Nee, ze hebben gewoon nieuwe sleutels besteld voor dat slot.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:11 schreef Jaeger85 het volgende:
Nee want de schade is al gemaakt. Voor de 35 euro hebben ze de sloten moeten vervangen.
Nee, die sleutel heeft geen waarde meer. Ze hebben de sloten vervangen, en het geld ben je kwijt.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:00 schreef Kamelenteen het volgende:
Met andere woorden, als er voor die sleutel 35 euro is ingehouden en ik dat als borg zou kunnen zien, zou ik dat geld dan kunnen terugkrijgen als ik die sleutel retourneer aan ze, ook al is dat 2 jaar later?
quote:Op zondag 12 januari 2025 10:43 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Nee, die sleutel heeft geen waarde meer. Ze hebben de sloten vervangen, en het geld ben je kwijt.
Die sloten zijn niet vervangen. En de sleutel vertegenwoordigd kennelijk een waarde van 35 euro,wat ze in rekening hebben gebracht ervoor.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:43 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Nee, die sleutel heeft geen waarde meer. Ze hebben de sloten vervangen, en het geld ben je kwijt.
Hoe weet je zo zeker dat de sloten niet zijn vervangenquote:Op zondag 12 januari 2025 11:03 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
[..]
Die sloten zijn niet vervangen. En de sleutel vertegenwoordigd kennelijk een waarde van 35 euro,wat ze in rekening hebben gebracht ervoor.
Omdat het een portieksleutel is en het hele slot vervangen laten we zeggen 75 euro voor het slot kost plus 8x3x35 euro omdat zo'n sleutel enkel op bestelling na te maken is a 35 euro ofzo. En ik nog steeds met die sleutel het portiek in kan en eveneens de toegang tot de bergingen.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:08 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hoe weet je zo zeker dat de sloten niet zijn vervangen
Precies, gewoon recht op je 2x 35 euro terug, plus rentequote:Op zondag 12 januari 2025 10:26 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Nee, ze hebben gewoon nieuwe sleutels besteld voor dat slot.
Die koste hebben overigens ingehouden van mn borg. In het contract is ook het bedrag van 35 euro per sleutel niet benoemd en dat is omdat het slot tussentijds is vervangen door een slot met certificaatsleutels. Voorheen was dat gewoon een doodnormaal slot waarvan je bij elke slotenmaker de sleutels kon laten namaken zonder certificiaat.
Maar het gaat mij erom dat er geen datum is afgesproken over wanneer je wel/geen borg meer terug kan krijgen na iets te retourneren. ALs ik ze een dag later alsnog had ingeleverd, had ik dan ook bijv. te laat geweest? Of een maand later?
Ik heb overgigens geen eindinspectie gehad of de mogelijkheid om de sleutels alsnog in te leveren.
Nou, verwacht ik niet maar zou leuk zijn.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:12 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Precies, gewoon recht op je 2x 35 euro terug, plus rente
Of geen geldquote:Op zondag 12 januari 2025 11:39 schreef klipper het volgende:
Je na 2 jaar hier nog druk om maken.\
Dan heb je echt geen leven.
Dus jij levert een sleutel niet in, waardoor zij kosten á ¤ 35,- moeten maken voor een nieuwe sleutel. Vervolgens kom je na twee jaar die sleutel een keer tegen en heb je de verwachting dat zij jou die ¤ 35,- gaan terugbetalen? Waarom zouden ze dat doen? Ze hebben die kosten toch gemaakt?quote:Op zondag 12 januari 2025 11:03 schreef Kamelenteen het volgende:
Die sloten zijn niet vervangen. En de sleutel vertegenwoordigd kennelijk een waarde van 35 euro,wat ze in rekening hebben gebracht ervoor.
Het ging eigenlijk iets anders.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:28 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dus jij levert een sleutel niet in, waardoor zij kosten á ¤ 35,- moeten maken voor een nieuwe sleutel. Vervolgens kom je na twee jaar die sleutel een keer tegen en heb je de verwachting dat zij jou die ¤ 35,- gaan terugbetalen? Waarom zouden ze dat doen? Ze hebben die kosten toch gemaakt?
Bijzondere gedachtegang.
Sleutels...dat is meervoud hè? En vervolgens lever je één sleutel in, terwijl je natuurlijk zelf ook kan bedenken dat je van een portiekdeur meerdere sleutels krijgt.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:29 schreef Kamelenteen het volgende:
Het ging eigenlijk iets anders.
Er is mij gevraagd om mn sleutels en die heb ik gegeven. Daarij niet realiserend dat er nog 2 zouden moeten zijn en dat die sleutels 35 euro per stuk zouden kosten. Dat is mij namelijk nooit meedegedeeld.
Dat zal vast wel ergens zwart op wit gestaan hebben. En qua termijn, mocht dat er niet zijn dan zou je een redelijke termijn kunnen hanteren. Dat is in ieder geval geen twee jaar.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:29 schreef Kamelenteen het volgende:
En waarom ze dat zouden doen? Omdat er misschien geen concrete afspraken gemaakt zijn over de inlevertermijn,dat ze mij daar nooit meer op hebben gewezen, en.. en..
Nah, zou kunnen toch? Ze kunnen na 2 jaar je ook achtervolgen met een incasso als je een betaalachterstand hebt.quote:
Omdat ze niets meer aan je sleutels hebben?quote:Op zondag 12 januari 2025 13:19 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Nah, zou kunnen toch? Ze kunnen na 2 jaar je ook achtervolgen met een incasso als je een betaalachterstand hebt.
Waarom het andersom dan ook niet kunnen?
Die passen nog steeds op de portiekdeuren en toegangsdeur naar de kelder.quote:Op zondag 12 januari 2025 17:43 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Omdat ze niets meer aan je sleutels hebben?
Nee dat kunnen ze ook niet.quote:Op zondag 12 januari 2025 13:19 schreef Kamelenteen het volgende:
Ze kunnen na 2 jaar je ook achtervolgen met een incasso als je een betaalachterstand hebt.
Inderdaadquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Appels, peren.quote:Op zondag 12 januari 2025 13:19 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Nah, zou kunnen toch? Ze kunnen na 2 jaar je ook achtervolgen met een incasso als je een betaalachterstand hebt.
Waarom het andersom dan ook niet kunnen?
Dan ben jij flink afgezet.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:29 schreef Kamelenteen het volgende:
sleutels 35 euro per stuk zouden kosten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |