump.
pi_216363572
Eens,
Ik heb niet eens zin meer om op Fok! te reageren met de meeste users een gesprek aan te gaan.

Kastnazi's, genocide lovers, liefhebber van kindermoorden.

Andersom gaat het vaak ook niet gezelliger.

Weinig behoefte om in zo'n klimaat in een discussie te belanden.

Alles moet tegenwoordig maar gezegd kunnen worden onder het mom van "vrijheids van meningsuiting", maar fatsoen? Mehh.
Hell To The Liars
  maandag 20 januari 2025 @ 11:25:35 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216364686
quote:
5s.gif Op maandag 20 januari 2025 09:40 schreef Beathoven het volgende:
Ik weet niet wie er allemaal politiek gezien weleens wat delen via social media, maar nu kritische media straks met rechtszaken en de 180 graden gedraaide Amerikaanse staat te maken krijgen, X officieel het Amerikaanse staatsmedium is geworden en Meta, waarbij het allemaal net iets redelijker is, aan de teugels ligt; denk ik dat 'anti-rechts populisme' online niet meer zo verstandig is.

Voor zover je natuurlijk nog van populisme kunt spreken nu het officieel Amerikaans staatsbeleid is geworden, met vertegenwoordiging van een Nederlandse fanbase in de TK.

Waar links en rechts de discussie per vrije mening konden voeren (ja, er is weerstand van mening op mening; maar zonder gevolgen) heb ik nu het idee dat het met de tijd mee gevaarlijk zou kunnen worden om een tegendraadse mening te hebben op wat personen met invloed uitspreken. Voorbeeld: als Trump zegt dat veel migranten moordenaars zijn en je vindt daar wat anders van, dan ben je waarschijnlijk links of woke door de ogen van Maga.

Het idee dat 'daarin' langzamerhand de shift komt dat alle kritiek als bedreiging voor de samenleving wordt gemarkeerd is voor de hand liggend. Deze bedreiging geldt zowel voor gematigd rechts als links hier.

Er zijn landen waar dit soort verschuivingen over de maanden en jaren meer dan duidelijk zichtbaar zijn geweest en ik sluit niet uit dat we hierin dit soort landen achterna gaan. Helemaal nu het huidige kabinet en steunend bizar rechts als FvD momentum krijgt door de winst van Trump.
Een paar jaar geleden zou ik deze post nog onzinnig genoemd hebben. Maar er gebeuren de laatste jaren zulke bizarre dingen dat het inderdaad niet ondenkbaar is dat mensen met een linkse mening in de toekomst vervolgd zullen gaan worden. Niet meer posten heeft geen zin, want er is al genoeg gepost in het verleden om mensen op te sporen.
Om praktische redenen zal echter niet iedereen opgepakt kunnen gaan worden. Dat is ook maatschappij-ontwrichtend, het zijn meestal ook gewoon mensen met een baan. Dat is ook helemaal niet nodig, als je een paar prominente 'influencers' oppakt en deze als voorbeeld stelt dan bindt de rest wel in.
Ik verwacht dat Trump en Musk een ontwrichtend beleid gaan voeren richting de EU, als je bijvoorbeeld naar hun gastenlijst kijkt voor de inauguratie vandaag, dan zie je wel met wie ze graag zaken gaan doen in de toekomst. Daar zit niks links van het FvD bij.
The End Times are wild
pi_216364717
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 11:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Een paar jaar geleden zou ik deze post nog onzinnig genoemd hebben. Maar er gebeuren de laatste jaren zulke bizarre dingen dat het inderdaad niet ondenkbaar is dat mensen met een linkse mening in de toekomst vervolgd zullen gaan worden. Niet meer posten heeft geen zin, want er is al genoeg gepost in het verleden om mensen op te sporen.
Om praktische redenen zal echter niet iedereen opgepakt kunnen gaan worden. Dat is ook maatschappij-ontwrichtend, het zijn meestal ook gewoon mensen met een baan. Dat is ook helemaal niet nodig, als je een paar prominente 'influencers' oppakt en deze als voorbeeld stelt dan bindt de rest wel in.
Ik verwacht dat Trump en Musk een ontwrichtend beleid gaan voeren richting de EU, als je bijvoorbeeld naar hun gastenlijst kijkt voor de inauguratie vandaag, dan zie je wel met wie ze graag zaken gaan doen in de toekomst. Daar zit niks links van het FvD bij.
Wat voor gekke dingen zie je en waarom en waarvoor zouden mensen met een linkse mening in de toekomst vervolgd worden?

Bedoel je nu te zeggen dat de VVMU-absolutisten eigenlijk helemaal niet voor de VVMU zijn?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 20 januari 2025 @ 11:31:33 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216364741
quote:
2s.gif Op maandag 20 januari 2025 11:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat voor gekke dingen zie je en waarom en waarvoor zouden mensen met een linkse mening in de toekomst vervolgd worden?

Het hele circus Trump is natuurlijk te gek voor woorden. Met zijn dreigementen Groenland over te nemen, een memecoin te lanceren voor zijn inauguratie, zijn gastenlijst bij deze inauguratie etc etc. En dat is slechts deze week.
quote:
Bedoel je nu te zeggen dat de VVMU-absolutisten eigenlijk helemaal niet voor de VVMU zijn?
Veel van de VVMU-figuren willen vooral VVMU voor hun eigen mening idd.
The End Times are wild
pi_216364766
Ja zoals het tijdens corona was en onder Biden is geweest gaan we echt heimwee naar krijgen.

twitter
pi_216364791
Joe Rogan , derhalve niet geklikt.
pi_216364836
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 11:31 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het hele circus Trump is natuurlijk te gek voor woorden. Met zijn dreigementen Groenland over te nemen, een memecoin te lanceren voor zijn inauguratie, zijn gastenlijst bij deze inauguratie etc etc. En dat is slechts deze week.

Dat klopt. Maar ik denk (hoop) dat het vervolgen vanwege het enkel hebben van een linkse mening nog wel even op zich laat wachten, als het al ooit zo ver komt.
Probleem is wel dat men er in radicaal rechtse kringen al lang over fantaseert. Ook hier in onze eigen 2e kamer ging zo'n FvD-kneus al eens tekeer over een D66'er die voor tribunalen zou moeten komen.
  maandag 20 januari 2025 @ 11:40:45 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216364854
quote:
2s.gif Op maandag 20 januari 2025 11:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat klopt. Maar ik denk (hoop) dat het vervolgen vanwege het enkel hebben van een linkse mening nog wel even op zich laat wachten, als het al ooit zo ver komt.
Probleem is wel dat men er in radicaal rechtse kringen al lang over fantaseert. Ook hier in onze eigen 2e kamer ging zo'n FvD-kneus al eens tekeer over een D66'er die voor tribunalen zou moeten komen.
Ik zeg ook niet dat het gaat gebeuren, ik zeg alleen dat het niet meer zo ondenkbaar is dan pakweg 5 jaar geleden. (als reactie op de OP)
The End Times are wild
  Moderator maandag 20 januari 2025 @ 11:41:10 #10
236264 crew  capricia
pi_216364856
Had Trump ook niet een lijstje met mensen die hij wil gaan vervolgen? Amerikanen die de inauguratie en eerste stappen in het buitenland afwachten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 20 januari 2025 @ 11:44:43 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216364887
Natuurlijk heeft extreem links ook volop mensen proberen te cancellen die in hun ogen niet links genoeg waren op social media. Wat dat betreft is dit ook weer een reactie daarop.. Kijk maar naar mensen die van mening waren dat er 2 biologische geslachten waren of die niet wilden knielen voor BLM.
The End Times are wild
  maandag 20 januari 2025 @ 11:48:45 #12
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_216364921
quote:

[..]
Volgens mij zijn het juist de afgelopen jaren rechtse meningen die vervolgd zijn.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 20 januari 2025 @ 11:49:04 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216364927
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 11:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Volgens mij zijn het juist de afgelopen jaren rechtse meningen die vervolgd zijn.
Ja. Dat klopt.
The End Times are wild
  maandag 20 januari 2025 @ 11:50:20 #14
201761 phpmystyle
pi_216364938
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 11:49 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja. Dat klopt.
Ik ben eerder bang dat ze AI, X, en andere vrije kanalen gaan aanpakken omdat deze (en dat klopt ook) een bedreiging zijn voor de liberale orde.
  maandag 20 januari 2025 @ 11:50:48 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216364941
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 11:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ben eerder bang dat ze AI, X, en andere vrije kanalen gaan aanpakken omdat deze (en dat klopt ook) een bedreiging zijn voor de liberale orde.
Onder Trump/Musk dus niet meer..
The End Times are wild
  maandag 20 januari 2025 @ 11:51:20 #16
201761 phpmystyle
pi_216364946
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 11:50 schreef LXIV het volgende:

[..]
Onder Trump/Musk dus niet meer..
Je bedoelt dat als de EU gaat verbieden/beperken Trump ingrijpt?
  maandag 20 januari 2025 @ 11:55:27 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216364985
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 11:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je bedoelt dat als de EU gaat verbieden/beperken Trump ingrijpt?
Jij bedoelt hier? Ja, dat zullen we wellicht wel proberen. Twitter kan natuurlijk een breekijzer zijn om hier wat op te stoken. Ik ben benieuwd hoever de EU buiten zijn bevoegdheid en democratische principes durft te gaan. Net zoals met de verkiezingen in Roemenie bijvoorbeeld. Ze hebben in ieder geval niet het hart van de mensen in Europa. En Trump kan inderdaad ingrijpen dmv sancties of zo wanneer de EU dit doet.

Ik zie het ook best gebeuren dat het jarenlange partnerschap tussen de EU en de VS op losse schroeven komt te staan, dat we economisch echt concurrenten worden, dat we militair niet meer elkaar altijd ondersteunen en ook dat er ideologisch strijd gevoerd gaat worden. Trump zal de EU als instituut dan passeren en rechtstreeks zaken doen met individuele landen, vooral als daar rechtse partijen aan de macht zijn. De EU moet haar macht zeker niet overschatten, want de bevolking hebben ze gewoon niet mee. Er heeft ook niemand op de machthebbers van de EU gestemd.
The End Times are wild
  maandag 20 januari 2025 @ 12:03:56 #18
201761 phpmystyle
pi_216365058
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 11:55 schreef LXIV het volgende:

[..]
Jij bedoelt hier? Ja, dat zullen we wellicht wel proberen. Twitter kan natuurlijk een breekijzer zijn om hier wat op te stoken. Ik ben benieuwd hoever de EU buiten zijn bevoegdheid en democratische principes durft te gaan. Net zoals met de verkiezingen in Roemenie bijvoorbeeld. Ze hebben in ieder geval niet het hart van de mensen in Europa. En Trump kan inderdaad ingrijpen dmv sancties of zo wanneer de EU dit doet.

Ik zie het ook best gebeuren dat het jarenlange partnerschap tussen de EU en de VS op losse schroeven komt te staan, dat we economisch echt concurrenten worden, dat we militair niet meer elkaar altijd ondersteunen en ook dat er ideologisch strijd gevoerd gaat worden. Trump zal de EU als instituut dan passeren en rechtstreeks zaken doen met individuele landen, vooral als daar rechtse partijen aan de macht zijn. De EU moet haar macht zeker niet overschatten, want de bevolking hebben ze gewoon niet mee. Er heeft ook niemand op de machthebbers van de EU gestemd.
Interessante discussie inderdaad of de EU lidstaten gaat pushen om buiten haar democratisch mandaat te gaan opereren. Mbt vrije media en het wel of niet beperken van bijvoorbeeld X of youtube zijn ze al vrij laat. Dit nu gaan verbieden in dit stadium van behoorlijk opgelopen spanningen kan serieuze impact hebben. En dan is het maar de vraag of alle landen binnen de EU dat gaan doen. En dan nog los van het feit dat velen gewoon zullen doorgaan op de socials dmv proxyserver. Als ik de tot de liberale orde zou behoren had ik misschien al eerder ingegrepen.

In de dialectiek van progressief versus conservatief gaan we richting een model dat minder is gestoeld op democratische ethos. We zien bij progressief dat ze terugvallen/zinspelen op verbod van media, vervolgen van prominente figuren (zie UK) en dat ze er een dikastocratie van hebben gemaakt. Conservatief is nu in ijltempo bezig met het verkrijgen van een monopolie op de mening, zie Zuckerberg en Musk. Het is een kwestie van tijd dat ook deze figuren en hun entourage NGO's gaan steunen.
pi_216365220
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 11:44 schreef LXIV het volgende:
Natuurlijk heeft extreem links ook volop mensen proberen te cancellen die in hun ogen niet links genoeg waren op social media. Wat dat betreft is dit ook weer een reactie daarop.. Kijk maar naar mensen die van mening waren dat er 2 biologische geslachten waren of die niet wilden knielen voor BLM.
En bepaalde figuren die in dit forum turven welke users en hoevaak een plusje geven op posts die ze niet aanstaan.
Wat mij betreft prima dat de weegschaal weer wat meer in balans komt.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_216365258
quote:

[..]
Dan heb je vast wel voorbeelden van linkse rechtzaken tegen rechtse meningen. Anders verzin je maar wat om in een rechtse slachtofferrol te kunnen wentelen volgens mij..
  maandag 20 januari 2025 @ 12:20:36 #21
201761 phpmystyle
pi_216365259
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 12:17 schreef quo_ het volgende:

[..]
[..]
En bepaalde figuren die in dit forum turven welke users en hoevaak een plusje geven op posts die ze niet aanstaan.
Wat mij betreft prima dat de weegschaal weer wat meer in balans komt.
Ik denk dat dit ook wel weer een nuchtere nuancering is.
Het gevaar zit'm erin dat er een wedloop is gestart tussen ideologie die elkaar niet kunnen verdragen. De angst bij de liberaal heersende klasse is dat zij afgezet worden, en de nieuwe aristocratie dat over een paar uurtjes aantreedt heeft ook terechte zorgen dat de 4e macht/deepstate en EU niet alles gaan tegenhouden.
  maandag 20 januari 2025 @ 12:20:55 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216365266
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 12:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Interessante discussie inderdaad of de EU lidstaten gaat pushen om buiten haar democratisch mandaat te gaan opereren. Mbt vrije media en het wel of niet beperken van bijvoorbeeld X of youtube zijn ze al vrij laat. Dit nu gaan verbieden in dit stadium van behoorlijk opgelopen spanningen kan serieuze impact hebben. En dan is het maar de vraag of alle landen binnen de EU dat gaan doen. En dan nog los van het feit dat velen gewoon zullen doorgaan op de socials dmv proxyserver. Als ik de tot de liberale orde zou behoren had ik misschien al eerder ingegrepen.

In de dialectiek van progressief versus conservatief gaan we richting een model dat minder is gestoeld op democratische ethos. We zien bij progressief dat ze terugvallen/zinspelen op verbod van media, vervolgen van prominente figuren (zie UK) en dat ze er een dikastocratie van hebben gemaakt. Conservatief is nu in ijltempo bezig met het verkrijgen van een monopolie op de mening, zie Zuckerberg en Musk. Het is een kwestie van tijd dat ook deze figuren en hun entourage NGO's gaan steunen.
Het is wel zo dat voor 80% van de mensen geldt dat ze feitelijk niet in staat zijn een eigen mening te vormen, maar zich praktisch geheel laten leiden door wat ze te horen krijgen. Voor een deel in hun sociale omgeving, maar steeds meer ook vanuit de (online) media. Als je die media beheerst dan beheers je ook de meningen en daarmee de politiek uiteindelijk.
The End Times are wild
  maandag 20 januari 2025 @ 12:21:45 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216365279
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 12:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dan heb je vast wel voorbeelden van linkse rechtzaken tegen rechtse meningen. Anders verzin je maar wat om in een rechtse slachtofferrol te kunnen wentelen volgens mij..
Nou, vooral in de VS zijn er al heel wat mensen gecancelled vanwege een rechtse mening. Daar is genoeg over te vinden.
The End Times are wild
  maandag 20 januari 2025 @ 12:24:10 #24
201761 phpmystyle
pi_216365293
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 12:20 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is wel zo dat voor 80% van de mensen geldt dat ze feitelijk niet in staat zijn een eigen mening te vormen, maar zich praktisch geheel laten leiden door wat ze te horen krijgen. Voor een deel in hun sociale omgeving, maar steeds meer ook vanuit de (online) media. Als je die media beheerst dan beheers je ook de meningen en daarmee de politiek uiteindelijk.
Klopt dus de spacerace mediarace is begonnen.
Overigens zie je dat bijvoorbeeld linkedin nog stevig links is georiënteerd is qua publiek. Schimmelpennick doet er goed op.
  maandag 20 januari 2025 @ 12:25:03 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216365304
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 12:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt dus de spacerace mediarace is begonnen.
Overigens zie je dat bijvoorbeeld linkedin nog stevig links is georiënteerd is qua publiek. Schimmelpennick doet er goed op.
Het gaat om de massa... Wat dat betreft is tiktok misschien wel het machtigste instrument
The End Times are wild
  maandag 20 januari 2025 @ 12:25:15 #26
201761 phpmystyle
pi_216365306
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 12:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nou, vooral in de VS zijn er al heel wat mensen gecancelled vanwege een rechtse mening. Daar is genoeg over te vinden.
Kijk ook naar UK van een aantal personen die lange gevangenisstraffen hebben gekregen voor een foute mening op X.
Of in Nederland is Bluetiger studio genoemd in dat NCTV rapport als media dat anti overheidspropaganda bedrijft.
pi_216365321
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 12:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Hele stapels boeken die gecanceld worden omdat er een lesbische stel in voorkomt daar zijn rechtzaken over gevoerd. Welke rechtzaken tegen rechtse meningen zijn er in dat land nu daadwerkelijk gevoerd?
  maandag 20 januari 2025 @ 12:27:07 #28
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216365326
quote:

[..]
Denk dat het zo’n vaart niet zal lopen met het vervolgen van mensen met een andere mening.
Even rustig ademhalen en het de komende tijd aankijken. Meer kunnen we niet doen. Maar nu komen wel de grootste doemscenario’s voorbij.

[ Bericht 0% gewijzigd door MissButterflyy op 20-01-2025 12:38:55 ]
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 20 januari 2025 @ 12:27:09 #29
201761 phpmystyle
pi_216365328
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 12:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het gaat om de massa... Wat dat betreft is tiktok misschien wel het machtigste instrument
In usa wel, in EU minder. Ik heb in elk geval geen tiktok.
Maar het gaat ook om financieren van NGO's die ook het narratief kunnen veranderen. Nu heb je bij sportveldjes regenboog of inclusievlaggen, straks misschien vlaggen met een blij gezinnetje erop.
Het nudgen kan op veel verschillende manieren.
  maandag 20 januari 2025 @ 12:27:49 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216365334
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 12:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hele stapels boeken die gecanceld worden omdat er een lesbische stel in voorkomt daar zijn rechtzaken over gevoerd. Welke rechtzaken tegen rechtse meningen zijn er in dat land nu daadwerkelijk gevoerd?
Ik heb het vooral over cancellen, dus monddood maken en mensen bang maken hun mening nog te uiten. Rechtszaken zul je in de VS niet zo snel zien, want de vrijheid van meningsuiting staat daar heel hoog aangeschreven. Zelfs het verspreiden van haat is daar wettelijk gezien niet verbodne.
The End Times are wild
  maandag 20 januari 2025 @ 12:28:02 #31
438527 MissButterflyy
pi_216365340
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 12:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kijk ook naar UK van een aantal personen die lange gevangenisstraffen hebben gekregen voor een foute mening op X.
Of in Nederland is Bluetiger studio genoemd in dat NCTV rapport als media dat anti overheidspropaganda bedrijft.
Dat ging om wel wat meer dan een foute mening op X en dat weet jij ook.
Ga het nu niet kleiner maken.
  maandag 20 januari 2025 @ 12:28:28 #32
201761 phpmystyle
pi_216365342
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2025 12:28 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat ging om wel wat meer dan een foute mening op X en dat weet jij ook.
Ga het nu niet kleiner maken.
Verklaar u nader.
pi_216365348
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 12:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Oproepen met leugens om geweld tegen een bevolkingsgroep te plegen moet nu opeens eufemistisch foute mening genoemd worden.. :')
  maandag 20 januari 2025 @ 12:30:23 #34
201761 phpmystyle
pi_216365366
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 12:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Oproepen met leugens om geweld tegen een bevolkingsgroep te plegen moet nu opeens eufemistisch foute mening genoemd worden.. :')
Whut. Dat is niet gebeurd.
Maar laten we het houden bij het onderwerp. Anders gaat dit hele topic naar de knoppen.
  maandag 20 januari 2025 @ 12:30:35 #35
438527 MissButterflyy
pi_216365367
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 12:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Verklaar u nader.
Verspreiden van desinformatie en opruien van groepen mensen, aanzetten tot haat en geweld gaat wat verder dan een foute mening.
Aan de vrijheid van meningsuiting zitten grenzen.
Ga er verder geen discussie over voeren.
Ik weet wie je bedoelt. Meneer Robinson onder andere. Heeft nog wel veel meer op zijn kerfstok.
  maandag 20 januari 2025 @ 12:31:13 #36
201761 phpmystyle
pi_216365378
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2025 12:30 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ga er verder geen discussie over voeren.

Prima. Ik ook niet. Geen behoefte aan.
Maar wat je schrijft is onjuist.
  maandag 20 januari 2025 @ 12:32:36 #37
438527 MissButterflyy
pi_216365389
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 12:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Prima. Ik ook niet. Geen behoefte aan.
Maar wat je schrijft is onjuist.
Oh als we op die tour gaan: jij verkondigd onwaarheden. :W
  maandag 20 januari 2025 @ 12:33:05 #38
201761 phpmystyle
pi_216365393
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2025 12:32 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Oh als we op die tour gaan: jij verkondigdt onwaarheden. :W
Zo is ie beter ;)
pi_216365394
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 12:27 schreef LXIV het volgende:

. Zelfs het verspreiden van haat is daar wettelijk gezien niet verbodne.
Maar het verspreiden van een mensbeeld waarbij mensen die op hetzelfde geslacht vallen normaal beschouwd worden verbied men dan weer met rechtzaken. :')
pi_216365451
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 12:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Maar het verspreiden van een mensbeeld waarbij mensen die op hetzelfde geslacht vallen normaal beschouwd worden verbied men dan weer met rechtzaken. :')
In conservatieve VVMU-kringen is roep je gewoon "ja maar de kinderen" en een verbod op welke mening dan ook is geen probleem meer. Vooral als je er dan ook nog eens 'libs mee kan ownen'.
pi_216365521
quote:
2s.gif Op maandag 20 januari 2025 11:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het is altijd koffiedikkijken mbt toekomst. Maar we zitten wel op een hellend vlak met een regering die in de polonaise gaat voor Trump.

Het is een opsteker voor PVVD-BBB. Bedrijven die willen naaien, zullen steeds meer schaven en proberen. Consumentenrechten idem. Maar incompetentie en onderbuikconclusies worden nu al langzamerhand selectief sterker gewaardeerd.

We mogen straks online de virtuele grenzen opzoeken die door graag geziene gasten Trump, Wilders, Orban, Musk, Putin en Netanyahu worden gesteld. En als radicaal rechts daarin de eerste stem heeft, verliest alles daar links van (gematigd rechts, midden, links etc).

Groepen kunnen gevaarlijker worden omdat ze vrijbrieven krijgen van hun grote voorbeelden waar de instanties mee worstelen. Waarop de voorbeelden weer aangeven dat ze de rekening wel betalen voor de fans. En zolang je maar genoeg van dit soort vrijbrieven toewerpt is de ombuiging vroeg of laat mogelijk.
pi_216365671
Wat ik vooral 'eng' vind is dat Musk en Eerdmans beide aan woke-'bestrijding' willen gaan doen en ik her en der voorbeelden zie die helemaal niet eens in de woke-hoek zitten. Als je daarin een arbitrair gezelschap neerzet waarbij de een zijn social media namens de staat beheert en de ander braaf wil aandragen. Dan wordt dat een grote shitshow.

Musk kan zich nog niet eens aan de regels van een computerspel houden en naait daarmee MAGA en democraten onder gamers. Hij laat zich als betweter scholen door de brandweer met zijn managementtips. Rijdt in een slakkengang met een tesla door een tunnel als een 'concept hyperloop' in iets dat een soort buizenpost snelverkeer zou moeten worden.

En die man gaat straks beoordelen wat hij woke vindt. Kortom; iedereen die hem niet naar de mond praat wordt de Sjaak.
  maandag 20 januari 2025 @ 13:38:50 #43
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_216365966
quote:
2s.gif Op maandag 20 januari 2025 11:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoi Pompom,

Je ziet me waarschijnlijk nu als deel van het extreem-rechtse kamp - ik zie mezelf niet zo, maar maakt niet uit verder - maar ik zou het echt heel jammer vinden als linkse meningen straks gecensureerd zouden worden of wanneer mensen in het linkse kamp (wat is links eigenlijk tegenwoordig) niet meer zouden durven schrijven op een platform.

Ik zou daar erg op tegen zijn.

Ik overweeg inderdaad FvD te stemmen, niet met veel enthousiasme, maar bij gebrek aan beter, maar ik zal hen ook aanschrijven - per reguliere post - wanneer ze dit zouden overwegen.

In het VK worden mensen nu opgepakt omdat ze iets schrijven dat overheids-kritisch is (dit wordt geframed als extreem-rechts en de overheid wordt weer geframed als extreem-links, volgens mij is de Britse overheid in het geheel er niet voor de werkende klasse, maar voor de elite) en dat vind ik net zo goed bizar.

Vrijheid van het woord, het vrije woord vind ik belangrijk, of het nu rechts is of links.

Dus ook wanneer een super woke persoon met 25 Oekraine vlaggetjes en 33 (hoogste graad vrijmetselarij) vaccinaties en een regenboogvlag iets wil schrijven, moet zo'n persoon dit ook in vrijheid kunnen doen.
pi_216365969
Vervolging zie ik niet gebeuren, verwijdering van je account van die social media wel.

Maar goed, ik heb geen enkele social media, behalve WhatsApp wat ik alleen met familie en bekenden doe. En steeds meer relevante accounts verdwijnen van X: https://www.trouw.nl/cult(...)ent-wordt~bd886e6de/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 20 januari 2025 @ 13:46:28 #45
pi_216366040
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 11:44 schreef LXIV het volgende:
Klopt, dat is net zo goed ongelooflijk irrirant en kan best wel eens de winst van Trump verklaren.
  maandag 20 januari 2025 @ 13:51:30 #46
pi_216366098
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 11:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
In de EU zou dat best eens kunnen .

Kijk wat ze in het VK doen, als je niet 100% meegaat met extreem-woke beland je in de bak. Zelfs de pub is daar niet meer veilig.
Roemenie hebben ze gewoon de uitslag van de verkiezingen nietig verklaard omdat het niet liberaal genoeg was.
  maandag 20 januari 2025 @ 13:54:08 #47
pi_216366130
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 11:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

De EU is een artificieel land, het wordt eigenlijk door vrijwel niemand gesteund, behalve wat dik betaalde en niet-hard-werkende ambtenaren.
Is niet hard-werkend en ambtenaar een pleonasme? :o

Het volk pruimt de EU in elk geval totaal niet.
  maandag 20 januari 2025 @ 13:55:50 #48
pi_216366153
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2025 12:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Goede analyse.
  maandag 20 januari 2025 @ 14:04:54 #49
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_216366241
Al dat sneue gelinks-rechts.
Aan beide kanten zitten er in het uiterste stuk de nodige "intrigerende" denkpatronen. En hoe harder mensen links dit, rechts dat tegen elkaar schreeuwen, des te meer ze de ander nog verder in het uiterste duwen.

Zou fijn en gezond zijn als we elkaar weer in het midden tegen kunnen komen. Daar waar mensen andere dingen denken, maar wel naar elkaar luisteren. Ipv. Het uiterste waar men vaak zo goed als identieke enge denkbeelden er op na houden. Maar dat niet in zien omdat ze niet in staat zijn om naar elkaar te luisteren.
  maandag 20 januari 2025 @ 14:16:46 #50
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_216366360
Mooi voorbeeld uit de lokale krant hieromtrent:
quote:
Tussendoor vraagt ze op fluisterende toon aan haar man Ed of ze ‘niet te veel haar mening heeft gegeven’? ,,Je wordt er al snel van beticht te links te zijn, terwijl iemand anders die kritischer is op het azc meteen als rechts wordt bestempeld.”
Daar word je toch gewoon moe van. Dat zelfs genuanceerde feitelijke meningen in allerlei hoeken worden gedrukt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')