abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 25 januari 2025 @ 23:00:36 #276
236264 crew  capricia
pi_216432026
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 23:34 schreef Elan het volgende:
Ik overweeg mijn hele beleggings portefeuille te verkopen en alles in Bitcoin te stoppen.

Dit is echt zo'n uniek momentum dat ben je eigenlijk verplicht om te pakken.
Ik ken je portefeuille niet.
Maar ik vind BTC het helemaal niet zo geweldig goed doen om alles maar de verkopen.
En beleggingen zijn al risicovol. BTC is officieel nog veel meer risicovoller.

Heb je de weinig rendement uit je beleggingsportefeuille dat je zo'n drastische stap overweegt? Om nog risicovoller te gaan.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 januari 2025 @ 23:47:45 #277
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_216432626
Zal ik m'n Ripples gewoon verkopen zodat jullie weer de lucht in gaan? Ik heb ze de Eth vloek gegeven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_216432726
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 23:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ken je portefeuille niet.
Maar ik vind BTC het helemaal niet zo geweldig goed doen (…).
Eh, wat?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zaterdag 25 januari 2025 @ 23:57:55 #279
236264 crew  capricia
pi_216432751
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 23:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Eh, wat?
Dat is maar net waar vandaan je vertrekt.

En we hebben het nu over iemand die nu alles in wil gaan leggen.

Ik zou dat niet doen.
Ik zou diversifiėren.
Of je portefeuille herbalanceren.

Maar goed. We weten ook iemands beleggingshorizon niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 26-01-2025 00:04:32 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216432903
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 23:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is maar net waar vandaan je vertrekt.

En we hebben het nu over iemand die nu alles in wil gaan leggen.

Ik zou dat niet doen.
Ik zou diversifiėren.
Tja, dat moet je zelf weten. Maar je hebt een wel heel beperkte blik als je zegt dat Bitcoin het niet goed doet.

1 dag: +0,24%
5 dagen: +3,03%
1 maand: +7,09%
6 maanden: +57,04%
1 jaar: +163,49%
5 jaar: +1.160,96%
  Moderator zondag 26 januari 2025 @ 00:10:54 #281
236264 crew  capricia
pi_216432938
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 00:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Tja, dat moet je zelf weten. Maar je hebt een wel heel beperkte blik als je zegt dat Bitcoin het niet goed doet.

1 dag: +0,24%
5 dagen: +3,03%
1 maand: +7,09%
6 maanden: +57,04%
1 jaar: +163,49%
5 jaar: +1.160,96%
Dan adviseer ik nog steeds niemand om al het spaargeld in BTC te stoppen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 26 januari 2025 @ 09:22:52 #282
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_216434521
waarin dan wel, beginner op zoek naar gratis advies :)
Drop you like an ill, bad habit
pi_216434549
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 09:22 schreef pmponer het volgende:
Waarom zou je al je spaargeld in 1 asset willen stoppen? Dat is gokken.
  zondag 26 januari 2025 @ 09:44:27 #284
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_216434663
Ja daarom ben ik ook een beginner en ik hou niet van gokken :D

En ik snap dat niemand een glazenbol heeft, maar bijvoorbeeld bitcoin doet het over de lange termijn alleen maar goed.

nog een vraag, is er ook angst in de cryptowereld voor de komst van quantumcomputing? Ivm het kraken van de beveiliging?
pi_216434780
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 09:44 schreef pmponer het volgende:

En ik snap dat niemand een glazenbol heeft, maar bijvoorbeeld bitcoin doet het over de lange termijn alleen maar goed.

nog een vraag, is er ook angst in de cryptowereld voor de komst van quantumcomputing? Ivm het kraken van de beveiliging?
Angst is een groot woord, maar aangezien in de cryptowereld men goed bekend is met cryptografie houd men er wel rekening mee, op een gegeven moment zal er wat betreft Bitcoin bijvoorbeeld een fork moeten komen met een quantum resistente encryptie. Voor de blockchain is het ansich geen gevaar, je kunt transacties nooit terugdraaien. Daarnaast zouden private keys van wallets die niet "gemigreerd" zijn gekraakt kunnen worden.

Hier een langer stuk: https://www.deloitte.com/(...)coin-blockchain.html
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_216434793
quote:
Dan zou ik een bedrag dat je bereid bent te verliezen nemen, en daar wat BTC voor kopen. En lees je in over Bitcoin, halving cycles etc. Laat je niet gek maken door zelfbenoemde goeroe's met TA (technische analyse). Vergeet ook niet dat je rendement wegbloedt als je veel handelt.

quote:
Iets met verleden en toekomst. Ik geloof heel erg in Bitcoin, maar als de adoptie toeneemt gaat de volatiliteit en daarmee het rendement denk ik ook wel omlaag.
quote:
Kort antwoord: ja. Iets minder kort antwoord: daar zijn wel oplossingen tegen te bedenken. En bedenk dat er tegen die tijd wel meer problemen zijn op te lossen dan Bitcoinsecurity.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2025 10:04:43 ]
pi_216434816
Gebruiken jullie vaak de stoploss functie?
pi_216434817
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 09:22 schreef pmponer het volgende:
Sowieso geen geld erin steken wat je niet kan missen en zeker niet wat je eventueel op korte termijn nodig hebt, sowieso zou ik even beginnen met een paar tientjes om gevoel te krijgen, bijna iedereen die met crypto begint maakt fouten, dat wil je niet met grote bedragen doen.
Als je Bitcoin wilt aanschaffen zou ik zeker adviseren om een self hosted wallet te gebruiken, zelf heb ik die nooit geļnstalleerd staan, ik heb de 12 woorden seed gewoon ergens opgeschreven op een plek waar mensen niet zomaar aankomen. Mocht ik willen transfereren dan kan ik op een lege computer gewoon mijn wallet terug zetten en de transactie doen.
pi_216434827
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 10:06 schreef WheatWaffles het volgende:
Ik handel niet actief, maar hou er rekening mee dat je een stoploss goed moet inregelen, niet dat als je er doorheen schiet en iets ver wegzakt, daarnaast moet je rekening houden met pump and dumps.

Ik werkte zelf in crypto en sommige klanten vroegen hier ook om, wij adviseerden over algemeen: Niet doen.
pi_216434843
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 10:06 schreef WheatWaffles het volgende:
Nee, ik gebruik de Hodl-functie.
  zondag 26 januari 2025 @ 10:11:10 #291
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_216434853
Veel handelen ben ik niet van plan, heb ook de tijd niet om dat allemaal in de gaten te houden.
Ik wil dus best een gokje wagen in wat crypto maar dan vooral voor de langere termijn, en uiteraard met een bedrag wat ik niet erg vind om te missen. Sterker nog, ik denk zelfs dat ik mijn inleg als de munt daalt gewoon laat staan en over een x tijd weer eens kijk.

Ik heb vroeger een collega gehad die ging er mee naar bed en stond er mee op snel handelen 1000 coins voor niks gekocht en dan weer verkopen bij 2 of 3 euro per stuk. Verkopen heeft hij veel gedaan, had hij ze maar gehouden want die coin heet Litecoin. Die staat nu iets boven de 3 euro per stuk zag ik net.

Klappers die zijn gemaakt met Bitcoin, komen mogelijk niet meer terug want hoe vaak kan een koers zich verdubbelen om het zo maar te zeggen.

Hoe kan je eigenlijk berekenen/wat een mogelijke max is voor een coin? Of is dat ook gewoon giswerk.

Die halving cycles ken ik bijvoorbeeld al niet, zal er het eea over op zoeken.
pi_216434856
quote:

Bestudeer Bitcoin en trek je eigen conclusie. Niemand hier kan of mag je financieel advies geven. Diversificatie is een manier om met risico’s om te gaan. Je winsten zullen er ook minder door worden. Het is aan jou om te bepalen hoe je met risico’s om wilt gaan.

Je merkt terecht op dat Bitcoin over de lange termijn uitstekend presteert. Er zijn geen garanties voor de toekomst, maar alleen al het minder vijandige cryptobeleid van de VS de komende vier jaar maakt de toekomst zonnig. Wat mij betreft is dat het grootste risico geweest, dwarsliggende overheden.

quote:
Angst is niet het woord. Er is aandacht voor. Ik heb niet lang geleden een filmpje hierover van Bitcoinlegende Andreas Antonopoulos geplaatst. In een notendop komt het erop neer dat er wat aanpassingen nodig zullen zijn en dat adressen die in onbruik zijn geraakt (omdat niemand de sleutels heeft) gekraakt kunnen worden.
pi_216434880
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 10:11 schreef pmponer het volgende:
Veel handelen ben ik niet van plan, heb ook de tijd niet om dat allemaal in de gaten te houden.
Ik wil dus best een gokje wagen in wat crypto maar dan vooral voor de langere termijn, en uiteraard met een bedrag wat ik niet erg vind om te missen. Sterker nog, ik denk zelfs dat ik mijn inleg als de munt daalt gewoon laat staan en over een x tijd weer eens kijk.

Ik heb vroeger een collega gehad die ging er mee naar bed en stond er mee op snel handelen 1000 coins voor niks gekocht en dan weer verkopen bij 2 of 3 euro per stuk. Verkopen heeft hij veel gedaan, had hij ze maar gehouden want die coin heet Litecoin. Die staat nu iets boven de 3 euro per stuk zag ik net.

Klappers die zijn gemaakt met Bitcoin, komen mogelijk niet meer terug want hoe vaak kan een koers zich verdubbelen om het zo maar te zeggen.

Hoe kan je eigenlijk berekenen/wat een mogelijke max is voor een coin? Of is dat ook gewoon giswerk.

Ik zou niet te veel blindstaren op de vorige dalen/toppen, met de huidige normalisatie verwacht ik eerder een Apple achtig scenario waar het lineair omhoog gaat, met minder grote schokken.
Voor de rest verwacht ik een positief beeld van Solana en een minder mooi beeld van Ethereum.
WIl je in hele kleine coins stappen, hou er dan rekening mee dat er grote kans is dat je gescammed word, het vergt nogal wat tijd om een whitepaper echt goed te lezen, en doorgaans is het ook nog eens zo dat de coins met een goede usecase het qua markt helemaal niet zo goed doen. Ik ken zelf een hele mooie coin, met een prachtige use case, echter 3 jaar na de launch is de waarde compleet verdampt.
  zondag 26 januari 2025 @ 10:16:36 #294
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_216434889
@claudi_x ik zie het ook niet als financieel advies, meer een gesprekje tussen ervaren mensen en een N00B. Wat je met die info doet, en keuzes die je op een financiele markt maakt zijn natuurlijk voor jezelf. Zoals ik al zei niemand heeft een glazen bol.

Waarom voor Eth een minder positief beeld, en Solana juist positief. Is dat ervaring of ook gebasseerd op kennis die je hebt?

Voor mij is het echt, ik snap niet waarom de ene coin wel en de andere niet?
En dat is nog los van de pump en dump, shitcoin rommel
pi_216434905
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 10:16 schreef pmponer het volgende:
@:claudi_x ik zie het ook niet als financieel advies, meer een gesprekje tussen ervaren mensen en een N00B. Wat je met die info doet, en keuzes die je op een financiele markt maakt zijn natuurlijk voor jezelf. Zoals ik al zei niemand heeft een glazen bol.
Wat je ook kunt doen is gewoon maandelijks een vast bedrag aan bijvoorbeeld Bitcoin kopen, op die manier bouw je sowieso wat op, en hoef je ook niet druk te maken over de koers, er zijn in Nederland aanbieders die dit automatisch voor je regelen.
  zondag 26 januari 2025 @ 10:20:25 #296
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_216434925
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 10:18 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wat je ook kunt doen is gewoon maandelijks een vast bedrag aan bijvoorbeeld Bitcoin kopen, op die manier bouw je sowieso wat op, en hoef je ook niet druk te maken over de koers, er zijn in Nederland aanbieders die dit automatisch voor je regelen.
Aan zoiets zat ik wel te denken voor de kinderen idd.
pi_216434968
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 10:20 schreef pmponer het volgende:

[..]
Aan zoiets zat ik wel te denken voor de kinderen idd.
Probeer ook de kinderen (als ze oud genoeg zijn) mee te nemen, het gaat niet alleen om crypto maar ook om een idee te krijgen hoe geld werkt en waarom het huidige systeem stuk is.
  zondag 26 januari 2025 @ 10:24:39 #298
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_216434989
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 10:23 schreef raptorix het volgende:

[..]
Probeer ook de kinderen (als ze oud genoeg zijn) mee te nemen, het gaat niet alleen om crypto maar ook om een idee te krijgen hoe geld werkt en waarom het huidige systeem stuk is.
kan ik dat leren uit dat youtube filmpje van je handtekening :D
pi_216435003
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 10:24 schreef pmponer het volgende:

[..]
kan ik dat leren uit dat youtube filmpje van je handtekening :D
In 2011 reageerde ik al op een Tweet van DNB waarin men waarschuwde voor Bitcoin, mijn antwoord: #wceend ;)
pi_216435025
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 10:11 schreef pmponer het volgende:

Niemand weet wat de toekomst brengt. Voor Bitcoin is er een theorie genaamd de 'power law', een mathematische voorspelling op een logaritmische schaal. Hier kun je een live grafiek zien. Ik noem het niet voor niets een theorie. De koers van Bitcoin is voor een groot deel afhankelijk geweest actuele ontwikkelingen. Toen exchange FTX viel, is het vertrouwen in crypto's bijvoorbeeld flink ondermijnd geweest. Hier kan geen model mee omgaan.

Dit is de oudste voorspelling die ik ken, van Bitcoinpionier Hal Finney:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')