Het is geen enorm probleem want je gaat er niet van dood. Maar ik vind het hoogst vervelend, irritant, om in een traditionele Nederlandse winkel die Nederlandse waarden promoot (bijv. de rookworstquote:Op donderdag 16 januari 2025 19:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar waarom nu eigenlijk? Dat je het er niet uit vind zien kan ik inkomen. Maar er zijn wel meer lelijke fotomodellen.
Waarom is het zo'n enorm probleem dat die mensen in beeld zijn?
De rookworst een Nederlandse waarde vinden, bedoel je niet meer een cultureel icoon? Een waarde is bijvoorbeeld dat iedereen hier in Nederland zichzelf mag zijn, een groot goed als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 03:41 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het is geen enorm probleem want je gaat er niet van dood. Maar ik vind het hoogst vervelend, irritant, om in een traditionele Nederlandse winkel die Nederlandse waarden promoot (bijv. de rookworst) geconfronteerd te worden met afbeeldingen van mensen die blij zijn dat ze een 'foutje van de natuur' zijn. Van mij mogen ze dat zijn maar ze hoeven dat niet zo uitbundig te tonen. Ik wil ze gewoon niet zien in winkels of in openbare gelegenheden.
Ik weet dat dit schokkend klinkt voor mijn lieve, linkse medemensen maar dat is nu eenmaal de oerconservatieve bubbel waar ik mij prettig in voel.
De rookworst representeert een belangrijke Nederlandse waarde: nuchterheid en degelijkheid. Omgebouwde vrouwen en mannen hebben dat niet, het is meer een extreme vorm van decadentie.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 06:44 schreef Document1 het volgende:
[..]
De rookworst een Nederlandse waarde vinden, bedoel je niet meer een cultureel icoon? Een waarde is bijvoorbeeld dat iedereen hier in Nederland zichzelf mag zijn, een groot goed als je het mij vraagt.
De rookworst is gewoon een rookworst.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 07:20 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
De rookworst representeert een belangrijke Nederlandse waarde: nuchterheid en degelijkheid. Omgebouwde vrouwen en mannen hebben dat niet, het is meer een extreme vorm van decadentie.
Iedereen mag zichzelf zijn in dit land zolang je je zelf niet ongevraagd opdringt om je onnatuurlijke verschijning te etaleren, zeker niet in een oerdegelijke Nederlandse winkel.
Maar waarom denk je dat ze daar blij mee zijn?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 03:41 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het is geen enorm probleem want je gaat er niet van dood. Maar ik vind het hoogst vervelend, irritant, om in een traditionele Nederlandse winkel die Nederlandse waarden promoot (bijv. de rookworst) geconfronteerd te worden met afbeeldingen van mensen die blij zijn dat ze een 'foutje van de natuur' zijn. Van mij mogen ze dat zijn maar ze hoeven dat niet zo uitbundig te tonen. Ik wil ze gewoon niet zien in winkels of in openbare gelegenheden.
Ik weet dat dit schokkend klinkt voor mijn lieve, linkse medemensen maar dat is nu eenmaal de oerconservatieve bubbel waar ik mij prettig in voel.
Volgens deze redenatie zouden vrouwen die vrijwillig hun borsten laten amputeren omdat ze grote kans lopen op borstkanker ook niet op een foto in het openbaar mogen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 00:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat een drama weer...
'Wij vinden het geen ‘inclusie’ om een vrouw te laten zien die vrijwillig haar borsten heeft laten amputeren.' Ze vergeet er even bij te zeggen dat deze meneer op de foto zijn borsten heeft laten amputeren omdat hij zich er niet comfortabel bij voelde. Ze doet net alsof die borsten voor de leuk er even afgehaald zijn.
Het is nu een man, waarom mag hij geen reclame maken voor mannen ondergoed?
Echt bizar dat je zo denkt. Ik heb gewoon oprecht medelijden met je. De HEMA was er allang niet meer geweest als ze niet mee waren gegaan met het Nederland van nu en niet de HEMA van 1950 waren gebleven.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 07:20 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
De rookworst representeert een belangrijke Nederlandse waarde: nuchterheid en degelijkheid. Omgebouwde vrouwen en mannen hebben dat niet, het is meer een extreme vorm van decadentie.
Iedereen mag zichzelf zijn in dit land zolang je je zelf niet ongevraagd opdringt om je onnatuurlijke verschijning te etaleren, zeker niet in een oerdegelijke Nederlandse winkel.
Een extreme vorm van wat?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 07:20 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Helemaal van slag raken omdat je 'geconfronteerd' (quote:Op vrijdag 17 januari 2025 03:41 schreef Bassie48 het volgende:
Maar ik vind het hoogst vervelend, irritant, om in een traditionele Nederlandse winkel die Nederlandse waarden promoot (bijv. de rookworst ) geconfronteerd te worden met afbeeldingen van mensen die blij zijn dat ze een 'foutje van de natuur' zijn. Van mij mogen ze dat zijn maar ze hoeven dat niet zo uitbundig te tonen. Ik wil ze gewoon niet zien in winkels of in openbare gelegenheden.
Stukje psychose.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 07:20 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het is voor veel mensen ook wel normaal hoor: het omarmen van diversiteit en inclusie. Ik denk niet dat de HEMA zich met deze uiting wil richten op een paar bekrompen boomers. HEMA gaat mee met de tijd. Mensen die hierover zeuren zijn het probleem.quote:Op donderdag 16 januari 2025 19:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een probleem is het niet, maar de vraag is wel wie je daar een plezier mee doet. Ik denk vooral dat het niet past bij Hema, wat toch heel erg een doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg imago heeft.
Commercieel waarschijnlijk niet handig.
Net zoals dat Jumbo met het verdwijnen van bv de kiloknallers simpelweg omzet misloopt.
Als ik aandeelhouder zou zijn van de Hema (wat ik misschien nog wel ben ook middellijk, maar wat niet weet, dat niet deert), dan zou ik dat vooral een probleem vinden.
Zodra je politiek gaat bedrijven als bedrijf gaat je dat geld kosten. Zo kan Tesla ook wel een flinke draai om de oren verwachten puur omdat de CEO zich met de politiek is gaan bemoeien.
En wat als je ze nou wel ziet? Draait het universum zich dan binnenstebuiten of wat?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 03:41 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Een week van de leg. Een week! Minstens!quote:Op vrijdag 17 januari 2025 08:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En wat als je ze nou wel ziet? Draait het universum zich dan binnenstebuiten of wat?
Decadentie. Zeg maar dat men vroegâh toen we nog mammoeten dood moesten knuppelen en op ons dertigste doodgingen aan mazelen helemaal geen gelegenheid hadden om ons niet thuis te voelen in ons lichaam! Toen we nog demense waren, dat idee.quote:
Wat als het iemand met een handicap was. Die 'verminking' heeft door een operatie. Mag het dan wel?quote:Op donderdag 16 januari 2025 23:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat het wel, anders zou je dit soort verminking niet gebruiken als reclamemateriaal. Dat het niet effectief is en de meeste mensen het gewoon dom vinden of niet boeien is een tweede.
Moeten we eerst eens beginnen om iets te doen aan de dubbele standaard aangaande ontbloot bovenlijf.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 07:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens deze redenatie zouden vrouwen die vrijwillig hun borsten laten amputeren omdat ze grote kans lopen op borstkanker ook niet op een foto in het openbaar mogen.
Wat mij betreft hoeft niemand met een ontbloot bovenlijf rond te lopen.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Moeten we eerst eens beginnen om iets te doen aan de dubbele standaard aangaande ontbloot bovenlijf.
In de jaren 80 en 90 waren we goed op weg met de desekualisering van borsten. Maar door de conservatieve invloeden samen met social media shaming is dat weer teniet gedaan.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Moeten we eerst eens beginnen om iets te doen aan de dubbele standaard aangaande ontbloot bovenlijf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |