Baby uitzet? De secretaresse geneukt zonder condoom?quote:Op donderdag 16 januari 2025 12:57 schreef Caland het volgende:
Gewoon alles opgeven als zakelijke kosten, gratis geld.
Pannenset? Geschenk voor een zakelijke relatie.
Avondje zuipen in de kroeg? Werkuitje
Afdekhoes? Gebruik ik voor mijn zakelijke auto
yepquote:Op donderdag 16 januari 2025 13:15 schreef r_one het volgende:
Waar werk jij dat ze baby uitzet, pannensets, vijverplantjes én afdekhoezen voor de auto verkopen?Bol.com?
Ik vraag bij alles wat ik daar koop ook gewoon een factuur op. Gewoon om te archiveren voor het geval er een beroep op garantie gedaan moet worden. Misschien niet rationeel, maar ik archiveer die graag lokaal zodat ze niet verdwijnen.quote:
Klaarblijkelijk gaat het hier om de BTW op de factuur.quote:Op donderdag 16 januari 2025 20:17 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik vraag bij alles wat ik daar koop ook gewoon een factuur op. Gewoon om te archiveren voor het geval er een beroep op garantie gedaan moet worden. Misschien niet rationeel, maar ik archiveer die graag lokaal zodat ze niet verdwijnen.
Altijd leuk, vijverplantjes of een babyuitzet in je kerstpakketquote:Op donderdag 16 januari 2025 23:54 schreef Sport_Life het volgende:
Kunnen toch allemaal geschenken zijn aan medewerkers?
Oke dat zou een reden kunnen zijn.quote:Op donderdag 16 januari 2025 20:17 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik vraag bij alles wat ik daar koop ook gewoon een factuur op. Gewoon om te archiveren voor het geval er een beroep op garantie gedaan moet worden. Misschien niet rationeel, maar ik archiveer die graag lokaal zodat ze niet verdwijnen.
Why the f zit is er een aparte factuur nodig überhauptquote:Op vrijdag 17 januari 2025 00:37 schreef Lizayra het volgende:
[..]
Oke dat zou een reden kunnen zijn.
Al krijg je bij iedere bestelling al een factuur, en hier wordt specifiek om een BTW factuur gevraagd.
Maar jullie denken dat de kans klein is dat iemand z'n kinderwagen, borstpomp en sinterklaas kadootjes voor eigen kinderen via z'n bedrijf van de belasting af kan trekken?
Dat zou ik best oneerlijk vinden namelijk, als ze daarmee weg kwamen. Maar dat is mijn gevoel hoor.
Je kunt het altijd proberen als ondernemer. Het mag natuurlijk niet, maar er is nou eenmaal geen 100% controle. Maar dat gaan natuurlijk net zo hard op voor de IB, je kunt daar ook zorgkosten en giften aftrekken die je nooit hebt gedaan. In beide gevallen heb je wel een probleem als er ooit een controle is.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 00:37 schreef Lizayra het volgende:
[..]
Al krijg je bij iedere bestelling al een factuur, en hier wordt specifiek om een BTW factuur gevraagd.
Maar jullie denken dat de kans klein is dat iemand z'n kinderwagen, borstpomp en sinterklaas kadootjes voor eigen kinderen via z'n bedrijf van de belasting af kan trekken?
Dat zou ik best oneerlijk vinden namelijk, als ze daarmee weg kwamen. Maar dat is mijn gevoel hoor.
een kenmerk van een factuur is dat er btw bedragen opstaan, anders is het geen factuurquote:Op vrijdag 17 januari 2025 00:37 schreef Lizayra het volgende:
[..]
AI? We hebben het hier over onze ouderwetse belastingdienst. Waar je nog niet eens via de mail contact mee kan opnemen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:05 schreef phpmystyle het volgende:
Er is nooit 100% controle, dus je kan van alles proberen.
Maar straks kan met AI wel snel en efficiënt 0-99% gecontroleerd worden. Dus bedenkt dat wel.
Bevat een factuur niet altijd btw, als de verkoper btw-plichtig is?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 00:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk gaat het hier om de BTW op de factuur.
Mijn ervaring bij de drieletterige winkel is anders wanneer verkoop door een verkooppartner plaatsvindt. Dan krijg je een betaaloverzicht. Daar staat vervolgens de verkoper niet op. Dan vraag ik dus en factuur op; niet vanwege de btw, maar omdat er daar wél op staat van wie ik het product gekocht heb.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 00:37 schreef Lizayra het volgende:
Vrijwel altijdquote:Op maandag 20 januari 2025 09:24 schreef baskick het volgende:
[..]
Bevat een factuur niet altijd btw, als de verkoper btw-plichtig is?
Dat zal best, maar als op het betaalbewijs van een derde, het platform, niet staat wie de verkoper is, vind ik dat niet chill.quote:Op maandag 20 januari 2025 16:11 schreef Lizayra het volgende:
Klopt, aankoopbewijs is inderdaad wat je ontvangt als iets via een externe verkoper is aangeschaft. Dat is in de meeste gevallen voldoende, ook om je garantie te claimen.
Waarom krijg je dan de vraag btw-facturen aan te leveren als het al op de toegestuurde factuur staat?quote:Bol kan alleen van hun eigen artikelen een BTW factuur opmaken dus dat staat er standaard al op.
Wil iemand dus een BTW factuur dan moet dat bij de verkoper opgevraagd worden.
ik vermoed omdat TS voor een verkooppartner van bol werkt, niet voor bol zelf.quote:Op maandag 20 januari 2025 19:46 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat zal best, maar als op het betaalbewijs van een derde, het platform, niet staat wie de verkoper is, vind ik dat niet chill.
[..]
Waarom krijg je dan de vraag btw-facturen aan te leveren als het al op de toegestuurde factuur staat?
Tja, je kunt je ook afvragen waarom die niet direct bij verzending door de partner beschikbaar gesteld worden.quote:Op woensdag 22 januari 2025 01:10 schreef Lizayra het volgende:
Je betaalt aan bol ongeacht of het artikel van bol zelf komt, of van een partner. En bol betaalt later de verkooppartner uit.
Bol plaatst het betaalbewijs in je account. Zover ik weet is het wettelijk niet toegestaan een BTW factuur op te maken voor een ander dus bol kan die niet leveren voor een partner artikel. Voor hun eigen artikelen leveren ze wel meteen een betalingsbewijs/factuur met BTW.
Het is vaak ook lastig om het tegendeel te bewijzen en hoop werk om alles te controleren. Zolang je niet overdrijft en het in balans is met je omzet...quote:Op donderdag 16 januari 2025 13:36 schreef Farenji het volgende:
Er wordt een hoop gesjoemeld op dat gebied. Maar het kunnen ook echte zakelijke aankopen zijn, voor een kinderopvang, eethuisje of koerier ofzo.
Meestal wel omdat de meeste kassa/facturatieprogramma's het wel hebben, hoef je geen aparte te maken mocht het wel nodig zijn. Maar het is geen vereiste als je gewoon aan consumenten verkoopt.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:24 schreef baskick het volgende:
[..]
Bevat een factuur niet altijd btw, als de verkoper btw-plichtig is?
Ow?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:29 schreef tjoptjop het volgende:
Maar het is geen vereiste als je gewoon aan consumenten verkoopt.
Bol doet het bij zakelijke klanten niet anders, de organisatie waar ik werk moet bij elke bestelling de BTW factuur los opvragen. Dat zijn er tientallen per maand.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:29 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Meestal wel omdat de meeste kassa/facturatieprogramma's het wel hebben, hoef je geen aparte te maken mocht het wel nodig zijn. Maar het is geen vereiste als je gewoon aan consumenten verkoopt.
Ow?2quote:Op zondag 26 januari 2025 01:02 schreef tjoptjop het volgende:
Correctie idd, blijkbaar is die grens ¤100
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |