abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216332860
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 17:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]
Waarom is dat anders?
Die mensen hebben zichzelf niet met opzet verminkt hé.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 17:55:07 #202
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216332902
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 03:41 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Het is geen enorm probleem want je gaat er niet van dood. Maar ik vind het hoogst vervelend, irritant, om in een traditionele Nederlandse winkel die Nederlandse waarden promoot (bijv. de rookworst :) ) geconfronteerd te worden met afbeeldingen van mensen die blij zijn dat ze een 'foutje van de natuur' zijn. Van mij mogen ze dat zijn maar ze hoeven dat niet zo uitbundig te tonen. Ik wil ze gewoon niet zien in winkels of in openbare gelegenheden.
Het is natuurlijk alles behalve nuchter om op basis van eigenlijk niets, te wensen dat een bepaalde groep (transgenders) maar zoveel mogelijk uit beeld moet blijven en een berufsverbot moet krijgen om fotomodel te worden. Het heeft ook weinig met "traditionele Nederlandse waarden" te maken om mensen die niet in je wereldbeeld passen maar buiten de openbaarheid te willen wegproppen. Alsof het melaatsen zijn.

Het zal ook deels de achterliggende gedachte van HEMA zijn. Uitdragen dat transgenders wat hen betreft ook gewoon bij de samenleving horen en niet eng en gevaarlijk zijn.

Als je zo bang en onzeker wordt bij het zien van transgenders dan zit het probleem echt bij jezelf. Ben je bang dat het niet stoer en mannelijk is om deze mensen gewoon normaal te behandelen? Of ben je bang dat je als hetero tekort wordt gedaan omdat er eens iemand in beeld komt die dat niet is? Of bang dat iedereen ineens transgender wil worden omdat het hip is? Aan de mate van overlast die ze veroorzaken kan het in ieder geval niet liggen.
pi_216332968
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 17:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat ging per ongeluk?
  † In Memoriam † vrijdag 17 januari 2025 @ 18:00:56 #204
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_216332980
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 17:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar wie bepaalt wat normaal is.
Als we nou met Zn allen bepalen dat transgenders normaal zijn en er bij mogen horen. Dat zou het leven van een hoop mensen enorm verbeteren.
:')
pi_216333025
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 16:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is het per definitie.
Dat is een tatoeage en oorbel ook, daar maken we ook geen fophef over. :')
pi_216333038
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 18:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]
Als we nou met Zn allen bepalen dat transgenders normaal zijn en er bij mogen horen. Dat zou het leven van een hoop mensen enorm verbeteren.
Een kleine 60% van Fok is het daarmee eens.
Er valt dus nog veel te behalen.

Maar ik heb moed: in de jaren tachtig werd zo over homos gedacht en in de jaren negentig was de klacht dat homos te prominent in beeld waren in de media.
Tegenwoordig hoor je daar amper iemand over.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wantie op 17-01-2025 18:13:49 ]
  † In Memoriam † vrijdag 17 januari 2025 @ 18:25:10 #207
pi_216333236
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 17:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Er wordt iets gerepareerd. Namelijk het uiterlijk bij het geslacht van binnen. Ik zie dat niet als iets als een beenprothese erbij.

Waarom is dit precies verminking?
  † In Memoriam † vrijdag 17 januari 2025 @ 18:26:34 #208
pi_216333256
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 18:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een kleine 60% van Fok is het daarmee eens.
Er valt dus nog veel te behalen.

Maar ik heb moed: in de jaren tachtig werd zo over homos gedacht en in de jaren negentig was de klacht dat homos te prominent in beeld waren in de media.
Tegenwoordig hoor je daar amper iemand over.
Ik hoop inderdaad dat het emancipatie proces voor trans mensen vergelijkbaar wordt. Het gaat gelukkig al de goede kant op.
pi_216333580
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 17:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is natuurlijk alles behalve nuchter om op basis van eigenlijk niets, te wensen dat een bepaalde groep (transgenders) maar zoveel mogelijk uit beeld moet blijven en een berufsverbot moet krijgen om fotomodel te worden. Het heeft ook weinig met "traditionele Nederlandse waarden" te maken om mensen die niet in je wereldbeeld passen maar buiten de openbaarheid te willen wegproppen. Alsof het melaatsen zijn.

Het zal ook deels de achterliggende gedachte van HEMA zijn. Uitdragen dat transgenders wat hen betreft ook gewoon bij de samenleving horen en niet eng en gevaarlijk zijn.

Als je zo bang en onzeker wordt bij het zien van transgenders dan zit het probleem echt bij jezelf. Ben je bang dat het niet stoer en mannelijk is om deze mensen gewoon normaal te behandelen? Of ben je bang dat je als hetero tekort wordt gedaan omdat er eens iemand in beeld komt die dat niet is? Of bang dat iedereen ineens transgender wil worden omdat het hip is? Aan de mate van overlast die ze veroorzaken kan het in ieder geval niet liggen.
Transgenders horen bij de samenleving maar ik vind dat ik niet verplicht ben het mee eens te zijn dat een beroemde Nederlandse winkelketen zijn trouwe klanten confronteert met ongemakkelijke reclame-uitingen.

De rest van je post is poëzie, het is dus niet relevant.
By The Way, ik ben 67 jaar dus ik hoef mijn mannelijkheid voor de vrouwtjes niet meer zo te bewijzen. Kennelijk jij wel met je gedachtespinseltjes. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Bassie48 op 17-01-2025 19:15:54 ]
pi_216333961
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 18:56 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Transgenders horen bij de samenleving maar ik vind dat ik niet verplicht ben het mee eens te zijn dat een beroemde Nederlandse winkelketen zijn trouwe klanten confronteert met ongemakkelijke reclame-uitingen.
Je hoeft het inderdaad niet eens te zijn met de wijze waarop de Hema reclame maakt.

Maar daar heeft de Hema verder geen boodschap aan.
Die voeren al jaren dezelfde campagne.

quote:
By The Way, ik ben 67 jaar dus ik hoef mijn mannelijkheid voor de vrouwtjes niet meer zo te bewijzen. Kennelijk jij wel met je gedachtespinseltjes. :')
Je komt over als een boze Boomer die niet meer in staat is om te gaan met de veranderende wereld om zich heen.

Neem nog een Haags hopje.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 19:35:08 #211
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216334088
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je hoeft het inderdaad niet eens te zijn met de wijze waarop de Hema reclame maakt.

[..]
Je komt over als een boze Boomer die niet meer in staat is om te gaan met de veranderende wereld om zich heen.

Ook genoeg jongere mensen die niet gecharmeerd zijn van de woke campagnes hoor. Dat is echt niet alleen voorbehouden aan boomers!
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 19:40:31 #212
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216334179
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 18:56 schreef Bassie48 het volgende:

[..]

Nou nee, aangezien ik niet degene ben die begint met zeuren over of HEMA al dan niet een transgender in zijn folders doet en jij wel. En jij bent degene die zich er ongemakkelijk bij voelt, dus ik probeer een beetje te vissen waarom dat dan zo is. Een rationele reden is er namelijk niet, als je geen zakelijke belangen in HEMA hebt.

Sowieso koopt zo'n beetje iedereen in Nederland wel eens wat bij de HEMA, dus ook transgenders doen dat.

Reclames stom vinden mag uiteraard. Maar daar gaat het niet om. Het gaat er vooral om dat jij vind dat mensen die niet in je wereldbeeld passen een soort van berufsverbot (als fotomodel) moeten krijgen. Dat is nogal wat eigenlijk als je erover nadenkt.
pi_216334240
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:27 schreef Wantie het volgende:

[..]

[..]

De wereld verandert altijd en voortdurend en dat is goed ..... maar dat neemt niet weg dat ik de campagne van de Hema absurd vind. Of vind jij als vriendelijke anti-Boomer altijd alles goed wat er om je heen gebeurt? :')
pi_216334431
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou nee, aangezien ik niet degene ben die begint met zeuren over of HEMA al dan niet een transgender in zijn folders doet en jij wel. En jij bent degene die zich er ongemakkelijk bij voelt, dus ik probeer een beetje te vissen waarom dat dan zo is. Een rationele reden is er namelijk niet, als je geen zakelijke belangen in HEMA hebt.

Sowieso koopt zo'n beetje iedereen in Nederland wel eens wat bij de HEMA, dus ook transgenders doen dat.

Reclames stom vinden mag uiteraard. Maar daar gaat het niet om. Het gaat er vooral om dat jij vind dat mensen die niet in je wereldbeeld passen een soort van berufsverbot (als fotomodel) moeten krijgen. Dat is nogal wat eigenlijk als je erover nadenkt.
Jij snapt het niet. Elke omgebouwde vent of vrouw mag zich tonen hoe hij is maar dus niet overal. Ik zou het dus raar vinden als mijn foto in een gay-bar hangt. En dus vind ik het ook raar als een transgender zich toont in een overwegend hetero-omgeving. Jij kan in je naïviteit wel denken dat zoiets mogelijk zou moeten zijn maar 'de wereld' ziet er toch anders uit.

Vraag: waarom trekken allerlei grote bedrijven nu hun handen af van het woke- en inclusiviteitsgedachtegoed?
Antwoord: omdat de overgrote meerderheid van hun klanten het allemaal klinkklare onzin vind.

Voor jou als fanatiek wereldverbeteraar is dat zuur maar wen er maar aan.
pi_216334559
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:54 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Jij snapt het niet. Elke omgebouwde vent of vrouw mag zich tonen hoe hij is maar dus niet overal.
Waar niet bijvoorbeeld?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator vrijdag 17 januari 2025 @ 20:12:13 #216
5428 crew  miss_sly
pi_216334719
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:54 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Jij snapt het niet. Elke omgebouwde vent of vrouw mag zich tonen hoe hij is maar dus niet overal. Ik zou het dus raar vinden als mijn foto in een gay-bar hangt. En dus vind ik het ook raar als een transgender zich toont in een overwegend hetero-omgeving. Jij kan in je naïviteit wel denken dat zoiets mogelijk zou moeten zijn maar 'de wereld' ziet er toch anders uit.

Vraag: waarom trekken allerlei grote bedrijven nu hun handen af van het woke- en inclusiviteitsgedachtegoed?
Antwoord: omdat de overgrote meerderheid van hun klanten het allemaal klinkklare onzin vind.

Voor jou als fanatiek wereldverbeteraar is dat zuur maar wen er maar aan.
Een transgender zou zich niet mogen begeven in een overwegend hetero-omgeving? Die moeten maar in hun eigen omgeving met louter andere transgenders blijven? Wat is dat voor discriminerende nonsens?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_216334761
Dit doen ze expres om de antichrist/dajjal agenda te normaliseren
pi_216334806
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 20:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Een transgender zou zich niet mogen begeven in een overwegend hetero-omgeving? Die moeten maar in hun eigen omgeving met louter andere transgenders blijven? Wat is dat voor discriminerende nonsens?
Dit heeft niks te maken met discriminatie, voor mij zijn alle transgenders gelijk.

Het heeft wel te maken met de lieve vrede bewaren. Vermenging van culturele bubbels geeft alleen maar onrust.
pi_216336421
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 17:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar wie bepaalt wat normaal is.
De samenleving. Em die bestaat misschien voor een paar procent uit dat soort exoten uit de post die ik quote.
pi_216336480
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 18:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]
Het is niet normaal en zal nooit normaal zijn. Dat kan simpelweg niet omdat het gewoon bizar is om je genitaliën te verminken waar je mee geboren bent en dan een toneelstuk op te voeren dat je ineens van het andere geslacht zou zijn.

Dat staat los van erbij horen of geaccepteerd worden als mens. Dat worden ze voor het overgrote deel gewoon totdat je er iets speciaals van gaat maken en denkt dat je heel bijzonder bent.
pi_216336507
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 20:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat hij bedoeld dat het niet zo door de strot geduwd hoeft te worden c.q. gepromoot zoals nu gebeurt. De meeste mensen zijn wel een beetje klaar met dat iedereen die ‘anders’ is een speciale status en eigen feestdag moet hebben.
  † In Memoriam † vrijdag 17 januari 2025 @ 22:46:36 #222
pi_216336598
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 22:33 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Het is niet normaal en zal nooit normaal zijn. Dat kan simpelweg niet omdat het gewoon bizar is om je genitaliën te verminken waar je mee geboren bent en dan een toneelstuk op te voeren dat je ineens van het andere geslacht zou zijn.

Dat staat los van erbij horen of geaccepteerd worden als mens. Dat worden ze voor het overgrote deel gewoon totdat je er iets speciaals van gaat maken en denkt dat je heel bijzonder bent.
Je noemt het niet normaal en erkent de gender niet van een transgender die geslachtsverandering heeft ondergaan. En dan durf je te zeggen dat je diegene accepteert als mens?
pi_216336675
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 19:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ook genoeg jongere mensen die niet gecharmeerd zijn van de woke campagnes hoor. Dat is echt niet alleen voorbehouden aan boomers!
Dat is ook een manier van geen punt maken.
pi_216336709
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 22:36 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ik denk dat hij bedoeld dat het niet zo door de strot geduwd hoeft te worden c.q. gepromoot zoals nu gebeurt.
En op welke wijze gebeurt dat dan.
Bijvoorbeeld deze poster.
Ben jij die in het wild tegen gekomen?

Ik wordt zelf alleen 'geconfronteerd' met dit onderwerp via vage anti transgender twitteraccounts die op Fok worden gedeeld.

quote:
De meeste mensen zijn wel een beetje klaar met dat iedereen die ‘anders’ is een speciale status en eigen feestdag moet hebben.
Want jij hebt daar last van?
Hoe dan?
pi_216336770
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 22:46 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]
Je noemt het niet normaal en erkent de gender niet van een transgender die geslachtsverandering heeft ondergaan. En dan durf je te zeggen dat je diegene accepteert als mens?
Ja hoor. Als diegene zich respectvol gedraagd zoals een ander dan krijg je dat ook van mij terug. Diegene hieft niet in een etalage of op eenmposter puur om het feit dat het zogenaamd normaal is en daarmee onbedoelt kinderen indoctrineert met het idee dat dit de gewoonste zaak van de wereld is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')