Nee, het zijn geen Nederlandse staatsburgers die we naar Marokko uitzetten. Dus nee, je kunt het niet omdraaien.quote:
Dat terugnemen is nou wel een concrete verdragsverplichting die niet door activistische rechtertjes bij elkaar moet worden gegoocheld.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 10:55 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dat is vaak nog een groot probleem, in het geval van veilige landers uit Marokko bijvoorbeeld. Die neemt Marokko niet terug.
[..]
https://www.vluchtelingen(...)e-landen-en-overlast
Succes als een land dan simpelweg zegt wij laten dit vliegtuig niet landen. Of je moet een Argentijnse oplossing voor ogen hebben. Logischer zou het zijn om ze dan naar het eerste land van aankomst terug te schoppen, wat ook gebeurt.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, het zijn geen Nederlandse staatsburgers die we naar Marokko uitzetten. Dus nee, je kunt het niet omdraaien.
Asielzoekers uit Marokko hebben hier niks te zoeken, moeten we niet aan meewerken. Eruit!!
Die landen doen aan social dumping. Hun tuig, hun onderklasse, dumpen ze gewoon in Europa. Tot ziens en houdoe. Jullie probleem nu.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 10:55 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dat is vaak nog een groot probleem, in het geval van veilige landers uit Marokko bijvoorbeeld. Die neemt Marokko niet terug.
[..]
https://www.vluchtelingen(...)e-landen-en-overlast
Het is vele malen logischer om Marokko gewoon weer even in het gareel te krijgen door middel van wat sancties.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Succes als een land dan simpelweg zegt wij laten dit vliegtuig niet landen. Of je moet een Argentijnse oplossing voor ogen hebben. Logischer zou het zijn om ze dan naar het eerste land van aankomst terug te schoppen, wat ook gebeurt.
Die rechters worden toch niet geconfronteerd met de uitkomsten, dat komt weer op het bordje van Jan Lul. En van lagere overheden die vaak de troep van Den Haag mogen opruimen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 10:56 schreef Scorpie het volgende:
Die uitspraak van de rechter is trouwens echt van de zotte en voed alleen maar meer het idee dat de rechtspraak moreel gezien volledig corrupt danwel failliet is ten faveure van politieke correctheid.
Daarom moeten we gaan leren van ons af te bijten. Maar ja beetje te laat nu.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:12 schreef Homey het volgende:
[..]
Die landen doen aan social dumping. Hun tuig, hun onderklasse, dumpen ze gewoon in Europa. Tot ziens en houdoe. Jullie probleem nu.
Nederlanders zijn bizar naïef in deze dynamiek. Met name Noord-Afrikaanse landen doen aan powerplay, iets wat wij in Nederland met ons poldercultuur en interneren van hun cultuurafwijkingen niet tegen opgewassen zijn. Met andere woorden, zij gaan er met gestrekt been in en de Nederlander gaat alvast liggen.
Marokko is daar juist wel aardig op teruggekomen, nemen al een tijdje vluchtelingen terug en er is na jaren zelfs een redelijk uitleveringsverdrag voor de zware criminelen. Nu sancties instellen lijkt me een typische Faber-oplossing die alleen maar averechts gaat werken.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is vele malen logischer om Marokko gewoon weer even in het gareel te krijgen door middel van wat sancties.
Als ze de zware varianten al opnemen kunnen ze prima nog wat ruimte reserveren voor minderjarige Marokkaanse verkrachters, dat lijkt me een beetje hetzelfde niveau van ongewenste teringlijers die Nederland moet kunnen terugsturen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Marokko is daar juist wel aardig op teruggekomen, nemen al een tijdje vluchtelingen terug en er is na jaren zelfs een redelijk uitleveringsverdrag voor de zware criminelen. Nu sancties instellen lijkt me een typische Faber-oplossing die alleen maar averechts gaat werken.
Volgens mij haal je hier wat dingen door elkaar.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als ze de zware varianten al opnemen kunnen ze prima nog wat ruimte reserveren voor minderjarige Marokkaanse verkrachters, dat lijkt me een beetje hetzelfde niveau van ongewenste teringlijers die Nederland moet kunnen terugsturen.
In het jeugd- of adolescentenstrafrecht wordt er eigenlijk altijd extra uitgebreid gekeken naar persoonlijke omstandigheden. Daar valt ook wel iets voor te zeggen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:25 schreef DjVero het volgende:
Deze kansenparels hebben dit hoogstwaarschijnlijk hun vaders/ooms/broers in het stinkdorp waar ze vandaan gekropen zijn, zien doen en denken natuurlijk dat dit volledig normaal gedrag is, dat je zo met vrouwen om mag gaan. En Nederland zag dat het goed was![]()
Die nuancering ookDat kan ook écht alleen maar bedacht zijn door zo'n stoffig figuur in een kast van een huis, iemand die veel te ver van de realiteit staat....
Dat denk ik niet, deze jongens hebben natuurlijk hun kans op een verblijf hier wel weggegooid. Terugsturen nadat ze hun marginale straf hebben uitgezeten met een labeltje erbij zodat ze in Marokko ook weten wat ze terug krijgen lijkt me een uitstekend te billijken uitkomst van dat verdrag wat je aanhaalt.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij haal je hier wat dingen door elkaar.
Ik lees eigenlijk nergens dat deze daders uit Marokko komen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, deze jongens hebben natuurlijk hun kans op een verblijf hier wel weggegooid. Terugsturen nadat ze hun marginale straf hebben uitgezeten met een labeltje erbij zodat ze in Marokko ook weten wat ze terug krijgen lijkt me een uitstekend te billijken uitkomst van dat verdrag wat je aanhaalt.
@Zipportal @RamboDirk @Nober graag ook meenemen in toekomstige zakenquote:Op dinsdag 14 januari 2025 00:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dank.
Deze gaan we eens rustig bekijken en beoordelen.
Ik zou niet weten welke verzachtende omstandigheid er toe doet als het gaat om een groepsverkrachting zoals nu gesteld wordt. Het is iig niet wat de rechter nu blert, "het gebrek aan toezicht", dat is absoluut niet relevant als verzachtende omstandigheid. We zouden eigenlijk eens moeten kijken of we een procedure kunnen opstarten tegen deze rechter om hem uit zijn functie te zetten, hij is overduidelijk incompetent.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:29 schreef Caland het volgende:
[..]
In het jeugd- of adolescentenstrafrecht wordt er eigenlijk altijd extra uitgebreid gekeken naar persoonlijke omstandigheden. Daar valt ook wel iets voor te zeggen.
Aha, je doelt op hun herkomst, misschien is het dan geen Marokko, maar je bent het toch wel met mij eens dat dit soort jongens helemaal geen recht op verblijf meer mogen hebben hier in Nederland?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik lees eigenlijk nergens dat deze daders uit Marokko komen.
Standaard riedeltje weer van deze rechter dat asielzoekers geen eigen verantwoordelijkheid zouden hebben, niet kunnen nadenken etc etc. Nee, dat moeten wij allemaal voor ze doen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou niet weten welke verzachtende omstandigheid er toe doet als het gaat om een groepsverkrachting zoals nu gesteld wordt. Het is iig niet wat de rechter nu blert, "het gebrek aan toezicht", dat is absoluut niet relevant als verzachtende omstandigheid. We zouden eigenlijk eens moeten kijken of we een procedure kunnen opstarten tegen deze rechter om hem uit zijn functie te zetten, hij is overduidelijk incompetent.
Dat is een beetje inherent aan het jeugdstrafrecht, dat men daar veel dieper moet ingaan op persoonlijke omstandigheden en dat deze dus ook doorgaans een groot gedeelte van het vonnis beslaan. Het is dus niet dat een rechter dat op eigen houtje doet, deze kaders zijn verplicht.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou niet weten welke verzachtende omstandigheid er toe doet als het gaat om een groepsverkrachting zoals nu gesteld wordt. Het is iig niet wat de rechter nu blert, "het gebrek aan toezicht", dat is absoluut niet relevant als verzachtende omstandigheid. We zouden eigenlijk eens moeten kijken of we een procedure kunnen opstarten tegen deze rechter om hem uit zijn functie te zetten, hij is overduidelijk incompetent.
Ik weet niet wat de verblijfsstatus is van deze daders, dan heeft het ook weinig zin om te speculeren over terugsturen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Aha, je doelt op hun herkomst, misschien is het dan geen Marokko, maar je bent het toch wel met mij eens dat dit soort jongens helemaal geen recht op verblijf meer mogen hebben hier in Nederland?
Heeft ook niemand beweerd! Leren lezen! En kijken waar mensen op reageren.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik lees eigenlijk nergens dat deze daders uit Marokko komen.
Zij!quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze is ook nog kinderrechter. Dus sowieso een softie.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ook goed, ik ben woke genoeg om niet naar gender te kijken
Tuurlijk niet die zijn allang blij dat ze ervan af zijn.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 10:55 schreef 111210 het volgende:
at is vaak nog een groot probleem, in het geval van veilige landers uit Marokko bijvoorbeeld. Die neemt Marokko niet terug.
Het is onzin, Marokko doet dat sinds enkele jaren wel.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:20 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet die zijn allang blij dat ze ervan af zijn.
Oh ik zie het, wel veel haken en ogen, maar het begin is er.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is onzin, Marokko doet dat sinds enkele jaren wel.
User haalt een achterhaalde bron uit 2022 aan.
Zeker valt daar iets voor te zeggen. Sterker nog: dat is hartstikke goed. Punt hier is alleen dat ik de correlatie tussen hun situatie en een groepsverkrachting niet zie.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:29 schreef Caland het volgende:
[..]
In het jeugd- of adolescentenstrafrecht wordt er eigenlijk altijd extra uitgebreid gekeken naar persoonlijke omstandigheden. Daar valt ook wel iets voor te zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |