Soms ja, en die dromen zijn vaak niet de meest leukequote:Op donderdag 16 januari 2025 23:45 schreef TLC het volgende:
Het overkomt me de laatste tijd vaker, dan val ik in slaap en dan droom ik, maar in die droom droom ik dan ook weer (een beetje een Inception idee, wat ik trouwens n matige film vind). En bij de tweede droom ben ik me pas bewust dat ik droom![]()
Dus als ik ontwaak uit die droom droom ik nog steeds![]()
Meer mensen die dubbelop dromen ?
Yep dat zijn lucide dromen, heel maf om mee te maken.quote:Op donderdag 16 januari 2025 23:45 schreef TLC het volgende:
Het overkomt me de laatste tijd vaker, dan val ik in slaap en dan droom ik, maar in die droom droom ik dan ook weer (een beetje een Inception idee, wat ik trouwens n matige film vind). En bij de tweede droom ben ik me pas bewust dat ik droom![]()
Was je de rechercheur die ter plaatse kwam of de slijptol zelf? Heb zelf de meest idiote dromen met soms wel iets voorspellends.quote:Op maandag 3 februari 2025 11:35 schreef FlippingCoin het volgende:
Nee dat heb ik niet, wel droomde ik over een moord met een slijptol vannacht.
Om te checken of je echt waker bent of nog slaapt?quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:46 schreef Pinnenmutske het volgende:
Ik test dan of ik het licht aan kan doen
Duh.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 03:03 schreef Jippie het volgende:
[..]
Om te checken of je echt waker bent of nog slaapt?
Nee ik droomde dat iemand in de straat was vermoord maar dat we die mensen niet kenden, maakte ook weinig indruk verder.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 03:02 schreef Jippie het volgende:
[..]
Was je de rechercheur die ter plaatse kwam of de slijptol zelf? Heb zelf de meest idiote dromen met soms wel iets voorspellends.
Heb je iets veranderd aan je leefstijl waardoor je dit de laatste jaren een stuk minder hebt?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 02:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
Yep dat zijn lucide dromen, heel maf om mee te maken.
Heb het een periode regelmatig gehad. De laatste jaren is dat een stuk minder.
Niet echt, wel slechter in slaap vallen in het algemeen.quote:Op maandag 10 februari 2025 11:32 schreef mhofstede95 het volgende:
[..]
Heb je iets veranderd aan je leefstijl waardoor je dit de laatste jaren een stuk minder hebt?
Ohw wat jammer, ik zit zelf van alles te proberen om het ook wat minder te krijgen. Ik zit zelf te denken dat het misschien komt door de koffie die ik vaak in de avond nog drink. Heb het idee dat ik daardoor ook onrustig slaap. Dus ik denk dat het mijn volgende stap wordt om een goede decafé koffie te vinden. Tips? Altijd welkom!quote:Op maandag 10 februari 2025 12:00 schreef Jippie het volgende:
[..]
Niet echt, wel slechter in slaap vallen in het algemeen.
Ik drink in de avond helemaal geen koffie meer. Slaap echt een stuk beter. Probeer anders eens een bouillonnetje als het perse iets warms moet zijn in de avond.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:06 schreef mhofstede95 het volgende:
[..]
Ohw wat jammer, ik zit zelf van alles te proberen om het ook wat minder te krijgen. Ik zit zelf te denken dat het misschien komt door de koffie die ik vaak in de avond nog drink. Heb het idee dat ik daardoor ook onrustig slaap. Dus ik denk dat het mijn volgende stap wordt om een goede decafé koffie te vinden. Tips? Altijd welkom!
Iets warms drinken in de avond heeft inderdaad wel mijn voorkeur en zeker tijdens deze koude dagen. Het punt is eigenlijk dat ik een goede kop koffie zo lekker vind, dat ik die eigenlijk niet wil missen. Ik heb nu al een aantal decafés heb geprobeerd, maar ik kan de juiste echt niet vinden....quote:Op maandag 10 februari 2025 12:15 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik drink in de avond helemaal geen koffie meer. Slaap echt een stuk beter. Probeer anders eens een bouillonnetje als het perse iets warms moet zijn in de avond.
Ik heb echt precies hetzelfde gehad. Het is inderdaad even wennen!quote:Op maandag 10 februari 2025 12:21 schreef mhofstede95 het volgende:
[..]
Iets warms drinken in de avond heeft inderdaad wel mijn voorkeur en zeker tijdens deze koude dagen. Het punt is eigenlijk dat ik een goede kop koffie zo lekker vind, dat ik die eigenlijk niet wil missen. Ik heb nu al een aantal decafés heb geprobeerd, maar ik kan de juiste echt niet vinden....
Ik drink sinds mijn tweede zwangerschap geen koffie na 14 uur 's middags, dat was voor mij niet gerelateerd aan het hebben van lucide dromen.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:06 schreef mhofstede95 het volgende:
[..]
Ohw wat jammer, ik zit zelf van alles te proberen om het ook wat minder te krijgen. Ik zit zelf te denken dat het misschien komt door de koffie die ik vaak in de avond nog drink. Heb het idee dat ik daardoor ook onrustig slaap. Dus ik denk dat het mijn volgende stap wordt om een goede decafé koffie te vinden. Tips? Altijd welkom!
Is het je gelukt helemaal te stoppen met koffie in de avond? En heeft decafé koffie je daarbij geholpen?quote:Op maandag 10 februari 2025 12:38 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik heb echt precies hetzelfde gehad. Het is inderdaad even wennen!
Wat drink je nu in plaats van koffie? Of verschilt dat?quote:Op maandag 10 februari 2025 12:46 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik drink sinds mijn tweede zwangerschap geen koffie na 14 uur 's middags, dat was voor mij niet gerelateerd aan het hebben van lucide dromen.
Gewoon water, thee en soms wat frisdrank/ sap / melk.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:26 schreef mhofstede95 het volgende:
[..]
Wat drink je nu in plaats van koffie? Of verschilt dat?
Is lucide dromen niet meer dat je droomt en je weet dat je droomt?quote:Op vrijdag 7 februari 2025 02:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
Yep dat zijn lucide dromen, heel maf om mee te maken.
Heb het een periode regelmatig gehad. De laatste jaren is dat een stuk minder.
Ja en nee zonder decafe. Ik ben het gewoon gaan doen, zo ben ik bv ook met roken gestopt door gewoon het doen. Mijn laatste kop drink ik nu rond 3 of 4 in de middag. Het is drie dagen doorbijten en dan is het goed te doen. Ik slaap echt stukken beter nu.quote:Op maandag 10 februari 2025 13:24 schreef mhofstede95 het volgende:
[..]
Is het je gelukt helemaal te stoppen met koffie in de avond? En heeft decafé koffie je daarbij geholpen?
Misschien moet ik in de avond mezelf ook maar eens gaan aanwennen dat ik thee ga drinken in plaats van koffie. Groene thee vind ik wel lekker, alleen nu heb ik me laten vertellen dat hierin ook cafeïne zit.... Nu zoek ik dus een goede decafé koffie en een theesoort zonder cafeïne die qua smaak wat lijkt op groene thee 🙂.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:08 schreef Jippie het volgende:
[..]
Gewoon water, thee en soms wat frisdrank/ sap / melk.
Wat knap! Lijkt me voor mezelf wat te heftig nu. Ik ga denk ik toch eerst proberen goede vervangers voor de cafeïne te vinden.quote:Op maandag 10 februari 2025 14:57 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ja en nee zonder decafe. Ik ben het gewoon gaan doen, zo ben ik bv ook met roken gestopt door gewoon het doen. Mijn laatste kop drink ik nu rond 3 of 4 in de middag. Het is drie dagen doorbijten en dan is het goed te doen. Ik slaap echt stukken beter nu.
Plottwist, je droomt nog steeds.quote:Op donderdag 16 januari 2025 23:45 schreef TLC het volgende:
Er is caffeinevrije groene thee, zelf hou ik het bij vruchten of kruidenthee. Kamille, munt en citroengras zijn favoriet. Tal van mixen verkrijgbaar. Koop het meestal als losse thee, vind ik lekkerder smaken en geuren. Bij kamille heb je dan echt de gedroogde bloemetjes ipv wat 'poeder' in een zakje.quote:Op donderdag 13 februari 2025 16:25 schreef mhofstede95 het volgende:
[..]
Misschien moet ik in de avond mezelf ook maar eens gaan aanwennen dat ik thee ga drinken in plaats van koffie. Groene thee vind ik wel lekker, alleen nu heb ik me laten vertellen dat hierin ook cafeïne zit.... Nu zoek ik dus een goede decafé koffie en een theesoort zonder cafeïne die qua smaak wat lijkt op groene thee 🙂.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |