Bekijk deze YouTube-videoquote:Rapper met tatoeages over hele lichaam krijgt doodstraf in Iran voor godslastering
TEHERAN - Een Iraanse rechtbank heeft de populaire zanger Amir Hossein Maghsoudloo, bekend als Amir Tataloo, ter dood veroordeeld voor godslastering. Eerder kreeg hij vijf jaar opgelegd voor de blasfemie, maar de aanklager maakte bezwaar.
De zaak werd heropend en Tataloo heeft nu in hoger beroep de doodstraf gekregen voor belediging van de islamitische profeet Mohammed, melden Iraanse media. De 37-jarige zanger, rapper en liedjesschrijver behoort tot de eerste generatie van de underground hiphopscene in het streng islamitische land. Bijna zijn hele lichaam is versierd met tatoeages. Hij haalt in liedjes en op sociale media regelmatig uit naar het regime in Teheran voor het schenden van de mensenrechten.
https://www.telegraaf.nl/(...)n-voor-godslastering
Dit zijn wel de mensen die dat land willen redden van de doodscultus waar ze zich nu in bevinden.quote:
Rappers die je land moeten redden.quote:Op zondag 19 januari 2025 22:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit zijn wel de mensen die dat land willen redden van de doodscultus waar ze zich nu in bevinden.
quote:Op zondag 19 januari 2025 22:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit zijn wel de mensen die dat land willen redden van de doodscultus waar ze zich nu in bevinden.
Want tatoeages zijn gevaarlijk voor de mens?quote:Op zondag 19 januari 2025 22:24 schreef Harvest89 het volgende:
Godslastering is wat overdreven. Ik zou die tattooages eerder als een misdaad tegen de mensheid bestempelen.
Gelukkig hebben we Rapper Sjors.quote:Op zondag 19 januari 2025 22:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Als nederland zo’n regime invoert hoop ik niet dat we alle hoop op Lange Frans en Baas B hoeven te leggen.
Het zal uiteraard vooral wel hierom gaan, waarbij de tattoo's slechts een excuus vormen om hem te pakken. Niet zelden gebruiken heerszuchtige tirannen de zogenaamde wil van een god om hun macht uit te oefenen en te behouden. Een onzichtbaar opperwezen dat jou heeft uitverkoren om tot in detail voor te schrijven wat mensen wel en niet mogen vinden en doen, en je daarbij vooral niet teveel mogen tegenspreken, is natuurlijk een prachtig machtmiddel zolang je dat gezag vol kunt houden.quote:Hij haalt in liedjes en op sociale media regelmatig uit naar het regime in Teheran voor het schenden van de mensenrechten.
Zoals ik het lees, spelen de tatoeages geen rol in zijn veroordeling. Het gaat om 'godslastering', maar hoe en wat wordt niet duidelijk. Verder wel met je eens dat zijn kritiek op het regime waarschijnlijk de voornaamste reden is en dit als 'excuus' wordt gebruikt. Triest.quote:Op zondag 19 januari 2025 22:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het zal uiteraard vooral wel hierom gaan, waarbij de tattoo's slechts een excuus vormen om hem te pakken. Niet zelden gebruiken heerszuchtige tirannen de zogenaamde wil van een god om hun macht uit te oefenen en te behouden. Een onzichtbaar opperwezen dat jou heeft uitverkoren om tot in detail voor te schrijven wat mensen wel en niet mogen vinden en doen, en je daarbij vooral niet teveel mogen tegenspreken, is natuurlijk een prachtig machtmiddel zolang je dat gezag vol kunt houden.
En jij vind een misdaad tegen de menselijkheid minder erg dan godslastering?quote:Op zondag 19 januari 2025 22:24 schreef Harvest89 het volgende:
Godslastering is wat overdreven. Ik zou die tattooages eerder als een misdaad tegen de mensheid bestempelen.
Goede vraag. Misschien toch beter hek erom heen en gerichte drone aanvallen op de imbecielen die doodstraffen uitdelen.quote:
En wie moet dat dan doen?quote:Op zondag 19 januari 2025 23:58 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Goede vraag. Misschien toch beter hek erom heen en gerichte drone aanvallen op de imbecielen die doodstraffen uitdelen.
De leiders van de gelovigen laten telkens weten dat zij de baas zijn op de wereld en dat zij kwelgeesten zijn. Zo snel als mogelijk in een isoleercel stoppen voor de rest van hun leven zodat zij geen kwaad meer kunnen doen.quote:
Voor Ali B. wel.quote:Op zondag 19 januari 2025 22:38 schreef Nober het volgende:
Hot take:
Zouden wij ook moeten doen.
[poll=8348]
Die culturen respecteren echter geen landsgrenzen.quote:Op maandag 20 januari 2025 07:02 schreef Scorpie het volgende:
Der is hun cultuur en moeten we respecteren.
Dictatoriale regimes hebben nooit een goed excuus nodig om iemand op te pakken.quote:Op zondag 19 januari 2025 22:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het zal uiteraard vooral wel hierom gaan, waarbij de tattoo's slechts een excuus vormen om hem te pakken. Niet zelden gebruiken heerszuchtige tirannen de zogenaamde wil van een god om hun macht uit te oefenen en te behouden. Een onzichtbaar opperwezen dat jou heeft uitverkoren om tot in detail voor te schrijven wat mensen wel en niet mogen vinden en doen, en je daarbij vooral niet teveel mogen tegenspreken, is natuurlijk een prachtig machtmiddel zolang je dat gezag vol kunt houden.
Zoals die decadentie het westen ook gered heeft zeker.quote:Op zondag 19 januari 2025 22:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zo kennen we Erdolf weer.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:11 schreef Qarrad het volgende:
Smerige rol ook van de Turkse regering ook. Ze leverden hem uit aan Iran om drugsgerelateerde zaken...oh nee omdat hij aanzette tot het gebruik van...oh wacht nee hij had zijn visum niet op orde...ehhh...
En hier meer over de aanslag op die twee rechters, specifiek in deze context ook van Tataloo.
Die decadentie is een rechtstreeks gevolg van de zwaarbevochten vrijheden en veiligheid die men elders niet kent. Ja, de uitzuigende elites elders kennen die, en die gaan zich ook te buiten aan...decadentie.quote:Op maandag 20 januari 2025 10:39 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Zoals die decadentie het westen ook gered heeft zeker.
Ik denk dat het meerendeel in Iran helemaal niet zit te wachten op westerse decadentie.quote:Op maandag 20 januari 2025 10:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die decadentie is een rechtstreeks gevolg van de zwaarbevochten vrijheden en veiligheid die men elders niet kent. Ja, de uitzuigende elites elders kennen die, en die gaan zich ook te buiten aan...decadentie.
quote:he previously faced a 10-year sentence for promoting “prostitution” and was charged with anti-regime propaganda and publishing “obscene content”.
Jij kent weinig Iraanse mensen, is het niet?quote:Op maandag 20 januari 2025 10:50 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Ik denk dat het meerendeel in Iran helemaal niet zit te wachten op westerse decadentie.
Ben er twee keer geweest. Jij?quote:Op maandag 20 januari 2025 10:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jij kent weinig Iraanse mensen, is het niet?
Dat staat daar helemaal niet. Dat maak je er nou zelf van.quote:Op maandag 20 januari 2025 11:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
Voor sommigen is geen vrouwenonderdrukking, geen doodstraf en geen godsdienstigte dictatuur dus een teken van decadentie.
Makes sense.
Een garantie tegen wat? Homo's?quote:Op maandag 20 januari 2025 11:41 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Dat staat daar helemaal niet. Dat maak je er nou zelf van.
Al ben ik niet per definitie tegen de doodstraf. Ik zie het echter niet als een straf maar als garantie naar de maatschappij. Of dat in dit geval het juiste antwoord is laat ik in het midden.
Het broeit daar al langer, in 2019 vielen nog duizenden doden bij demonstraties en de Mahsa Amini protesten van recenter waren ook bloederig. Het is een kwestie van tijd voor het weer oplaait.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:04 schreef Qarrad het volgende:
Het broeit flink daar. Ongeacht wat je vindt van zijn muziek of tatoeages heeft deze man zijn leven in de waagschaal gesteld om zijn mening te uiten. Het wordt niet rebelser en meer rock 'n roll dan dat. Kom daarom bij de lulletjes van Kensington.
Eerder deze week zijn er twee conservatieve rechters doodgeschoten in Iran die persoonlijk verantwoordelijk waren voor honderden zo niet duizenden vonnissen specifiek tegen demonstranten. Die dader wist ook meteen hoe laat het is en pleegde zelfmoord na zijn daad.
Dat is het niveau waarop het verzet daar plaats moet vinden, en dan komt men hier met "wat een kutte tattoos lol". Echt, ga Kane luisteren en hang je lul meteen in een kom met rozenwater, bitches.
Wat in regio Y een reden is, is dat misschien niet in regio X.quote:Op maandag 20 januari 2025 11:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een garantie tegen wat? Homo's?
Dan verbaast het mij zeer dat jij de indruk hebt dat daar geen decadentie geapprecieerd wordt.quote:
Ik denk dat dit komt omdat de Iraanse mensen die naar het westen willen komen een andere laag van de Iraanse maatschappij is dan de mensen die daar 'ondanks alles' wel liever blijven wonen. Toegegeven, het is een zeer complex landquote:Op maandag 20 januari 2025 11:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dan verbaast het mij zeer dat jij de indruk hebt dat daar geen decadentie geapprecieerd wordt.
Ik ben er nooit geweest, maar ik heb nogal wat nieuwkomers van Iraanse afkomst begeleid hier.
Mijn indruk is dat er een speciale categorie voor decadentie is, en dat die uitsluitend in het Farsi uitgedrukt kan worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |