abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216327035
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 19:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar waarom nu eigenlijk? Dat je het er niet uit vind zien kan ik inkomen. Maar er zijn wel meer lelijke fotomodellen.

Waarom is het zo'n enorm probleem dat die mensen in beeld zijn?
Het is geen enorm probleem want je gaat er niet van dood. Maar ik vind het hoogst vervelend, irritant, om in een traditionele Nederlandse winkel die Nederlandse waarden promoot (bijv. de rookworst :) ) geconfronteerd te worden met afbeeldingen van mensen die blij zijn dat ze een 'foutje van de natuur' zijn. Van mij mogen ze dat zijn maar ze hoeven dat niet zo uitbundig te tonen. Ik wil ze gewoon niet zien in winkels of in openbare gelegenheden.

Ik weet dat dit schokkend klinkt voor mijn lieve, linkse medemensen maar dat is nu eenmaal de oerconservatieve bubbel waar ik mij prettig in voel.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bassie48 op 17-01-2025 05:44:51 ]
pi_216327334
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:04 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Ik ben 67 jaar. _O-
Nog triester dat je je zo druk maakt over dingen die je totaal niet raken.
pi_216327348
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 03:41 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Het is geen enorm probleem want je gaat er niet van dood. Maar ik vind het hoogst vervelend, irritant, om in een traditionele Nederlandse winkel die Nederlandse waarden promoot (bijv. de rookworst :) ) geconfronteerd te worden met afbeeldingen van mensen die blij zijn dat ze een 'foutje van de natuur' zijn. Van mij mogen ze dat zijn maar ze hoeven dat niet zo uitbundig te tonen. Ik wil ze gewoon niet zien in winkels of in openbare gelegenheden.

Ik weet dat dit schokkend klinkt voor mijn lieve, linkse medemensen maar dat is nu eenmaal de oerconservatieve bubbel waar ik mij prettig in voel.
De rookworst een Nederlandse waarde vinden, bedoel je niet meer een cultureel icoon? Een waarde is bijvoorbeeld dat iedereen hier in Nederland zichzelf mag zijn, een groot goed als je het mij vraagt.
pi_216327363
Beetje gejat natuurlijk.

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_216327435
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 06:44 schreef Document1 het volgende:

[..]
De rookworst een Nederlandse waarde vinden, bedoel je niet meer een cultureel icoon? Een waarde is bijvoorbeeld dat iedereen hier in Nederland zichzelf mag zijn, een groot goed als je het mij vraagt.
De rookworst representeert een belangrijke Nederlandse waarde: nuchterheid en degelijkheid. Omgebouwde vrouwen en mannen hebben dat niet, het is meer een extreme vorm van decadentie.

Iedereen mag zichzelf zijn in dit land zolang je je zelf niet ongevraagd opdringt om je onnatuurlijke verschijning te etaleren, zeker niet in een oerdegelijke Nederlandse winkel.
pi_216327449
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 07:20 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
De rookworst representeert een belangrijke Nederlandse waarde: nuchterheid en degelijkheid. Omgebouwde vrouwen en mannen hebben dat niet, het is meer een extreme vorm van decadentie.

Iedereen mag zichzelf zijn in dit land zolang je je zelf niet ongevraagd opdringt om je onnatuurlijke verschijning te etaleren, zeker niet in een oerdegelijke Nederlandse winkel.
De rookworst is gewoon een rookworst.
En de Hema bepaalt zelf hoe die zich wil etaleren naar de consument.
pi_216327465
quote:

[..]

Maar waarom denk je dat ze daar blij mee zijn?

En waarom wil je mensen waaraan een foutje zit weren uit het openbare leven?

Ben je deze poster tegen gekomen bij de Hema?
En heeft dat je toen zwaar getroffen?
  Moderator vrijdag 17 januari 2025 @ 07:47:23 #133
5428 crew  miss_sly
pi_216327508
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 00:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat een drama weer...

'Wij vinden het geen ‘inclusie’ om een vrouw te laten zien die vrijwillig haar borsten heeft laten amputeren.' Ze vergeet er even bij te zeggen dat deze meneer op de foto zijn borsten heeft laten amputeren omdat hij zich er niet comfortabel bij voelde. Ze doet net alsof die borsten voor de leuk er even afgehaald zijn.

Het is nu een man, waarom mag hij geen reclame maken voor mannen ondergoed?
Volgens deze redenatie zouden vrouwen die vrijwillig hun borsten laten amputeren omdat ze grote kans lopen op borstkanker ook niet op een foto in het openbaar mogen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_216327615
quote:

[..]

Echt bizar dat je zo denkt. Ik heb gewoon oprecht medelijden met je. De HEMA was er allang niet meer geweest als ze niet mee waren gegaan met het Nederland van nu en niet de HEMA van 1950 waren gebleven.
pi_216327668
quote:

[..]

Een extreme vorm van wat? :D
  vrijdag 17 januari 2025 @ 08:15:25 #136
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216327693
quote:
Maar ik vind het hoogst vervelend, irritant, om in een traditionele Nederlandse winkel die Nederlandse waarden promoot (bijv. de rookworst ) geconfronteerd te worden met afbeeldingen van mensen die blij zijn dat ze een 'foutje van de natuur' zijn. Van mij mogen ze dat zijn maar ze hoeven dat niet zo uitbundig te tonen. Ik wil ze gewoon niet zien in winkels of in openbare gelegenheden.

Helemaal van slag raken omdat je 'geconfronteerd' ( :') ) wordt met iemand die niet aan jouw norm voldoet... dat klinkt niet heel 'nuchter en degelijk'.

Ik hoop dat je deze zware tegenslag snel weet te verwerken!
Huilen dan.
pi_216327731
quote:

[..]

Stukje psychose.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_216327755
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 19:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een probleem is het niet, maar de vraag is wel wie je daar een plezier mee doet. Ik denk vooral dat het niet past bij Hema, wat toch heel erg een doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg imago heeft.

Commercieel waarschijnlijk niet handig.

Net zoals dat Jumbo met het verdwijnen van bv de kiloknallers simpelweg omzet misloopt.

Als ik aandeelhouder zou zijn van de Hema (wat ik misschien nog wel ben ook middellijk, maar wat niet weet, dat niet deert), dan zou ik dat vooral een probleem vinden.

Zodra je politiek gaat bedrijven als bedrijf gaat je dat geld kosten. Zo kan Tesla ook wel een flinke draai om de oren verwachten puur omdat de CEO zich met de politiek is gaan bemoeien.
Het is voor veel mensen ook wel normaal hoor: het omarmen van diversiteit en inclusie. Ik denk niet dat de HEMA zich met deze uiting wil richten op een paar bekrompen boomers. HEMA gaat mee met de tijd. Mensen die hierover zeuren zijn het probleem.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 08:31:52 #139
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216327771
Het is toch wat hè.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216327850
quote:

[..]

En wat als je ze nou wel ziet? Draait het universum zich dan binnenstebuiten of wat?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 17 januari 2025 @ 08:54:56 #141
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216327907
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 08:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En wat als je ze nou wel ziet? Draait het universum zich dan binnenstebuiten of wat?
Een week van de leg. Een week! Minstens!
Huilen dan.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 09:05:23 #142
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216327987
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 08:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Een extreme vorm van wat? :D
Decadentie. Zeg maar dat men vroegâh toen we nog mammoeten dood moesten knuppelen en op ons dertigste doodgingen aan mazelen helemaal geen gelegenheid hadden om ons niet thuis te voelen in ons lichaam! Toen we nog demense waren, dat idee.
  † In Memoriam † vrijdag 17 januari 2025 @ 09:21:54 #143
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_216328124
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 23:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Natuurlijk is dat het wel, anders zou je dit soort verminking niet gebruiken als reclamemateriaal. Dat het niet effectief is en de meeste mensen het gewoon dom vinden of niet boeien is een tweede.
Wat als het iemand met een handicap was. Die 'verminking' heeft door een operatie. Mag het dan wel?
:')
  vrijdag 17 januari 2025 @ 09:33:59 #144
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_216328208
Ik mis het ouderwetse beeld dat in van Nederlanders had. Het beeld dat men het geen zak interesseerde wie of wat er in de etalage stond, zolang men hun bullen er maar goedkoop kon halen.

Waarom je in godsnaam druk maken over andere personen terwijl deze in principe weinig anders doen dan aanwezig zijn? Heel vermoeiend.
pi_216328236
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 07:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Volgens deze redenatie zouden vrouwen die vrijwillig hun borsten laten amputeren omdat ze grote kans lopen op borstkanker ook niet op een foto in het openbaar mogen.
Moeten we eerst eens beginnen om iets te doen aan de dubbele standaard aangaande ontbloot bovenlijf.
  vrijdag 17 januari 2025 @ 09:41:09 #147
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_216328257
Kan hier niet wakker om liggen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator vrijdag 17 januari 2025 @ 09:41:12 #148
5428 crew  miss_sly
pi_216328258
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 09:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Moeten we eerst eens beginnen om iets te doen aan de dubbele standaard aangaande ontbloot bovenlijf.
Wat mij betreft hoeft niemand met een ontbloot bovenlijf rond te lopen.
Qua billboards en posters in de openbare ruimte heb ik geen moeite met welk ontbloot bovenlijf dan ook. Probleem is eerder dat veel mannen niet om kunnen gaan met een vrouwelijk ontbloot bovenlijf en auto-ongelukken in een klein hoekje zitten wegens afgeleid door dergelijke posters of billboards :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 17 januari 2025 @ 09:42:57 #149
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_216328262
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 09:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
->VER
:o
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_216328306
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 09:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
In de jaren 80 en 90 waren we goed op weg met de desekualisering van borsten. Maar door de conservatieve invloeden samen met social media shaming is dat weer teniet gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')