Wij komen allebei niet van hier, dus we moeten het hebben van informatie van anderen. Het nadeel van wonen in een klein dorp... De dichtstbijzijnde school (vmbo-b t/m havo en vwo3) is op 5 km, dan 1 op 11 km (maar ik was daar niet zo over te spreken na de open dag), de rest allemaal op 15 a 16 km fietsen. En mijn kind fietst dus echt zelden nuquote:Op woensdag 15 januari 2025 22:12 schreef LeSage het volgende:
Qua middelbare school is het bij ons denk ik weinig moeilijk kiezen. Er zit er 1 op 5 minuten fietsen en anders moeten ze meteen een half uur.
(...)
Dat is dan 3e generatie, want mama en ik zaten er ook allebei
Je instellingen checken? Er hoeft dus geen donatie pagina te staan. Ik wist niet eens dat er zoiets bestond.quote:Op woensdag 15 januari 2025 21:52 schreef livelink het volgende:
[..]
Zeer regelmatig. En ik heb ook een abo, @:Vanyel
Jij klikt duidelijk beter.
Ah, waarschijnlijk is dat dan de instelling dat je de donatiescrollbalk kunt uitzetten.quote:Op woensdag 15 januari 2025 23:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je instellingen checken? Er hoeft dus geen donatie pagina te staan. Ik wist niet eens dat er zoiets bestond.
Weet niet of die van Bosch dan ook uit de handel is/gaat want die hebben we in december nog geleverd gekregen. Dan hebben we wel geluk gehad want de keuken was daarop gebaseerd. En man dacht dat ik de apparatuur besteld had en ik dacht dat hij besteld had. Zou wel een ongelukkige fout geweest zijn danquote:Op woensdag 15 januari 2025 22:59 schreef Hupje het volgende:
@:exode Ik heb nog even voor je gekeken, maar de inbouw vriezer met 'ongeveer' 4 lades (3 volwaardige lades, een halve lade en een klepje) die wij hebben, bestaat kennelijk niet meer... Heb je du ook niks aan
Mijn school had vroeger havo en vhbo. Waarbij de vhbo variant ook wat zorgvakken had, voor als je bv hbo-V wilde gaan doen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:58 schreef FlyingFish het volgende:
Waarom heet mavo tegenwoordig eigenlijk vmbo, maar havo niet vhbo? Havo past nu als enige niet netjes in het rijtje…
Let wel op dat het in zo'n container (en wellicht ook in je schuur) vochtig kan zijn. Beetje afhankelijk van wat je erin op wilt slaan kan dat minder handig zijn. Nu is het in april niet meer zo koud, maar wel iets om even in je achterhoofd te houden wellicht. Want ook dan kunnen de nachten nog best fris en vochtig zijn.quote:Op donderdag 16 januari 2025 08:48 schreef exode het volgende:
In onze vorige huis had onze Nederlandse aannemer een groep Polen ingehuurd. Die jongens werkten keihard en netjes maar verder waren het aparte mannen die geen woord Engels of Nederlands spraken.
Wij woonden er nog niet toen zij daar aan het klussen waren. Bleek dat ze per dag een krat bier soldaat maakten, dat was al bijzonder, maar het waren onze kratten. Die stonden in de schuur voor de weekenden dat vrienden en familie vaak kwamen helpen.
De aannemer vriendelijk verzocht andere mannen te zoeken of het zelf af te maken. Snapte hij niets van en hij is er altijd geirriteerd over gebleven want die mannen mochten toch wel een biertje na het werk.
1 biertje ongevraagd en zo achterlaten vind ik ook aso overigens. Niet netjes op zijn minst.
Thanks voor de diepvries tips! We kunnen nu nog niet bestellen, volgens 1 van mijn vele planningen zal de keuken pas medio april op zijn vroegst geplaatst worden. Zodra ze starten in maart met de verbouwing zetten we de fietsen in de voortuin en is de schuur de opslag voor de apparatuur. MAAR die is niet vorstbestendig zeg maar dus hoe korter het er staat hoe beter. Goed om te lezen dat ze dus echt bestaan, ik zag ook al wat exemplaren van Liebherr online, wel lastiger bestelbaar. Ik loop binnenkort even binnen bij onze electra winkel in het dorp. Als zij ook dat soort kasten hebben, bestellen we bij hun. Zij hebben alle witgoed etc altijd geinstalleerd hier. We hebben nu ook een kookplaat van ze in bruikleen.
Wij wilden een opslagcontainer huren om op een parkeerplaats te zetten maar ik heb nu al van meerdere straatbewoners begrepen dat de gemeente daar zelden een vergunning voor geeft en dat ze echt beboeten als je het zonder vergunning doet. Dat ding zou er 6 a 7 weken staan namelijk. Een bouwcontainer is dan weer geen issue die staat er niet zo lang steeds.
Gelukkig is onze schuur groot genoeg en echt die zolder wordt met de dag leger. Hoeveel nutteloze spullen kan je opslaan.
Ik heb een keer de baas erop aangesproken omdat er wat van mijn voorraad gepakt was. Ik had koffie, thee en cola en koek en dergelijke klaar gezet en een van de werklui vond het nodig om iets van AA-drink te pakken uit de berging, waar ze dus ook helemaal niet hoefden te komen. Daar ben ik best pissig over geweest.quote:Op donderdag 16 januari 2025 06:52 schreef hilliebillie het volgende:
Er zijn nog wel een aantal merken met een vriezer van 102 cm. Maar ik zit nu ook dat er modellen van 88 cm zijn met bijna dezelfde inhoud als die 102 cm (over de 100 liter).
Hier gisteren (voor ons onbekende) werklui aan de gang geweest.
In de garage staat koffie en alles klaar, toch stond er een leeg blikje speciaal bier op de brievenbus die uit onze (garage) koelkast kwam.
Ik vind dat bijzonder dat je dat zomaar pakt, of ligt dat aan mij. Een gewoon biertje zo maar pakken zou ik al bijzonder vinden maar zo ik verder nog niet zo veel om geven. (Of ja, om geven, vind het vooral wel vreemd. Ik was ook om 15.45 thuis en toen was iedereen al weg dus hij is ook al op tijd aan de drank gegaan).
Er zijn de laatste maanden veel mensen bezig geweest hier terwijl er niemand thuis was, ook met de koelkast op die plek en met speciaalbier er in, maar dat ging altijd gewoon goed. Nu waren wij zelf ook niet thuis maar mijn moeder was er wel voor de opvang van de jongste en een levering van stoelen die binnen kwam. Dus als ze iets zouden missen zouden ze ook nog hebben kunnen vragen.
Maar goed, ik weiger om het allemaal helemaal uit het zicht te zetten, dus ben benieuwd vandaag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |