Ze gaat daar nog wetgeving voor doorvoeren? En dan met terugwerkende kracht? Dat zal inderdaad geen stand houden. Want dat mag niet. Artikel 16 van de grondwet.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:44 schreef quo_ het volgende:
Veel boze reacties op de geringe straf die vijf minderjarige asielzoekers kregen na een groepsverkrachting in Helmond. Door ingrijpen van asielminister Faber (PVV) hangt ze nóg een straf boven het hoofd: de jongens kunnen hun asielstatus kwijtraken. Vlotte uitzetting van criminele vreemdelingen heeft ’zeer hoge prioriteit’, aldus Faber.
Voor een groepsverkrachting in het Burgemeester Geukerspark in Helmond werden vijf minderjarige asielzoekers veroordeeld.
[..]
Ben heel erg benieuwd of het Faber deze keer wel gaat lukken. Ik zet mijn geld op "nee" want de sabotage door linkse rechters en de machtige asielindustrie zal wel weer roet in het eten gooien.
Achter de betaalmuur https://www.telegraaf.nl/(...)zeer-hoge-prioriteit
Helaas is het een luie minister die niks doet aan bestaande problematiek. Typische PVVer.quote:Op woensdag 15 januari 2025 22:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Ze gaat daar nog wetgeving voor doorvoeren? En dan met terugwerkende kracht? Dat zal inderdaad geen stand houden. Want dat mag niet. Artikel 16 van de grondwet.
Had ze het afgelopen half jaar nou maar wat gedaan ...
Feit blijft dat de al dan niet uitzetting van deze ranzige en zware criminelen zal gebeuren op basis van huidige wetgeving. Faber kan veranderen wat ze wil, maar dat zal niet meer op dit tuig van toepassing zijn. De grondwet verbiedt dat toekomstige wetgeving toegepast mag worden op huidige gevallen. En dat weet ze best (of nou ja, zou ze moeten weten .. dat is bij haar toch altijd een beetje de vraag).quote:Op woensdag 15 januari 2025 22:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Helaas is het een luie minister die niks doet aan bestaande problematiek. Typische PVVer.
quote:Op maandag 13 januari 2025 22:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, eens.
Als verkrachting geen reden voor directe uitzetting (na de straf) meer is ...
Voordat ik zo weer naar mijn hoofd krijg dat ik blij ben dat die lui hier zijn, want links.quote:Op maandag 13 januari 2025 22:25 schreef probeer het volgende:
Sowieso, imo is de gerechtelijke richtlijn voor strafoplegging bij verkrachting, ranzig laag. 24 maanden cel. Mag van mij standaard 2x zo hoog zijn.
De motivatie en welhaast pure bezieling van mensen die zich verzetten tegen uitzetting van dit soort tuig neigt gewoon naar misselijkmakend.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 18:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maakt niks uit, de rechter gaat er natuurlijk alles aan doen zodat hun verblijfsvergunning niet in gevaar komt.
Wat racistisch.quote:Op woensdag 15 januari 2025 22:48 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Op basis van de Duitse cijfers (die hier niet veel anders zullen zijn) lijkt me dat een leugen.
[ afbeelding ]
En wie zijn dat dan? Ik heb nergens gelezen dat iemand zich daar tegen verzet.quote:Op woensdag 15 januari 2025 23:17 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
De motivatie en welhaast pure bezieling van mensen die zich verzetten tegen uitzetting van dit soort tuig neigt gewoon naar misselijkmakend.
Ik snap best je sterke principes rondom de grondwet, kan ik niet anders dan waarderen. Ik zou gewoon zelf niet zo ver vooraan staan om men er op te wijzen in dit specifieke geval.quote:Op woensdag 15 januari 2025 23:43 schreef probeer het volgende:
[..]
En wie zijn dat dan? Ik heb nergens gelezen dat iemand zich daar tegen verzet.
Uit het Telegraaf artikel:quote:Op woensdag 15 januari 2025 23:56 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Ik snap best je sterke principes rondom de grondwet, kan ik niet anders dan waarderen. Ik zou gewoon zelf niet zo ver vooraan staan om men er op te wijzen in dit specifieke geval.
Dat Faber wellicht het een en ander gebruikt voor het opkrikken van haar imago, al dan niet met succes, is inherent aan de politiek.
Ja sorry, maar hier liegt de Telegraaf gewoon. Dat kán simpelweg niet. Niets 'zou kunnen', simpelweg nee. Het Nulla poena-beginsel voorkomt dat. Verankerd in onze grondwet.quote:Minister Faber wil regels aanscherpen
Minister Marjolein Faber (Asiel en Migratie, PVV) is van plan de regels aan te scherpen: ze wil dat veroordelingen in het jeugdstrafrecht voortaan ook mee gaan tellen bij de IND-beoordeling. Nu is dat nog niet zo. Het zou kunnen leiden tot het weigeren en uitzetten van de daders in Helmond.
Tja, als dat zo is heb ik daar niets aan toe te voegen. Zoiets schrijf je niet even verkeerd op.quote:Op donderdag 16 januari 2025 00:08 schreef probeer het volgende:
[..]
Uit het Telegraaf artikel:
[..]
Ja sorry, maar hier liegt de Telegraaf gewoon. Dat kán simpelweg niet. Niets 'zou kunnen', simpelweg nee. Het Nulla poena-beginsel voorkomt dat. Verankerd in onze grondwet.
Wetgeving of regels die nog ingevoerd gaan worden zullen nooit van toepassing zijn op deze daders.
Maar mensen lezen dat, geloven het, komen straks bedrogen uit, en dan wordt er weer met de vinger naar de gerechtelijke macht gewezen.
En dat is hartstikke vals van deze 'journalisten' Maurits de Liefde en Emile Kossen.
De vraag is in hoeverre nullum crimen nulla poena sine previa lege van toepassing is op een IND beoordeling, een beoordeling is immers geen "poena".quote:Op donderdag 16 januari 2025 00:08 schreef probeer het volgende:
[..]
Uit het Telegraaf artikel:
[..]
Ja sorry, maar hier liegt de Telegraaf gewoon. Dat kán simpelweg niet. Niets 'zou kunnen', simpelweg nee. Het Nulla poena-beginsel voorkomt dat. Verankerd in onze grondwet.
Wetgeving of regels die nog ingevoerd gaan worden zullen nooit van toepassing zijn op deze daders.
Maar mensen lezen dat, geloven het, komen straks bedrogen uit, en dan wordt er weer met de vinger naar de gerechtelijke macht gewezen.
En dat is hartstikke vals van deze 'journalisten' Maurits de Liefde en Emile Kossen.
quote:HELMOND - Twee minderjarige veroordeelden voor een groepsverkrachting van een 33-jarige dakloze vrouw in het Burgemeester Geukerspark in Helmond gaan in hoger beroep. Ze zijn het niet eens met de opgelegde straffen.
Het gaat om een tiener die volgens de rechter twaalf maanden de jeugdgevangenis in moet. Een andere minderjarige werd niet veroordeeld voor groepsverkrachting, maar voor aanranding en kreeg vier maanden cel hiervoor. Ook hij gaat in hoger beroep. Drie andere verdachten accepteren het oordeel van de rechter.
Er is nog geen zitting bij het gerechtshof in Den Bosch gepland. Die zaak vindt sowieso achter gesloten deuren plaats, omdat de verdachten minderjarig zijn.
Vijf tieners werden medio vorige maand veroordeeld tot jeugdgevangenisstraffen variërend van vier tot vijftien maanden. Ook moeten vier van de vijf tieners een schadevergoeding van ruim 15.000 euro aan het slachtoffer betalen. Het zedenmisdrijf vond plaats in de nacht van vrijdag 15 op zaterdag 16 december 2023.
https://www.bd.nl/eindhov(...)-straf-aan~a6e618e1/
quote:Op woensdag 19 februari 2025 13:23 schreef Nober het volgende:
Twee minderjarige veroordeelden voor groepsverkrachting in Helmond vechten hun straf aan
[..]
Het zijn doorgefokte inboorlingen die bij de gratie van Allah als beesten tekeer kunnen gaan met al die goddeloosheid hier.quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geen greintje fatsoen he.
Maar het zijn dan ook verkrachters en profiteurs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |